Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat ik naar kroegen ga waar ik niet wil zijn...quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik blijf alleen weg uit kroegen waar ik niet wil zijn, zou jij ook moeten doe, communist.
Inflatie? Door een enkel salaris? Die is echt te zot voor woorden...quote:Wel want anderen schieten niets op met inflatie,
Als je een ander wil aanvallen op (vermeend gebrek aan) intelligentieniveau moet je dat wel doen zonder een vrij elementaire taalfout... anders is het alleen maar lachwekkend.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Laten we het erop houden dat een mens met waarschijnlijk meer hersenen als jou het geschreven heeft.
Aangezien drugs verboden zijn worden ze niet gebruiktquote:Op dinsdag 25 november 2008 17:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Volgens jou was jouw kroeg bedoeld om te roken en aangezien dat niet meer mag...
Als je last hebt van rook zit je overduidelijk in de verkeerde kroeg.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat ik naar kroegen ga waar ik niet wil zijn...
1 salaris?quote:Inflatie? Door een enkel salaris? Die is echt te zot voor woorden...
Drugspanden worden ook dichtgespijkerd.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aangezien drugs verboden zijn worden ze niet gebruikt
Ik kan helemaal geen last hebben van rook, want de horeca is nu rookvrij.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je last hebt van rook zit je overduidelijk in de verkeerde kroeg.
Ik zou zeggen, lees het draadje waar je zelf naar verwees eens goed.quote:1 salaris?
Dan zit je in een droomwereld en de goeie kroeg. Ga zo door, dan roken de normale mensen rustig door.quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan helemaal geen last hebben van rook, want de horeca is nu rookvrij.
Ik heb het na 23 topics opgegeven.quote:Ik zou zeggen, lees het draadje waar je zelf naar verwees eens goed.
Dat helpt, coke kost nog maar 25 euro per gram.quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Drugspanden worden ook dichtgespijkerd.
Nee, ik leef in een droomwereld. Het rookverbod bestaat eigenlijk niet... Toch protesteer je er tegen. Geloofwaardig ook...quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan zit je in een droomwereld en de goeie kroeg. Ga zo door, dan roken de normale mensen rustig door.
Ja, als je toen nog steeds niet begreep waar het over ging...quote:Ik heb het na 23 topics opgegeven.
quote:Roken op Koemarkt onveranderd
purmerend - Het rookbeleid in cafés op de Koemarkt in Purmerend blijft zoals het is. Dat houdt in dat sommige caféhouders hun gasten toestaan te roken, terwijl anderen dat niet doen.
Tijdens een vergadering is gisteren gekeken of tot een unaniem beleid kon komen. Dat bleek niet het geval. Arwin Versteijne, van Het Café, laat weten dat de verdeling hierover tussen de kroegbazen te groot is.
Volgens hem zegt de één dat hij roken in het café wel moet toestaan, omdat de klanten anders weglopen. De ander denkt dat het wegblijven van klanten niet te maken heeft met het rookverbod. Zij denken dat het komt door de economische recessie. Het lukten de betrokkenen niet tot elkaar te komen.
Mag je nou nog steeds roken bij de LIndeboom... die man moet nou toch al een boete of 4 hebben? Hij zat al bij de eerste lichtingquote:Rookoproer in Alkmaarse binnenstad
Alkmaar - ,,Dit doe je je collega's niet aan. Zo ga je niet met elkaar om. Wat denkt ie wel, een beetje over onze ruggen lopen te klagen. Wij vallen toch ook niet over zijn manier van bedrijfsvoering?'' Het is wel duidelijk. Co Busch, uitbater van het Alkmaarse café Lindeboom aan het Verdronkenoord, is boos. Hij heeft geen goed woord over voor zijn collega Arjan Alders. Alders is van café Joey's en uitte woensdag zijn ongenoegen in deze krant over zijn buren aan het Waagplein.
Bij enkele cafés daar mag namelijk weer worden gerookt, en Alders vindt dat niet leuk. Sterker, hij is het spuugzat. ,,Ik wil dat de cafés die het rookverbod aan hun laars lappen goed worden aangepakt'', zei hij deze week in de Alkmaarsche Courant. ,,Anders mag er bij mij ook weer gerookt worden.'' En: ,,Het rookbeleid wordt strenger, zegt de regering. Laat ze dan ook direct de daad bij het woord voegen. De Voedsel en Warenautoriteit moet meer controleurs langs sturen.'' Vanuit café Prinsheerlijk komen dezelfde geluiden: ,,Op de bon met die overtreders.''
,,Zijn ze nou helemaal gek. Wij zijn collega's, geen vijanden'', zegt Busch, die het opneemt voor zijn collega's die de asbakken weer op de bar hebben staan. ,,We moeten er allemaal van eten. Dus laat die oncollegiale kreten nou maar achterwege. Daar is niemand bij gebaat. Bovendien bemoei ik me toch ook niet met de manier waarop Alders zijn geld verdient? Daar hoor je mij ook niet over. Laat iedereen nou maar doen wat hem of haar goeddunkt. Hou je mond over de manier waarop een ander zijn zaken regelt. En doe ook geen uitspraken waar je een ander mee zwart maakt. Alders moet gewoon toegeven dat hij last heeft van het rookverbod. Dat hebben we allemaal. En daarom mag je in sommige cafés weer roken. Anders lukt het ze echt niet meer om het hoofd boven water te houden. Maar geef dus niet je buren de schuld dat het bij jou minder goed gaat.''
alweer een spoeddebat en enkel omdat wat schreeuwers het nieuws halenquote:Spoeddebat over rookverbod in horeca
(Novum) - De Tweede Kamer houdt een spoeddebat over het rookverbod. Een verzoek van de VVD hiertoe kreeg dinsdag steun van de PVV. "Ik wil van de minister weten hoe hij kleine ondernemers uit de brand helpt", zei VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra.
Tussen de vijftienhonderd en drieduizend horecaondernemers dreigen door het rookverbod ten onder te gaan, meldt Koninklijke Horeca Nederland (KNH). Volgens de brancheorganisatie laat de bewindsman deze kleine ondernemers in de kou staan en heeft hij onvoldoende nagedacht over de gevolgen van het rookverbod.
Klink kondigde vorige week aan dat overtreders harder worden aangepakt. Horecaondernemers die de asbakken weer op tafel zetten, begaan voortaan een economisch delict.
"De horeca staat in vuur en vlam", zei Zijlstra. "Het is te gek voor woorden dat andere partijen niet over het onderwerp wensen te spreken", zei Fleur Agema (PVV) die het verzoek van haar collega steunde.
Wanneer het debat wordt gehouden, is onduidelijk. Niet alleen is minister Klink ziek, ook kampt voorzitter van de Tweede Kamer Gerdi Verbeet deze week met een overvolle agenda. Het spoeddebat wordt daarom mogelijk gehouden als spoed-algemeen overleg, wat betekent dat het debat niet plaatsvindt in de plenaire zaal maar in commissieverband in een van de belendende zalen.
Diegene die wel rookvrij willen zijn staan juist op een strenge handhaving. Dus als niet iedereen rookvrij wordt dan zullen zij ook de asbakken weer terug zetten, uit angst om klandizie mis te lopen...quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hoewel de niet rokers ons toch graag anders willen laten geloven, kan de horeca blijkbaar niet zonder de rokers.
Waarom kunnen degenen die rookvrij zijn, dat niet gewoon blijven en de andere het roken lekker gedogen. Er zouden toch zoveel niet rokers zitten te smachten om uit te gaan. Dat betekent voor die kroegen toch alleen maar extra klanten??
quote:Na tienen komt asbak weer op tafel
VLAARDINGEN - Vlaardingse café-uitbaters zetten sinds een week na 22.00 uur de asbakken weer op tafel.
Ze doen dit omdat andere collega’s in Vlaardingen zich niet aan het rookverbod houden. ,,En dan ontstaat er oneerlijke concurrentie,’’ zegt Ben Trooster, woordvoerder van de Vlaardingse cafés.
Afgelopen weken hebben Trooster en zijn collega’s gemerkt dat sommige klanten liever naar andere cafés in Vlaardingen gaan waar de asbak illegaal op tafel staat. ,,Iedereen wil van het roken af, maar ons probleem is dat er niet gehandhaafd wordt.’’
Trooster vindt de asbakkenactie verder gerechtvaardigd omdat niet voldaan zou zijn aan een aantal voorwaarden voor het invoeren van het rookverbod. Zo zou de overheid met gezwinde spoed meewerken aan het verstrekken van bouwvergunningen voor rookvoorzieningen. Volgens Trooster is dit in Vlaardingen niet het geval. ,,Ikzelf heb in mei een vergunning aangevraagd voor een serre waar kan worden gerookt. Die procedure loopt al zo lang. En dan vind ik het een beetje lullig als klanten naar een ander café gaan waar wel kan worden gerookt of dat ze buiten op straat voor overlast zorgen. Je komt heel veel mensen nu hiermee tegemoet.’’
De actie van de Vlaardingse ondernemers wordt niet gesteund door Koninklijke Horeca Nederland, zegt Trooster, die zelf voorzitter is van de afdeling Zuid-Holland Zuid.
Nu het Vlaardingse initiatief algemeen bekend is geworden, beëindigt Trooster de actie waarschijnlijk. Hij heeft geen zin in een boete van de controleurs van de Voedsel- en Warenkwaliteit.
quote:Kankerbestrijding met bloemen langs rookvrije kroeg
dinsdag 25 november 2008 20:05
(Novum) - KWF Kankerbestrijding en de Hartstichting trekken dinsdag met bloemen langs rookvrije kroegen. Zij willen dat de discussie over het rookverbod in de horeca weer meer over gezondheid gaat. Het maatschappelijk debat gaat de laatste tijd vooral over het omzetverlies van kleine kroegen, maar de twee organisaties willen de 'goede kant' van rookverbod meer belicht zien.
KWF-directeur Ton Hanselaar en de directeur van de Hartstichting Hans Stam en willen de 'schone' kleine horeca een hart onder de riem te steken met de actie en het signaal uitdragen dat meeroken 'gewoon schadelijk is' en leidt tot kanker en hart- en vaatziekten. Ze hebben er overigens wel begrip voor dat kleine kroegen de asbakken weer op tafel zetten, licht een KWF-woordvoerder toe, hoewel dit wel leidt tot oneerlijke concurrentie.
De gezondheidsfondsen zijn bang dat de gezondheidswinst die de rookvrije horeca sinds 1 juli oplevert naar de achtergrond verdwijnt. In Nederland zouden hierdoor jaarlijks vijfhonderd minder hartinfarcten per jaar voorkomen en het aantal gevallen van (long)kanker en luchtwegaandoeningen flink afnemen. Uit recent onderzoek blijkt dat de concentratie fijnstof in de rookvrije horeca gemiddeld negen keer lager is dan toen er nog werd gerookt.
De twee directeuren beginnen om 10.30 uur bij een kroeg in Nijmegen, en gaan daarna onder meer naar Den Haag.
quote:Kankerinstituut steunt handhaving rookverbod horeca
AMSTERDAM - Longartsen van Het Nederlands Kanker Instituut-Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis (NKI-AVL) in Amsterdam steunen de strikte handhaving van het rookverbod in de horeca door minister Klink van Volksgezondheid.
Bij 30 procent van alle kankersoorten is roken de oorzaak, aldus dr. Paul Baas, longarts in het NKI-AVL. „Bij longkanker ligt dat aantal drie keer zo hoog; 90 procent van alle gevallen van longkanker is het gevolg van roken.” Per jaar krijgen 20.000 à 25.000 mensen de diagnose kanker te horen als gevolg van roken.
Daarnaast overlijden elk jaar tussen de 100 en de 200 mensen vanwege meeroken. Baas: „Veel mensen weten dat roken het risico op kanker verhoogt, maar zijn vaak onwetend over deze aantallen. Maatregelen die het roken ontmoedigen moeten naar onze mening dan ook zo veel mogelijk worden genomen.”
In Nederland wordt per jaar bij ongeveer 81.000 mensen kanker vastgesteld, van wie ongeveer 9000 mensen de diagnose longkanker te horen krijgen.
De associatie met nazi's wordt altijd graag gelegd. Snelwegen zijn ook een verschrikkelijk bedenksel.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:08 schreef MikeyMo het volgende:
Gelukkig zijn er ook hele slimme mensen tegen het rookverbod![]()
Bron: http://www.depers.nl/wete(...)-van-sigaret-af.htmlquote:Longziekte helpt roker niet van sigaret af
Ook als langdurige rokers weten dat ze een beginnende longziekte (COPD) hebben en een pijnlijke dood kunnen sterven, blijven ze in het algemeen gewoon doorroken. Dat blijkt dinsdag uit een onderzoek van de Universiteit Maastricht.
Van de langdurige rokers wordt 30 tot 50 procent getroffen door de longziekte COPD, ook bekend als chronische bronchitis en emfyseem. Naar verwachting groeit COPD de komende vijftien jaar wereldwijd uit tot doodsoorzaak nummer drie.
Onderzoeker Daniel Kotz volgde de afgelopen jaren driehonderd rokers met beginnend COPD. Zelfs al wisten de deelnemers dat ze aan de ziekte leden en op termijn een pijnlijke dood zouden sterven als ze doorrookten, dan nog woog dat in de meeste gevallen niet op tegen het kortetermijnvoordeel van een sigaret, aldus Kotz.
Het roken word steeds populairderquote:Naar verwachting groeit COPD de komende vijftien jaar wereldwijd uit tot doodsoorzaak nummer drie.
quote:Op woensdag 26 november 2008 01:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het roken word steeds populairder
Daar zou ik niet te hard van uitgaan; in Nederland wint roken sowieso al niet aan populariteit. Integendeel zelfs. Het aantal rokers daalt gestaag.quote:Op woensdag 26 november 2008 01:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het roken word steeds populairder![]()
Overbodig aangezien je bij de VWA kan aangeven dat je naam niet bij de instantie bekend gemaakt mag worden.quote:Personeel rookcafé kan baas verklikken
DEN HAAG - Werknemers in de horeca die balen dat er op hun werk weer wordt gerookt, kunnen vanaf vandaag hun baas anoniem aangeven.
Antirokerslobby Clean Air Nederland opent een kliklijn op zijn internetsite. De klachten worden doorgegeven aan de Voedsel en Warenautoriteit (VWA).
Volgens de organisatie balen veel medewerkers in cafés ervan dat hun baas de asbakken weer op tafel zet. „Het rookverbod is er gekomen om hun gezondheid te beschermen,” zegt voorzitter Willem van den Oetelaar. „Maar steeds meer café-eigenaren overtreden openlijk het verbod. Wij krijgen veel klachten van werknemers die niet weten wat ze ertegen moeten doen.”
In de horeca werken circa vijfhonderdduizend mensen. Volgens stichting Stivoro rookt ongeveer 60 procent van hen zelf niet. Van den Oetelaar: „Omdat een paar café-eigenaren veel stennis schoppen, twijfelen steeds meer politici of de wet niet tijdelijk moet worden aangepast.”
De FNV Horecabond heeft amper klachten binnengekregen van werknemers die sinds 1 juli nog in de rook moeten werken. Volgens voorzitter Ben Francooy komt dat doordat ze vooral leden hebben bij hotels en restaurants. „Daar wordt het verbod goed nageleefd,” zegt hij.
De FNV steunt het verbod, omdat het de arbeidsomstandigheden van het personeel verbetert. „Maar we krijgen ook signalen van leden die vrezen voor hun baan nu het café waar ze werken veel omzet verliest.”
Volgens Koninklijke Horeca Nederland balen veel kroegbazen ervan dat collega’s het rookverbod negeren. Zij zijn gedwongen mee te doen, om nog klanten te krijgen.
De kroeg gooien ze nooit direct. Als je baas boete na boete laat opstapelen dan is het niet echt een goede werkgeverquote:Op woensdag 26 november 2008 08:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Lauk, je baas anoniem aangeven. Wat als ze de kroeg dicht gooien, heb je leuk je eigen baan om zeep geholpen. Geweldig initiatief.
quote:Hardere aanpak rookverbod treft tientallen cafés
zondag 23 november 2008 12:43
(Novum) - De politie heeft de afgelopen dagen 'enige tientallen' processen-verbaal uitgeschreven voor horecagelegenheden die het rookverbod hebben overtreden. Dat zei minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) zondag in het tv-programma Buitenhof.
Eerder deze week kondigde hij aan dat harder wordt opgetreden tegen overtreders, omdat het een economisch delict betreft. Wie zich houdt aan het verbod kan in de problemen komen omdat de klandizie wegstroomt naar cafés waar wel mag worden gerookt, lichtte Klink toe. De bewindsman benadrukte dat het aan het Openbaar Ministerie is of het tot vervolging komt. Er kunnen boetes tot zestienduizend euro worden opgelegd of een kroeg kan (tijdelijk) worden gesloten.
Klink ging verder kort in op de uitkomst van de zogeheten wiettop, vrijdag in Almere. Daar werd besloten dat Eindhoven een pilot start waarbij bepaalde wietkwekerijen een vergunning krijgen om te kweken en te leveren aan coffeeshops. Kweken is nu verboden. Klink zei 'eerst alles' te willen 'verkennen' voordat hij met een reactie komt. Wel zei hij dat in het regeerakkoord is afgesproken dat het drugsbeleid niet wezenlijk wordt veranderd. "En dit is een wezenlijke verandering."
Neuh, ik geniet gewoon van het tokkievolk wat zich nou begint te roeren omdat hun sjekkie wordt afgepakt...quote:Op woensdag 26 november 2008 10:45 schreef fransbreda het volgende:
jij moet gewoon beginnen met roken pannekoekmo als je je er zo druk om maakt.
Zijn je voorouders soms tabacplukkers geweest ofzo.
Paupers preventief opsluiten!quote:
zonder tabakquote:Op woensdag 26 november 2008 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Paupers preventief opsluiten!
met zo'n insteling begrijp ik helemaal niet waarom jij zo tegen aparte kroegen bent waar roken toegestaan is. Dat zou jij toch moeten toejuichen. Al dat kansloze paupervolk lekker bij elkaar in hun eigen kroeg en de verheven mensen lekker met zijn allen in hun rookvrije omgeving. Wie heeft dat paupervolk nou eigenlijk nodig. Lekker afzonderen zou ik zeggen, heb je er des te minder last van.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Neuh, ik geniet gewoon van het tokkievolk wat zich nou begint te roeren omdat hun sjekkie wordt afgepakt...
Kansloos paupervolk
quote:Op woensdag 26 november 2008 10:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Neuh, ik geniet gewoon van het tokkievolk wat zich nou begint te roeren omdat hun sjekkie wordt afgepakt...
Kansloos paupervolk
Ik dacht dat horeca-personeel allemaal rookte!quote:Op woensdag 26 november 2008 08:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Lauk, je baas anoniem aangeven. Wat als ze de kroeg dicht gooien, heb je leuk je eigen baan om zeep geholpen. Geweldig initiatief.
Zeg! Lijd je aan Alzheimer of zo? Je herhaalt jezelf!quote:Op woensdag 26 november 2008 12:33 schreef fransbreda het volgende:
als je daar je genot van moet krijgen zou ik me toch gaan afvragen wie de pauper is.
Rook eens een lekkere blow dan wordt je miss wat relaxter ipv snachts wakker te liggen omdat er ergens een tokkie het rookverbod negeert.
Hmm vaag.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg! Lijd je aan Alzheimer of zo? Je herhaalt jezelf!
Nou heh? Lachen!!!quote:Op woensdag 26 november 2008 12:42 schreef Gia het volgende:
De regering, EU, of zo, zou gewoon tabak moeten verbieden.
Wah!! Dat zouden wat topics opleveren!!
Dat is niet haalbaar, maar zou wel een heldere situatie scheppen. In tegenstelling tot de huidige situatie waar bij je het gebruik gaat criminaliseren, maar wel geld aan de verkoop verdient en de productie zelfs subsidieert.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:42 schreef Gia het volgende:
Ja net zoals andere drugs! Alcohol, suiker . . . oh wachtquote:Op woensdag 26 november 2008 12:42 schreef Gia het volgende:
Waar heb ik beweerd dat horecapersoneel ALLEMAAL rookt? verlicht me.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik dacht dat horeca-personeel allemaal rookte!
Lees ik hier dat 60 % niet rookt!
Dat komt door de Euro Giaquote:Op woensdag 26 november 2008 12:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg! Lijd je aan Alzheimer of zo? Je herhaalt jezelf!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |