no problemo. En over je andere vraag:quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:35 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ok, ik snap het idee, dus moet ik hiervoor een cronjob schrijven!
Tnx!
Een andere vraag, is het mogelijk om middels MySQL een unieke code te genereren? met karakters a-zA-Z0-9?
Gebruik dit eens:quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:35 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ok, ik snap het idee, dus moet ik hiervoor een cronjob schrijven! :)
Tnx!
Een andere vraag, is het mogelijk om middels MySQL een unieke code te genereren? met karakters a-zA-Z0-9?
1 |
Met MySQL ga je niet verder komen dan een auto_increment op een kolom met type INT. In andere databases heb je de mogelijkheid tot het maken van eigen SEQUENCEs, zodat je dit soort dingen kunt toepassen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:35 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ok, ik snap het idee, dus moet ik hiervoor een cronjob schrijven!
Tnx!
Een md5(microtime()) zou nog unieker moeten zijn, aangezien een microtime() iedere 1000ste van een seconde anders is. Of in MySQL: http://dev.mysql.com/doc/(...)s.html#function_uuidquote:Op dinsdag 9 december 2008 11:33 schreef JortK het volgende:
Wanneer je van een random een md5() trekt is de kans dat die uniek is toch 99,99% ?
Zowel random als MD5 zijn niet uniek, al is de kans op dubbelen wel erg klein. Maar MD5 is niet a-zA-Z0-9 zoals Chandler vroeg, maar a-f0-9.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:33 schreef JortK het volgende:
Wanneer je van een random een md5() trekt is de kans dat die uniek is toch 99,99% ?
Een MD5 van de microtime() is juist minder uniek. De microtime is niet uniek en de MD5 is zelf ook niet uniek: het samenvoegen van 2 niet unieke dingen maakt het dus nog minder uniek en een grotere kans op dubbele waarden.quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:37 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Een md5(microtime()) zou nog unieker moeten zijn, aangezien een microtime() iedere 1000ste van een seconde anders is. Of in MySQL: http://dev.mysql.com/doc/(...)s.html#function_uuid
Met die 99.99 ben je er niet. Als je 1000 getallen maakt heb je al 10% kans op tenminste één duplicaat. Uuid is wat je nodig hebt (of althans kunt gebruiken voor wat je net beschreef).quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:33 schreef JortK het volgende:
UUID is net zoiets als new_id() in MSSQL?quote:Op dinsdag 9 december 2008 12:08 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Met die 99.99 ben je er niet. Als je 1000 getallen maakt heb je al 10% kans op tenminste één duplicaat. Uuid is wat je nodig hebt (of althans kunt gebruiken voor wat je net beschreef).
interessant.. ik wist niet eens dat het kon.. Kun je die dmv ajax/js aanroepen een daarmee een progress bar vullen oid?quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:31 schreef Tuvai.net het volgende:
Hmm, me is confused. Zojuist PHP 5.2.6 (meest recente distributie waar PECL in zit) voor Windows gedownload, de php_uploadprogress.dll geladen die daar bij zat en ook die is volgens phpinfo() versie 0.3.1-dev.
Wil dit zeggen dat de meest recente versie van uploadprogress niet beschikbaar is voor Windows?
Die is er wel, echter werkt het alleen met PHP 5.2 of hogerquote:Op dinsdag 9 december 2008 14:49 schreef HuHu het volgende:
Een progressbar functionaliteit voor uploads heb je niet in PHP
quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:43 schreef markiemark het volgende:
[..]
interessant.. ik wist niet eens dat het kon.. Kun je die dmv ajax/js aanroepen een daarmee een progress bar vullen oid?
Het is meestal een combinatie van PHP, AJAX / jQuery / JSON. Wat de uploadprogress extensie doet is puur naar een bestand kijken dat momenteel geupload wordt, en checken hoe veel packages reeds al verzonden zijn naar de server. Draai daar constant een AJAX / jQuery verzoekje naar dat deze aantallen ophaalt en vergelijkt met totalen en je bent al heel snel en eenvoudig in staat om een progress bar te maken.quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:49 schreef HuHu het volgende:
Een progressbar functionaliteit voor uploads heb je niet in PHP, dat is alleen goed beschikbaar met CGI scripts in bijvoorbeeld Perl. Je zou eens kunnen kijken naar de uber uploader: http://uber-uploader.sourceforge.net/
Hoe is microtime() minder uniek dan rand()? Is er bij rand() niet immens veel meer kans op eenzelfde random nummer dan dat het aantal microseconden wat verstreken is sinds de epoch nog eens terugkeertquote:Op dinsdag 9 december 2008 11:42 schreef HuHu het volgende:
Een MD5 van de microtime() is juist minder uniek. De microtime is niet uniek en de MD5 is zelf ook niet uniek: het samenvoegen van 2 niet unieke dingen maakt het dus nog minder uniek en een grotere kans op dubbele waarden.
Ik heb de PECL extensie uploadprogress-beta op m'n Linux server staan en het lijkt allemaal wel te werken, maar het voelt vind ik ook een beetje brak aan allemaal. Er zijn genoeg andere scripts beschikbaar die niet afhangen van PHP 5.2+ en niet in beta zijn, die bovendien meerdere uploads tegelijk kunnen tracken (dat kan met deze methode niet als ik het goed begrijp).quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:11 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Iemand aanwezig met een Linux server die deze extensie eens wilt proberen?
Wat is dit dan?quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:01 schreef Tuvai.net het volgende:
En Tijn, je kunt er dus wel degelijk meerdere bestanden tegenlijk mee monitoren; gewoon een kwestie om een unieke identifier aan elk bestand mee te geven.
bron: http://nl3.php.net/manual(...).php#ini.apc.rfc1867quote:Note that the file upload tracking is not threadsafe at this point, so new uploads that happen while a previous one is still going will disable the tracking for the previous.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |