abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2008 @ 01:11:53 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_63467605
Op jacht naar een geschikte anti-rimpel crème die ook nog vriendelijk is voor de portemonnee, stuitte ik op lovende recenties (tijdje terug) over de crèmes van de Aldi en de Lidl.
quote:
Dure anti-rimpelcremes leggen het af tegen Aldi-creme (2,29!)

Soms lijkt het alsof het alleen maar werkt als er een heftig prijskaartje aan hangt: cremes. Toch hoor je de meest lovende verhalen over potten Nivea of een ordinaire tube Zwitsal. Ik heb mezelf gedwongen niet te wennen aan een dure dagcreme. Zou zou erop leeglopen! Mocht je een goedkope dagcreme zoeken, dan is de antirimpelcreme Biocura van de Aldi misschien wel wat. Deze creme komt namelijk beter uit de test dan menig duur merk. En de prijs? 2 euro en 29 eurocent!

Volgens de Duitse Consumentenbond zijn de dure potjes geen garantie voor rimpelvrije velletjes. Integendeel, uit hun onderzoek blijkt dat vooral de goedkopere merken beter scoorden dan de prijzige merken.

Zestien crèmes werden onder de loupe genomen. Twaalf weken lang smeerden dames hun velletje in met allerhande zalfjes. Door driedimensionele beelden werd het resultaat op de huid bekeken. Slechts zes van hen slaagden met glans.

Deze van Aldi, van Diadermine, een crème van l'Oréal en de antirimpelversie van Helena Rubinstein, meteen de duurste in het rijtje, scoorden goed. Anders gezegd: beginnende rimpeltjes verminderden en de huid werd beter gehydrateerd. De producten van Nivea, roc, Biotherm en Vichy scoorden slechts bevredigend.

Intussen voerden de Britten ook al tests uit met het Aldi-product, met dezelfde resultaten. De warenhuisketen zag daardoor zijn verkoop van de Biocura-producten meer dan vertwintigvoudigen. In eigen land is dat nog niet het geval.

Bron
Die van de Aldi heet Lacura, die van de Lidl Iseree, en kosten maar een paar EUR, vergeleken met potten van een paar tientjes van Estee Lauder of Clinique oid.

Ervaringen?
Confidence through competence
pi_63467637
Ja, accuzuur is er niets bij
  maandag 24 november 2008 @ 01:18:18 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_63467665
Tja... al die dure rotzooi is gewoon veels te duur, maar dat is dan ook meteen de reden waarom het zo duur is, want dan verkoopt het goed aan idioten die denken dat duurkoop altijd een goede koop is.
  maandag 24 november 2008 @ 01:20:08 #4
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_63467688
Zo vreemd mag dat idd niet zijn , ik heb nog gewerkt bij het Belgische Soubry waar men pasta's maakt , en ook de pasta voor Aldi. En de enige "ombouw" die gebeurde tussen de dure "Soubry spaghetti" en de véél goedkopere versie van Aldi was het vervangen van de verpakkingen in de machine ... Het product dat er inzat was 100 % hetzelfde ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_63469204
Voor dat weinige geld kun je makkelijk eens een potje gebruiken.
Dat heb ik gedaan nadat ik dezelfde info heb gelezen op FoK.

En mèn : wat heb ik mij een geld bespaard het afgelopen half jaar.
Mijn eigenlijk hele moeilijke velletje !! is er helemaal happy mee en ik ook !
De schoonheidsspec. die Babor verkocht aan mij, minder.

It's amazing Mike, srsly.
pi_63469587
quote:
Op maandag 24 november 2008 01:15 schreef Apekoek het volgende:
Ja, accuzuur is er niets bij
Inderdaad. Ik heb die van de Lidl eens geprobeerd maar het voelde alsof mijn huid er af gefikt werd. Maar goed, dat heb ik bij de duurdere merken ook.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63469636
Biotherm voelt veel prettiger aan. Het onderzoek werd vast door paupers gedaan, hoe kun je de voorkeur geven aan Aldi shit als je ook Biotherm hebt :S
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_63470163
Ik gebruik sinds een paar maanden die antirimpel nachtcreme van de aldi, en is echt wel de fijnste die ik tot nu toe geprobeerd heb. Of ie ook goed tegen rimpels werkt weet ik niet, maar hij smeert wel heel fijn, en ik krijg er geen pukkeltjes van zoals bij de meeste andere cremes.
  maandag 24 november 2008 @ 09:28:35 #9
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_63470517
quote:
Op maandag 24 november 2008 01:11 schreef Stereotomy het volgende:
Op jacht naar een geschikte anti-rimpel crème die ook nog vriendelijk is voor de portemonnee, stuitte ik op lovende recenties (tijdje terug) over de crèmes van de Aldi en de Lidl.
[..]

Die van de Aldi heet Lacura, die van de Lidl Iseree, en kosten maar een paar EUR, vergeleken met potten van een paar tientjes van Estee Lauder of Clinique oid.

Ervaringen?
Ja, die heb je langzamerhand wel nodig!

Ik gebruik altijd de creme van het etos huismerk, die vind ik erg fijn! Als ik straks weer in NL ben maar wer eens wat kopen, m'n potje is bijna leeg!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_63473276
ik gebruik al een tijdje die van de aldi, naar aanleiding van Paula Begoun: Het nut van peperdure gezichtscrèmes?
bevalt me prima
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63514260
Gewoon uiercréme!
pi_63520826
Ik ga die van de Aldi ook es proberen.Ik gebruik tegenwoordig Lancome en da's best prijzig.Ben erg benieuwd!!
01-08-2008
pi_63525006
ik gebruik de hydraterende creme van de aldi
ik heb een gevoelige huid die heel weinig cremes verdraagd
diadermine en die andere dure rotzooi was altijd goed voor een flink brandende en geiriteerde huid maar de aldicreme bevalt prima en zorgt echt voor een zacht velletje.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_63530403
Ik heb ook die hydraterende dagcrème van Lacura en ik ben er heel tevreden over. Trekt snel in, je huid blijft niet vettig en ik kreeg er ook geen puistjes van zoals met sommige andere, maar juist een heerlijk zacht huidje.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:51:29 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65699447
Met dit koude weer heb ik ook de laattse dagen last van 'trekkerige' huid, dus zal die creme van de Aldi eens proberen.

Is die van de Lidl echter ook zo goed, want hoewel TS dat wel even aanhaalt, blijkt dat niet uit het gequote artikel.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 17:55:30 #16
55709 Stereotomy
pi_65699602
Nou, TS heeft een potje van de Lidl doorheen gejaagd, en is nu met het potje Aldi bezig... mijn bevindingen:

1) Ik vind die van de Lidl fijner qua geur en subjectieve resultaat, ondanks dat

2) Er meer werkzame stoffen worden geadverteerd in die van de Aldi dan die van de Lidl (o.a. retinol)

3) Beide potjes /verpakkingen zijn identiek van materiaal en vorm, zal me niet verbazen als ze uit dezelfde fabriek komen.
pi_65700293
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:31 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb ook die hydraterende dagcrème van Lacura en ik ben er heel tevreden over. Trekt snel in, je huid blijft niet vettig en ik kreeg er ook geen puistjes van zoals met sommige andere, maar juist een heerlijk zacht huidje.
Hier hetzelde. Hele fijne creme!
pi_65700653
Terug Vindt Potje
pi_65701397
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:16 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb die van de Lidl eens geprobeerd maar het voelde alsof mijn huid er af gefikt werd. Maar goed, dat heb ik bij de duurdere merken ook.
Die van de Aldi geeft hetzelfde resultaat bij mij.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65701558
Ik heb ook de dagcreme van de Aldi, blauwe potje, bevalt me prima
pi_65701796
Ah, eindelijk kan ik mijn hart luchten, er is een topic over!

Na zo'n 20 jaar lopen kloten met loeidure, superhyperhysterischhypo-allergene, simpele vaseline/paraffine en weet ik veel welk merk en welke variatie er allemaal nog is, heb ik een paar jaar geleden dan eindelijk het merk gevonden waar mijn gevoelige en droge huidje helemaal geen bezwaar tegen heeft: Biocura dus. (Aldi)
(Ja, ik ben lyrisch, dus? )

Ik gebruik de nachtcreme met de donkerrode dop, met Q10 en weet ik veel wat voor onzin, maar heb dus nooit meer last gehad van droge plekjes, prikkende huid na het opsmeren of rode vlekken.

Ik smeer het (letterlijk) al mijn vriendinnen aan, heb toch zat potjes in voorraad liggen, voor die belachelijke prijs.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 3 februari 2009 @ 18:55:30 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65702178
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:55 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, TS heeft een potje van de Lidl doorheen gejaagd, en is nu met het potje Aldi bezig... mijn bevindingen:

1) Ik vind die van de Lidl fijner qua geur en subjectieve resultaat, ondanks dat

2) Er meer werkzame stoffen worden geadverteerd in die van de Aldi dan die van de Lidl (o.a. retinol)

3) Beide potjes /verpakkingen zijn identiek van materiaal en vorm, zal me niet verbazen als ze uit dezelfde fabriek komen.
Dank
Ik denk dat ik dan gewoon eerst die van de Aldi ga proberen deze week. Heb vandaag nog maar even nivea opgesmeert.om de huid tenminste iets te geven.

Maar dan is er nog een vraagje: Bij de Lidl zag ik 2 verschillende potjes huidcreme, dus ik denk een voor de 'normale' huid en een voor de 'gevoelige' huid(!?).
Wat is nou de gezichtscreme die in de testen wordt getest? Gewoon het blauwe potje, of de witte?
En heeft de Aldi ook verschillende waar weer uit gekozen moet worden, en zo ja, welke is dan geschikt voor het gezicht!?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:01:55 #23
55709 Stereotomy
pi_65702445
Nah, ik zou voor de gevoelige huid gaan. De normale heeft een vrij sterke parfumgeur die misschien voor de man wat minder leuk is.

En volgens mij maakt het werkelijk waar geen drol uit wat je op je gezicht smeert.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:02:08 #24
55709 Stereotomy
pi_65702456
Figuurlijk.
pi_65711142
Bij nader inzien zal ik het ook eens een kans geven....ik ben nogal merktrouw dus vandaar mijn eerste reactie...
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')