Eindelijk is het zover! m3nster is verhuisd!Gister 23 november hebben we de sleutels gekregen van onze nieuw woning die we verkregen hebben via Woningruil.nl Klein probleem, we moesten er direct intrekken, de oude bewoonster ging naar ons oude huis.
Wat heb ik ingeruild? Een 2-kamer benedenwoning in het Centrum van onze hoofdstad.
Wat kreeg ik ervoor terug? Een bovenwoning met 3 kamers verdeeld over 2 etages, aparte keuken, balkon en cv gelegen in een volksbuurt in Amsterdam-Noord.
Voorzieningen zijn allemaal dichtbij, AH op 30 sec loopafstand, snackbar 1 minuut en de dierenwinkel ook een half minuutje lopen

3 keer per week markt voor de deur en nog vele andere winkels en voorzieningen.
Huurprijs is 474 Euro inclusief watergeld. (
for who cares)
Hieronder volgen een aantal foto's die ik gister heb gemaakt van de woning.
(Foto's zijn gemaakt met mijn mobieltje, excuses voor het formaat e.d. heb hier op mijn werk niet de mogelijkheid ze te verkleinen)De voorzijde van het huis
![]()
Trap van de straat naar 1hg
![]()
Hal richting woonkamer met achterin het balkon
![]()
Woonkamer richting hal
![]()
De slaapkamer aan de voorzijde op 2hg
![]()
De slaapkamer aan de achterzijde op 2hg
Dit was het qua foto's even voor nu, de vonk foto komt nog
Wat moet er gebeuren? Kan beter zeggen wat hoeft er niet te gebeuren
* Muren verven, eerst latex daarna eventueel een leuk kleurtje
* Vloer leggen, laminaat beneden (grenen), zeil in de keuken en boven vloerbedekking
* Keuken renoveren (inc. afvoer van vaatwasser/wasmachine verleggen)
* Badkamer renoveren (opnieuw betegelen, plafond eruit, alles mooi maken)Owjaa, ik ben echt geen klusprins hoor! Totaaaaaal niet!En ongetwijfeld nog heel veel meer

Na de eerste dag erop is de keuken volledig in latex gezet, boven keukenkastjes verwijderd en de wasmachine, vaatwasser en koelkast aangesloten.
Via Marktplaats heb ik een simpele maar nieuwe woningbouw-keuken gevonden voor 50 euro. Hopelijk mag ik die nog steeds voor die prijs kopen

Heb namelijk nog geen afspraak gemaakt, ze zou me nog bellen, maar ik hoop het zo!!! Dan kan dat lelijke oude vieze ding eruit! Het is een compleet keukenblok met 2 kastjes erboven. De kastjes zitten zelfs nog in de verpakking

Eerlijk gezegd ben ik het nu al zat! Er moet
ZOOOOOOOOVEEEEEEEELL gebeuren, alle kozijnen, deurposten, deuren en de trap moeten worden geschuurd, ge-grondverf-ed en daarna afgemaakt worden met witte verf en halve maantjes.
De badkamer heb ik expres niet als foto geplaatst, ik schaam me er zelfs voor, zo lelijk is het.
Ik heb de komende maand vrij genomen om het huisje op te knappen tot een waar paleisje!
Ik verwacht regelmatig updates hier te zetten, onze nieuwe buren zijn zo lief geweest om hun internet onbeveiligd te hebben waardoor ik mijn eigen upc modem nog niet eens hoef aan te sluiten
[ Bericht 0% gewijzigd door m3nster op 24-11-2008 21:16:18 ]