abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 november 2008 @ 13:51:18 #151
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63535471
quote:
Ludieke actie Astma Fonds in Corenmaet

Het Astma Fonds komt in actie om de asbakken weer uit de cafés te krijgen.
Steeds meer kroegen staan het roken in hun zaak toe en dat vindt het fonds geen goede ontwikkeling.

Directeur Michael Rutgers van het fonds brengt morgen om 17.00 uur een bezoek aan café Corenmaet aan de Havermarkt in Breda om de zaken die het rookverbod wel respecteren een steuntje in de rug te geven. Hij overhandigt de kroegbaas van de Corenmaet een toepasselijk bord voor aan de muur. En hij geeft een rondje van de zaak. Rutgers komt niet alleen. Hij is in gezelschap van een grote groep longpatiënten met aanhang.

Het Astma Fonds wil met deze ludieke actie bereiken dat de overheid streng blijft handhaven. "Het rookverbod komt de gezondheid ten goede. Bovendien kan een grote groep longpatiënten nu genieten van het uitgaansleven."
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63535626
MikeyMo,

je weet altijd overal goed op te reageren.
Op elke post van wie dan ook.

Beetje jammer dat je op deze post NIET reageerd:

"met zo'n insteling begrijp ik helemaal niet waarom jij zo tegen aparte kroegen bent waar roken toegestaan is. Dat zou jij toch moeten toejuichen. Al dat kansloze paupervolk lekker bij elkaar in hun eigen kroeg en de verheven mensen lekker met zijn allen in hun rookvrije omgeving. Wie heeft dat paupervolk nou eigenlijk nodig. Lekker afzonderen zou ik zeggen, heb je er des te minder last van."

Ipv daarvan kom je weer met een copypaste.

Het zou je sieren om te reageren, en niet alleen op de reacties die WEL in je straatje passen...
pi_63535655
Wat een gezanik dat Astmafonds. Ik vraag me trouwens af of die figuren die daar nu zijn ooit in de kroeg komen (ook met rookverbod). En soms moet je je beperkingen gewoon accepteren, als ik niet kan lopen, kan ik niet meedoen met de marathon. Belachelijk dat een grote groep onder een klein groepje moet lijden.
pi_63535692
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:36 schreef bloodymary het volgende:
Wat ik me trouwens ook afvraag, er zijn officiele berichtgevingen waarin melding wordt gemaakt dat er maar 1 % omzetverlies is door het rookverbod. Maar hoe weten ze dat dan? Ik ben accountant en heb in mijn clientele twee kleine cafes en een grotere, en bij het boeken van het 3e kwartaal en oktober heb ik geconstateerd dat de omzet echt bijna gehalveerd is. Maar dat hoeven ze verder aan niemand door te geven, alleen aan de belastingdienst per kwartaal, die geheimhoudingsplicht heeft. Dus mijn vraag is, hoe komt de bron aan die omzetcijfers??????
In het verlengde van de oproep van Bommenlegger, zou ik hier ook wel een antwoord op willen hebben!
pi_63535841
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:57 schreef bloodymary het volgende:
Wat een gezanik dat Astmafonds. Ik vraag me trouwens af of die figuren die daar nu zijn ooit in de kroeg komen (ook met rookverbod). En soms moet je je beperkingen gewoon accepteren, als ik niet kan lopen, kan ik niet meedoen met de marathon. Belachelijk dat een grote groep onder een klein groepje moet lijden.
Ben ik het helemaal mee eens. Sommige moeten idd maar eens accepteren dat ziek zijn.
pi_63536009
quote:
Uit recent onderzoek blijkt dat de concentratie fijnstof in de rookvrije horeca gemiddeld negen keer lager is dan toen er nog werd gerookt.
quote:
Daarnaast overlijden elk jaar tussen de 100 en de 200 mensen vanwege meeroken. Baas: „Veel mensen weten dat roken het risico op kanker verhoogt, maar zijn vaak onwetend over deze aantallen. Maatregelen die het roken ontmoedigen moeten naar onze mening dan ook zo veel mogelijk worden genomen.”
Kunnen de fanatieke rokers hier dan even op reageren, deze wordt ook selectief overgeslagen

Met andere woorden : Roep maar dat dit niet wetenschappelijk bewezen is of vraag naar deze bevestiging.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar dit bewijs.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_63536131
Wat wil je horen?

Laten we er dan even vanuit gaan dat er idd tussen de 100 en 200 mensen per jaar overlijden door meeroken. Mijn eerste reactie: Ja, en? Lekker belangrijk.

Ga ik er ook nog even vanuit dat dit komt door meeroken in de kroeg, is mijn reactie: eigen schuld. Had je maar niet de kroeg in moeten gaan. Zeker als je weet (en daar hebben de anti-rokers 1001 verschillende rapporten en bewijzen voor) dat het hartstikke dodelijk is.

Intereseert me allemaal geen ene reet. Mensen gaan vrijwillig de kroeg in.
  woensdag 26 november 2008 @ 14:15:39 #158
3542 Gia
User under construction
pi_63536204
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waar heb ik beweerd dat horecapersoneel ALLEMAAL rookt? verlicht me.

Misschien heb je een bril nodig, ik heb het nergens over percentages.
Waar zeg ik dat jij dat hebt gezegd?

Ik zeg dat het is gezegd, niet door wie.
pi_63536309
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:09 schreef Madhouse11 het volgende:

[..]

[..]

Kunnen de fanatieke rokers hier dan even op reageren, deze wordt ook selectief overgeslagen

Met andere woorden : Roep maar dat dit niet wetenschappelijk bewezen is of vraag naar deze bevestiging.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar dit bewijs.
Ik vind dat aantal wel meevallen. De gemiddelde leeftijd waarop mensen aan longkanker sterven is 71 jaar. Het is niet zo dat je op je 40e omvalt omdat je vanaf je 20e in de kroeg hebt meegerookt...
pi_63536385
"Uit recent onderzoek blijkt dat de concentratie fijnstof in de rookvrije horeca gemiddeld negen keer lager is dan toen er nog werd gerookt."

Dus je zet je niet alleen in voor het rookverbod in de horeca, maar ook voor het terugdringen van het gemotoriseerde verkeer?
Daarover heb ik je nl niet gehoord, terwijl dat een veel groter probleem is dan roken in een kroeg.

Ik wacht het met spanning af Madhouse11.
  woensdag 26 november 2008 @ 14:29:07 #161
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63536634
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:56 schreef Bommenlegger het volgende:
MikeyMo,

je weet altijd overal goed op te reageren.
Op elke post van wie dan ook.

Beetje jammer dat je op deze post NIET reageerd:

"met zo'n insteling begrijp ik helemaal niet waarom jij zo tegen aparte kroegen bent waar roken toegestaan is. Dat zou jij toch moeten toejuichen. Al dat kansloze paupervolk lekker bij elkaar in hun eigen kroeg en de verheven mensen lekker met zijn allen in hun rookvrije omgeving. Wie heeft dat paupervolk nou eigenlijk nodig. Lekker afzonderen zou ik zeggen, heb je er des te minder last van."

Ipv daarvan kom je weer met een copypaste.

Het zou je sieren om te reageren, en niet alleen op de reacties die WEL in je straatje passen...
Omdat ze dan hun zin krijgen... en het is veel leuker dat gejank te moeten aanschouwen van "ik ga niet meer uit want ik mag niet roken"... "ik wil niet in zo'n kom, dan voel ik me net een vis"

Gezien het feit dat met 70% van de volwassen Nederlandse bevolking die niet rookt, zou niet-roken de norm moeten zijn. Het feit dat kennelijk 80% van de bezoekers van cafe's rookt zegt wel wat over hoe onvriendelijk het kennelijk is naar de niet-rokende Nederlander toe is.

wat dat betreft ook suf dat die kroegeigenaren niet verder kijken dan hun neus lang is. Die zien enkel op korte termijn de rokers wegblijven, maar niet de enorme markt die op lange termijn hun weg naar de horeca kunnen vinden doordat ze de rookwolken niet hoeven te trotseren. En de roker? Die komt dan ook wel weer terug, die blijft niet eeuwig kniezen thuis.

Maar ja, genoeg kroegeigenaren zijn niet pissig omdat die klanten wegblijven, maar omdat ze dan zelf niet meer mogen roken. Dat eerste hebben ze niet eens aan de lijve ondervonden omdat ze de asbakken laten staan...

Zo heb je nou je zin jongen?
[..]
  woensdag 26 november 2008 @ 14:29:45 #162
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63536652
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:20 schreef Bommenlegger het volgende:
"Uit recent onderzoek blijkt dat de concentratie fijnstof in de rookvrije horeca gemiddeld negen keer lager is dan toen er nog werd gerookt."

Dus je zet je niet alleen in voor het rookverbod in de horeca, maar ook voor het terugdringen van het gemotoriseerde verkeer?
Daarover heb ik je nl niet gehoord, terwijl dat een veel groter probleem is dan roken in een kroeg.

oh mijn god, je waant je een debater... hoe schattig
[..]
pi_63536781
Ik ben blij dat jij de waarheid in pacht hebt jongen.

Jij waant je voorvechter van de anti-roker, komt met links aan die in jouw straatje past.
Op de man spelen schijnt je enige tactiek te zijn.
En ieder die het niet met je eens is probeer je op jouw manier belachelijk te maken.
Jammer dat je door de mand valt jongen.

Jouw postings in dit topic werken mij alleen op de lachspieren.

Enne... je weet toch jongen...dit is internet....

Schijn je wel eens te vergeten.

Ga door met je kruistocht en je eigen geloof.
  woensdag 26 november 2008 @ 14:41:31 #164
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63536906

Als er iets is wat ik heb gedaan dan is het wel "onafhankelijk" nieuwsberichten posten. Allerhande nieuwsberichten komen van sites als Missethoreca, Hiermaghetwel.nl (die site is tegen het rookverbod nb!) en uit tonnen aan dagbladen. Dus hoe jij er bij komt dat ik enkel berichten post die in mijn straatje liggen snap ik niet helemaal...

jeweets
[..]
pi_63536915
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:20 schreef Bommenlegger het volgende:

Leuk dat je de bal meteen weer terugkaatst alvorens daadwerkelijk te reageren, echt een rokerskwaaltje.

Ik zet me nog nergens voor in, ik ben wel voor een rookvrije horeca. Ik zit vanavond gewoon weer in een kroeg waarvan de kans bestaat dat er gerookt mag worden, eigen keuze noemen jullie dat. Ik zal dan niet gaan zeuren, al vind ik het jammer dat mijn ogen gaan prikkelen en mijn kleren stinken. Een kroeg verklikken zul je mij dan ook niet zien doen. Ik vind het wel een interessant onderwerp, daarom ben ik benieuwd naar de bewijzen. Dat je me niet over het verkeer gehoord hebt klopt, want daar gaat dit topic ook niet over. Maar ook dat vind ik een zorgelijke zaak, maar dat lees je dan wel in het topic daarover, waar jij ook te vinden zal zijn als je dat een veel groter probleem vindt.
Oud Wereldkampioen
je mag me aanraken
pi_63537246
@ sukkel MickeyMo en Madhous11....ik rook niet, nooit gedaan.

Zie mijn naam stelletje losers....

(en omdat ik weet dat jullie dat niet begrijpen...de naam Bommenlegger...legt bommen)
(Eet ff wat en wees niet zo hongerig.)
pi_63537635
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:56 schreef Bommenlegger het volgende:
@ sukkel MickeyMo en Madhous11....ik rook niet, nooit gedaan.

Zie mijn naam stelletje losers....

(en omdat ik weet dat jullie dat niet begrijpen...de naam Bommenlegger...legt bommen)
(Eet ff wat en wees niet zo hongerig.)
Sorry, maar wat kan mij jouw username boeien ?

Lekker makkelijk, bommetjes neerleggen en reacties uitlokken om vervolgens , als die reacties ook komen en jou vragen om een inhoudelijke tegenreactie, je te gaan verschuilen achter je username.

Held
Oud Wereldkampioen
je mag me aanraken
  woensdag 26 november 2008 @ 15:12:25 #168
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63537677
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:03 schreef Casos het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens. Sommige moeten idd maar eens accepteren dat ziek zijn.
Dat strookt dan niet met het feit dat we er in deze westerse maatschappij van alles aan doen om de mindervaliden zoveel mogelijk mee te laten draaien in de samenleving in plaats van hun maar weg te laten rotten in hun woningen.

Eigenlijk gewoon een asociale gedachtengang dat "jullie pleziertje" (jij rookt niet eens, go figure) voor andermans bewegingsvrijheid gaat.
[..]
pi_63537727
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:11 schreef Madhouse11 het volgende:

[..]

Sorry, maar wat kan mij jouw username boeien ?

Lekker makkelijk, bommetjes neerleggen en reacties uitlokken om vervolgens , als die reacties ook komen en jou vragen om een inhoudelijke tegenreactie, je te gaan verschuilen achter je username.

Held
Wat kan mij jouw reactie daarop boeien?
Dat jij erin loopt en dan op deze trieste manier het probeert te verdedigen zegt meer over jou dan over mij.
Jammer joh...neem een voorbeeld aan MickeyMo, die reageert tenminste niet.
Held
Loser.

Was wat vergeten:
  woensdag 26 november 2008 @ 15:15:11 #170
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63537752
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:35 schreef Bommenlegger het volgende:
Enne... je weet toch jongen...dit is internet....
[..]
pi_63538002
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:36 schreef bloodymary het volgende:
Wat ik me trouwens ook afvraag, er zijn officiele berichtgevingen waarin melding wordt gemaakt dat er maar 1 % omzetverlies is door het rookverbod. Maar hoe weten ze dat dan? Ik ben accountant en heb in mijn clientele twee kleine cafes en een grotere, en bij het boeken van het 3e kwartaal en oktober heb ik geconstateerd dat de omzet echt bijna gehalveerd is. Maar dat hoeven ze verder aan niemand door te geven, alleen aan de belastingdienst per kwartaal, die geheimhoudingsplicht heeft. Dus mijn vraag is, hoe komt de bron aan die omzetcijfers??????
Zullen we in plaats van elkaar belachelijk te maken gewoon lekker ontopic blijven en mijn vraag proberen te beantwoorden?
  woensdag 26 november 2008 @ 15:25:54 #172
3542 Gia
User under construction
pi_63538049
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:12 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat strookt dan niet met het feit dat we er in deze westerse maatschappij van alles aan doen om de mindervaliden zoveel mogelijk mee te laten draaien in de samenleving in plaats van hun maar weg te laten rotten in hun woningen.

Eigenlijk gewoon een asociale gedachtengang dat "jullie pleziertje" (jij rookt niet eens, go figure) voor andermans bewegingsvrijheid gaat.
Ze zouden zelfs extreem rechts gaan stemmen, als die als programma-punt het afschaffen van het rookverbod hebben.

Tja, liever de buitenlanders het land uit dan niet meer mogen roken in de kroeg! Logisch!
pi_63538096
En als het andersom was?
pi_63538145
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Omdat ze dan hun zin krijgen... en het is veel leuker dat gejank te moeten aanschouwen van "ik ga niet meer uit want ik mag niet roken"... "ik wil niet in zo'n kom, dan voel ik me net een vis"
Onzin, de enige plek waar ik veel gekanker tegenkom is hier. Als ik buiten de kroeg sta is het altijd heel gezellig. En zuurpruimen zoals jij stuur ik snel naar binnen toe, die gaan maar rookvrij staan kankeren
quote:
Gezien het feit dat met 70% van de volwassen Nederlandse bevolking die niet rookt, zou niet-roken de norm moeten zijn. Het feit dat kennelijk 80% van de bezoekers van cafe's rookt zegt wel wat over hoe onvriendelijk het kennelijk is naar de niet-rokende Nederlander toe is.
70 procent van de bevolking rookt. Er is nooit gerept over de volwassenen bevolking.
Het feit dat 80% van de kroegbezoekers rookt zegt iets over de huidige bezoekers, het zegt niets over de onvriendelijkheid. Hoe weet jij zo zeker dat er veel mensen die vroeger nooit uiitgingen, dat nu wel gaan doen. Misschien zitten veel mensen gewoon liever thuis dan in de kroeg, ongeacht of die kroeg nu rookvrij is of niet. Als dat mensen zijn die niet roken zul je ze in alle onderzoeken van Stivoro tegenkomen als voorstanders van het rookverbod in de horeca omdat ze het wel lekker vinden om rookvrijj uit eten te gaan 1 keer in de maand. Prima, maar dat is zeker niet de doelgroep waar je een kroeg op draaiend kunt houden.
quote:
wat dat betreft ook suf dat die kroegeigenaren niet verder kijken dan hun neus lang is. Die zien enkel op korte termijn de rokers wegblijven, maar niet de enorme markt die op lange termijn hun weg naar de horeca kunnen vinden doordat ze de rookwolken niet hoeven te trotseren. En de roker? Die komt dan ook wel weer terug, die blijft niet eeuwig kniezen thuis.
Onderbouw die enorme markt eens? Waar zijn bijvoorbeeld die 800.000 mensen die extra zouden komen?
Lets face it. De doelgroep blijft hetzelfde, alleen je hebt een deel van die doelgroep weg gejaagd.
quote:
Maar ja, genoeg kroegeigenaren zijn niet pissig omdat die klanten wegblijven, maar omdat ze dan zelf niet meer mogen roken. Dat eerste hebben ze niet eens aan de lijve ondervonden omdat ze de asbakken laten staan...
Zo heb je nou je zin jongen?
In het begtin werd het rookverbod anders goed nageleefd, tenminste in de enkele kroegen waar ik topen ben geweest. Dat het nu de verkeerde kant op gaat. Tja, dan hadden niet rokers maar meer moeten komen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63538353
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:14 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Wat kan mij jouw reactie daarop boeien?
Dat jij erin loopt en dan op deze trieste manier het probeert te verdedigen zegt meer over jou dan over mij.
Jammer joh...neem een voorbeeld aan MickeyMo, die reageert tenminste niet.
Held
Loser.

Was wat vergeten:
Jij bent een BAAS.

En nu inderdaad een inhoudelijke on-topic reactie graag!

Heeft iemand al bewijzen ?
Oud Wereldkampioen
je mag me aanraken
  woensdag 26 november 2008 @ 15:40:07 #176
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63538449
Ah ja ,het is de schuld van andere mensen als iemand de wet niet naleeft. Als ik een bank overval mag ik dan als excuus gebruiken dat de politie er maar had moeten zijn om me tegen te houden?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 26 november 2008 @ 15:41:26 #177
3542 Gia
User under construction
pi_63538494
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:27 schreef bloodymary het volgende:
En als het andersom was?
Ik ben een rechtsstemmer, niet extreem maar wel rechts. Ik zou in dat geval misschien inderdaad liever CDA gaan stemmen.
pi_63538510
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:12 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat is ook maar een wasse neus hoor, ga maar een solliciteren als invalide. Buiten de overheid valt dat vies tegen.

En je laatste zin kan ik makkelijk omdraaien. Die astmapatient gunt normale mensen hun pleziertje niet. En natuurlijk maar een astmapatient ook de kroeg in, maar niet door in alle kroegen een rookverbod af te dwingen.
pi_63538524
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:40 schreef ethiraseth het volgende:
Ah ja ,het is de schuld van andere mensen als iemand de wet niet naleeft. Als ik een bank overval mag ik dan als excuus gebruiken dat de politie er maar had moeten zijn om me tegen te houden?

, jij snapt er werkelijk niets van
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63538598
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin, de enige plek waar ik veel gekanker tegenkom is hier. Als ik buiten de kroeg sta is het altijd heel gezellig. En zuurpruimen zoals jij stuur ik snel naar binnen toe, die gaan maar rookvrij staan kankeren
[..]

70 procent van de bevolking rookt. Er is nooit gerept over de volwassenen bevolking.
Het feit dat 80% van de kroegbezoekers rookt zegt iets over de huidige bezoekers, het zegt niets over de onvriendelijkheid. Hoe weet jij zo zeker dat er veel mensen die vroeger nooit uiitgingen, dat nu wel gaan doen. Misschien zitten veel mensen gewoon liever thuis dan in de kroeg, ongeacht of die kroeg nu rookvrij is of niet. Als dat mensen zijn die niet roken zul je ze in alle onderzoeken van Stivoro tegenkomen als voorstanders van het rookverbod in de horeca omdat ze het wel lekker vinden om rookvrijj uit eten te gaan 1 keer in de maand. Prima, maar dat is zeker niet de doelgroep waar je een kroeg op draaiend kunt houden.
[..]

Onderbouw die enorme markt eens? Waar zijn bijvoorbeeld die 800.000 mensen die extra zouden komen?
Lets face it. De doelgroep blijft hetzelfde, alleen je hebt een deel van die doelgroep weg gejaagd.
[..]

In het begtin werd het rookverbod anders goed nageleefd, tenminste in de enkele kroegen waar ik topen ben geweest. Dat het nu de verkeerde kant op gaat. Tja, dan hadden niet rokers maar meer moeten komen
Helemaal mee eens en als toevoeging quote ik mij zelf nog even:
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:30 schreef Casos het volgende:
Allemaal leuk, die berichten over oneerlijke concurrentie, maar als in een straat met kroegen iedereen de asbak weer op tafel zet, zou je juist lekker rookvrij moeten blijven.

Kijkend naar alle berichten en reacties van niet-rokers die ik op het internet lees, moeten dat gouden tijden worden voor die ene rookvrije kroeg. Wat nou oneerlijke concurrentie.
pi_63538640
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:40 schreef ethiraseth het volgende:
Banken overvallen is altijd al strafbaar geweest, roken in de kroeg is dat pas sinds kort. Daar gaat je vergelijking al mank. De rest zal ik je besparen .

Je bent overigens vergeten te melden, dat deze shit gesloten moet worden.
  woensdag 26 november 2008 @ 15:51:05 #182
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63538782
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

ik heb toch best veel rokers horen klagen over het rookverbod... hier en irl
quote:
Het percentage rokers was in 2005 27,9% Onder jongeren rookte slechts 23% (bron) Dat verschilt allemaal niet zoveel.
quote:
Als ik de media bekijk weet ik weel waar die zitten; thuis. Op TV, op de radio, op internet en in de kranten lees ik al vanaf 1 juli niets anders dan "asbakken terug" koppen. Voor de gemiddelde persoon thuis bestaat enkel het beeld dat de horeca bestaat uit met bruine tanden versierde grijze schreeuwlelijkerds die de oorlog hebben verklaard en die roken in hun kroegen toestaan. Als er iets is waar de kroegeigenaren de afgelopen 5 maanden niet aan hebben gedaan is het een positief zelfbeeld neerzetten in de media.

Daar komen nieuwe kroegbezoekers niet op af...

De keren dat ik uit ben geweest sinds 1 juli werd ook zo klakkeloos naast me gerookt in de kroeg...
quote:
Nou het was vanaf dag 1 heibel. Marina Bosman, de rokerskerk en tal van andere zaken hebben nooit de asbak weggehaald. En doordat zij dat niet deden, werd dat voorbeeld snel en veel gevolgd.

En er is nooit een draaideureffect aangekondigd; dat de rokers verdwijnen op 1 juli en dat de niet rokers direct van de bank af komen en eens uitgaan en met al die media-exposure zal dat nog wel ff duren ook.

Maar ondertussen blijken de officiele cijfers mee te vallen...
[..]
  woensdag 26 november 2008 @ 15:52:35 #183
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63538821
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:41 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat is ook maar een wasse neus hoor, ga maar een solliciteren als invalide. Buiten de overheid valt dat vies tegen.

En je laatste zin kan ik makkelijk omdraaien. Die astmapatient gunt normale mensen hun pleziertje niet. En natuurlijk maar een astmapatient ook de kroeg in, maar niet door in alle kroegen een rookverbod af te dwingen.
de astmapatient gun de rokers hun pleziertje wel, alleen dat mogen ze doen in de rokersruimte of buiten.
[..]
pi_63539107
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de astmapatient gun de rokers hun pleziertje wel, alleen dat mogen ze doen in de rokersruimte of buiten.
Om even aan te geven hoe het is om in een aparte ruimte te moeten gaan roken: je staat aan de bar, maar als je een slok wil van je drankje, moet je óf naar buiten, óf in een aparte ruimte gaan staan. Een oplossing die je op een verjaardag wellicht accepteert, maar niet als je voor je plezier aan het uitgaan bent.
pi_63539268
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Heb je nu nog steeds niet door dat dit soort argumenten helemaal niet pleiten voor een algeheel rookverbod in de horeca?

Toch wel bijzonder, elk argument die jij tot nu toe aangedragen hebt en waarvan je waarschijnlijk ook denkt dat het jouw standpunt bevestigt pleiten net zo goed voor gescheiden horeca (dus rook en rookvrije horeca).

Je argument dat rookvrije horeca niet uitkan met rook horeca bewijst alleen maar dat er onvoldoende vraag is naar rookvrije horeca.
  woensdag 26 november 2008 @ 16:13:31 #186
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63539370
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:03 schreef Casos het volgende:

[..]

Om even aan te geven hoe het is om in een aparte ruimte te moeten gaan roken: je staat aan de bar, maar als je een slok wil van je drankje, moet je óf naar buiten, óf in een aparte ruimte gaan staan. Een oplossing die je op een verjaardag wellicht accepteert, maar niet als je voor je plezier aan het uitgaan bent.
jij gaat niet voor je plezier naar een verjaardag? Was er van het weekend nog op een. Heb idd geen moment een zuur gezicht gezin als men naar het balkon ging om te roken.
[..]
pi_63539449
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

jij gaat niet voor je plezier naar een verjaardag? Was er van het weekend nog op een. Heb idd geen moment een zuur gezicht gezin als men naar het balkon ging om te roken.
Een ander soort plezier als dat ik naar een kroeg ga, alhoewel het afhankelijk is van wie er jarig is.
  woensdag 26 november 2008 @ 16:33:36 #188
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63539919
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heb je nu nog steeds niet door dat dit soort argumenten helemaal niet pleiten voor een algeheel rookverbod in de horeca?
dat is er niet, er zijn tal van kroegen met een (grote) rookruimte.
quote:
Toch wel bijzonder, elk argument die jij tot nu toe aangedragen hebt en waarvan je waarschijnlijk ook denkt dat het jouw standpunt bevestigt pleiten net zo goed voor gescheiden horeca (dus rook en rookvrije horeca).
En dat enkel omdat ik jullie op zijn minst nog een rookruimte gun? Kijk ik snap dat er gerookt moet worden en een rookruimte zorgt er tenminste voor dat vriendengroep niet wordt gesplitst.
quote:
Je argument dat rookvrije horeca niet uitkan met rook horeca bewijst alleen maar dat er onvoldoende vraag is naar rookvrije horeca.
Klopt... meer dan 60 jaar roken in de kroeg krijg je er niet zo uit he. En zodra vriendengroepen voor een deel uit rokers bestaan krijg je weer dat de niet-rokers (zoals we dat al die jaren gewend zijn) in de rook gaan zitten. Doe je dat niet krijg je telkens mensen die op staan om buiten te gaan roken, chagarijnig worden. Een ontevreden roker is immers een onrust-stoker.
[..]
pi_63540080
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:33 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat is er niet, er zijn tal van kroegen met een (grote) rookruimte.
[..]

En dat enkel omdat ik jullie op zijn minst nog een rookruimte gun? Kijk ik snap dat er gerookt moet worden en een rookruimte zorgt er tenminste voor dat vriendengroep niet wordt gesplitst.
Waarom wel pleiten voor rookruimtes maar zo tegen apparte rookkroegen? Verreweg de meeste niet-rokers die ik ken en mee op stap ging zaten ook niet te wachten op rookvrije horeca en zij blijven nu ook weg op de vaste vrijdagavond omdat de sfeer weg is, zij zouden dus eerder kiezen voor een rookkroeg dan een kroeg met een apparte rookruimte. Dat de sfeer weg is rekenen ze de rokers ook niet aan zoals jij en vele anti-rokers hier doen maar het verbod waar zij ook niet om gevraagd hebben.
[..]
quote:
Klopt... meer dan 60 jaar roken in de kroeg krijg je er niet zo uit he. En zodra vriendengroepen voor een deel uit rokers bestaan krijg je weer dat de niet-rokers (zoals we dat al die jaren gewend zijn) in de rook gaan zitten. Doe je dat niet krijg je telkens mensen die op staan om buiten te gaan roken, chagarijnig worden. Een ontevreden roker is immers een onrust-stoker.
Jij vind het nogal prettig om jezelf als slachtoffer neer te zetten is het niet?
pi_63540241
quote:
Ik vind dit eigenlijk al zoiets belachelijks.. vriendengroepen die worden gesplitst omdat er gerookt moet worden Ik snap ook niet waar iedereen in dit topic vandaan komt, overigens. Hier in centrum Utreg zit nog steeds iedereen binnen, is het nog steeds ontzettend druk, en als iemand wil roken wandel je even naar buiten Ik vind dat wel prettig, even frisse (lees: koude, anders is het wel sterk in contrast met de handeling die ik daarbuiten pleeg) lucht met 'n sigaretje.. En dan weer naar binnen. En de volgende dag ruikt m'n haar ende kleding niet naar rook, hoera.

Nouja, Utrecht als gemiddelde grote Nederlandse stad zal wel absoluut niet representatief zijn (?). Of praten hier nu werkelijk helemaal geen jongeren en slechts 40+ kroeghangers? Want als daar 'n beetje 'n einde aan komt zou ik dat ook geen verslechtering van de Nederlandse maatschappij vinden

Het is daarnaast ook nog eens een discussie met veel haat en nijd, gek is dat. Alsof niet-rokers te typeren zijn. En wat ik ook hypocriet vind is hoeveel rokers die boos zijn dat ze niet meer mogen roken in kroegen hebben geprobeerd te stoppen Het jarenlang erkennen als 'bad habit', en als er een verbod komt is het opeens helemaal eigen keuze, vrijheid in handelen en sta je er vierkant achter. Bij dat soort zaken (tevens vergelijking met autorijden, alcohol drinken etc.) zie je hoe die verslaving er in hakt. Op dit vlak zijn die argumenten vaak compleet te verwaarlozen. Maar ja, lastig door te drukken met zo'n groot rokersleger! Even volhouden.
  woensdag 26 november 2008 @ 16:47:02 #191
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63540319
quote:
Sterrenrestaurants zetten roker in de kou

Op dinsdag 25 november zijn de Michelinsterren van 2009 uitgereikt. In de 83 met een ster bekroonde restaurants is culinair gezien natuurlijk niets mis. HierMagHetWel vroeg zich af of het sinds het rookverbod naast voortreffelijk eten ook nog steeds goed roken is bij deze topzaken.

Uit onze telefonische rondgang langs een aantal door topchefs gerunde zaken bleek dat wie wil roken bij een toptent van een koude kermis thuiskomt.

In geen enkele van de door HierMagHetWel benaderde restaurants kan ongestraft binnen een sigaartje worden opgestoken. Bij elk sterrenrestaurant wordt de roker naar buiten gestuurd en bij slechts twintig procent van de zaken is er gezorgd voor terrasverwarming.

Kennelijk heeft het inrichten van een rookruimte geen prioriteit bij toprestaurants.
[..]
pi_63540399
En terecht, roken met smaak gaan niet samen
pi_63540629
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:50 schreef Taurus het volgende:
En terecht, roken met smaak gaan niet samen
En daar gaat het hier in deze topicreeks allang niet meer over. Het gaat met name nog om de kroeg, waar roken nu eenmaal mee verbonden is, hoe hard sommige personen ook blijven roepen dat dat niet zo is.
pi_63540814
Er zijn 21 topics met dezelfde discussie over and over again, 1 offtopic reactie van mij valt daartussen absoluut niet op. En zo offtopic is het niet. Want roken is met kroegen verbonden, maar kan uiteraard losweken. ook al roepen sommige personen dat dat niet zo is. Er was wel meer verbonden met dingen vroeger, voor we wisten wat de uitwerking van die dingen was. Tijden veranderen, en bij een dusdanig slechte gewoonte als roken is het eigenlijk verbazend dat het nog bestaat. Maar daar komt het verslavende effect weer om de hoek kijken.
pi_63540929
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:06 schreef Taurus het volgende:
Er zijn 21 topics met dezelfde discussie over and over again, 1 offtopic reactie van mij valt daartussen absoluut niet op. En zo offtopic is het niet. Want roken is met kroegen verbonden, maar kan uiteraard losweken. ook al roepen sommige personen dat dat niet zo is. Er was wel meer verbonden met dingen vroeger, voor we wisten wat de uitwerking van die dingen was. Tijden veranderen, en bij een dusdanig slechte gewoonte als roken is het eigenlijk verbazend dat het nog bestaat. Maar daar komt het verslavende effect weer om de hoek kijken.
Blijkbaar wel .

Tijden veranderen, maar in de kroeg staat de tijd stil. Het leven op zich is al schadelijk, dood gaan we allemaal. Sommige wat eerder, al dan niet door roken. Maar laat mensen de keus. Alcohol is ook schadelijk en verslavend, alleen niet direct voor omstanders.
pi_63541912
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:47 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Is ook logisch... Die dwangmatige rokers vind je vooral onder de tokkies en die vinden geen reet aan een sterrentent. Die gaan liever naar een vreetschuur.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63541927
quote:
Jij vindt dat een overheidstaak?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 26 november 2008 @ 18:27:33 #198
3542 Gia
User under construction
pi_63542360
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:11 schreef Casos het volgende:

[..]

Blijkbaar wel .

Tijden veranderen, maar in de kroeg staat de tijd stil. Het leven op zich is al schadelijk, dood gaan we allemaal. Sommige wat eerder, al dan niet door roken. Maar laat mensen de keus. Alcohol is ook schadelijk en verslavend, alleen niet direct voor omstanders.
En daarom is het drinken van alcohol en het roken geen van beide verboden. Je mag roken en je mag drinken, zoveel je wilt. Alleen als tengevolge van je rook- of drinkgedrag je overlast veroorzaakt voor anderen, dan mag het niet meer.

Als je bezopen in de kroeg anderen lastig valt, wordt je eruit gezet.
Als je rookt in een kroeg, veroorzaak je per definitie overlast, en hoor je er ook uit gezet te worden.

Zo simpel!!
pi_63542559
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:27 schreef Gia het volgende:

[..]

En daarom is het drinken van alcohol en het roken geen van beide verboden. Je mag roken en je mag drinken, zoveel je wilt. Alleen als tengevolge van je rook- of drinkgedrag je overlast veroorzaakt voor anderen, dan mag het niet meer.
Tot hier ben ik het met je eens.
quote:
Als je bezopen in de kroeg anderen lastig valt, wordt je eruit gezet.
Als je rookt in een kroeg, veroorzaak je per definitie overlast, en hoor je er ook uit gezet te worden.

Zo simpel!!
En hier verschillen we van mening, want in de meeste kroegen die ik ken, veroorzaakte roken geen overlast. De mensen stonden er allemaal vrijwillig, het merendeel rookte en diegene die niet rookten ervaren het niet als overlast. Totdat jij naar binnen wil (of ieder ander die er wel hinder aan ondervindt), maar dan nog, je hoeft niet overal naar binnen. Zeker niet als je er overlast ondervindt .
  woensdag 26 november 2008 @ 20:13:02 #200
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63544990
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:57 schreef bloodymary het volgende:
En als je niet kan roken dan zanik je dus ook niet? Of meet je dan ineens met een andere standaard?
Overigens ben ik het met je eens dat het belachelijk is als een grote groep onder een klein groepje moet lijden.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')