abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 november 2008 @ 15:33:38 #61
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_63451513
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:28 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ik onderscheid in de werkelijkheid juist graag ideeën, concepten en begrippen. Daarvoor moet je streven naar een accuraat beeld van wat die inhouden. Wanneer je orthodoxie definieert als 'intolerantie', 'gewelddadigheid' en 'onderdrukking', dan voeg je aan orthodoxie begrippen toe die geen wezenskenmerken zijn.
ervaring leert dat orthodoxie vaak leidt to beperkingen en gewelddadigheden; niks meer en niks minder.

en verder is - wederom in mijn beperkte overtuiging - orthodoxie niet echt een weg naar een betere wereld waar iedereen gewaardeerd en gerespecteerd wordt.
zonnig Brasil
pi_63451517
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:18 schreef Scaurus het volgende:
Waarom? Dogmatisch geloven houdt louter in dat je veel waarde hecht aan en een grote rol toekent aan leerstellingen in het belijden van je geloof. Dat jij op die manier je eigen geloof beleeft, betekent niet dat je 'buiten je hoofd' minder ruimte laat voor andere meningen en overtuigingen.
Ik zie dat in de praktijk niet direct. Kan je daar een concreet voorbeeld van geven?

Als je kijkt naar de SGP en CU. Orthodox in hun overtuiging binnenskamers maar ook 'naar buiten' richting anderen als je kijkt naar hun standpunten over abortus, euthanasie en koopzondagen.
pi_63451549
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:17 schreef damian5700 het volgende:

[..]

ik weet wel dat we het nu niet hebben over de inhoud.
Dan moet je vooral niet reageren op posts waar je geen inhoud inziet.
pi_63451605
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:22 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dat is het gebruikelijke trukje van Triggershot waar het gaat om onderwerpen die hij liever niet besproken ziet op het forum. Eerst de discussie verneuken en dan sluiten.

Nou ja oké. Ook weer een analyse van mijn persoon, overigens de users die mij betichten van het topic te laten stranden en op de user te spelen alvorens mijn intentie te kennen doen hetzelfde net zo hard. Alleen vraag ik nog tenminste naar de opvattingen van de TS.
  zondag 23 november 2008 @ 15:37:02 #65
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_63451617
Mr. Mod, er is een tijd van komen
maar de tijd van gaan is een stuk beter

weet wanneer u gewenst bent
en sterker nog: wanneer je je mond moet houden
zonnig Brasil
  zondag 23 november 2008 @ 15:38:16 #66
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63451648
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:34 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie dat in de praktijk niet direct. Kan je daar een concreet voorbeeld van geven?

Als je kijkt naar de SGP en CU. Orthodox in hun overtuiging binnenskamers maar ook 'naar buiten' richting anderen als je kijkt naar hun standpunten over abortus, euthanasie en koopzondagen.
Dat is moeilijk op een hoop te schuiven met terreur. Wat abortus betreft is de discussie moeilijker, maar qua koopzondagen en euthanasie vind ik inderdaad dat zij hun standpunt willen opleggen aan anderen, iets wat hevig bestreden dient te worden. Maar, door hun het recht te ontzeggen dit standpunt uit te dragen ben je zelf geen haar beter.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63451684
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan moet je vooral niet reageren op posts waar je geen inhoud inziet.
Ik vond het wel nodig jou te bewegen ter zake te komen en er op te wijzen dat de discussie niet op de man, maar op de bal gevoerd zou moeten worden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63451781
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:37 schreef qwerty_x het volgende:
Triggershot, er is een tijd van komen
maar de tijd van gaan is een stuk beter

weet wanneer u gewenst bent
en sterker nog: wanneer je je mond moet houden
Ingelijks.
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik vond het wel nodig jou te bewegen ter zake te komen en er op te wijzen dat de discussie niet op de man, maar op de bal gevoerd zou moeten worden.
Net zoals ik het nodig vind om wat informatie te vragen en verwerken wat iedereen geheel op zijn of haar manier mag beslissen te antwoorden btw, voordat ik met een persoon een punt ga aankaarten, ik discussieer namelijk met een persoon en geen cyberbot.
  zondag 23 november 2008 @ 15:48:35 #69
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_63451881
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ingelijks.
[..]

Net zoals ik het nodig vind om wat informatie te vragen en verwerken wat iedereen geheel op zijn of haar manier mag beslissen te antwoorden btw, voordat ik met een persoon een punt ga aankaarten, ik discussieer namelijk met een persoon en geen cyberbot.
ga je nog daadwerkelijk iets bijdragen aan dit topic ?
dit is werkelijk een droevenis, zoals eerder al opgemerkt
zonnig Brasil
pi_63451887
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:38 schreef Iblis het volgende:
Dat is moeilijk op een hoop te schuiven met terreur. Wat abortus betreft is de discussie moeilijker, maar qua koopzondagen en euthanasie vind ik inderdaad dat zij hun standpunt willen opleggen aan anderen, iets wat hevig bestreden dient te worden. Maar, door hun het recht te ontzeggen dit standpunt uit te dragen ben je zelf geen haar beter.
Het is ook een soort terreur maar geen fysiek geweld.
Het laat echter wel goed zien hoe je door tolerantie, ze mogen dit uitdragen in onze samenleving, intolerantie kan prediken. Als je tegen abortus en euthanasie bent en op zondag niet wilt winkelen, soit maar laat anderen die er anders over denken hun eigen keuzes maken. Juist dat zie ik niet bij orthodox gelovigen.
pi_63451925
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:48 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ga je nog daadwerkelijk iets bijdragen aan dit topic ?
dit is werkelijk een droevenis, zoals eerder al opgemerkt
Komt nog, komt nog.. ik ben bezig.
pi_63451988
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is ook een soort terreur maar geen fysiek geweld.
Het laat echter wel goed zien hoe je met tolerantie, ze mogen dit uitdragen in onze samenleving, intolerantie kan prediken. Als je tegen abortus en euthanasie bent en op zondag niet wilt winkelen, soit maar laat anderen die er anders over denken hun eigen keuzes maken. Juist dat zie ik niet bij orthodox gelovigen.
Dan vraag ik me af - ja ja op de man - in hoeverre ondervind je nou last van vrij strikt orthodoxe interpretaties op individueel niveau. Op maatschappelijk niveau valt er misschien een breder case te maken, maar wat voor verschijnselen zijn er die van orthodoxe komen waar alleen niet-gelovigen last van hebben?
pi_63452188
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:44 schreef Triggershot het volgende:

Het had, mijn inziens, natuurlijk voor de voortgang van de discussie wel degelijk uitgemaakt of de eerste post gewoon inhoudelijk, een heldere mening, was geweest als nu zo'n vraag zonder duidelijke richting, maar waar het vermoeden dan wel bestaat dat het weinig constructiefs zal bijdragen en enkel negatief op de persoon gericht is.
pi_63452230
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het had, mijn inziens, natuurlijk voor de voortgang van de discussie wel uitgemaakt of de eerste post gewoon inhoudelijk, een heldere mening, was geweest als nu zo'n vraag zonder duidelijke richting, maar waar het vermoeden dan wel bestaat dat het weinig constructiefs zal bijdragen en enkel negatief op de persoon gericht is.
Oké, mijn excuses aan de TS en aan jou natuurlijk, sorry ik had me wat menselijker moeten opstellen.
Waarde Damian zou jij mijn vraag niet willen beantwoorden.. Ken jij orthodoxe moslims?
pi_63452238
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja oké. Ook weer een analyse van mijn persoon, overigens de users die mij betichten van het topic te laten stranden en op de user te spelen alvorens mijn intentie te kennen doen hetzelfde net zo hard. Alleen vraag ik nog tenminste naar de opvattingen van de TS.
pi_63452325
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af - ja ja op de man - in hoeverre ondervind je nou last van vrij strikt orthodoxe interpretaties op individueel niveau. Op maatschappelijk niveau valt er misschien een breder case te maken, maar wat voor verschijnselen zijn er die van orthodoxe komen waar alleen niet-gelovigen last van hebben?
In de persoonlijke levenssfeer misschien niet, maar owee als kunstenaars zich uiten en het lijdend voorwerp de Islam of Allah nemen.
En Marcouch betoogt toch ook de ruimte voor orthodoxie op maatschappelijk niveau. Of heb je in het transcript van de rede tijdens de bijeenkomst gelezen, dat hij doelde op losstaande gevallen die hij persoonlijk had meegemaakt?
  zondag 23 november 2008 @ 16:09:52 #77
3542 Gia
User under construction
pi_63452374
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:24 schreef Iblis het volgende:
Als je per se een baard wilt dragen die zeer lang is, dan kan dat prima, maar dan moet je niet zeuren dat je niet representatief geacht wordt door een bedrijf. Die keus maak je, die verantwoordelijkheid heb je. Niet iedereen hoeft zich aan jouw ideeën te conformeren.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Maar het gaat wmb dan wel wat verder.

Als je door je geloofsuitingen niet in staat bent om een baan te vinden en je weigert steevast om je uiterlijk aan te passen aan wat voor een functie vereist is, dan zou je dus ook geen recht mogen hebben op een uitkering.

Als een orthodoxe moslima een opleiding tot kinderverzorgster doet en ze komt vervolgens niet aan de bak, omdat ze per se een boerka wil dragen, of iets waarbij nog net het gezicht zichtbaar is, dan moet dit haar geen recht op een uitkering geven.

Het is, zoals jij aangeeft, een eigen keuze die je maakt. De gevolgen, geen inkomen, draag je dan ook maar zelf.
pi_63452403
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Oké, mijn excuses aan de TS en aan jou natuurlijk, sorry ik had me wat menselijker moeten opstellen.
Waarde Damian zou jij mijn vraag niet willen beantwoorden.. Ken jij orthodoxe moslims?
Nee, die vraag ga ik niet beantwoorden. Dat gaat je geen donder aan.
pi_63452467
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:08 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In de persoonlijke levenssfeer misschien niet, maar owee als kunstenaars zich uiten en het lijdend voorwerp de Islam of Allah nemen.
Maar hoe wil je het integendeel bewijzen dan? Bewijzen dat moslims rellen bij door jou genoemde voorbeelden is niet echt moeilijk, hoe ga je bewijzen dat na het relatief rustig blijven van de moslims na fitnah, het de meerderheid van de moslims niet boeit? Tsjaah, moslims wie het niet boeit is gewoon geen nieuws waard. Sterker nog, het is niet eens nieuws, niet letterlijk, niet metaforisch, niet aandachtsgeil en al zeker niet actueel.
quote:
En Marcouch betoogt toch ook de ruimte voor orthodoxie op maatschappelijk niveau. Of heb je in het transcript van de rede tijdens de bijeenkomst gelezen, dat hij doelde op losstaande gevallen die hij persoonlijk had meegemaakt?
Oh, de meeste initiatieven van Marcouch zijn juist niet generaliserend, of je nu een voor of bestrijdende aanpak en initiatief van hem neemt. Wanneer hij er voor opkomt dat een moslim alleen zijn vlees mag kopen bij een moslimslager, - een van zuiver essentie vrij orthodoxe interpretatie - hij die vrijheid mag hebben zonder er op aan gewezen te worden, wat ook natuurlijk gevolgen zal hebben op maatschappelijk niveau. Menig men zal het toejuichen en ander verafschuwen, maar het schaadt niemand lijkt me zo, wel?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2008 16:21:21 ]
pi_63452490
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, die vraag ga ik niet beantwoorden. Dat gaat je geen donder aan.
Jammer, maar groot gelijk heb je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')