WTF is dit voor een onzinquote:Vader trapt spelende kinderen
DEN HAAG/BOSKOOP - Ondanks dat andere leden uit zijn christelijke geloofsgenootschap zich over hem hadden ontfermd, bleef een 34-jarige Boskoper zich schuldig maken aan kindermishandeling. Uiteindelijk moest de strafrechter eraan te pas komen.
Honderd uur werkstraf waarvan de helft voorwaardelijk kreeg hij opgelegd. Ook moet hij een agressieregulatietraining ondergaan onder toezicht van de reclassering, zo heeft de Haagse politierechter bepaald.
Op 25 februari sloeg en trapte de Boskoper zijn buitenspelende zoontjes (10 en 12) in elkaar, omdat ze te veel lawaai maakten. Een vrouw die langskwam schrok van het geweld waarmee dat gepaard ging. ,,Hij schopte zo hard dat het leek of hij penalty’s aan het nemen was.’’ De huilende kinderen zaten na deze ‘strafschoppen’ onder de blauwe plekken.
Het Meldpunt Kindermishandeling bemoeide zich ermee maar de Boskoper wilde toen nog geen hulp aannemen van professionele instanties. ,,Ik werd geholpen in mijn eigen kring,’’ aldus de verdachte, doelend op zijn geloofgenoten met wie hij erover had gesproken.
Op 10 april ging de man opnieuw in de fout. Hij was toen met zijn kinderen bezig een zeil op te vouwen. Toen hij zag dat ze scheef vouwden, gaf hij de jongste een geduchte rotschop. Het kind trok bij zijn school aan de bel. Hij bleek gebukt te gaan onder de gespannen sfeer thuis. „Ik was toentertijd erg vermoeid van m’n werk,’’ aldus de man. Zijn vrouw was niet bij machte om de geweldserupties te voorkomen. Ze was bang zelf klappen te krijgen.
De Boskoper wil nu wel meewerken aan een profesionele gezinsbehandeling bij kliniek De Waag. Zijn vrouw wil daaraan echter niet meedoen. Rechter Verbeek nodigde de man uit te proberen zijn vrouw alsnog over te halen om me te doen.
Waarna jij 5 tot 10 jaar mag brommen of zijn vrouw jou je hersenpan inslaatquote:Op maandag 24 november 2008 10:14 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik mag hopen dat ik die kerel tegenkom. Zo'n kerel moet je compleet in elkaar schoppen. Jammer dat de buurt zelf geen maatregelen neemt, dat zou ik wel degelijk doen.
Mensen die op dit soort berichten deze misplaatste opmerking makenquote:Op maandag 24 november 2008 10:19 schreef zquing het volgende:
mensen die geweld willen bestrijden met nog meer geweld
misplaatst?quote:Op maandag 24 november 2008 10:27 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Mensen die op dit soort berichten deze misplaatste opmerking maken
quote:Op maandag 24 november 2008 10:01 schreef Murloc het volgende:
Ophangen aan zn kloten die vent.
Daarna met een botte roestige schaar steeds stukjes van hem afknippen. Kijken of het dan nog steeds zo'n grote vent is...
quote:Op maandag 24 november 2008 10:14 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik mag hopen dat ik die kerel tegenkom. Zo'n kerel moet je compleet in elkaar schoppen. Jammer dat de buurt zelf geen maatregelen neemt, dat zou ik wel degelijk doen.
quote:Op maandag 24 november 2008 10:18 schreef Addict72 het volgende:
Die vent moeten ze ophangen, met dat wijf ernaast! Dat hebben ze wel vaker gedaan, als je de bijbel moet geloven. Of is er nu opeens overdreven veel sprake van naastenliefde bij die mafkezen...
Je vind het walgelijk om te zien dat mensen geweld met geweld veroordelen maar wat is de oplossing volgens jou? Die zie ik namelijk ook niet.quote:
Ik hou zelf helemaal niet van geweld. Ben zelf soort pacifistisch te noemen.quote:Op maandag 24 november 2008 10:19 schreef zquing het volgende:
mensen die geweld willen bestrijden met nog meer geweld
een oplossing heb ik niet. Mischien 't 2 maal de straf die gegeven is icm met verplichte behandeling voor de ouders. Wat ik wel weet is dat meer geweld niet helptquote:Op maandag 24 november 2008 10:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je vind het walgelijk om te zien dat mensen geweld met geweld veroordelen maar wat is de oplossing volgens jou? Die zie ik namelijk ook niet.
quote:Op maandag 24 november 2008 10:37 schreef Murloc het volgende:
[..]
Uit je reactie begrijp ik dat je zelf geen kinderen hebt. Anders zou je dit soort dingen niet eens denken.
quote:Op maandag 24 november 2008 10:37 schreef Murloc het volgende:
[..]
Wat wil je dan doen? Het Nederlandse rechtsysteem zijn werk laten doen?
Als ik kinderen zou hebben, zou ik juist extra gemotiveerd zijn om voor een geweldloze samenleving te zijn.quote:Op maandag 24 november 2008 10:37 schreef Murloc het volgende:
Uit je reactie begrijp ik dat je zelf geen kinderen hebt. Anders zou je dit soort dingen niet eens denken.
2 maal straffen voor hetzelfde feit is hier helaas onmogelijk.quote:Op maandag 24 november 2008 10:39 schreef zquing het volgende:
[..]
een oplossing heb ik niet. Mischien 't 2 maal de straf die gegeven is icm met verplichte behandeling voor de ouders. Wat ik wel weet is dat meer geweld niet helpt
Als je kinderen had, dan had je die man in elkaar gerost.quote:Op maandag 24 november 2008 10:44 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
2 maal straffen voor hetzelfde feit is hier helaas onmogelijk.
Een verplichte behandeling voor de ouders zou geen kwaad kunnen, icm het uitzetten van de ouderlijke macht.
Je weet geen oplossing, maar je weet dat meer geweld niet helpt...
Of je zelf kinderen hebt weet ik niet, maar uitgaande van je reactie denk ik van niet.
Dan had je wel anders gereageerd.
Noem je: ,,Hij schopte zo hard dat het leek of hij penalty’s aan het nemen was" , corrigerend?quote:Op maandag 24 november 2008 10:42 schreef S1nn3rz het volgende:
tsjonge jonge, die man geeft zijn kinderen een corrigerende tik en half fok denkt het weer beter te weten en staat op zijn kop. kleinzieligheid ten top.
Dan wil ik van jou de definitie van kindermishandeling wel eens willen weten.quote:Op maandag 24 november 2008 10:42 schreef S1nn3rz het volgende:
tsjonge jonge, die man geeft zijn kinderen een corrigerende tik en half fok denkt het weer beter te weten en staat op zijn kop. kleinzieligheid ten top.
Wat ik niet snap is hoe mensen geweld zo kunnen afkeuren dat ze 't willen bestraffen met nog meer geweld...... Het hebben van kinderen zou geen reden mogen zijn om iemand te willen lynchenquote:Op maandag 24 november 2008 10:44 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
2 maal straffen voor hetzelfde feit is hier helaas onmogelijk.
Een verplichte behandeling voor de ouders zou geen kwaad kunnen, icm het uitzetten van de ouderlijke macht.
Je weet geen oplossing, maar je weet dat meer geweld niet helpt...
Of je zelf kinderen hebt weet ik niet, maar uitgaande van je reactie denk ik van niet.
Dan had je wel anders gereageerd.
In dit geval wel.quote:Op maandag 24 november 2008 10:46 schreef zquing het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is hoe mensen geweld zo kunnen afkeuren dat ze 't willen bestraffen met nog meer geweld...... Het hebben van kinderen zou geen reden mogen zijn om iemand te willen lynchen
Waarom zou ik kinderen moeten hebben voordat ik ergens over mag oordelen? Neemt het hebben van kinderen het vermogen om rationeel en objectief te oordelen weg mischien?quote:Op maandag 24 november 2008 10:50 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
In dit geval wel.
Het zijn kinderen die van geen kwaad weten, en daarvoor op deze manier "beloond" worden.
Het is iets anders dan de definitie van geweld wat jij hebt denk ik.
Maar je snapt dat natuurlijk nog niet.
Kom maar terug als je wat ouder bent en zelf kinderen hebt.
Dan praten we verder.
Ik probeer je te vertellen waarom ik in dit geval van kindermishandeling ik het geweld tegen diegene kan begrijpen, en waar ik zelf ook geen moeite mee zou hebben.quote:Op maandag 24 november 2008 10:55 schreef zquing het volgende:
[..]
Waarom zou ik kinderen moeten hebben voordat ik ergens over mag oordelen? Neemt het hebben van kinderen het vermogen om rationeel en objectief te oordelen weg mischien?
Nog zo'n sneu figuur die denkt dat wanneer je kinderen hebt dat je dan verheven bent boven de kinderlozen.quote:Op maandag 24 november 2008 10:50 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
In dit geval wel.
Het zijn kinderen die van geen kwaad weten, en daarvoor op deze manier "beloond" worden.
Het hebben van kinderen is wat anders dan het mishandelen van kinderen?
Maar je snapt dat natuurlijk nog niet.
Kom maar terug als je wat ouder bent en zelf kinderen hebt.
Dan praten we verder.
ik probeer te vertellen dat geweld niet met geweld bestraft dient te worden. Het wel of niet hebben van kinderen brengt daar geen verandering inquote:Op maandag 24 november 2008 10:58 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik probeer je te vertellen waarom ik in dit geval van kindermishandeling ik het geweld tegen diegene kan begrijpen, en waar ik zelf ook geen moeite mee zou hebben.
Oordelen mag je altijd, maar verwacht dan niet dat je daarop geen reactie krijgt.
Daar staat rationeel en objectief denken buiten.
Dat doe je bij zaken waarbij emotie geen rol speelt.
Zo duidelijk voor je?
Dus jij wilt jouw kinderen graag leren dat een (of dé) manier van problemen oplossen lichamelijk geweld is.quote:Op maandag 24 november 2008 10:50 schreef Bommenlegger het volgende:
In dit geval wel.
ik hoop dat je lieve vader ooit z'n penalty op je hoofd heeft geprobeerdquote:Op maandag 24 november 2008 11:15 schreef tweeenzeventig het volgende:
Een nieuwe troll. Gezellig.quote:Op maandag 24 november 2008 11:15 schreef tweeenzeventig het volgende:
wie zegt dat ie tegen hun hoofden heeft geschopt? ze konden nog op eigen kracht naar de school lopen dus het zal allemaal wel meevallen. opvoedkundige tik moet kunnen.quote:Op maandag 24 november 2008 11:18 schreef zquing het volgende:
[..]
ik hoop dat je lieve vader ooit z'n penalty op je hoofd heeft geprobeerd
doe normaal of blijf weg okay?quote:Op maandag 24 november 2008 11:15 schreef tweeenzeventig het volgende:
Enkele reis prullenbak, heb ik inmiddels gelezen. Tot ziens.quote:Op maandag 24 november 2008 11:26 schreef tweeenzeventig het volgende:
ik doe zo abnormaal waar, wanneer en zo vaak ik maar wil. okay?
Kneusquote:Op maandag 24 november 2008 11:26 schreef tweeenzeventig het volgende:
[..]
En is alweer weg, we hebben genoeg aan onze eigen huistrollen.quote:
Die zij jij niet dus is geweld een goede oplossing, lul niet zo dom zeg, alsof je daar iets mee bereikt. En dat voor een mod.quote:Op maandag 24 november 2008 10:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je vind het walgelijk om te zien dat mensen geweld met geweld veroordelen maar wat is de oplossing volgens jou? Die zie ik namelijk ook niet.
Helaas. Yvonne besliste anders.quote:Op maandag 24 november 2008 11:26 schreef tweeenzeventig het volgende:
quote:Op maandag 24 november 2008 11:27 schreef yvonne het volgende:
En is alweer weg, we hebben genoeg aan onze eigen huistrollen.
waar bidden ze dan om..dat hun dochter lelijker word zodat pappa er niet meer geil van word?quote:Op maandag 24 november 2008 11:25 schreef yvonne het volgende:
Dit is in bepaalde geloofskringen ene heel normaal verschijnsel, niet naar buiten treden, onderling met gebed oplossen, óók incest..
Sommigen bidden dan dat die persoon wordt bevrijd van zijn demonen en zulks.quote:Op maandag 24 november 2008 11:29 schreef BarraCupraCuda het volgende:
waar bidden ze dan om..dat hun dochter lelijker word zodat pappa er niet meer geil van word?
als ik dat had gezien had ik die knakker een rotschop verkocht!
quote:Op maandag 24 november 2008 11:26 schreef tweeenzeventig het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 november 2008 11:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
En is alweer weg, we hebben genoeg aan onze eigen huistrollen.
?quote:Op maandag 24 november 2008 11:28 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Die zij jij niet dus is geweld een goede oplossing, lul niet zo dom zeg, alsof je daar iets mee bereikt. En dat voor een mod.
Hoezo 'en dat voor een mod'quote:Op maandag 24 november 2008 11:28 schreef Posdnous het volgende:
Die zij jij niet dus is geweld een goede oplossing, lul niet zo dom zeg, alsof je daar iets mee bereikt. En dat voor een mod.
Dat er in geloofsgemeenschappen veel meer aan incest gedaan wordt is een kwalijke leugen, van dezelfde orde als de leugen dat joden achter elke oorlog zitten.quote:Op maandag 24 november 2008 11:25 schreef yvonne het volgende:
Dit is in bepaalde geloofskringen ene heel normaal verschijnsel, niet naar buiten treden, onderling met gebed oplossen, óók incest..
Klopt als een bus.quote:Op maandag 24 november 2008 11:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Sommigen bidden dan dat die persoon wordt bevrijd van zijn demonen en zulks.
Ligt een beetje aan de gemeenschap.
Het wordt wel vaak met "de mantel der liefde" bedekt in ieder geval.
Want de goeie naam van mensen in de kerk te grabbel gooien, dat kan natuurlijk niet..
Jou ben ik ook zatquote:Op maandag 24 november 2008 11:36 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Dat er in geloofsgemeenschappen veel meer aan incest gedaan wordt is een kwalijke leugen, van dezelfde orde als de leugen dat joden achter elke oorlog zitten.
Nou vooruit dan.quote:Op maandag 24 november 2008 11:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
?![]()
Ik zeg dat ik zijn oplossing niet zie, alleen dat ie geweld met geweld veroordeeld. Prima hoor, daar is niets mis mee, ik zeg ook nergens dat dit met geweld moet worden opgelostVroeg me alleen af wat hij dan voor oplossing had
Voor die kinderen hoop ik gewoon dat er snel een oplossing komt, met tussenkomst van wat voor persoon/instantie dan ook.
Jawel, alleen liefst een iets doordachtere dan die van de gangbare prutser.quote:Op maandag 24 november 2008 11:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoezo 'en dat voor een mod'Mag een mod geen eigen mening hebben ofzo?
Nou ja, vaak is dat (hoewel het voor ons hypocriet overkomt) voor die mensen erger dan een taakstrafje oid.quote:Op maandag 24 november 2008 11:36 schreef yvonne het volgende:
Wat ook voorkomt is dat de dader schuld bekend voor de Kerk waarmee de vergeving intreed, niks strafrechterlijk, kerk is voldoende blijkbaar..
maar wanneer er dan geen onderzoek naar gedaan word kan zon beste man het toch zo onschuldig maken als hij wil.quote:Op maandag 24 november 2008 11:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Klopt als een bus.
Wat ook voorkomt is dat de dader schuld bekend voor de Kerk waarmee de vergeving intreed, niks strafrechterlijk, kerk is voldoende blijkbaar..
Wat ben je lekker bezig vandaag.quote:
quote:Op maandag 24 november 2008 11:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Klopt als een bus.
Zoiets zit er soms wel achter ja, "Ik heb mijn zonden opgebiecht aan de HEERES HEERE, het ligt nu in Zijn Handen."quote:Op maandag 24 november 2008 11:40 schreef BarraCupraCuda het volgende:
maar wanneer er dan geen onderzoek naar gedaan word kan zon beste man het toch zo onschuldig maken als hij wil.
dan word het ipv:
ik heb mijn dochter verkracht
ik heb onreine gedachtes over mijn dochter
eenschquote:Op maandag 24 november 2008 11:42 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]. Tering zeg. Dat meen je toch niet.
Ik ben blij dat zulke dingen niet gebeuren als ik langsloop. Zulks een onrecht, daar kan ik niet tegen.
Ongelofelijke kuthond zeg, die vent.
quote:Op maandag 24 november 2008 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
En dan in 2016 met z''n allen verbolgen zijn omdat zoonlief het niet langer trekt en zijn vader in een woede-aanval neersteekt. Want ZO lopen dit soort zaken regelmatig af.
Fijn dat je kennelijk zo'n hoog verwachtingspatroon van mods hebt, maar wij zijn ook gewoon users en voor ons gelden precies dezelfde regels als voor jou. Er is gewoon een policy en er zijn algemene voorwaarden.quote:Op maandag 24 november 2008 11:39 schreef Posdnous het volgende:
Jawel, alleen liefst een iets doordachtere dan die van de gangbare prutser.
Dat weet ik niet en ik denk ook niet dat daar precieze cijfers over beschikbaar zijn. Maar berichten over kinderen die hun vader vermoorden, heb ik toch zeker wel eens gelezen. Als ze tot zo'n daad overgaan, blijkt er niet zelden een heel verleden van mishandeling of misbruik aan vooraf te zijn gegaan. Die Oostenrijker Fritzl, die zijn eigen dochter thuis opsloot, verkrachtte en er kinderen bij verwekte, werd vroeger als kind ook misbruikt.quote:Op maandag 24 november 2008 11:47 schreef Loedertje het volgende:Hoe vaak en heb je daar voorbeelden van?
Bron: http://www.standaard.be/A(...)elId=dmf06122007_029quote:Veertienjarig meisje vermoordt vader in Luik
LUIK - In Jemeppe-sur-Meuse, in de provincie Luik, heeft een meisje van veertien gisteren haar vader om het leven gebracht met verschillende messteken. Het meisje werd regelmatig geslagen, zegt ze.
Je schreef dat het regelmatig zou gebeuren dat mishandelde kinderen hun ouder(s) doden en dat is gewoon niet waar. Wél is het zo dat mishandelde kinderen later hun eigen kinderen kunnen gaan mishandelen omdat zij nu eenmaal *niet beter weten* (lees: niet weten en leerden hoe ze anders moeten reageren)quote:Op maandag 24 november 2008 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
Die Oostenrijker Fritzl, die zijn eigen dochter thuis opsloot, verkrachtte en er kinderen bij verwekte, werd vroeger als kind ook misbruikt.
[..]
Bron: http://www.standaard.be/A(...)elId=dmf06122007_029
Ik zou uren op Google kunnen gaan zoeken om allerlei berichten te traceren, maar ik heb daar geen zin in. Mijn punt is: bescherming van de kinderen voorop.
quote:Als hij het ook maar een klein beetje niet vertrouwde kreeg ze klappen van haar vader. Een 14-jarig meisje uit de Belgische plaats Jemeppe-sur-Meuse werd vaak door haar 45-jarige paps geslagen omdat hij dacht dat ze contact had met jongens. Eergister heeft het meisje daarom twee messen in zijn rug gestoken, terwijl hij aan het bidden was. De man heeft het niet overleefd.Eerder die dag had paps haar geslagen met een stuk hout omdat hij dacht dat ze met een vriendje belde. Ze wilde haar vader niet vermoorden verklaart ze; wel wilde ze hem pijn doen. Nu wordt ze in ieder geval niet meer uitgehuwelijkt aan een man in Algerije, waar haar vader vaak mee had gedreigd.
De man raakte zwaargewond en ondanks het feit dat de ziekenwagen vlug ter plaatse was, overleed hij kort nadien. De tiener werd opgepakt door de politie. Tijdens haar ondervraging donderdag verklaarde de dochter dat haar vader haar regelmatig sloeg. Ze liet aan de speurders de sporen van de slagen op haar benen zien. Het gezin is van Marokkaanse oorsprong. De jeugdrechter besliste het meisje in een instelling te plaatsen.
Ik heb boeiend leesvoer voor je gevonden:quote:Op maandag 24 november 2008 12:12 schreef Loedertje het volgende:
Je schreef dat het regelmatig zou gebeuren dat mishandelde kinderen hun ouder(s) doden en dat is gewoon niet waar. Wél is het zo dat mishandelde kinderen later hun eigen kinderen kunnen gaan mishandelen omdat zij nu eenmaal *niet beter weten* (lees: niet weten en leerden hoe ze anders moeten reageren)
Je kunt dagen gaan googlen maar je zult echt niet kunnen vinden dat het regelmatig voorkomt dat kinderen hun ouder(s) doden n.a.v. jarenlange mishandeling, dit zijn incidenten. (Overigens ook nog een Marokkaans gezin, pa zat te bidden toen het meisje hem tweemaal in zijn rug stak)
De rest mag je zelf gaan lezen.quote:Weinig ouderen durven er over te praten, toch is mishandeling van 65-plussers wijdverbreid. Elk jaar treft het zo'n honderdduizend ouderen. De dader is vaak het eigen kind of kleinkind, dat nog een rekening te vereffenen heeft.
In de helft van de gevallen is de dader hun eigen kind of kleinkind. De daders handelen vaak vanuit hun eigen problematiek. Ze zijn verslaafd aan drugs of alcohol, hebben een psychiatrische stoornis of handelen uit rancune, omdat ze zelf als kind mishandeld zijn. Beide hulpverleners maken het in de praktijk mee.
,,De daders geven het vaak ook gewoon toe dat ze wraak nemen. Ze pakken wat ze pakken kunnen. Als de oudere niet meewerkt, gaan de daders dreigen. Je ziet me nooit meer of je gaat naar een verpleeghuis'', vertelt Krediet. Van Dongen: ,, It's payback time , zeggen ze dan. Jij hebt mij altijd een ellendig leven bezorgd, nu zul jij eens voelen hoe dat is.''
Ik zou niet weten waarom ik dat moet gaan lezen aangezien het niets te maken heeft met hetgeen waar jij eerder over schreefquote:Op maandag 24 november 2008 12:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb boeiend leesvoer voor je gevonden:
http://www.nd.nl/artikele(...)het-mishandelde-kind
Hier wordt onder meer het volgende gemeld:
[..]
De rest mag je zelf gaan lezen.
Mishandeling van ouderen is een geheel andere tak van sport dan het doden van je ouders in je jeugd.quote:met z''n allen verbolgen zijn omdat zoonlief het niet langer trekt en zijn vader in een woede-aanval neersteekt. Want ZO lopen dit soort zaken regelmatig af.
Uitingen van hetzelfde probleem dat zich vroeger of later voordoet. Kinderen die in hun jeugd zijn mishandeld en dan later op enigerlei wijze wraak nemen. Ik zie WEL een verband, jij niet. We worden het niet eens.quote:Op maandag 24 november 2008 12:58 schreef Loedertje het volgende:
Ik zou niet weten waarom ik dat moet gaan lezen aangezien het niets te maken heeft met hetgeen waar jij eerder over schreef
Mishandeling van ouderen is een geheel andere tak van sport dan het doden van je ouders in je jeugd.
Heel toevallig twee gevallen meegemaakt. Eén dat de kerk gezorgd heeft voor opvang zodat de vrouw aangifte kon doen. Dochter misbruikt. En een geval van vergeving van een pedofiel. Dus incest binnen de kerk was bij ons vroeger in ieder geval juist niet binnen de kerk, maar het pedofiel vergeven kon ik niet. Wat mij weer de nodige discussies en gesprekken heeft opgeleverd.quote:Op maandag 24 november 2008 11:25 schreef yvonne het volgende:
Ik wees erop dat deze vader veel te soft wordt gestraft en dat de rechter de gezinstherapie niet oplegt aan de moeder (die niks tegen de mishandeling deed). De straf is dusdanig laag dat er een serieus gevaar is dat de man in herhaling valt, of dat de gezinssituatie niet stabiel wordt. Ik heb alleen willen aangeven dat dit voor diepe wonden kan zorgen bij kinderen. Niet zelden leidt dat later tot problemen. En of dat nu over 5 of over 45 jaar is, vind ik niet zo belangrijk. Het gaat mij om het preventief straffen. Straffen om nu EN later erger te voorkomen.quote:Op maandag 24 november 2008 13:19 schreef Loedertje het volgende:
Deze thread ging volgens mij over een vader die zijn kinderen schopt en slaat en jij kwam vervolgens met het punt dat het vaak voorkomt dat deze kinderen tijdens hun jeugd wraak nemen door in een vlaag van verstandsverbijstering (en haat) de betreffende ouder dood te steken, dit kwam volgens jou vaak voor.
Het mishandelen van ouderen staat daar geheel buiten, ik bleef keurig ontopic en vroeg slechts naar een bewijs van dat punt wat jij aandroeg m.b.t. het doden van een ouder.
quote:
was je erbij? het komt steeds vaker voor dat de linkse media berichten uitgeeft die ervoor zorgen dat christenen in een kwaad daglicht komen te staan. om zo maar te zorgen dat de moslims iets betere reclame krijgen.quote:Op maandag 24 november 2008 10:45 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Noem je: ,,Hij schopte zo hard dat het leek of hij penalty’s aan het nemen was" , corrigerend?
Ik heb nog nooit zoveel onzin in een post gezien als deze.quote:Op maandag 24 november 2008 15:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
was je erbij? het komt steeds vaker voor dat de linkse media berichten uitgeeft die ervoor zorgen dat christenen in een kwaad daglicht komen te staan. om zo maar te zorgen dat de moslims iets betere reclame krijgen.
ik geloof inderdaad dat het nieuwsbericht overdreven is. ik heb zelf geen kinderen, maar van iedereen die kinderen heeft hoor ik hoe speciaal het gevoel is als je kinderen hebt. die liefde voor je kind gaat boven alles.
het gaat er bij mij niet in dat zowel een vader als een moeder dit zou toelaten.
dus ouders die van kinderen houden doe je af als onzin?quote:Op maandag 24 november 2008 15:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zoveel onzin in een post gezien als deze.
Hmmmmm hoe heette dat meisje ook alweer wat dood gemarteld is door haar ouders?quote:Op maandag 24 november 2008 15:45 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dus ouders die van kinderen houden doe je af als onzin?![]()
nee, dan heb je hier inderdaad niet veel te zoeken.
Kindermishandeling bestaat niet, het zijn allemaal fantasten die kinderen ? Want dat is wat je zegt.quote:Op maandag 24 november 2008 15:45 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dus ouders die van kinderen houden doe je af als onzin?![]()
nee, dan heb je hier inderdaad niet veel te zoeken.
ik denk dat je de helft van het verhaal maar kent.quote:Op maandag 24 november 2008 15:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hmmmmm hoe heette dat meisje ook alweer wat dood gemarteld is door haar ouders?
On ieder geval door haar vader/vriend van mams die geen ruk deed??
nee, en zolang je je als linksmenschje gedraagt binnen een discussie (lees: alles uit zijn verband haalt) heb ik geen zin om daar tijd in te steken.quote:Op maandag 24 november 2008 15:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Kindermishandeling bestaat niet, het zijn allemaal fantasten die kinderen ? Want dat is wat je zegt.
Je zou ook kunnen proberen normaal te posten, of iig begrijpelijk.quote:Op maandag 24 november 2008 15:53 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nee, en zolang je je als linksmenschje gedraagt binnen een discussie (lees: alles uit zijn verband haalt) heb ik geen zin om daar tijd in te steken.
te zien aan je vorige reactie was het compleet duidelijk wat de strekking van mjjn verhaal was.quote:Op maandag 24 november 2008 15:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen proberen normaal te posten, of iig begrijpelijk.
Je blijft raaskallen makker.quote:Op maandag 24 november 2008 15:52 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik denk dat je de helft van het verhaal maar kent.
de moeders in kwestie doen vaak wel een beroep op instanties. helaas zijn dit bureaucratische instanties als de kinderbescherming (:r)
die leggen een dergelijk geval onder op de stapel en intussen is het kind dood.
de linkse media zorgt er voor dat de kinderbescherming buiten schot blijft en de moeder, vaak van eenvoudige komaf en niet in staat er ook maar iets tegen te doen, krijgt de schuld.
maar ja, denk jij maar wat je wilt denken hoor, en doe mijn posts maar af als onzin.
ja in de telegraagf wellicht.quote:Op maandag 24 november 2008 15:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je blijft raaskallen makker.
De media heeft de betreffende jeugdzorgmedewerkers totaal afgefakkeld.....
Maar dan ook totaal.
Dus daar ga je al met je linkse media.
Sterker nog, ze werden aangeklaagd.
Maar blijkbaar zitten je oogkleppen zo vastgeroest dat het geen ruk uitmaakt wat iemand tegen je zegt.
Ow:quote:Op maandag 24 november 2008 16:00 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ja in de telegraagf wellicht.
ik denk niet dat je een dergelijk bericht in de volkskrant () zult aantreffen.
quote:Op maandag 24 november 2008 15:39 schreef S1nn3rz het volgende:
Was je erbij? het komt steeds vaker voor dat de linkse media berichten uitgeeft die ervoor zorgen dat christenen in een kwaad daglicht komen te staan. om zo maar te zorgen dat de moslims iets betere reclame krijgen.
ik geloof inderdaad dat het nieuwsbericht overdreven is. ik heb zelf geen kinderen, maar van iedereen die kinderen heeft hoor ik hoe speciaal het gevoel is als je kinderen hebt. die liefde voor je kind gaat boven alles.
het gaat er bij mij niet in dat zowel een vader als een moeder dit zou toelaten.
Ik denk dat je de grote boze wereld nog niet goed kent.quote:Op maandag 24 november 2008 15:39 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Duh, Elfletterig haalde er ook een Belgisch bericht bij over een moslima die haar biddende vader doodstak en volwassenen die hun demente ouders mishandelen, ook totaal niet relevant .quote:Op maandag 24 november 2008 19:57 schreef Specularium het volgende:
En hulde voor het feit dat je de moslims erbij haalt.
Het is totaal niet relevant maar toch lukt het je.![]()
!
Mag ik je vragen vanuit welke proffessie je met die hulpverleners over hun cliënten sprak?quote:Op maandag 24 november 2008 19:21 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb in ziekenhuizen gesproken met hulpverleners die het meemaken dat
het probleem is denk ik dat de vrouwen en kinderen ook natuurlijk bang zijn. maar het zou best weleens mee kunnen spelen dat de straffen hier te laag zijn.quote:Op maandag 24 november 2008 10:14 schreef Copycat het volgende:
Even je vrouw tandjes laten spugen en reken maar dat ze wil meewerken.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:03 schreef KingOfPop het volgende:
Hehehe, letterlijk een strafschop..
Ik kan ook niet helpen dat mensen alleen lezen wat ze willen lezen. Ik zocht op Google naar berichten over kinderen die hun eigen vader iets aandoen. Toevallig vond ik dit bericht als eerste. Dat het om moslims ging, doet totaal niet ter zake. Het ging me om het meisje dat haar vader doodstak, na te zijn mishandeld. In datzelfde kader sprak ik ook over kinderen die hun ouders op latere leeftijd mishandelen en daarmee wraak nemen op wat hen is aangedaan tijdens hun jeugd. Jij vindt dat niet relevant, ik wel. We praten over mishandelde kinderen, die vroeger of later op enigerlei wijze hun gram halen.quote:Op maandag 24 november 2008 23:51 schreef Loedertje het volgende:
Duh, Elfletterig haalde er ook een Belgisch bericht bij over een moslima die haar biddende vader doodstak en volwassenen die hun demente ouders mishandelen, ook totaal niet relevant.
Dit ben ik wél met je eens. Ik heb ook wel eens een documentaire op tv gezien hoe Jehova's Getuigen duizenden gevallen van incest verzwegen.quote:Op maandag 24 november 2008 23:51 schreef Loedertje het volgende:
Helaas proberen veel mensen de kindermishandelingen *onder elkaar* te houden en duurt het vaak te lang voordat de buitenwereld signalen krijgen en proberen gesloten gemeenschappen het binnen eigen parochie op te lossen. Het is niet voor te stellen dat de ouder zonder losse handjes niet ingrijpt maar vaak zit er een stuk geestelijke mishandeling bij (die nog veel geniepiger is en vaak onzichtbaar...)
Ik sprak niet over specifieke cliënten, ik sprak met vertegenwoordigers van een orgaan dat binnen het ziekenhuis toeziet op kindermishandeling. Dat orgaan stelt aandachtspunten op voor artsen en eerste hulp-medewerkers, om kindermishandeling te signaleren.quote:Op maandag 24 november 2008 23:53 schreef Loedertje het volgende:
Mag ik je vragen vanuit welke proffessie je met die hulpverleners over hun cliënten sprak?
Ik vraag me af wat die vader kijkt op TV/speelt op de (spel)computer.quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:03 schreef KingOfPop het volgende:
Hehehe, letterlijk een strafschop..
oh plzquote:Op dinsdag 25 november 2008 00:30 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat die vader kijkt op TV/speelt op de (spel)computer.
Ik begreep idd al dat je met hen sprak over dat soort zaken maar mijn vraag was waarom , je bent arts of 1e hulp verlenerquote:Op dinsdag 25 november 2008 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik sprak niet over specifieke cliënten, ik sprak met vertegenwoordigers van een orgaan dat binnen het ziekenhuis toeziet op kindermishandeling. Dat orgaan stelt aandachtspunten op voor artsen en eerste hulp-medewerkers, om kindermishandeling te signaleren.
Nee, ik moest over het onderwerp schrijven. Maar ik snap eigenlijk niet waarom dat zo relevant is. Het verhaal dat ik schetste, komt uit de mond van hulpverleners. En dat soort dingen gebeurt werkelijk.quote:Op dinsdag 25 november 2008 01:11 schreef Loedertje het volgende:
Ik begreep idd al dat je met hen sprak over dat soort zaken maar mijn vraag was waarom , je bent arts of 1e hulp verlener![]()
Echt?quote:Op dinsdag 25 november 2008 01:15 schreef Elfletterig het volgende:
En dat soort dingen gebeurt werkelijk.
Soms heb ik liever geen gelijk, maar helaas is dit momenteel nieuws:quote:Op maandag 24 november 2008 13:19 schreef Loedertje het volgende:
Deze thread ging volgens mij over een vader die zijn kinderen schopt en slaat en jij kwam vervolgens met het punt dat het vaak voorkomt dat deze kinderen tijdens hun jeugd wraak nemen door in een vlaag van verstandsverbijstering (en haat) de betreffende ouder dood te steken, dit kwam volgens jou vaak voor.
Het mishandelen van ouderen staat daar geheel buiten, ik bleef keurig ontopic en vroeg slechts naar een bewijs van dat punt wat jij aandroeg m.b.t. het doden van een ouder.
Bron: http://www.depers.nl/opme(...)-mishandelingen.htmlquote:8-jarige moordde uit wraak voor mishandeling
Het 8-jarige jongetje dat in de Amerikaanse staat Arizona terechtstaat voor een dubbele moord, heeft verklaard dat hij zijn vader en een andere man neerschoot omdat hij werd mishandeld.
Dat melden lokale media. Het kind vertelde de politie dat hij bijhield hoe vaak hij klappen kreeg. Van tevoren was hij van plan niet vaker dan duizend keer te worden geslagen. Zodra hij dat aantal zou halen, was hij van plan wraak te nemen.
Toen dit inderdaad gebeurde, beschoot hij zijn vader vier keer en een man die een kamer huurde zes keer. Beiden overleefde het niet.
Gerechtigheid?quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Soms heb ik liever geen gelijk, maar helaas is dit momenteel nieuws:
[..]
Bron: http://www.depers.nl/opme(...)-mishandelingen.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |