abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63487265
Eindelijk is het zover! m3nster is verhuisd!

Gister 23 november hebben we de sleutels gekregen van onze nieuw woning die we verkregen hebben via Woningruil.nl Klein probleem, we moesten er direct intrekken, de oude bewoonster ging naar ons oude huis.

Wat heb ik ingeruild? Een 2-kamer benedenwoning in het Centrum van onze hoofdstad.

Wat kreeg ik ervoor terug? Een bovenwoning met 3 kamers verdeeld over 2 etages, aparte keuken, balkon en cv gelegen in een volksbuurt in Amsterdam-Noord.
Voorzieningen zijn allemaal dichtbij, AH op 30 sec loopafstand, snackbar 1 minuut en de dierenwinkel ook een half minuutje lopen 3 keer per week markt voor de deur en nog vele andere winkels en voorzieningen.

Huurprijs is 474 Euro inclusief watergeld. (for who cares)

Hieronder volgen een aantal foto's die ik gister heb gemaakt van de woning.

(Foto's zijn gemaakt met mijn mobieltje, excuses voor het formaat e.d. heb hier op mijn werk niet de mogelijkheid ze te verkleinen)

De voorzijde van het huis

Trap van de straat naar 1hg

Hal richting woonkamer met achterin het balkon

Woonkamer richting hal

De slaapkamer aan de voorzijde op 2hg

De slaapkamer aan de achterzijde op 2hg

Dit was het qua foto's even voor nu, de vonk foto komt nog

Wat moet er gebeuren? Kan beter zeggen wat hoeft er niet te gebeuren

* Muren verven, eerst latex daarna eventueel een leuk kleurtje
* Vloer leggen, laminaat beneden (grenen), zeil in de keuken en boven vloerbedekking
* Keuken renoveren (inc. afvoer van vaatwasser/wasmachine verleggen)
* Badkamer renoveren (opnieuw betegelen, plafond eruit, alles mooi maken)

Owjaa, ik ben echt geen klusprins hoor! Totaaaaaal niet!

En ongetwijfeld nog heel veel meer

Na de eerste dag erop is de keuken volledig in latex gezet, boven keukenkastjes verwijderd en de wasmachine, vaatwasser en koelkast aangesloten.

Via Marktplaats heb ik een simpele maar nieuwe woningbouw-keuken gevonden voor 50 euro. Hopelijk mag ik die nog steeds voor die prijs kopen Heb namelijk nog geen afspraak gemaakt, ze zou me nog bellen, maar ik hoop het zo!!! Dan kan dat lelijke oude vieze ding eruit! Het is een compleet keukenblok met 2 kastjes erboven. De kastjes zitten zelfs nog in de verpakking

Eerlijk gezegd ben ik het nu al zat! Er moet ZOOOOOOOOVEEEEEEEELL gebeuren, alle kozijnen, deurposten, deuren en de trap moeten worden geschuurd, ge-grondverf-ed en daarna afgemaakt worden met witte verf en halve maantjes.

De badkamer heb ik expres niet als foto geplaatst, ik schaam me er zelfs voor, zo lelijk is het.

Ik heb de komende maand vrij genomen om het huisje op te knappen tot een waar paleisje!
Ik verwacht regelmatig updates hier te zetten, onze nieuwe buren zijn zo lief geweest om hun internet onbeveiligd te hebben waardoor ik mijn eigen upc modem nog niet eens hoef aan te sluiten

[ Bericht 0% gewijzigd door m3nster op 24-11-2008 21:16:18 ]
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_63488077
Altijd leuk, weer een klustopic. Is dat vlakbij winkelcentrum Boven 't IJ? Waarom ben je trouwens van het centrum naar het (in mijn ogen toch iets mindere) Noord gegaan als ik vragen mag?
pi_63488274
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:24 schreef DonJames het volgende:
Altijd leuk, weer een klustopic. Is dat vlakbij winkelcentrum Boven 't IJ? Waarom ben je trouwens van het centrum naar het (in mijn ogen toch iets mindere) Noord gegaan als ik vragen mag?
Nee het is aan het Mosplein. Nabij het ooit te openen metrostation Hasseltweg.

Ik ben verhuisd omdat het 2 kamer kippenhok met open keuken ons te klein werd, daarbij de huur is goedkoper voor het dubbele aantal vierkante meters

Maar je hebt gelijk dat Noord wat minder is dan het Centrum, zal het ook wel missen..
-- Albert Einstein
pi_63488980
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:30 schreef m3nster het volgende:

[..]

Nee het is aan het Mosplein. Nabij het ooit te openen metrostation Hasseltweg.

Ik ben verhuisd omdat het 2 kamer kippenhok met open keuken ons te klein werd, daarbij de huur is goedkoper voor het dubbele aantal vierkante meters

Maar je hebt gelijk dat Noord wat minder is dan het Centrum, zal het ook wel missen..
Ah, op die fiets. Niet dat Noord zo slecht is hoor, ik was nog niet zo lang geleden aan het kijken voor een huisje in het schattige Disteldorp. Maar na een financiële meevaller uiteindelijk toch maar wat gekocht in Oud-Zuid.
pi_63489080
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ah, op die fiets. Niet dat Noord zo slecht is hoor, ik was nog niet zo lang geleden aan het kijken voor een huisje in het schattige Disteldorp. Maar na een financiële meevaller uiteindelijk toch maar wat gekocht in Oud-Zuid.
En dat hebben we gezien
Disteldorp is ook op kruipafstand, maar kruip toch liever richting het Centraal
-- Albert Einstein
pi_63490448
Het is een huurwoning, maar je gaat wel de keuken verbouwen? Mag dat zomaar met huur?
pi_63490534
quote:
Op maandag 24 november 2008 21:39 schreef Syytön het volgende:
Het is een huurwoning, maar je gaat wel de keuken verbouwen? Mag dat zomaar met huur?
Veranderingen moet je volgens mij aanmelden, maargoed die keuken die er nu in zit, dat kan ik niet echt een keuken noemen, straks kun je het wel een keuken noemen!

Donderdag komt die YAAY!

als ik er op moet wachten tot de makelaar er een nieuwe keuken inzet, zijn we een jaar verder..

[ Bericht 6% gewijzigd door m3nster op 24-11-2008 21:58:47 ]
-- Albert Einstein
pi_63491773
Leuke woning, Mosveld buurt:) Als je een leuke kroeg zoekt .. probeer cafe de Bult das mijn stamkroeg:) Veel succes met klussen..
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_63491894
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:18 schreef AndreaW het volgende:
Leuke woning, Mosveld buurt:) Als je een leuke kroeg zoekt .. probeer cafe de Bult das mijn stamkroeg:) Veel succes met klussen..
Nou zaterdagavond zijn we wel in Linksaf te vinden
-- Albert Einstein
pi_63492060
Links Af hmm ok zal eens kijken moet ik gokken hoe je er uitziet
pi_63494132
Leuke bovenwoning! Succes met klussen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_63502614
Succes met klussen!
  Moderator dinsdag 25 november 2008 @ 18:23:43 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_63513645
Dus als ik het goed begrijp ben je in één dag over verhuist; de oude bewoner naar jou woning en vice versa ? Dus je zit nu tussen de verhuis dozen te klussen

één minpuntje heb ik al wel op de foto's gezien; de cvketel aansluiten met een verlengsnoer is echt not done hoor !
pi_63519245
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Dus als ik het goed begrijp ben je in één dag over verhuist; de oude bewoner naar jou woning en vice versa ? Dus je zit nu tussen de verhuis dozen te klussen

één minpuntje heb ik al wel op de foto's gezien; de cvketel aansluiten met een verlengsnoer is echt not done hoor !
Dat was al zo.. En ja we zitten tussen de verhuisdozen te klussen, en het gaat ook maar net Beetje bij beetje.. Donderdag ga ik de keuken halen, en het laminaat, dus verwacht toch snel er iets moois van te maken

Alleen als je sommige lichtpunten in het plafond ziet, dan denk je, dit stampt van voor de 1ste wereldoorlog..
-- Albert Einstein
  woensdag 26 november 2008 @ 00:21:01 #15
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_63525270
eindelijk het M3nster klustopic! Dit wil ik volgen. (en haal je ook die afschuwelijke binnendeur met dat glas weg?)
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_63572841
Ik ben benieuwd!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 27 november 2008 @ 20:23:29 #17
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_63575073
Spannend, dus per wanneer trek je in?
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_63580527
Het was een woningruil, dus hij zit er al in
pi_63586548
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:23 schreef Vonkenboer het volgende:
ik snap dat je hem liever aan een WCD hebt op een aparte groep maar zo erg is het nou ook weer niet toch?
het is toch niet zo dat zo'n keter 2,5KW trekt?? (althans een reguliere moderne HRC25 CW4 combi ketel)

al
  Moderator vrijdag 28 november 2008 @ 09:50:23 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_63587766
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 08:56 schreef tinny het volgende:

[..]

ik snap dat je hem liever aan een WCD hebt op een aparte groep maar zo erg is het nou ook weer niet toch?
het is toch niet zo dat zo'n keter 2,5KW trekt?? (althans een reguliere moderne HRC25 CW4 combi ketel)

al
Een aparte groep is ook helemaal niet nodig; tenzij het een ketel met een WarmteKrachtKoppeling is, maar dat lijkt mij niet het geval.

Een normaal wcd ergens op één of andere groep gaat prima voldoen hoor
pi_63881807
Pffzz

Wat heb ik me hierop verkeken. Ben nu ruim 2 weken verder, intussen bijna alleen maar problemen gehad hier. Om te beginnen is mijn digitale telefoon camera overleden toen er een keuken op viel (die op mij viel in het trappenhuis)

Alles goed en wel, gister kwam ik tussen de trein en het perron terecht, lijkt wel alsof de problemen mij achtervolgen.

Verder schiet het redelijk op hier, donderdag heb ik een nieuwe digitale camera die ik kan gebruiken om de bijbehorende foto's te schieten

De slaapkamer is klaar, de woonkamer ook grotendeels. De gangen, trappenhuis en de keuken zijn nog verre van gereed

De keuken die ik had gekocht bleek een stuk smaller te zijn dan de huidige keuken, ja wat wil je voor 50 euro Nu moet hij alleen nog goed gemonteerd worden, het ziet er totaal niet uit, maar met foto's is het wat beter te snappen

En nu zit ik even stil. Heb er al te veel duizenden euro's door heen gejaagd de afgelopen weken, het is en blijft een huurwoning die me niet al te veel waard is, dus moet het helaas even rustig aan doen van mezelf.

De katten wennen wel al een beetje, de kleinste durft zelfs al naar buiten en dan over de daken te lopen, de oudste die vind het allemaal nog niet vertrouwd.

Misschien dat iemand dit weet, de verwarming in een van de slaapkamers wordt maar voor 20% warm, ik ben a-technisch als het op cv's aankomt, enig idee hoe ik dit kan oplossen?
-- Albert Einstein
pi_63883290
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 16:25 schreef m3nster het volgende:
Misschien dat iemand dit weet, de verwarming in een van de slaapkamers wordt maar voor 20% warm, ik ben a-technisch als het op cv's aankomt, enig idee hoe ik dit kan oplossen?
De thermostaatkraan had je al gevonden neem ik aan?
pi_63885588
Monster, het is een huurwoning bel de woningbouwvereniging en leg het probleem voor, dan sturen ze een monteur.
pi_63887096
Wat een pech maak je mee! Sterkte daarmee...

als alleen de bovenkant warm wordt, kan het zijn dat er teveel lucht in zit... ontluchten moet je volgens mij gewoon zelf doen. soms moet je ook water bijvullen in speciaal tankje, dat wil ook wel helpen.

Maar misschien dat je dit al lang wist en hebt gecontrolleerd In dat geval: monteur laten komen (het hoeft natuurlijk geen woningbouw te zijn he kan ook particulier gehuurd zijn)
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_63892866
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:48 schreef m-niki het volgende:
Wat een pech maak je mee! Sterkte daarmee...

als alleen de bovenkant warm wordt, kan het zijn dat er teveel lucht in zit... ontluchten moet je volgens mij gewoon zelf doen. soms moet je ook water bijvullen in speciaal tankje, dat wil ook wel helpen.

Maar misschien dat je dit al lang wist en hebt gecontrolleerd In dat geval: monteur laten komen (het hoeft natuurlijk geen woningbouw te zijn he kan ook particulier gehuurd zijn)
Ja ontluchten had ik al wel geprobeerd. Ik huur het van een makelaar, en die heeft ooit de prijs voor slechtste verhuurder gehad, dus dat zegt voldoende hahah
-- Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')