Vertel...quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:48 schreef Shareena1983 het volgende:
Grappig, Stephan Wilsoe heeft dit jaar nog voor mij gewerkt
Rare snuiter...
quote:Veel Nederlanders kregen vandaag een brief in de bus met een rekening van 166,15 euro voor spullen die ze nooit hebben besteld bij een bedrijf in Den Haag.
Het bedrag zou automatisch worden afgeschreven.
De politie en callcenters van onder meer ABN/Amro en Postbank zijn plat gebeld. Opvallend is dat alle gedupeerden in het verleden spullen hebben besteld bij het Duitse Opus.Vermoedelijk zijn daar de gegevens van de bestellers gehackt.
Onder aan de brief staat een 0900-nummer, dat voor 80 cent per minuut kan worden gebeld. De politie denkt dat het de afzender daarom is te doen. Er wordt een onderzoek ingesteld.
Op het internet wordt er op diverse forums gediscussieerd over deze oplichtingszaak, onder meer op fok.nl
weet je dat heel zeker? ik kan het me bijna niet voorstellen gezien de kosten en omdat fok! vaak zelf berichten van andere nieuwssites copy/paste.quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Fok is toch aangemeld bij de ANP, krijgt daar nieuwsberichten van maar kan ze toch ook daar uploaden???
quote van Dannyquote:Op zaterdag 22 november 2008 16:41 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
weet je dat heel zeker? ik kan het me bijna niet voorstellen gezien de kosten en omdat fok! vaak zelf berichten van andere nieuwssites copy/paste.
quote:We hebben een abonnement op het ANP, maar proberen zoveel mogelijk onze eigen koers te varen bij de selectie van het nieuws’
quote:Op zaterdag 22 november 2008 13:04 schreef smitcons het volgende:
Vrienden van mij kregen ook zo'n brief. Het gaat de afzender blijkbaar te doen - gezien de vele fakes op dit forum - om de inkomsten uit het 0900-nummer.
Hier de gegevens die ik gevonden heb omtrent de eigenaar van Scrappy's Electronics:
Hieronder de gegevens van het handelsregister van de Kamer van Koophandel, Dossiernummer: 27326563 Blad 00001
Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel
Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor
Den Haag (om privacyredenen heb ik enkele gegevens onleesbaar gemaakt)
Adres :Jonkersdreef 1, 2542XB 's-Gravenhage
Telefoonnummer :xxxxxx
Datum vestiging :24-09-2008
Bedrijfsomschrijvingebshop in electronica
Werkzame personen :1
----------------------------------------------------------------------------
De onderneming wordt gedreven voor rekening van:
Naam.xxxx, Stephan
Geboortedatum en -plaats :30-07-1987, Rotterdam
Adres :xxxxxxxx
Scrappy Electronics is volgens het register van de Opta nummerhouder van het op de factuur vermelde 0900-nummer. Dit behoeft nog niet te betekenen dat deze Stephan de verzender van de fake-facturen is (met de bedoeling dat mensen het dure 0900-nummer gaan bellen). Een nummerhouder mag het nummer doorgeven aan een nummergebruiker, als hij het 0900-nummer niet zelf gebruikt. In dat geval moet hij op verzoek van de Opta wel de gegevens van de nummergebruiker geven. Die kan dan een boete krijgen. Ook zal bij misbruik het 0900-nummer geblokkeerd worden. (meer info op www.opta.nl)
Heb je FOK! vermeld ?quote:Op zaterdag 22 november 2008 16:53 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Ik heb zojuist het ANP ingelicht.
Uiteraard. Althans, wel dit topic.quote:Op zaterdag 22 november 2008 16:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb je FOK! vermeld ?
Talloze Nederlanders slachtoffer grootschalige oplichtingquote:Op zaterdag 22 november 2008 16:59 schreef AlwaysConnected het volgende:
Spanned Fok die nieuws gaat maken
verkapte tvp
Ik zie een verdachte uit dit topic: Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #4quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:21 schreef Thijz het volgende:
Kreeg ook net zo'n gekopieerde factuur door de bus. Het slechtste vond ik wel het retouradres:
Scrappy,s Electronics... Let op de komma...
Ik vind het ook niet eerlijk. Ik ben al zeker 20 jaar klant bij Opus en heb ook niets gehad..quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:46 schreef Plofkotje het volgende:
Ik bestel enorm veel bij Opus maar heb nog helemaal noppes gezien
Hetzelfde hier.quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:46 schreef Plofkotje het volgende:
Ik bestel enorm veel bij Opus maar heb nog helemaal noppes gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |