abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64090936
Ik ben dan wel geen puber, maar heb wel een vraag: is het een loverboy ofzo?
  zaterdag 20 december 2008 @ 01:12:32 #77
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_64169840
Nee, verre van dat. Het is een jongen die geen sociaal leven heeft. Thuis "mag" hij niets en moet alles. Hij heeft bepaalde dwangmatige neigingen en dat is dus nu tig keren per dag mijn dochter smsen of bellen.

Wat me wel op is gevallen in het afgelopen jaar (de 23e hebben zij een jaar), is dat hij zich ook bij "vreemden" (zoals ik bv) niet weet te gedragen. Hij gaat over grenzen heen. Bij haar vader thuis heeft hij al ruzie gehad omdat haar vader dat gebel en smsen helemaal spuugzat was en er iets van had gezegd.

Maar wat ik merk aan dochter is dat zij het gevoel krijgt er tussenin te zitten. Dat ze tussen vriendje en ons in zit.

Ik zei in September tegen hem dat het uit was met iedere dag afspreken omdat dit haar laatste schooljaar is en zij examens heeft en een druk jaar. Hij "schreeuwt" dan dat dat pas vanaf Maart ongeveer zou zijn en ze dus wel af kunnen spreken. Ik kan het haast niet uitleggen, maar het geeft mij soms het gevoel alsof'ie haar vader is ipv haar vriendje. Zij, aan de andere kant, heeft iemand nodig om de dagelijkse gang van zaken helder te houden voor haar. Ik probeer haar zoveel mogelijk zelfstandig te laten worden (wat best moeilijk is met een kind als dit) en hij neemt alle "taken" over die ik haar juist zoveel mogelijk zelf wil laten doen. Daardoor wordt ze natuurlijk steeds afhankelijker van hem en heeft hij het idee dat hij onmisbaar is in haar leven.
pi_64268328
Ben ik de enigste die hier niets van gelooft?
  dinsdag 23 december 2008 @ 00:22:53 #79
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_64268487
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 00:18 schreef Patzie het volgende:
Ben ik de enigste die hier niets van gelooft?
Nee! Het klinkt allemaal zó ongeloofwaardig!

pi_64268831
Een 16-jarig meisje, uh.. je eigen dochter, met een verstandelijke beperking die waarschijnlijk tegen haar zin sex heeft met een of ander opdringerig ADHD lijertje. Tevens eist hij haar volledig op, 24 uur per dag. Onhoudbare situatie die om onmiddelijk ingrijpen van de ouder(s) vraagt!

"Als ik ingrijp kan mijn dochter dat niet aan met haar beperking(en)"
FOUT
"Ik moet mijn dochter extra beschermen door haar beperking(en)
Juist

Ik zou die 'relatie' beëindigen, voordat het meer schade aanricht.
  donderdag 25 december 2008 @ 15:55:53 #81
239368 zonietmij.
kusjes voor mijn fans.!
pi_64356802
-

[ Bericht 100% gewijzigd door MASD op 26-12-2008 01:36:57 ]
  donderdag 25 december 2008 @ 15:57:15 #82
239368 zonietmij.
kusjes voor mijn fans.!
pi_64356828
en voor die mannetje hier bove... je kan niet zomaar tege een puber zegge... ja beëindig die relatie.. dan gaan ze alleen maar .. meer foute shit doen, na een tijd zal ze zelf.. wel denke van what the .. denkt die gast ...
achjaa.. anders ;pech
  vrijdag 26 december 2008 @ 01:28:02 #83
126522 Samsonneke
Moaaah Gertjuh!!! :')
pi_64368026
Die jongen heeft jouw dochter in zijn macht. Onder het motto "anders is het zielig" doet ze (bijna) alles wat hij zegt. Dat is natuurlijk niet goed. In je eerdere posts begreep ik dat het meisje het zelf ook niet als normaal beschouwd. Ze wordt echter aan het lijntje gehouden door haar vriend. In haar onderbewust-zijnde weet ze echter wel dat het niet klopt.

De vriend is ook heel erg bang haar te verliezen. Je zei dat hij het niet leuk vindt om met haar uit te gaan of leuke dingen met haar te doen. Het kan natuurlijk zijn dat het geen feestbeest is, maar ikzelf zie ook een andere verklaring. Hij is erg geobsedeerd, en ik kan me best voorstellen dat hij heel bang is haar te verliezen. En tja, in de kroeg lopen nou eenmaal veel potentiële rivalen rond die haar kunnen afpakken.

Ik denk overigens niet dat dit een gevaarlijke jongen is die kwaad wil. Wel is zijn gedrag zorgwekkend voor beiden. Voor hem is zijn vriendin werkelijk zijn alles. De gedachte dat hij haar kwijtraakt, wekt een enorme leegte bij hem op. Je zei dat hij geen sociaal leven heeft, dus dan heeft hij in feite niks meer. Volgens mij is hij onbewust erg bang voor die leegte.

Een oplossing, tja... Probeer met je dochter te praten, haar voorzichtig duidelijk te maken hoe het "wel hoort". Vraag haar of ze hier een toekomst in zit: een jongen die 24/7 wil weten waar ze is. Een echtgenoot die zo wantrouwend is dat hij elke stap van haar volgt. Misschien ziet zij met zulke voorbeelden ook in dat het geen toekomst heeft zo.
De vliegende flipperkast wist ternauwernood te ontsnappen aan de vlijmscherpe wieken der ventilatoren.
  vrijdag 26 december 2008 @ 01:34:17 #84
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64368179
TVP uit benieuwdheid.
Gezond is het allerminst trouwens en gezien de omstandigheden lijkt het me van redelijk groot belang dat je op z'n minst duidelijk grenzen bepaald en als die niet kunnen worden nageleefd door je dochter, d'r vriend of beiden moet je maar harder optreden.

Normaliter zou ik zeggen, het zijn pubers en ze merkt het vanzelf wel .. enz.
Maar dat vind ik nu niet echt op z'n plaats.
pi_64368275
Ik denk trouwens niet dat die jongen alleen ADHD heeft waardoor hij dit heeft. Vrijwel zeker.
pi_64368659
Er zijn al zoveel adviezen naar voren gekomen in dit topic. Doe er dan ook echt iets mee.
Pubers moeten inderdaad zelfstandig worden, maar hierdoor wordt ze dat echt niet hoor. Ze wordt helemaal afhankelijk van d'r vriendje.

Zij durft de stap om het uit te maken niet te zetten, omdat ze het "zielig" vindt. Dan moet jij die stap maar zetten.
  vrijdag 26 december 2008 @ 05:22:37 #87
238900 Koekz
Der Meister
pi_64370830
Ik denk in eerste instantie dat deze jongen behoorlijk jaloers is.
Deze jaloezie uit zich weer in obsesief gedrag (hij wil continu weten waar ze is en wat ze doet).

Zonietmij zei ook al dat je niet zomaar kan zeggen tegen een puber dat hij of zij de relatie moet beëindigen. Daar ben ik het mee eens. Maar hou het absoluut wel in de gaten!
Het gaat of vanzelf weer voorbij zodra je dochter ouder wordt of het wordt erger omdat hij zich niet in kan houden.
Probeer er ook over te praten met je dochter om er achter te komen of hij aggresief doet.
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 01:38 schreef RenRen- het volgende:
Ik denk trouwens niet dat die jongen alleen ADHD heeft waardoor hij dit heeft. Vrijwel zeker.
ADHD of Borderline (wat anderen zeiden nog) hoeft het absoluut niet te zijn.

Als die jongen zich erg onzeker voelt kan hij zich zo aandringen op haar omdat hij bang is haar te verliezen. Dat is opzich niet zo'n erge ramp maar kan wel heel erg worden.
  vrijdag 26 december 2008 @ 05:29:24 #88
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64370849
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 01:54 schreef mnksmdt het volgende:

Zij durft de stap om het uit te maken niet te zetten, omdat ze het "zielig" vindt. Dan moet jij die stap maar zetten.
Dit is dus precies datgene wat je níét moet doen. _!

btw: Je dochter loopt toch al met het idee om het uit te maken? Stook het een beetje. Zeg subtiele dingetjes als dat er veel leukere jongens met inhoud rondlopen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  vrijdag 26 december 2008 @ 05:30:44 #89
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_64370855
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 01:28 schreef Samsonneke het volgende:
Die jongen heeft jouw dochter in zijn macht.
Hij heeft zichzelf nieteens in z'n macht.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_64372380
quote:
Op donderdag 25 december 2008 15:57 schreef zonietmij. het volgende:
en voor die mannetje hier bove... je kan niet zomaar tege een puber zegge... ja beëindig die relatie.. dan gaan ze alleen maar .. meer foute shit doen, na een tijd zal ze zelf.. wel denke van what the .. denkt die gast ...
achjaa.. anders ;pech
Doe wat aan je spelling en grammatica, knurft. En de inhoudelijke waarde van je post kan ook beter. "Wacht tot het mis gaat en anders pech gehad" is denk ik niet iets waar TS wat aan heeft.

Beter nog, stop met posten.

Trouwens, 'die mannetje'.
pi_64379233
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 @ 05:22 schreef Koekz het volgende:
ADHD of Borderline (wat anderen zeiden nog) hoeft het absoluut niet te zijn.

Als die jongen zich erg onzeker voelt kan hij zich zo aandringen op haar omdat hij bang is haar te verliezen. Dat is opzich niet zo'n erge ramp maar kan wel heel erg worden.
Het is inderdaad heel goed mogelijk dat hij ongelovelijk onzeker is, maar het lijkt nogal een obsessie te worden. Dat vind ik zelf nogal zorgwekkend.

En ik denk trouwens wél dat je er iets in kunt doen, juist omdat ze er zelf niets aan durft te doen. Maar dat heb ik al duidelijk gemaakt ;o
pi_64385674
Ik me voorstellen dat sommige mensen dit niet geloven omdat ze het zelf niet meegemaakt hebben. Hieruit blijkt dus al hoe abnormaal gedrag het is. Zelf ben ik 19 en heb ook eens een vriendin gehad die als maar wilde bellen. Zelf werd ik er niet goed van en heb het uitgemaakt, maar het kan me voorstellen dat je dochter die stap niet durft te zetten. Denk dat je rond die leeftijd leert dat je soms bikkelhard moet zijn en daar kun jij haar best wel mee helpen. Het kan wel moeilijk zijn want zelf heb ik een zusje van 16 die niks aantrekt van mijn moeders adviezen. De beste manier om haar te helpen is denk ik haar te laten inzien dat iemand die zoveel invloed of controle of hoe je het dan wilt noemen op haar leven wilt uitoefenen nooit goed kan zijn.
  zondag 28 december 2008 @ 00:57:22 #93
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_64418431
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 01:28 schreef Samsonneke het volgende:
Die jongen heeft jouw dochter in zijn macht. Onder het motto "anders is het zielig" doet ze (bijna) alles wat hij zegt. Dat is natuurlijk niet goed. In je eerdere posts begreep ik dat het meisje het zelf ook niet als normaal beschouwd. Ze wordt echter aan het lijntje gehouden door haar vriend. In haar onderbewust-zijnde weet ze echter wel dat het niet klopt.

De vriend is ook heel erg bang haar te verliezen. Je zei dat hij het niet leuk vindt om met haar uit te gaan of leuke dingen met haar te doen. Het kan natuurlijk zijn dat het geen feestbeest is, maar ikzelf zie ook een andere verklaring. Hij is erg geobsedeerd, en ik kan me best voorstellen dat hij heel bang is haar te verliezen. En tja, in de kroeg lopen nou eenmaal veel potentiële rivalen rond die haar kunnen afpakken.

Ik denk overigens niet dat dit een gevaarlijke jongen is die kwaad wil. Wel is zijn gedrag zorgwekkend voor beiden. Voor hem is zijn vriendin werkelijk zijn alles. De gedachte dat hij haar kwijtraakt, wekt een enorme leegte bij hem op. Je zei dat hij geen sociaal leven heeft, dus dan heeft hij in feite niks meer. Volgens mij is hij onbewust erg bang voor die leegte.

Een oplossing, tja... Probeer met je dochter te praten, haar voorzichtig duidelijk te maken hoe het "wel hoort". Vraag haar of ze hier een toekomst in zit: een jongen die 24/7 wil weten waar ze is. Een echtgenoot die zo wantrouwend is dat hij elke stap van haar volgt. Misschien ziet zij met zulke voorbeelden ook in dat het geen toekomst heeft zo.
Helaas is dit voor mij "waarheid".... Ik moet als ouder zien hoe mijn kind zich in plaats van zelfstandig wordt steeds meer afhankelijk maakt van een onzeker mannetje.....

Als ik er met haar over praat ziet zij duidelijk in dat dit niet normaal is. Waar ik bang voor ben, is dat zij zo onzeker is en zo'n bevestiging nodig heeft dat ze zich dit aan laat leunen. Hij gaf haar als kerstkadootje 4 waxinelichtjes. ik heb erbij gezeten en bekeken wat er gebeurde. Hij zei tot 4 keer toe dat ze wel op moest letten dat de lichtjes er recht inzaten voordat ze ze aanstak, want anders kon er brand komen...... Ik zat me op te vreten; hij zat tegen haar te praten alsof ze 4 jaar was ipv 16....

Hij is doodsbang haar te verliezen. Hij heeft vrijwel niemand buiten haar om. Een paar vreemde vrienden, die dus ook nooit uitgaan en geen "leven" hebben. Maar aan de ander kant drijft hij het continu op de spits. Ze heeft al een aantal keren gezegd dat ze het uitmaakt als hij zich zo blijft gedragen. Dan belooft hij betereschap en dat duurt vervolgens 1 dag en is hij weer wie hij is.
  zondag 28 december 2008 @ 01:35:29 #94
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_64419310
Ik kan mijn kind niet verplichten het uit te maken met iemand die mij niet aanstaat en dat wil ik ook niet....

Maar op deze manier wordt zij niet zelfstandig.
  zondag 28 december 2008 @ 01:44:19 #95
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64419503
Met alle respect, maar je gaat hier toch geen advies vragen aan een stel pubers?

Wandel even naar OUD, daar zitten ervaringsdeskundigen.
De toon die menigeen hier denkt aan te kunnen slaan tegen een volwassen vrouw bevalt me ook nauwelijks trouwens. Stelletje mormels
  zondag 28 december 2008 @ 01:58:27 #96
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_64419839
Ja, daar stoor me ik me ook aan. Menigeen puber kan zich er geen voorstelling van maken wat het betekent een kind op te voeden. En dat neem ik ze niet kwalijk.... Ik wist alleen niet zo goed waar advies in te winnen. Er zijn best veel goede adviezen geschreven. Mijn punt is gewoon dat ik niet zo goed wet wat te doen. Als ik als ouder optreedt, doen ze juist het tegenovergestelde. Ook al is dit kind niet een doorsneekind; ze is wel een puber, weliswaar extra kwetsbaar, maar denkt toch te weten wat voor haar het beste is.
pi_64421090
let live and let learn, voor de rest heb ik dit topic niet gelezen. ik kon ook nooit leren van wat mijn ouders mij aan goede adviezen probeerden meete geven. Het probleem of egenlijk oorzaak, is denk ik dat iedere individu dat hele klokje moet rondlopen voordat hij/zij daadwerkelijk begrijpt, wat er met de wijze woorden werden bedoeld.

Erg jong volwassenen, die graag meer willen dan hun leeftijdgenoten, denken al veel te veel voor zichzelf na. Accepteren niets. En kan je het ze kwalijk nemen? Wat moest ik bijvoorbeeld met spreekwoordelijke lessen als "de wereld is een kwade plek, mensen zullen je gebruiken als ze de kans krijgen", teriwijl ik zelf 10 was?
Ik begreep het nog niet en terecht.

edit: ik zie geen reden waarom je neits tegen hem mag zeggen over zijn gedrag naar haar toe en naar jouw dochter toe?

[quote]Ik zei in September tegen hem dat het uit was met iedere dag afspreken omdat dit haar laatste schooljaar is en zij examens heeft en een druk jaar. Hij "schreeuwt" dan dat dat pas vanaf Maart ongeveer zou zijn en ze dus wel af kunnen spreken. Ik kan het haast niet uitleggen, maar het geeft mij soms het gevoel alsof'ie haar vader is ipv haar vriendje.[/auote]

what the fuck?
sterkte.
volgens mij is die jongen ook debiel, ze verdienen mekaar. breathe in breath out. blokkeer zijn nummer via je huis-telefoon. opgelost.

[ Bericht 9% gewijzigd door Man-E-Faces op 28-12-2008 03:23:24 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  zondag 28 december 2008 @ 13:08:05 #98
239761 Mospim
Kebab in je smoel
pi_64426731
quote:
Op zondag 28 december 2008 01:44 schreef SHE het volgende:
Met alle respect, maar je gaat hier toch geen advies vragen aan een stel pubers?

Wandel even naar OUD, daar zitten ervaringsdeskundigen.
De toon die menigeen hier denkt aan te kunnen slaan tegen een volwassen vrouw bevalt me ook nauwelijks trouwens. Stelletje mormels
Ik denk dat ze er goed aan doet het iig te proberen. Er zijn hier genoeg mensen die goede raad kunnen geven.

Even OT, ik denk dat je haar in bescherming moet nemen. Die gozer vertoont inderdaad obsessief gedrag en als jullie/jij dat toelaat krijgt ze misschien het idee dat dit gedrag normaal is en heeft dat gevolgen voor haar eventuele volgende relaties. Ik zou inderdaad proberen om haar te helpen de stap te nemen naar het uitmaken.
pi_64583374
Wat mij het meeste verontrust is niet het "Paranoide vriendje"(die in mijn ogen een stevige rechter moet hebben) maar eerder de ouder, die zegt over haar eigen kind dat ze in bezit is van een IQ van 75..

Offtopic; Moest mijn moeder eens zeggen, dan werd ik pas paranoide
What'up homeboys :D?
pi_64651888
Ach waarschijnlijk heb je gewoon een knappe dochter en is de jongen van een iets minder niveau (qua uiterlijk) enis hij een beetje onzeker.

Die jongen wil zn meisje gewoon niet kwijt, en is bang dat als die niet om de zoveel uur updates geeft en vraagt dat ze dn naar een ander gaat :p

Je moet gewoon die jongen een keer uitnodigen om te praten zonder je dochter er bij en hem zeggen hoe je er over denkt, en vragen hoe hij zich voelt.

Je kent hem nu goed genoeg om een normaal gesprek te voeren lijkt mij, en als moeder van zijn vriendin heeft die waarschijnlijk een boel respect voor je.

Tenzij het gewoon een irritant rotblaag is, schande voor de familie e.d.
Dan steek je hem maar een ijspriem tussen de ogen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')