Klassieke rock. Of symphonie met rockmix. Ik weet dat het er is. Hoor het wel eens bij mijn onderbuurman. Ook al versta ik er geen bal van maar het klinkt leukquote:Op dinsdag 25 november 2008 17:01 schreef IHVK het volgende:
Muziek is wel terugkerend onderwerp.
Turkse muziek is heel divers, je hebt zeg maar van rock tot metal, maar ook klassieke muziek (staatsorkesten) oude turkse muziek(link van TM) en arabesk muziek(met veel arabische invloeden).
Wat wil je?
quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:08 schreef paddy het volgende:
[..]
Klassieke rock. Of symphonie met rockmix. Ik weet dat het er is. Hoor het wel eens bij mijn onderbuurman. Ook al versta ik er geen bal van maar het klinkt leuk
Jup.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:15 schreef xminator het volgende:
Hebben jullie dat ook eigenlijk, alle filmschermpjes op youtube zijn in 16:9 weergave -_-
quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:16 schreef IHVK het volgende:
[..]
Dit is een klassieker.![]()
Het gaat over iemand die verliefd zou willen zijn.
Wel in de richting die jij zoekt denk ik, qua muzieksoort.
Die eerste die jij postte vond ik leukquote:Op dinsdag 25 november 2008 17:25 schreef xminator het volgende:
[..]
En z'n leukste staat niet op youtube
O, hoe was ik eerst dan?quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:47 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij bent überhaupt wat milder geworden
Minder mild denk ikquote:
Waarschijnlijk weet ik al wat je ongeveer leuk vindt, hij heeft 1 CD vol met 'klassieke' Turkse liedjes die omgetoverd zijn naar een rock versie + melodie erbij.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Die eerste die jij postte vond ik leukDie van IHVK minder leuk. De rest luister ik later, want moet alweer weg
Trouwens, het hoeft niet perse Turkse muziek te zijn hoor. Ik kan ook niet echt Nederlandse muziek noemen die ik leuk vind. Later dus meer over die nummers. 1nummer heeft in ieder geval al een plusje
Inderdaad, zo veel goede muzikanten heb je.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:43 schreef G.Fawkes het volgende:
Baris Manco mag idd niet ontbreken maar Cem Karaca ook niet en Erkin Koray ook niet. Te veel namen om op te noemen eigenlijk
mooie assist van Volkan..quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Inderdaad, zo veel goede muzikanten heb je.
FENERBAHÇEKOM OP
![]()
(klinkt raar) anyway ik ga kijken mac kijken.
Die tweede is tofquote:
Helemaal goed gegoktquote:Op dinsdag 25 november 2008 20:22 schreef xminator het volgende:
[..]
Waarschijnlijk weet ik al wat je ongeveer leuk vindt, hij heeft 1 CD vol met 'klassieke' Turkse liedjes die omgetoverd zijn naar een rock versie + melodie erbij.
Liedjes uit album:
Met Haluk Levent ben je nog wel een tijdje zoet, zo heb je nog wel meer Turkse rockers die normaal gesproken Turkse liedjes in een rock vorm veranderen.
Heeft iemand eigenlijk het volledige album hiervan; Annemin Turkuleri - Haluk Levent? Zou ik hem kunnen 'lenen'?
Of en toe een rustig nummer vind ik wel tof hoor, maar van deze vond ik de onderste het mooiste. Heerlijk onder het eten.quote:
1e is wel leuk, klinkt mij eigenlijk ook heel bekend. Er is nog zo een Engelse liedje die erg bekend is en hier op lijkt qua melodie en zang, maar weet de naam nietquote:Op woensdag 26 november 2008 01:32 schreef paddy het volgende:
Maar van dezelfde groep deze: en ook dit nummer (ze beginnen rustig) Hier hoor je zowel de band als een orkest En ja, de sax hè
Ik heb trouwens wel een heel verschillende smaak, want hou dus ook van deze en deze vond ik vanaf dag één super![]()
Hier hoor je trouwens een orkest op de achtergrond (idee dat het de laatste tijd weer meer gebruikt gaat worden![]()
En ja, ik vind de muziek in vanaf zo 2003 weer een stuk beter worden. De jaren negentig waren matig.
Vraagje: Zijn er ook nummers uit de, pak em beet top 50 of zoiets, die jullie leuk vinden?
Morgenmiddag ga ik luisteren met een boek. Vandaag was ik te drukquote:Op woensdag 26 november 2008 14:09 schreef IHVK het volgende:
Paddy denkt *waar ben ik aan begonnen*.
Paddy wat voor muziek zoek je?quote:Op donderdag 27 november 2008 00:37 schreef paddy het volgende:
[..]
Morgenmiddag ga ik luisteren met een boek. Vandaag was ik te druk
En ik hou van muziek, dus denk niet gauw "waar ben ik aan begonnen"hoor
Alles op mijn tijd en mijn zin
Oh er staan al nummers in die ik mooi vind hoorquote:
Zeker wel johquote:Op woensdag 26 november 2008 13:03 schreef TheMagnificent het volgende:
Dit vind ik ook mooie muziek:
Mercan Dede - Istanbul
Mercan Dede - Yol Geçen Hanı (Everyone's Palace)
Lekkere muziek om tot rust te komen dus.
En een Turkse klassieker, 'Üsküdara gideriken', die Loreena McKennitt 'Sacred Shabbat' heeft genoemd:
En wat 'populaire' Turkse muziek:
Yalın - Cumhuriyet
Mirkelam - Hatıralar
Göksel - Günün Birinde
Öykü & Berk - Evlerinin Önü Boyalı Direk
Öykü & Berk - Hastane Önünde İncir Ağacı
En dan nog een 'instrumental':
Serkan Çağrı & Hüsnü Şenlendirici - Deryalar
Ottomaanse fanfaremuziek:
Mehter - Genç Osman
Paddy, wel luisteren hè?!![]()
Ik ook.quote:Op woensdag 26 november 2008 08:27 schreef saban het volgende:
Het zal niks voor jullie zijn, maar ik vind het prachtig!
Hij is overleden aan kanker
quote:Op donderdag 27 november 2008 21:10 schreef xminator het volgende:
galatasaray 0 - 1 metallist kharkev![]()
Dat ik wat ben? Moet ik een vertaler erbij halen?quote:Op donderdag 27 november 2008 21:57 schreef msnk het volgende:
-weg we hadden afgesproken geen Turks meer, alleen maar Nederlands-
Fenerli is een ander woord voor gay..quote:Op donderdag 27 november 2008 22:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat ik wat ben? Moet ik een vertaler erbij halen?![]()
Wat is een Fenerli?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |