abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 januari 2010 @ 23:41:03 #76
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_76422238
Ik heb q10 dag en nachtcreme eigen merk van de kruidvat, kosten: 3.50 E per potje geloof ik..
Voldoet mij erg prima, geen droge huid, geen pukkels.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_76428352
Het 'bijsluitertje':

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_76428687
Hier ook dagcreme van de Lidl (antirimpel ;')), erg tevreden mee. Ik kan alleen niks zeggen over het antirimpel effect
Klussen deel 1 en 2
pi_76429890
Mijn nachtcreme is op en nu ga ik toch ook maar eens die van de Aldi proberen.
Heb eigenlijk nooit hele dure gehad, meestal huismerken van kruidvat, etos, DA of HEMA.
Nu smeer ik er gewoon nivea creme op.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:54:25 #80
269956 Nieners
Sofa King Addicted.
pi_76430025
Ik gebruik Aqua-Depot, erg fijn... .
Hiervoor erg dure producten gebruikt maar ik blijf bij deze.
Living and loving in the moment.
pi_76436932
en alweer 2 jaar gebruiken en smeren tot volle tevredenheid ( van mijn portemonnaie !)

Van de week weer ingeslagen: 2 potten rode deksel (overdag) en blauwe deksel('s nachts).
De lichtgroene deksel is voor zomers overdag.
pi_76436989
Ben vooral benieuwd of de ingrediënten ook goed zijn..
pi_76521814
-edit: doe normaal

[ Bericht 84% gewijzigd door Mylene op 07-01-2010 21:22:41 ]
pi_77568676
Nu dit topic toch weer een 'trap' heeft gekregen wil ook ik mijn ervaring graag delen. Ik ben 33 jaar en heb tot aan een jaar geleden altijd de duurste cremes gebruikt die ik maar kon vinden. Was altijd van mening dat cremes van bv Lancaster of La Mer DE cremes zouden zijn die een huid nodig heeft. Nou heb ik een vochtarme maar vette huid en altijd wel iets last van pukkeltjes gehad. Juist door het proberen van verschillende cremes werd mijn huid onrustiger en waren de rode vlekjes zichtbaar.
Toen ik las over de Aldi dagcreme ben ik gelijk een potje gaan halen. Heb gekozen voor degene met de lichtgroene deksel en de donkerblauwe voor de nacht. Al na een week was mijn huid helemaal rustig en zag ik zelfs mijn lichte rimpeltjes minder worden. De creme is wel ietwat vettig maar zeker in de winterperiode is dat goed voor je huid. De creme houdt het vocht in je huid vast en maakt je huid heel zacht en elastisch.
Waar ik wel aan twijfel is of er voldoende voedingsstoffen in de creme zitten?! Is er bewezen dat er een factor in zit?? Kan me bijna niet voorstellen dat in een creme van EUR 2,25 dezelfde vitaminen zitten als in een duurdere creme. Mijn enige angst is dus dat ik na 20 jaar smeren met Aldi creme alsnog een oude huid heb omdat er te weinig voedingsstoffen in zaten. Het enige wat ik kan zeggen is dat deze creme gevoelsmatig de fijnste creme is die ik ooit heb gehad en ik wil ook echt niet anders meer.

Dussss..... na een jaar smeren nog MEER dan tevreden en voor het verre toekomstresultaat zal iedereen een aantal jaren geduld moeten hebben
pi_77569050
Het voordeel van de lage prijs vind ik ook dat je makkelijker bereid bent er wat dikker mee te smeren, bijv. nu met die kou, als je wangen wat schraler zijn en zo.
Met prijzige crèmes ben je toch onbewust wat zuiniger, tenminste, ik wel
pi_77569236
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:17 schreef Nikkie88 het volgende:
Nu dit topic toch weer een 'trap' heeft gekregen wil ook ik mijn ervaring graag delen. Ik ben 33 jaar en heb tot aan een jaar geleden altijd de duurste cremes gebruikt die ik maar kon vinden. Was altijd van mening dat cremes van bv Lancaster of La Mer DE cremes zouden zijn die een huid nodig heeft. Nou heb ik een vochtarme maar vette huid en altijd wel iets last van pukkeltjes gehad. Juist door het proberen van verschillende cremes werd mijn huid onrustiger en waren de rode vlekjes zichtbaar.
Toen ik las over de Aldi dagcreme ben ik gelijk een potje gaan halen. Heb gekozen voor degene met de lichtgroene deksel en de donkerblauwe voor de nacht. Al na een week was mijn huid helemaal rustig en zag ik zelfs mijn lichte rimpeltjes minder worden. De creme is wel ietwat vettig maar zeker in de winterperiode is dat goed voor je huid. De creme houdt het vocht in je huid vast en maakt je huid heel zacht en elastisch.
Waar ik wel aan twijfel is of er voldoende voedingsstoffen in de creme zitten?! Is er bewezen dat er een factor in zit?? Kan me bijna niet voorstellen dat in een creme van EUR 2,25 dezelfde vitaminen zitten als in een duurdere creme. Mijn enige angst is dus dat ik na 20 jaar smeren met Aldi creme alsnog een oude huid heb omdat er te weinig voedingsstoffen in zaten. Het enige wat ik kan zeggen is dat deze creme gevoelsmatig de fijnste creme is die ik ooit heb gehad en ik wil ook echt niet anders meer.

Dussss..... na een jaar smeren nog MEER dan tevreden en voor het verre toekomstresultaat zal iedereen een aantal jaren geduld moeten hebben
Ik weet niet hoe dat met vitaminen zit. Maar als je bang bent voor een gebrek kun je altijd 1 a 2 keer in de week een duurdere creme met vitaminen gebruiken
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_77570057
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:11 schreef Gwywen het volgende:
Ha, leuk, nog meer fans van de Aldi crèmes.
Ik gebruik 't al heel lang. Ik heb het donkerblauwe potje, en voor de dag (alleen met dit schrale weer overigens) het lichtgroene potje.
Ik heb in het verleden ook clinique en Garnier en Nivea en Biodermal weet ik wat geprobeerd, maar die goedkope crème van de Aldi vind ik het fijnst
Echt enthousiast ben ik over de Biocura nachtcrème met teunisbloemolie (die ruikt ook zo heerlijk!), maar die is helaas niet meer te krijgen (bij onze Aldi althans - misschien nog wel bij andere, grotere filialen?)
Die nachtcreme met teunisbloemolie was van de tijdelijke natuurlijn. Echt met BDIH keurmerk enzo. Heb de dagcreme, nachtcreme en oogcreme. Was afgelopen jaar in mei ofzo tijdelijk in het assortiment, ik zit te hopen dat het weer komt en van mij mag het ook gewoon vast in het assortiment komen.
De gewone dagcreme's van de Aldi heb ik geprobeerd, maar ze zijn niet favoriet.
  woensdag 3 februari 2010 @ 04:14:05 #88
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_77579606
In de aldi/lidl cremes zit volgens mij helemaal geen factor tegen zonnebeschadiging.
Sowieso is het altijd handig dit apart nog aan te brengen, elke dag, ook in de winter. Dit is vrijwel het enige wat je kunt doen tegen huidveroudering, zeker op langere termijn.
In het "huidverzorging voor heren"-topic staan een aantal zonnecèmes/sprays/middeltjes beschreven, zeker user Stereotomy en Kwahgib zijn er zeer in thuis.

En vitaminen in een creme die je op je huid aanbrengt doen niet zoveel hoor, is erg zonde van je geld. Oppervlakteactieve vitaminen kunnne nog wel wat doen (huidoppervlakte gladder maken e.d.) maar niet echt "verzorgen".
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 3 februari 2010 @ 08:47:32 #89
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_77580501
Hoi!

Ja, we kibbelen wel eens wat op het gebied van zonnebrand ingredienten, maar dat er in je dagcreme iets van SPF in moet zitten zijn we het wel over eens.
Confidence through competence
pi_77582811
De lichtgroene potjes hebben SPF 4, dat vind ik idd best weinig.
Maar als dat nou het enige nadeel is dat we kunnen bedenken over deze crèmes, blijf ik gewoon wel een beetje uit de zon
pi_77583175
tvp
pi_77583225
Biocura rode dop, voor savonds en sochtends heerlijk, supervet, maar zo weg (bij mij iig)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 februari 2010 @ 10:47:48 #93
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_77583247
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:17 schreef Nikkie88 het volgende: Mijn enige angst is dus dat ik na 20 jaar smeren met Aldi creme alsnog een oude huid heb omdat er te weinig voedingsstoffen in zaten. Het enige wat ik kan zeggen is dat deze creme gevoelsmatig de fijnste creme is die ik ooit heb gehad en ik wil ook echt niet anders meer.

Lieverd, over 20 jaar ben je 53 en heb je sowieso een oude huid . In ieder geval niks jonger of ouder dan wanneer je dure cremes had gesmeerd. Een creme haalt echt nooit 10 jaar van je leeftijd af.
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:00:21 #94
55709 Stereotomy
pi_77583634
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:34 schreef Gwywen het volgende:
De lichtgroene potjes hebben SPF 4, dat vind ik idd best weinig.
Maar als dat nou het enige nadeel is dat we kunnen bedenken over deze crèmes, blijf ik gewoon wel een beetje uit de zon
SPF 4 is nog altijd 50% van de UV straling die schade kan veroorzaken buitengehouden.
pi_77589781
Ik ben tevreden met de variant met de lichtgroene dop. Vind alleen de geur overweldigend, waarom kunnen cremes niet gewoon geur-neutraal zijn?

En over SPF´s: ik las ergens dat de wat duurdere cremes met hoge SPF niet effectief zijn, omdat men er te zuinig mee smeert, om economische redenen...je moet echt ruim smeren om van de bescherming te profiteren.
  woensdag 3 februari 2010 @ 13:58:19 #96
55709 Stereotomy
pi_77589938
Klopt, de SPF factor is berekend op basis van in vitro onderzoek met 2 mg per cm^2. Wat fokking veel is en je echt nooit haalt, zeker niet op je gezicht.

SPF neemt tevens exponentieel af. SPF 4 blokkeert 50% van de UV-B fotonen. SPF 30 iets van 98% en SPF 50 iets van 99% en een SPF 100 iets van 99,8% ofzo.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 13:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Vind alleen de geur overweldigend, waarom kunnen cremes niet gewoon geur-neutraal zijn?
QFT.
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:10:04 #97
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_77592725
Ik heb de Aqua Depot gekocht, de dagcreme met de lichtgroene dop en de nachtcreme met donkerblauwe dop. Drie potjes voor nog geen 9 euro, dus ik wilde ze wel alledrie proberen .

De Aqua Depot bevalt mij totaal niet. Ik krijg er een erg trekkerige huid van na het opsmeren en de geur staat me niet aan.

De lichtgroene dop-creme daarentegen vind ik heerlijk! Lekker zacht, lekker vettig en met een fris geurtje. En voor iemand die het gros van de dag op kantoor zit is factor 4 ruim genoeg . Als het echt warm en zonnig is en ik veel buiten ben, smeer ik sowieso al zonnebrandcreme op mijn gezicht.

De nachtcreme vind ik ook prettig, trekt goed in en heeft een prettige geur.

De Aqua Depot was voor mij dus een miskoop, maar de andere twee ga ik zeker vaker kopen. Geen geld voor die prijs .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_77592969
Aqua depot vond ik ook niet lekker. echt zo'n laagje raar op je huid. en daarna trekkerig en stinkie idd

die rodedop ruikt bijna naar nivea
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 3 februari 2010 @ 15:19:58 #99
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_77593097
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 15:16 schreef pinquit het volgende:
Aqua depot vond ik ook niet lekker. echt zo'n laagje raar op je huid. en daarna trekkerig en stinkie idd

die rodedop ruikt bijna naar nivea
Ik heb wel een oogcreme met rode dop, die hadden ze ook een keer en die ruikt ook . Maar ik vergeet hem telkens op te doen
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_77593152
GEEN creme werkt ook.. ik houd niet van die zooi ..
Tsubasa o hirake..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')