abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67817737
Goh, tof, die Bansky.
pi_67821216
Een paar jaar geleden zag ik in Praag dit beeld van Franz Kafka, een kunstenaar die ik bewonder:

en sindsdien heb ik ook bewondering voor de maker van het bronzen beeld, die Jaroslav Rona heet. Hij heeft de sfeer van Kafka's werk heel goed weten te vangen. Het komt op dit plaatje niet echt over, maar als je erbij staat, bekruipt je net zo'n unheimisch gevoel als in de verhalen.

Verder ben ik een beetje fan geworden van Barbara Broekman sinds de uitzending van Het mooiste meisje van de klas over haar. Ze maakt kunst van allerlei soorten textiel.

Oja, en ik ben dol op de kunst van Jean Dubuffet die je zowel in de beeldentuin van het Kröller-Müller als in Centre Pompidou vindt. Sowieso houd ik van beide musea. Ik wil kunst aanraken.
pi_67823791
Er is nu een tentoonstelling van Dubuffet in de Langen Foundation. Da's in Duitsland, net over de grens. Goed te doen vanuit Nederland. En mooi te combineren met Museum Insel Hombroich een paar honderd meter verderop.
  woensdag 8 april 2009 @ 12:00:14 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67823910
Banksy is gaaf!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_67825490
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:56 schreef k_man het volgende:
Er is nu een tentoonstelling van Dubuffet in de Langen Foundation. Da's in Duitsland, net over de grens. Goed te doen vanuit Nederland. En mooi te combineren met Museum Insel Hombroich een paar honderd meter verderop.
Langen Foundation + Insel Hombroich zijn ook los van de kunst de moeite waard te bezoek
pi_67839771
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:56 schreef k_man het volgende:
Dankjewel voor de tip! Da's misschien best leuk voor een dagje, ik zet 'm in mijn favorieten. Helaas woon ik wel wat verder naar het noorden en is het dus niet echt dichtbij, maar te doen is het zeker.
pi_67850287
Hmmm er zijn al wat van mijn favoriete kunstenaars voorbij gekomen. Zoals: Kandinsky en Magritte.

Maar er is meer!

Tijdens mijn verblijf in Florence (Italië), heb ik Sandro Botticelli ontdekt! Zijn beroemdste werk is waarschijnlijk het doek: 'La nascita di Venere'; ofwel: 'De geboorte van Venus'.

La nascita di Venere

En het portret van Florentijns dichter Dante Alighieri, hij schreef o.a. 'La divina commedia' (De goddelijke komedie).

Dante Alighieri

Dan is er nog Raffaello Sanzio, eveneens een Italiaan. Vooral zijn zelfportret en het schilderij 'Le tre grazie' (De drie gratiën) spreken mij heel erg aan.

Zelfportret van Raffaello Sanzio

Le tre grazie

Last, but not least! Alfons Mucha een Tsjechische schilder/tekenaar. Hij is vooral bekend vanwege zijn schitterende affiches in art-nouveau stijl, waarmee hij bekend werd in Parijs. Zijn affiches, posters en aanplakbiljetten zijn zeer levendig en Mucha schuwde zeker geen vrouwelijk schoon; licht erotische afbeeldingen die vooral in zijn tijd erg gewaagd waren. Zijn mooiste werk vind ik de 'Dierenriemkalender' voor tijdschrift 'La Plume' en zijn werk 'De dans'.

Dierenriemkalender

De dans

Zo zou ik nog wel even door kunnen gaan, want Monet en Renoir spreken mij ook wel aan, maar dit zou te veel gaan worden.
  donderdag 9 april 2009 @ 00:43:17 #58
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_67865290
quote:
Op woensdag 8 april 2009 07:38 schreef Xlarge het volgende:
Ik ben trouwens ook een groot fan van Banksy, een mysterieuze engelse graffiti kunstenaar, alhoewel dat mysterieuze zijn grootste tijd gehad heeft.
hier wat info
http://nl.wikipedia.org/wiki/Banksy

Hier zijn site
http://www.banksy.co.uk/

Zijn werken, niet allen graffiti btw, zijn vaak politiek beladen, zoals deze bv op de muur die Israel en Palestina scheid

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hier nog wat willekeurig andere die me erg bekoren

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hier nog een filmpje hoe hij guantanamo bay brengt naar Disneyland in de states

Nog een filmpje om zijn eigen kunst in het museum te krijgen

Hier nog 1 op doek, erg pakkend vind ik

[ afbeelding ]
deze is inderdaad héél tof !

die laatste afbeelding krijg ik wel een soort van schaamtegevoel bij of iets.....
héél knap bedacht, maar ook weer héél pijnlijk.....

deze.......

enne..... mijn favo schilder is Roy Lichtenstein maar volgens mij weten de meeste dat wel
dus daar zal ik jullie niet langer mee vervelen.....

oké alléén deze dan......

pi_67865370
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 11:23 schreef Copycat het volgende:
Ik ben helemaal weg van het iconenwerk van Jörg Döring:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
dit vind ik ook mooi
pi_67866046
Niet zozeer dé favoriet, maar ik ben wel een enorme fan van de 'dromerigheid' en 'anti-grootheid' bij Donald Evans:
zijn werk doet me ergens denken aan de vrije fantasiewereld van een kind

Hij tekende namelijk niets anders dan 'postzegels' van zelfbedachte landen, zeer gedetailleerd en minutieus en zonder veel 'opsmuk' ..., maar wel ultiem persoonlijk en intiem.
achter de postzegels schuilen veelal bepaalde gedachtegangen over taal, bezigheden, het dromen over verre landen of dingen uit vroeger dagen.

http://www.artpool.hu/Artistamp/artist/Evans/Postcards.html#N2
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_67867265
quote:
Op donderdag 9 april 2009 15:15 schreef FANN het volgende:

die laatste afbeelding krijg ik wel een soort van schaamtegevoel bij of iets.....
héél knap bedacht, maar ook weer héél pijnlijk.....
Dat schaamtegevoel is inderdaad precies wat ik erbij ervaar, mocht hij dat gevoel willen oproepen doet hij dat aardig goed. het is inderdaad een leuke schop tegen het kapitalisme.

Afgelopen jaar heeft hij hiermee ook een leuke stunt uitgehaald.

http://www.dailymail.co.u(...)te-watched-CCTV.html

Naast de CCTV camera's (closed circuit television, het grote netwerk van camerá in Engeland, om het gevoel van veiligheid te vergroten), heeft hij via zijn kunst ,zijn onvrede geuit daartegen.

Lees het stukje maar eens,

pi_67872427
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:10 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Dat schaamtegevoel is inderdaad precies wat ik erbij ervaar, mocht hij dat gevoel willen oproepen doet hij dat aardig goed. het is inderdaad een leuke schop tegen het kapitalisme.

Afgelopen jaar heeft hij hiermee ook een leuke stunt uitgehaald.

http://www.dailymail.co.u(...)te-watched-CCTV.html

Naast de CCTV camera's (closed circuit television, het grote netwerk van camerá in Engeland, om het gevoel van veiligheid te vergroten), heeft hij via zijn kunst ,zijn onvrede geuit daartegen.

Lees het stukje maar eens,

[ afbeelding ]
ow.. dus dat gevoel was ook niet zo gek .......

ja dat doet ie inderdaad goed dan !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')