Die van de Aldi heet Lacura, die van de Lidl Iseree, en kosten maar een paar EUR, vergeleken met potten van een paar tientjes van Estee Lauder of Clinique oid.quote:Dure anti-rimpelcremes leggen het af tegen Aldi-creme (2,29!)
Soms lijkt het alsof het alleen maar werkt als er een heftig prijskaartje aan hangt: cremes. Toch hoor je de meest lovende verhalen over potten Nivea of een ordinaire tube Zwitsal. Ik heb mezelf gedwongen niet te wennen aan een dure dagcreme. Zou zou erop leeglopen! Mocht je een goedkope dagcreme zoeken, dan is de antirimpelcreme Biocura van de Aldi misschien wel wat. Deze creme komt namelijk beter uit de test dan menig duur merk. En de prijs? 2 euro en 29 eurocent!
Volgens de Duitse Consumentenbond zijn de dure potjes geen garantie voor rimpelvrije velletjes. Integendeel, uit hun onderzoek blijkt dat vooral de goedkopere merken beter scoorden dan de prijzige merken.
Zestien crèmes werden onder de loupe genomen. Twaalf weken lang smeerden dames hun velletje in met allerhande zalfjes. Door driedimensionele beelden werd het resultaat op de huid bekeken. Slechts zes van hen slaagden met glans.
Deze van Aldi, van Diadermine, een crème van l'Oréal en de antirimpelversie van Helena Rubinstein, meteen de duurste in het rijtje, scoorden goed. Anders gezegd: beginnende rimpeltjes verminderden en de huid werd beter gehydrateerd. De producten van Nivea, roc, Biotherm en Vichy scoorden slechts bevredigend.
Intussen voerden de Britten ook al tests uit met het Aldi-product, met dezelfde resultaten. De warenhuisketen zag daardoor zijn verkoop van de Biocura-producten meer dan vertwintigvoudigen. In eigen land is dat nog niet het geval.
Bron
Inderdaad. Ik heb die van de Lidl eens geprobeerd maar het voelde alsof mijn huid er af gefikt werd. Maar goed, dat heb ik bij de duurdere merken ook.quote:
Ja, die heb je langzamerhand wel nodig!quote:Op maandag 24 november 2008 01:11 schreef Stereotomy het volgende:
Op jacht naar een geschikte anti-rimpel crème die ook nog vriendelijk is voor de portemonnee, stuitte ik op lovende recenties (tijdje terug) over de crèmes van de Aldi en de Lidl.
[..]
Die van de Aldi heet Lacura, die van de Lidl Iseree, en kosten maar een paar EUR, vergeleken met potten van een paar tientjes van Estee Lauder of Clinique oid.
Ervaringen?
Hier hetzelde. Hele fijne creme!quote:Op woensdag 26 november 2008 10:31 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb ook die hydraterende dagcrème van Lacura en ik ben er heel tevreden over. Trekt snel in, je huid blijft niet vettig en ik kreeg er ook geen puistjes van zoals met sommige andere, maar juist een heerlijk zacht huidje.
Die van de Aldi geeft hetzelfde resultaat bij mij.quote:Op maandag 24 november 2008 08:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb die van de Lidl eens geprobeerd maar het voelde alsof mijn huid er af gefikt werd. Maar goed, dat heb ik bij de duurdere merken ook.
Dankquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:55 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, TS heeft een potje van de Lidl doorheen gejaagd, en is nu met het potje Aldi bezig... mijn bevindingen:
1) Ik vind die van de Lidl fijner qua geur en subjectieve resultaat, ondanks dat
2) Er meer werkzame stoffen worden geadverteerd in die van de Aldi dan die van de Lidl (o.a. retinol)
3) Beide potjes /verpakkingen zijn identiek van materiaal en vorm, zal me niet verbazen als ze uit dezelfde fabriek komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |