abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63446982
Ik kies te doen wat ik denk dat het beste is. Wat anderen doen moeten zij weten - wat ik denk dat het beste is wordt daardoor niet verandert. Wel zie ik dat velen niet de betere handelswijzen kiezen.
Wiens keuzes tezeer afwijken van de mijne ga ik uit de weg.

Kortom: wat ga je aanpassen? Je beeld van anderen of jouw idee over wat het beste zou zijn?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63447000
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:54 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Het jammere is dat jij dat jezelf aandoet, terwijl je die wrokkige toon houdt waarmee je zegt dat het allemaal aan al die andere mensen ligt.
Ik had geloof ik in de OP al nadrukkelijk aangegeven dat het mij niet gaat om het veroordelen van mensen. Ik ben slechts benieuwd naar de ervaringen van anderen, de manier waarop zij er mee omgaan en verklaringen voor het gedrag.
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:54 schreef Garisson72 het volgende:
Je kunt immers ook zeggen: "Ik zorg dat ik de dingen waar ik invloed op heb doe zoals ik vind dat het goed is, dan weet ik dat het iig niet aan mij ligt, en wat er verder gebeurt is niet aan mij." Dat is al een heel andere benadering.
Daarom stelde ik ook: relaties in eerste instantie economisch benaderen. Stel: ik onderhoud een relatie met X. Over een gegeven periode maak ik de balans op tussen geven en nemen. Als het saldo onderaan de streep leidt tot een waarde ver beneden het nulpunt, dan zou ik kunnen concluderen dat de relatie wellicht niet bevredigend is.
pi_63447157
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:01 schreef sigme het volgende:
Ik kies te doen wat ik denk dat het beste is. Wat anderen doen moeten zij weten - wat ik denk dat het beste is wordt daardoor niet verandert. Wel zie ik dat velen niet de betere handelswijzen kiezen.
Wiens keuzes tezeer afwijken van de mijne ga ik uit de weg.

Kortom: wat ga je aanpassen? Je beeld van anderen of jouw idee over wat het beste zou zijn?
Ik denk dat ik beide moet aanpassen voor een optimaal resultaat. Een realistisch beeld aannemen van anderen en de manier waarop anderen met relaties omgaan en ten tweede mijn idee over wat het beste is. Voor mijzelf wel te verstaan.
pi_63447352
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:59 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al was overeengekomen met Copycat: ware altruïsme bestaat niet. De altruïsme die er bestaat wordt gevoed door egoïstische grondmotieven. Maar dat maakt je niet opeens hypocriet als je op die manier in het leven staat. Het is toch volstrekt logisch dat je een geven en nemen relatie wilt hebben? Een ander zit eens in de put, maar jij kunt ook eens je problemen hebben. Een sociale relatie moet er op gebaseerd zijn dat je van elkaar op aan kunt. Dat het niet van één kant moet komen. Dat is niet hypocriet, dat is hoe het werkt. Als je lang genoeg geeft terwijl je niets terugkrijgt, dan is het naar mijn mening volstrekt logisch dat je eens bij jezelf gaat nadenken over waar je nu helemaal mee bezig bent.
Niemand is jou iets verplicht. Dus je hebt in feite niets te verwachten van wie dan ook. Dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan. Die ander beschouwt de relatie misschien wel helemaal niet als een relatie. Maar ziet jou meer als een kennis. Wees gewoon jezelf, maar trek wel je conclusies gaandeweg, zou ik zeggen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_63447477
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:14 schreef djenneke het volgende:

[..]

Niemand is jou iets verplicht. Dus je hebt in feite niets te verwachten van wie dan ook. Dat is alleen makkelijker gezegd dan gedaan. Die ander beschouwt de relatie misschien wel helemaal niet als een relatie. Maar ziet jou meer als een kennis. Wees gewoon jezelf, maar trek wel je conclusies gaandeweg, zou ik zeggen.
Wat zit je mij toch steeds aan te vallen? Zeg ik dat iemand mij wat verplicht is? Ik geef alleen mijn opvattingen over hoe ik een sociale relatie zie. Het is toch volstrekt logisch dat je iemand je tegen gaat staan aan wie jij veel geeft, maar wanneer je zelf eens aanklopt deze persoon de deur niet opent. Het is duidelijk dat mijn verwachtingen wellicht wat te naïef zijn en dat ik te veel verwacht van mensen. Dus ik stel een oplossing voor: economisch omgaan met relaties. En mogelijk relaties zien als instrumenten om er zelf beter van te worden en heel selectief zijn met geven.

En bovendien ben ik niet degene die die ander een vriend noemt. Ik ben heel spaarzaam met mijn 'vriend'-etiketten. Het zijn de anderen die zich een vriend noemen.
  zondag 23 november 2008 @ 13:20:29 #31
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_63447517
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:02 schreef servus_universitas het volgende:
Ik had geloof ik in de OP al nadrukkelijk aangegeven dat het mij niet gaat om het veroordelen van mensen. Ik ben slechts benieuwd naar de ervaringen van anderen, de manier waarop zij er mee omgaan en verklaringen voor het gedrag.
uit diezelfde OP:
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:09 schreef servus_universitas het volgende:
...Het gevolg is dat wanneer de rollen omgedraaid zijn (ik zoek hulp of steun) men er niet de geringste behoefte aan heeft om een wederdienst te verlenen. Nee, dan heeft men geen tijd, of men doet alsof men geen verstand heeft van het onderwerp.

Ik moet natuurlijk wel genuanceerd blijven en toegeven dat er ook wel mensen zijn die wel degelijk goedheid met goedheid beantwoorden, maar in mijn leven zijn zij in de minderheid.
Hieruit spreekt toch duidelijk een verwachting die je hebt van andere mensen, en een bepaalde verbitterdheid omdat die verwachting niet ingelost wordt. En mijn punt is: het ligt niet aan al die andere mensen, het ligt aan jou.
quote:
Daarom stelde ik ook: relaties in eerste instantie economisch benaderen. Stel: ik onderhoud een relatie met X. Over een gegeven periode maak ik de balans op tussen geven en nemen. Als het saldo onderaan de streep leidt tot een waarde ver beneden het nulpunt, dan zou ik kunnen concluderen dat de relatie wellicht niet bevredigend is.
Let us know how that works out for ya.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_63447582
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:20 schreef Garisson72 het volgende:

Hieruit spreekt toch duidelijk een verwachting die je hebt van andere mensen, en een bepaalde verbitterdheid omdat die verwachting niet ingelost wordt. En mijn punt is: het ligt niet aan al die andere mensen, het ligt aan jou.

Dat is jouw associatie
pi_63447700
quote:

[..]

uit diezelfde OP:
[..]

Maar dat is niet hetzelfde als mensen veroordelen. Ik ben er slechts achter gekomen dat ik een naïef beeld heb van sociale relaties, te hoge verwachtingen. Ik heb bepaalde verwachtingen van mijn sociale relaties, ja. Dat heeft iedereen. Als je er niets van verwacht, hoef je ze ook niet aan te knopen en al helemaal niet te onderhouden. Ik veroordeel echter niets, het is kennelijk de realiteit. En de realiteit veroordelen kun je doen, maar is zo vermoeiend.
quote:
Let us know how that works out for ya.
  zondag 23 november 2008 @ 13:27:04 #34
94676 Garisson72
pi_63447712
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:22 schreef Quickie_Butt het volgende:

Dat is jouw associatie
true, true.
En nu?
pi_63447739
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:27 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

true, true.
En nu?
Enfin.
pi_63448075
Ik herken dit totaal niet. Mijn ervaring is juist, wie goed doet, goed ontmoet. Ga je niet gewoon met de verkeerde mensen om?
pi_63448267
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:07 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik denk dat ik beide moet aanpassen voor een optimaal resultaat. Een realistisch beeld aannemen van anderen en de manier waarop anderen met relaties omgaan en ten tweede mijn idee over wat het beste is. Voor mijzelf wel te verstaan.
Het is misschien dubbelzinniger dan het op het eerste oogopslag lijkt. Als je echt goed was zou je mensen helpen, ongeacht hun uiteindelijke vorm van retributie, of het gebrek daaraan. Je moet voor jezelf nagaan of je je prettig voelt door middel van het helpen en bijstaan van anderen, of dat je dat meer als middel ziet om er uiteindelijk baat bij te hebben door er iets voor terug te krijgen.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_63448376
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:39 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik herken dit totaal niet. Mijn ervaring is juist, wie goed doet, goed ontmoet. Ga je niet gewoon met de verkeerde mensen om?
Jup, heb dezelfde ervaring

Wat een beetje positiviteit al niet kan doen
pi_63448446
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Wat zit je mij toch steeds aan te vallen? Zeg ik dat iemand mij wat verplicht is? Ik geef alleen mijn opvattingen over hoe ik een sociale relatie zie. Het is toch volstrekt logisch dat je iemand je tegen gaat staan aan wie jij veel geeft, maar wanneer je zelf eens aanklopt deze persoon de deur niet opent. Het is duidelijk dat mijn verwachtingen wellicht wat te naïef zijn en dat ik te veel verwacht van mensen. Dus ik stel een oplossing voor: economisch omgaan met relaties. En mogelijk relaties zien als instrumenten om er zelf beter van te worden en heel selectief zijn met geven.

En bovendien ben ik niet degene die die ander een vriend noemt. Ik ben heel spaarzaam met mijn 'vriend'-etiketten. Het zijn de anderen die zich een vriend noemen.
Waarom voel je je zo aangevallen? Ik geef je gewoon mijn mening. Je geeft inderdaad niet aan dat iemand jou iets verplicht is. Ik zeg ook nergens dat je dat wel doet. Wel geef je aan dat je bepaalde verwachtingen hebt, waar lang niet altijd aan voldaan wordt. Je hebt daar een zeker onbegrip voor. Dat geef je nu ook weer zelf aan.

Ik stel je iets anders voor: Gewoon jezelf blijven. En pas als blijkt dat mensen anders staan tegenover de relatie die je met hem/haar hebt daaruit je conclusies trekken. Relaties zien als instrumenten om er zelf beter van te worden gaat vast niet werken. Je moet gewoon wat vaker conclusies trekken, ookal zijn die niet altijd leuk.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_63448468
quote:
Ga je niet gewoon met de verkeerde mensen om?
Ik denk het niet. Het is voor mij ook erg herkenbaar (verleden dan - alhoewel dat ook weer een ruilhandel was). Sigme's instelling is ook mijn instelling.

[ Bericht 6% gewijzigd door Samen.Werken.Samen.Leven op 23-11-2008 14:57:28 ]
pi_63449529
quote:
Same here, in mn verre verleden wel 's iemand ontmoet die alleen maar profiteerde van goede handelingen - maar over het algemeen gaat het spreekwoord echt wel op bij mij.
pi_63451611
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:19 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat kan je doen. Ik zou dat als een vreselijke verarming zien. Relaties economisch benaderen .
Veel mensen doen het, of in elk geval: drukken zich in dergelijke bewoordingen uit, maar ik blijf stug volhouden dat die wereld niet de mijne is.

Naar aanleiding van dit topic heb ik mijn eerste topic op fok ooit opgegraven:
werk voor 2 polen?

Ik heb de Poolse meisjes de volgende dag alleen gelaten in mijn huis, met mijn laptop, zodat ze even rustig konden douchen enzo. Toen ik na anderhalf uur terug kwam waren zij, hun auto en mijn spullen er nog. En eigenlijk vergaat me dat meestal zo.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63451679
Goedheid komt vanuit jezelf. Je mag nooit enige vorm van "beloning" of "waardering" verwachten voor jouw eigen goedheid. Mensen zijn over het algemeen slecht, althans hebben moeite om oprecht goed te zijn.

Zo zit de wereld in elkaar.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_63451685
Je bent zo lekker gewoon gebleven.
  zondag 23 november 2008 @ 16:02:44 #45
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_63452223
Het belangrijkste voor mij is zelf-preservatie, ik ben best bereid anderen te helpen zo lang het maar niet ten koste gaat van mezelf... Dat andere mensen dat egoistisch en misschien zelfs hypocriet vinden, kan ik inkomen maar het enige doel wat ik heb op deze planeet is mijn bestaan zo prettig mogelijk maken en om die reden doe ik goed (omdat het goed voelt of ik er op een andere manier beter van word) of niet (als ik er slechter van word).
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  zondag 23 november 2008 @ 16:07:34 #46
94676 Garisson72
pi_63452311
quote:
Dan ga jij er anders mee om dan TS. Je hebt ongetwijfeld dat Frame of Reference niet. Want ook de mensen waar jij mee omgaat zijn zoals TS beschrijft, daarin heeft hij wel gewoon gelijk.
  zondag 23 november 2008 @ 16:11:45 #47
94676 Garisson72
pi_63452414
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:02 schreef RedDevil085 het volgende:
Het belangrijkste voor mij is zelf-preservatie, ik ben best bereid anderen te helpen zo lang het maar niet ten koste gaat van mezelf... Dat andere mensen dat egoistisch en misschien zelfs hypocriet vinden, kan ik inkomen maar het enige doel wat ik heb op deze planeet is mijn bestaan zo prettig mogelijk maken en om die reden doe ik goed (omdat het goed voelt of ik er op een andere manier beter van word) of niet (als ik er slechter van word).
En wat bedoel jij met 'slechter worden' van het helpen van andere mensen?
  zondag 23 november 2008 @ 16:21:34 #48
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_63452633
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:11 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

En wat bedoel jij met 'slechter worden' van het helpen van andere mensen?
Daar zijn een hele hoop voorbeelden voor te verzinnen... Als mijn fysieke of mentale gezondheid eronder lijd bijv.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_63452666
Vraagt men zulke dingen van jou?

Of loopt je gezondheid schade op als je komt helpen verven oid?
  zondag 23 november 2008 @ 16:30:46 #50
94676 Garisson72
pi_63452861
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:21 schreef RedDevil085 het volgende:

Daar zijn een hele hoop voorbeelden voor te verzinnen... Als mijn fysieke of mentale gezondheid eronder lijd bijv.
Ik kan daar dus geen enkel voorbeeld bij verzinnen, of Sigme hierboven moet in de goede richting zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')