quote:Ludieke actie Astma Fonds in Corenmaet
Het Astma Fonds komt in actie om de asbakken weer uit de cafés te krijgen.
Steeds meer kroegen staan het roken in hun zaak toe en dat vindt het fonds geen goede ontwikkeling.
Directeur Michael Rutgers van het fonds brengt morgen om 17.00 uur een bezoek aan café Corenmaet aan de Havermarkt in Breda om de zaken die het rookverbod wel respecteren een steuntje in de rug te geven. Hij overhandigt de kroegbaas van de Corenmaet een toepasselijk bord voor aan de muur. En hij geeft een rondje van de zaak. Rutgers komt niet alleen. Hij is in gezelschap van een grote groep longpatiënten met aanhang.
Het Astma Fonds wil met deze ludieke actie bereiken dat de overheid streng blijft handhaven. "Het rookverbod komt de gezondheid ten goede. Bovendien kan een grote groep longpatiënten nu genieten van het uitgaansleven."
In het verlengde van de oproep van Bommenlegger, zou ik hier ook wel een antwoord op willen hebben!quote:Op woensdag 26 november 2008 12:36 schreef bloodymary het volgende:
Wat ik me trouwens ook afvraag, er zijn officiele berichtgevingen waarin melding wordt gemaakt dat er maar 1 % omzetverlies is door het rookverbod. Maar hoe weten ze dat dan? Ik ben accountant en heb in mijn clientele twee kleine cafes en een grotere, en bij het boeken van het 3e kwartaal en oktober heb ik geconstateerd dat de omzet echt bijna gehalveerd is. Maar dat hoeven ze verder aan niemand door te geven, alleen aan de belastingdienst per kwartaal, die geheimhoudingsplicht heeft. Dus mijn vraag is, hoe komt de bron aan die omzetcijfers??????
Ben ik het helemaal mee eens. Sommige moeten idd maar eens accepteren dat ziek zijn.quote:Op woensdag 26 november 2008 13:57 schreef bloodymary het volgende:
Wat een gezanik dat Astmafonds. Ik vraag me trouwens af of die figuren die daar nu zijn ooit in de kroeg komen (ook met rookverbod). En soms moet je je beperkingen gewoon accepteren, als ik niet kan lopen, kan ik niet meedoen met de marathon. Belachelijk dat een grote groep onder een klein groepje moet lijden.
quote:Uit recent onderzoek blijkt dat de concentratie fijnstof in de rookvrije horeca gemiddeld negen keer lager is dan toen er nog werd gerookt.
Kunnen de fanatieke rokers hier dan even op reageren, deze wordt ook selectief overgeslagenquote:Daarnaast overlijden elk jaar tussen de 100 en de 200 mensen vanwege meeroken. Baas: „Veel mensen weten dat roken het risico op kanker verhoogt, maar zijn vaak onwetend over deze aantallen. Maatregelen die het roken ontmoedigen moeten naar onze mening dan ook zo veel mogelijk worden genomen.”
Waar zeg ik dat jij dat hebt gezegd?quote:Op woensdag 26 november 2008 13:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Waar heb ik beweerd dat horecapersoneel ALLEMAAL rookt? verlicht me.
Misschien heb je een bril nodig, ik heb het nergens over percentages.
Ik vind dat aantal wel meevallen. De gemiddelde leeftijd waarop mensen aan longkanker sterven is 71 jaar. Het is niet zo dat je op je 40e omvalt omdat je vanaf je 20e in de kroeg hebt meegerookt...quote:Op woensdag 26 november 2008 14:09 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
[..]
Kunnen de fanatieke rokers hier dan even op reageren, deze wordt ook selectief overgeslagen![]()
Met andere woorden : Roep maar dat dit niet wetenschappelijk bewezen is of vraag naar deze bevestiging.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar dit bewijs.
Omdat ze dan hun zin krijgen... en het is veel leuker dat gejank te moeten aanschouwen van "ik ga niet meer uit want ik mag niet roken"... "ik wil niet in zo'n kom, dan voel ik me net een vis"quote:Op woensdag 26 november 2008 13:56 schreef Bommenlegger het volgende:
MikeyMo,
je weet altijd overal goed op te reageren.
Op elke post van wie dan ook.
Beetje jammer dat je op deze post NIET reageerd:
"met zo'n insteling begrijp ik helemaal niet waarom jij zo tegen aparte kroegen bent waar roken toegestaan is. Dat zou jij toch moeten toejuichen. Al dat kansloze paupervolk lekker bij elkaar in hun eigen kroeg en de verheven mensen lekker met zijn allen in hun rookvrije omgeving. Wie heeft dat paupervolk nou eigenlijk nodig. Lekker afzonderen zou ik zeggen, heb je er des te minder last van."
Ipv daarvan kom je weer met een copypaste.
Het zou je sieren om te reageren, en niet alleen op de reacties die WEL in je straatje passen...
oh mijn god, je waant je een debater... hoe schattigquote:Op woensdag 26 november 2008 14:20 schreef Bommenlegger het volgende:
"Uit recent onderzoek blijkt dat de concentratie fijnstof in de rookvrije horeca gemiddeld negen keer lager is dan toen er nog werd gerookt."
Dus je zet je niet alleen in voor het rookverbod in de horeca, maar ook voor het terugdringen van het gemotoriseerde verkeer?
Daarover heb ik je nl niet gehoord, terwijl dat een veel groter probleem is dan roken in een kroeg.
Ik wacht het met spanning af Madhouse11.
Leuk dat je de bal meteen weer terugkaatst alvorens daadwerkelijk te reageren, echt een rokerskwaaltje.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:20 schreef Bommenlegger het volgende:
"Uit recent onderzoek blijkt dat de concentratie fijnstof in de rookvrije horeca gemiddeld negen keer lager is dan toen er nog werd gerookt."
Dus je zet je niet alleen in voor het rookverbod in de horeca, maar ook voor het terugdringen van het gemotoriseerde verkeer?
Daarover heb ik je nl niet gehoord, terwijl dat een veel groter probleem is dan roken in een kroeg.
Ik wacht het met spanning af Madhouse11.
Sorry, maar wat kan mij jouw username boeien ?quote:Op woensdag 26 november 2008 14:56 schreef Bommenlegger het volgende:
@ sukkel MickeyMo en Madhous11....ik rook niet, nooit gedaan.
Zie mijn naam stelletje losers....
(en omdat ik weet dat jullie dat niet begrijpen...de naam Bommenlegger...legt bommen)
(Eet ff wat en wees niet zo hongerig.)
Dat strookt dan niet met het feit dat we er in deze westerse maatschappij van alles aan doen om de mindervaliden zoveel mogelijk mee te laten draaien in de samenleving in plaats van hun maar weg te laten rotten in hun woningen.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:03 schreef Casos het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Sommige moeten idd maar eens accepteren dat ziek zijn.
Wat kan mij jouw reactie daarop boeien?quote:Op woensdag 26 november 2008 15:11 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Sorry, maar wat kan mij jouw username boeien ?
Lekker makkelijk, bommetjes neerleggen en reacties uitlokken om vervolgens , als die reacties ook komen en jou vragen om een inhoudelijke tegenreactie, je te gaan verschuilen achter je username.![]()
Held
quote:Op woensdag 26 november 2008 14:35 schreef Bommenlegger het volgende:
Enne... je weet toch jongen...dit is internet....
Zullen we in plaats van elkaar belachelijk te maken gewoon lekker ontopic blijven en mijn vraag proberen te beantwoorden?quote:Op woensdag 26 november 2008 12:36 schreef bloodymary het volgende:
Wat ik me trouwens ook afvraag, er zijn officiele berichtgevingen waarin melding wordt gemaakt dat er maar 1 % omzetverlies is door het rookverbod. Maar hoe weten ze dat dan? Ik ben accountant en heb in mijn clientele twee kleine cafes en een grotere, en bij het boeken van het 3e kwartaal en oktober heb ik geconstateerd dat de omzet echt bijna gehalveerd is. Maar dat hoeven ze verder aan niemand door te geven, alleen aan de belastingdienst per kwartaal, die geheimhoudingsplicht heeft. Dus mijn vraag is, hoe komt de bron aan die omzetcijfers??????
Ze zouden zelfs extreem rechts gaan stemmen, als die als programma-punt het afschaffen van het rookverbod hebben.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:12 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dat strookt dan niet met het feit dat we er in deze westerse maatschappij van alles aan doen om de mindervaliden zoveel mogelijk mee te laten draaien in de samenleving in plaats van hun maar weg te laten rotten in hun woningen.
Eigenlijk gewoon een asociale gedachtengang dat "jullie pleziertje" (jij rookt niet eens, go figure) voor andermans bewegingsvrijheid gaat.
Onzin, de enige plek waar ik veel gekanker tegenkom is hier. Als ik buiten de kroeg sta is het altijd heel gezellig. En zuurpruimen zoals jij stuur ik snel naar binnen toe, die gaan maar rookvrij staan kankerenquote:Op woensdag 26 november 2008 14:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Omdat ze dan hun zin krijgen... en het is veel leuker dat gejank te moeten aanschouwen van "ik ga niet meer uit want ik mag niet roken"... "ik wil niet in zo'n kom, dan voel ik me net een vis"
70 procent van de bevolking rookt. Er is nooit gerept over de volwassenen bevolking.quote:Gezien het feit dat met 70% van de volwassen Nederlandse bevolking die niet rookt, zou niet-roken de norm moeten zijn. Het feit dat kennelijk 80% van de bezoekers van cafe's rookt zegt wel wat over hoe onvriendelijk het kennelijk is naar de niet-rokende Nederlander toe is.
Onderbouw die enorme markt eens? Waar zijn bijvoorbeeld die 800.000 mensen die extra zouden komen?quote:wat dat betreft ook suf dat die kroegeigenaren niet verder kijken dan hun neus lang is. Die zien enkel op korte termijn de rokers wegblijven, maar niet de enorme markt die op lange termijn hun weg naar de horeca kunnen vinden doordat ze de rookwolken niet hoeven te trotseren. En de roker? Die komt dan ook wel weer terug, die blijft niet eeuwig kniezen thuis.
In het begtin werd het rookverbod anders goed nageleefd, tenminste in de enkele kroegen waar ik topen ben geweest. Dat het nu de verkeerde kant op gaat. Tja, dan hadden niet rokers maar meer moeten komenquote:Maar ja, genoeg kroegeigenaren zijn niet pissig omdat die klanten wegblijven, maar omdat ze dan zelf niet meer mogen roken. Dat eerste hebben ze niet eens aan de lijve ondervonden omdat ze de asbakken laten staan...
Zo heb je nou je zin jongen?
Jij bent een BAAS.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:14 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Wat kan mij jouw reactie daarop boeien?
Dat jij erin loopt en dan op deze trieste manier het probeert te verdedigen zegt meer over jou dan over mij.
Jammer joh...neem een voorbeeld aan MickeyMo, die reageert tenminste niet.
Held
Loser.
Was wat vergeten:![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |