FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Vliegenierstopic 19: Waar het leger zich terugtrekt!
GoodGawdvrijdag 21 november 2008 @ 15:48


Vorig deel:
Vliegenierstopic 18: Hard en laag


Jetslets:
nsfw, Mojave, Alternate

Sleeping Officer/ Commander Coffee:
Snowbite

Turbopulp:
The_stranger

Basisscholieren:
YellowBedWetter, Domai, cheukert

Lollercopter:
ChopperMick, (Lightning_NLGekapituleerd)

Joyriders:
FuriousFlitsFritsDragoljubKoploperkopper

Zweefnurts:
Keiichi, cheukert, McDavid, MutZ, Autoreply, YellowLedBetter

Disclaimer:
Overige deelnemers zijn neukbare stewardessjes, neukbare stewardessjes, neukbare stewardessjes of homofiele stewards.




click before flight

[ Bericht 3% gewijzigd door GoodGawd op 21-11-2008 18:47:55 ]
Koploperkoppervrijdag 21 november 2008 @ 17:59
Lucifer_Doosjezaterdag 22 november 2008 @ 13:25
Deze wil ik even in MyAt hebben.
The_strangerzondag 23 november 2008 @ 16:05
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
GoodGawdzondag 23 november 2008 @ 17:22
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
Kan niet meer gewijzigd worden, ik ben trouwens ook geen neukbare stewardess of homofiele steward...
Alternatemaandag 24 november 2008 @ 19:47
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
De sim telt niet
nsfwdinsdag 25 november 2008 @ 11:36
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
Goeie shit
nsfwdinsdag 25 november 2008 @ 11:38
Mensen afgelopen week nog veel last gehad van de sneeuw/wind?

Ik was lekker vrij!
Lucifer_Doosjedinsdag 25 november 2008 @ 11:47
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:38 schreef nsfw het volgende:
Mensen afgelopen week nog veel last gehad van de sneeuw/wind?

Ik was lekker vrij!
Vertragingen, uitwijkers, annuleringen, de-icing

Maar ik spreek als afhandelaar.
Alternatedinsdag 25 november 2008 @ 13:58
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Vertragingen, uitwijkers, annuleringen, de-icing

Maar ik spreek als afhandelaar.
Hetzelfde bij de vliegers.
GoodGawdwoensdag 26 november 2008 @ 00:49
Hetzelfde voor de Aviation studenten, trein storingen.
nsfwwoensdag 26 november 2008 @ 11:58
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:49 schreef GoodGawd het volgende:
Hetzelfde voor de Aviation studenten, trein storingen.
't is wat.. al die blaadjes op de rails
The_strangerwoensdag 26 november 2008 @ 15:34
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:47 schreef Alternate het volgende:

[..]

De sim telt niet
Mmm, dan kom ik over een maandje wel terug
PStreetwoensdag 26 november 2008 @ 18:36
Hallo, ik had een aantal vraagjes.

Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.

Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.

Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....

Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.

zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.

Groeten....

[ Bericht 13% gewijzigd door PStreet op 26-11-2008 18:52:20 ]
GoodGawdwoensdag 26 november 2008 @ 20:18
Doe het niet...
SPOILER
als je leven je lief is
nsfwzondag 30 november 2008 @ 23:04
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.

Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.

Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.

Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....

Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.

zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.

Groeten....
Ik zou, als je denkt kleurenblind te zijn, eerst gewoon naar een oogarts gaan. Niet aan de hand van een simpel internettestje je complete toekomstbeeld wegggooien.

Groetjes
mcDavidmaandag 1 december 2008 @ 01:52
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.

Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.

Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.

Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....

Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.

zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.

Groeten....
Voor zweefvliegen mag je tot op een bepaald niveau wel kleurenblind zijn ja. Ik ken er wel meer die niet alle kleuren kunnen zien. Overigens wordt dit ook bij de keuring getest dus dan merk je vanzelf wel of je er wel of niet door komt. (wel even aangeven!)
Hoe het voor TMG/RPL zit weet ik niet.
En wat hierboven gezegd wordt: een testje op internet is eerder een test voor je monitor dan een test voor je ogen.
Lucifer_Doosjewoensdag 3 december 2008 @ 19:58
Informeel overleg over ’zweefklacht’
quote:
SOESTERBERG - Klachten over lawaai van zweefvliegtuigen en vooral dat van het starthulpvliegtuigje Husky, worden voortaan in onderling overleg tussen omwonenden van de vliegbasis Soesterberg en de zweefvliegclub besproken.
Het klachtennummer van de luchtmacht verdwijnt immers.

Dat is gisteren afgesproken tussen de burgerleden van de klachtencommissie voor de vliegbasis en het bestuur van de Amsterdamsche Club voor Zweefvliegen. Voor een formele klachtenprocedure voelen beide partijen en ook de provincie momenteel niets.

De contacten die er al zijn met een viertal buurtverenigingen en de zweefvliegclub blijven bestaan.
Stomme zweverts
TC_Artemiszaterdag 6 december 2008 @ 13:39
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:58 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Informeel overleg over ’zweefklacht’
[..]

Stomme zweverts
Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.

Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL . Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
The_strangermaandag 8 december 2008 @ 17:15
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:39 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.

Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL . Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
Volgens mij is de theorie voor RPL en PPL hetzelfde, en is alleen het aantal vliegtuigen anders, tenminste, dat was 10 jaar geleden zo

Maar voor alle zekerheid zou ik toch echt ff een mailtje sturen naar de IVW, niet dat je dan het voor 100% zeker weet, maar kom je iig in de buurt..
mcDavidmaandag 8 december 2008 @ 17:48
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 @ 13:39 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.

Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL . Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
Prima dat ze dat zo regelen lijkt me!

Je moest eens weten hoe vaak wij nog klachten doorgespeeld krijgen van "die zweefvliegclub met hun lawaaierige motorvliegtuigen"
Gelukkig heeft de gemeente wel door dat ze datsoort klachten niet te serieus hoeven te nemen.

Slepen doen we wel, maar een beperkt aantal dagen per jaar, en niet op zondag. En dan nog wordt er zo weinig mogelijk over bebouwing gevlogen. De directe buren hebben dan ook nooit klachten en vinden het alleen maar tof. We nodigen ze ook geregeld uit voor activiteiten e.d.
TC_Artemismaandag 8 december 2008 @ 22:26
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:48 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Prima dat ze dat zo regelen lijkt me!

Je moest eens weten hoe vaak wij nog klachten doorgespeeld krijgen van "die zweefvliegclub met hun lawaaierige motorvliegtuigen"
Gelukkig heeft de gemeente wel door dat ze datsoort klachten niet te serieus hoeven te nemen.

Slepen doen we wel, maar een beperkt aantal dagen per jaar, en niet op zondag. En dan nog wordt er zo weinig mogelijk over bebouwing gevlogen. De directe buren hebben dan ook nooit klachten en vinden het alleen maar tof. We nodigen ze ook geregeld uit voor activiteiten e.d.
Oke, je vliegt ook op valkenburg begrijp ik? daar ga ik ook vliegen! motorzweven om specifiek te zijn. Ik ga in iedergeval beginnen met een proefles om te kijken of het is wat ik wil, maar stiekem heb ik wel de intentie om gewoon mijn brevet te gaan halen.
mcDavidmaandag 8 december 2008 @ 22:33
Nee ik vlieg op biddinghuizen.

Enneuh... motorzweven is voor luie donders
sander89donderdag 8 januari 2009 @ 13:11
Het is stil hier.
mcDaviddonderdag 8 januari 2009 @ 13:31
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 @ 13:11 schreef sander89 het volgende:
Het is stil hier.
Winter heh, dan zitten de zweverts aan de grond. En zonder zweverts is er weinig te beleven in de vliegerij
mcDaviddonderdag 8 januari 2009 @ 13:32
Ik moet trouwens gaan nadenken of ik instructeur wil worden... Noh eerst maar eens technicus denk ik zo, daar ben ik al mee bezig.
Lucifer_Doosjewoensdag 14 januari 2009 @ 12:41
quote:
Veel minder vliegtuigspotters op Schiphol

Het vliegtuigspotten bij luchthaven Schiphol is het afgelopen jaar behoorlijk ingezakt. Er komen veel minder mensen naar vliegtuigen kijken dan voorheen. Dat zei Gertjan Staphorst van het Spotters Platform Schiphol woensdag.

Oorzaak is dat de spottersplek bij de Kaagbaan, een van de populairste in het land, een jaar geleden dichtging. In plaats daarvan kregen de vliegtuigfanaten een nieuwe stek bij de Polderbaan. Die is echter moeilijker te vinden. Bovendien ligt hij erg afgelegen, ver van de luchthaven met al zijn bedrijvigheid. Daardoor is er veel minder te zien dan op de oude stek.

Langs de Kaagbaan kwamen in het weekeinde soms wel tweeduizend personen naar vliegtuigen kijken, aldus Staphorst. Bij de Polderbaan zijn dat er nooit meer dan driehonderd. „En de patatboeren die er staan, hebben redelijk omzetverlies.”

Het Spotters Platform Schiphol gaat overigens in kaart brengen hoeveel vliegtuigfans er eigenlijk bij de luchthaven actief zijn. Ook wil het clubje beter weten welke wensen er onder hen leven. Daartoe heeft het de website www.spottersplatformschiphol.nl opgericht. Collega-spotters kunnen zich hier melden.

Door dit soort informatie te verzamelen, hoopt het platform sterker te staan tijdens gesprekken met Schiphol zelf of met de gemeente Haarlemmermeer. „Hoe meer leden er zijn, hoe sterker wij met onze standpunten staan en hoe serieuzer wij dit naar voren kunnen brengen”, aldus Staphorst.
Bron

Wat een drama
Koploperkopperwoensdag 14 januari 2009 @ 13:03
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Bron

Wat een drama [ afbeelding ]


Drukke dag?
Koploperkopperwoensdag 14 januari 2009 @ 13:05
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=29232
mcDavidwoensdag 14 januari 2009 @ 13:37
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 @ 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Bron

Wat een drama [afbeelding]
Ik zeg: Piloten hoeven zich minder te schamen, die spotters kunnen hun leven weer oppikken. Win-win situatie.
Lucifer_Doosjewoensdag 14 januari 2009 @ 16:18
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:03 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]



Drukke dag?
Ja ontzettend
Lucifer_Doosjewoensdag 14 januari 2009 @ 16:46
quote:
Hadden jullie Ypenburg maar niet moeten sluiten
Hendrik_woensdag 14 januari 2009 @ 19:29
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Hadden jullie Ypenburg maar niet moeten sluiten
Het landt zo moeilijk op woonhuizen
GoodGawdwoensdag 25 februari 2009 @ 16:35
Geen Turken hier?
Koploperkopperwoensdag 25 februari 2009 @ 16:43
Wat een kutkick.
GoodGawdwoensdag 25 februari 2009 @ 17:08


Carnaval >.>
GoodGawddinsdag 3 maart 2009 @ 00:32
sander-3dinsdag 3 maart 2009 @ 12:53
Wow.. die is mooi ...
GoodGawddinsdag 3 maart 2009 @ 13:06
Tja, de boer heeft geluk. Hij wilde een piano maar kreeg een vleugel
sander-3dinsdag 3 maart 2009 @ 13:26
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:06 schreef GoodGawd het volgende:
Tja, de boer heeft geluk. Hij wilde een piano maar kreeg een vleugel
Dus dat doen die piloten tijdens het landen.. beetje foto's maken.. voor het zelfde geld lagen er nu twee vliegtuigen
GoodGawddinsdag 3 maart 2009 @ 14:43
msnkdinsdag 3 maart 2009 @ 15:35
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef GoodGawd het volgende:
Geen Turken hier?
Wij zitten allemaal in het NWS subforum
cheukertzondag 12 april 2009 @ 08:59
tvp
Snizdinsdag 14 april 2009 @ 00:23
tvp, donderdag beginnen met ME-simmen (in opleiding)
Keiichidinsdag 14 april 2009 @ 12:28
Ik heb gisteren mijn C-brevet gevlogen

En dat pas om 17:45 zo ongeveer (start)
Koploperkopperdinsdag 14 april 2009 @ 12:38
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 00:23 schreef Sniz het volgende:
tvp, donderdag beginnen met ME-simmen (in opleiding)
Tof, waar volg je de opleiding?
Snizdinsdag 14 april 2009 @ 17:26
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:38 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Tof, waar volg je de opleiding?
Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er op Hopen op goed geluk straks aangezien het niet de ideale tijd is om een baan te moeten zoeken..
GoodGawddinsdag 14 april 2009 @ 23:31
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef Sniz het volgende:

[..]

Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er op Hopen op goed geluk straks aangezien het niet de ideale tijd is om een baan te moeten zoeken..
Dat is inderdaad best lastig ja.
Koploperkopperdinsdag 14 april 2009 @ 23:38
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef Sniz het volgende:

[..]

Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er op Hopen op goed geluk straks aangezien het niet de ideale tijd is om een baan te moeten zoeken..
Op Texel bij de paraclub zochten ze een tijdje terug nog naar iemand met een CPL/ATPL voor op hun C206 (of was het een C208?), die 'wachtende' was op werk.

Waar doet Stella hun flight training ook alweer, Portugal?
GoodGawdwoensdag 15 april 2009 @ 07:35
Gewoon in Nederland
Snizwoensdag 15 april 2009 @ 11:24
Ja toen ik begon was het nog gewoon in nederland, maar sinds een paar maanden hebben ze de praktijk t/m PPL verschoven naar florida. Verder is actual voor IR en ME op eelde en het simmen in teuge.
Waarbij vliegen jullie?
Alternatevrijdag 17 april 2009 @ 09:30
Morgen avond weer naar Cardiff. Dit is de straat naast het hotel.
http://ajanlo.kapu.hu/pics.php?d=cardiff.
The_strangervrijdag 17 april 2009 @ 14:20
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:30 schreef Alternate het volgende:
Morgen avond weer naar Cardiff. Dit is de straat naast het hotel.
http://ajanlo.kapu.hu/pics.php?d=cardiff.
Beetje business as usual op een willekeurige weekendavond op dat eiland Ben blij dat ik vaker wat verder naar het oosten mag slapen
Alternatevrijdag 17 april 2009 @ 18:38
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Beetje business as usual op een willekeurige weekendavond op dat eiland Ben blij dat ik vaker wat verder naar het oosten mag slapen
Nou in Riga kunnen ze er ook wat van
The_strangerzaterdag 18 april 2009 @ 08:30
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:38 schreef Alternate het volgende:

[..]

Nou in Riga kunnen ze er ook wat van
Gelukkig kom ik daar ook net onderuit Geef mij maar leuke visserdorpjes in Noorwegen met hun lekkere vis, of de Duitse degelijkheid en hun heerlijke vlees
Mojavezaterdag 18 april 2009 @ 23:24
Wat vlieg je nu dan stranger?
The_strangerdonderdag 23 april 2009 @ 12:58
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:24 schreef Mojave het volgende:
Wat vlieg je nu dan stranger?
Ik zat op de slagroomklopper, mag nu met het Braziliaanse "wonder" spelen...
D.Duckzondag 26 april 2009 @ 01:11
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.

Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.

Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.

Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....

Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.

zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.

Groeten....
Hoi wellicht een beetje laat (maar beter laat dan nooit, toch ).
voor een ppl is kleurenblindheid geen enkel probleem. ikzelf ben ook al een jaar of 6 breverhouder en ben ook kleurenblind. dit wordt ook alleen bij de eerste (initiele medice test gekeurd).
enige beperkingen zul je dan wel krijgen. te weten;

GEEN (VFR) nachtvluchten
GEEN instrument rating

dus als het gewoon voor de lol en het plezier in vliegen is, zou ik zeggen doen, beroepsmatig weinig nut want dan heb je in bijna alle gevallen een IR bevoegdheid nodig.

groetjes, Erik
Mojavemaandag 27 april 2009 @ 23:36
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik zat op de slagroomklopper, mag nu met het Braziliaanse "wonder" spelen...
Gefeliciteerd, is het wat?
The_strangerwoensdag 29 april 2009 @ 16:16
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:36 schreef Mojave het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, is het wat?
Tsja, het is nog steeds van A naar B, maar nu boven al het nare weer, op wat andere velden dan ik gewend was, maar voor de rest weinig verschil uiteraard. Wel een stuk simpeler, meer geautomatiseerd, maar ook minder "echt vliegen", al is het wel weer meer een "echt vliegtuig". Je kunt zien dat het een recent ontworpen vliegtuig is, met de nieuwste snufjes en handigheden, cockpit lekker schoon en intiutief, cabine ruim en comfortabel met voldoende bagage ruimte, etc etc..

Al met al een leuke stap, maar eerlijk gezegd vond ik de F50 operatie net iets leuker...

[ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 29-04-2009 16:24:48 ]
nsfwwoensdag 29 april 2009 @ 16:54
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:16 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Tsja, het is nog steeds van A naar B, maar nu boven al het nare weer, op wat andere velden dan ik gewend was, maar voor de rest weinig verschil uiteraard. Wel een stuk simpeler, meer geautomatiseerd, maar ook minder "echt vliegen", al is het wel weer meer een "echt vliegtuig". Je kunt zien dat het een recent ontworpen vliegtuig is, met de nieuwste snufjes en handigheden, cockpit lekker schoon en intiutief, cabine ruim en comfortabel met voldoende bagage ruimte, etc etc..

Al met al een leuke stap, maar eerlijk gezegd vond ik de F50 operatie net iets leuker...
Goeie shit!

Ik hoorde dat alles aan boord daar wel een beetje "Plastic Fantastic" is en het allemaal vrij fragiel aanvoeld.

Is dat zo of is dat afgunst van de Cityhopper Flag Carrier divisie ;-)
The_strangerwoensdag 29 april 2009 @ 17:02
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:54 schreef nsfw het volgende:

[..]

Goeie shit!

Ik hoorde dat alles aan boord daar wel een beetje "Plastic Fantastic" is en het allemaal vrij fragiel aanvoeld.

Is dat zo of is dat afgunst van de Cityhopper Flag Carrier divisie ;-)
Valt wel mee (dat fragiele), ik vrees dat dingen die nu eenmaal ooit kapot gaan nogal overdreven worden (door andere divisies).
Ook qua geheel vliegtuig is de uitval niet bijzonder hoog, probleem is echter bij elke nieuwe operatie dat er kinderziektes en onverwachte gebeurtenissen zijn (alles in huis hebben voor de reparatie, behalve het juiste zeer speciale stukje gereedschap, of een hele remleiding kunnen vervangen, maar je mist de koppeling, omdat je het verkeerde typenummer hebt gekregen van de fabrikant). Dat zorgt nogal voor verhalen in andere divisies. Het is wel een plastic vliegtuig, maar dat heeft alleen maar voordelen, schade is echt binnen no time gerepareerd.
Wat wel wennen was voor iedereen is de verregaande automatisering ("wat doet 'ie nu?) en het feit dat embraer nog steeds, maar vooral in het begin erg veel veranderde bij elke software upload (je kunt de firmware van het vliegtuig upgraden, waardoor hij hele andere dingen gaat doen dan voorheen )
En het blijkt dat, ook al vliegt dit type al weer een paar jaar, KLC praktisch de eerste maatschappij is die intensief informatie terug speelt richting de fabrikant, waardoor embraer nu pas vrij basale dingen kan verbeteren, omdat ze simpelweg niet van het probleem af wisten...
Mojavevrijdag 1 mei 2009 @ 20:34
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Valt wel mee (dat fragiele), ik vrees dat dingen die nu eenmaal ooit kapot gaan nogal overdreven worden (door andere divisies).
Ook qua geheel vliegtuig is de uitval niet bijzonder hoog, probleem is echter bij elke nieuwe operatie dat er kinderziektes en onverwachte gebeurtenissen zijn (alles in huis hebben voor de reparatie, behalve het juiste zeer speciale stukje gereedschap, of een hele remleiding kunnen vervangen, maar je mist de koppeling, omdat je het verkeerde typenummer hebt gekregen van de fabrikant). Dat zorgt nogal voor verhalen in andere divisies. Het is wel een plastic vliegtuig, maar dat heeft alleen maar voordelen, schade is echt binnen no time gerepareerd.
Wat wel wennen was voor iedereen is de verregaande automatisering ("wat doet 'ie nu?) en het feit dat embraer nog steeds, maar vooral in het begin erg veel veranderde bij elke software upload (je kunt de firmware van het vliegtuig upgraden, waardoor hij hele andere dingen gaat doen dan voorheen )
En het blijkt dat, ook al vliegt dit type al weer een paar jaar, KLC praktisch de eerste maatschappij is die intensief informatie terug speelt richting de fabrikant, waardoor embraer nu pas vrij basale dingen kan verbeteren, omdat ze simpelweg niet van het probleem af wisten...
Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?

Lijkt me wel vet een nieuwe kist binnen de vloot vliegen, zijn er ook een stuk minder gasten binnen de maatschappij die denken er alles van te weten of hem te hebben uitgevonden.
Alternatedinsdag 26 mei 2009 @ 11:28
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 20:34 schreef Mojave het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?

Lijkt me wel vet een nieuwe kist binnen de vloot vliegen, zijn er ook een stuk minder gasten binnen de maatschappij die denken er alles van te weten of hem te hebben uitgevonden.
Het nadeel is dat je vervolgens zelf zo'n gast wordt die denkt dat hij hem heeft uitgevonden
The_strangerdinsdag 26 mei 2009 @ 15:48
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 20:34 schreef Mojave het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?
Nee, gelukkig nog niet. Wel dat hij keurig op GPS een NDB/DME op de 18C ging vliegen, precies op het juiste moment zakte met de juiste ROD, echter wel steady 1,5 mijl naast de inbound track... Mar dat zal ook wel een automatiserings dingetje zijn. Verder is het een dusdanig clean vliegtuig dat zakken en vertragen geen goede combo is. Op zich voor de huidige generatie vliegtuigen niets vreemd, maar op de F50 was het gas dicht en binnen no time zat je 4.000 ft en 40 kts lager. Nu krijg je nog wel eens de vraag of je meer miles nodig hebt.. (en natuurlijk weigert )
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:28 schreef Alternate het volgende:

[..]

Het nadeel is dat je vervolgens zelf zo'n gast wordt die denkt dat hij hem heeft uitgevonden
Persoonlijk ben ik daar te nuchter voor, maar die zijn er zeker. Vreemd genoeg heeft dat niets met ervaring te maken, dat blijkt een karakter trek te zijn die je al hebt, ongeacht of je de ervaring en kennis hebt om dat te staven of pas net in de divisie zit...
doppendooschmaandag 29 juni 2009 @ 13:18
dit topic bestaat ook nog steeds?

Van 't weekend vanaf 3 verschillende velden gevlogen: Terlet, Gilze-rijen, en Biddinghuizen...
Best veul voor een thuisveldrot als ik...

Keiichimaandag 29 juni 2009 @ 13:22
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:18 schreef doppendoosch het volgende:
dit topic bestaat ook nog steeds?

Van 't weekend vanaf 3 verschillende velden gevlogen: Terlet, Gilze-rijen, en Biddinghuizen...
Best veul voor een thuisveldrot als ik...

[ afbeelding ]
En ik was er net weer niet @gilze-rijen
doppendooschmaandag 29 juni 2009 @ 13:27
Mja had al zo'n vermoeden... Heb ook niet lopen zoeken, ik dacht als'ie er is dan herkent'ie mij wel

Wel 's avonds nog op het veld naar mijn portemonnee lopen zoeken maar die schijnt inmiddels gevonden te zijn Terwijl de speurhond van de veldwacht niets kon vinden
Koploperkoppermaandag 29 juni 2009 @ 21:06
Kwam dit toevallig tegen;
quote:
A proper aeroplane, as used by people of taste and refinement, simply needs to move forwards at a brisk trot to be rewarded with the miracle of flight. A helicopter doesn't really fly at all, as far as I can make out. It screams and bawls like a spoilt brat until physics eventually gives in and says, "Oh, all right, all right, off you go then."

A helicopter taking off is such a vulgar spectacle. A small aeroplane will roar briefly and then be gone, a dwindling speck in the inverted bowl. But the helicopter sits there whining for ages, then disturbing the peace with that slow "whump whump whump" noise, which very gradually swells to a petulant crescendo of "chumpa chumpa chumpa". Finally, after it has ruined the lives of thousands, there it is, two feet off the ground looking terribly pleased with itself. Look at me! Look at me! I can hover. Ha!
Whehe.
cheukertdinsdag 30 juni 2009 @ 11:15
omfg dit topic leeft
Keiichidinsdag 30 juni 2009 @ 11:31
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:15 schreef cheukert het volgende:
omfg dit topic leeft
zwartemarktplaatsdinsdag 30 juni 2009 @ 11:39
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Keiichidinsdag 30 juni 2009 @ 11:39
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Telt het ook als iemand vanaf een militaire basis vliegt?
zwartemarktplaatsdinsdag 30 juni 2009 @ 11:40
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Telt het ook als iemand vanaf een militaire basis vliegt?
Nee niet echt.
LintuxCxzondag 6 september 2009 @ 19:47
Met twee proeflessen achter de rug en het maken van plannen voor het halen van een PPL volgend jaar val ik waarschijnlijk nog in de categorie peuterspeelzaal?
doppendooschmaandag 7 september 2009 @ 13:01
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Zie topictitel, die zijn hier aan hun eigen arrogantie ten onder gegaan
sander89maandag 7 september 2009 @ 13:43
Ik wou al zeggen de school is legen gelopen hier, maarja dat krijg je ook al je bijna iedereen heb weggejaagd.
Lightning_NLvrijdag 11 september 2009 @ 16:29
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:01 schreef doppendoosch het volgende:

[..]

Zie topictitel, die zijn hier aan hun eigen arrogantie ten onder gegaan
Aan eigen arrogantie ten onder gegaan? Nee joh.
Heeft meer te maken met de oververtegenwoordiging van domme amateuristische vliegnerdjes in dit topic, op enkele serieuzere mensen na, meestal niet zijnde zweef-'vlieger'.
Lightning_NLvrijdag 11 september 2009 @ 16:31
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Who's asking?
Keiichivrijdag 11 september 2009 @ 16:36
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:29 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Aan eigen arrogantie ten onder gegaan? Nee joh.
Heeft meer te maken met de oververtegenwoordiging van domme amateuristische vliegnerdjes in dit topic, op enkele serieuzere mensen na, meestal niet zijnde zweef-'vlieger'.
Wat wou je met die laatste zin zeggen
Koploperkoppervrijdag 11 september 2009 @ 16:49
He! Daar is Lightning weer.

* Koploperkopper popcorn erbij pakt.
Mojavevrijdag 11 september 2009 @ 19:07
Oh ja, dit topic.
cheukertvrijdag 11 september 2009 @ 22:32
russstaaaaaaag
zwartemarktplaatszaterdag 12 september 2009 @ 00:13
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:31 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Who's asking?
Een onnozele scholier die luchtmacht aspiraties heeft.
Lightning_NLzaterdag 12 september 2009 @ 01:18
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 00:13 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Een onnozele scholier die luchtmacht aspiraties heeft.
Wat wil je weten dan?
nsfwzondag 13 september 2009 @ 17:37
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:07 schreef Mojave het volgende:
Oh ja, dit topic.
Je leeft nog!!
cheukertzondag 13 september 2009 @ 18:23
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:37 schreef nsfw het volgende:

[..]

Je leeft nog!!
jij ook! is je poesje nog steeds kaal?
nsfwdinsdag 15 september 2009 @ 21:04
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:23 schreef cheukert het volgende:

[..]

jij ook! is je poesje nog steeds kaal?
*tjekt fotoboek*



Idd nog steeds niet aangegroeid...
doppendooschdinsdag 15 september 2009 @ 21:42
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 @ 16:29 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Aan eigen arrogantie ten onder gegaan? Nee joh.
Heeft meer te maken met de oververtegenwoordiging van domme amateuristische vliegnerdjes in dit topic, op enkele serieuzere mensen na, meestal niet zijnde zweef-'vlieger'.
Nog steeds niets bijgeleerd?

Voor iemand die zichzelf zo volwassen vindt ben je best een triest ventje.

Laatste wat ik er over zeg trouwens, *gaat naast koploperkopper zitten
Lightning_NLdinsdag 15 september 2009 @ 23:08
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:42 schreef doppendoosch het volgende:

[..]

Nog steeds niets bijgeleerd?

Voor iemand die zichzelf zo volwassen vindt ben je best een triest ventje.

Laatste wat ik er over zeg trouwens, *gaat naast koploperkopper zitten [ afbeelding ]
Kheb nooit gezegd dat ik zo volwassen ben. Triest ventje? Dacht het niet. Ga jij maar in je virtuele wereld naast koplopper zitten. Geniet lekker virtueel van je popcorn.
GoodGawddinsdag 15 september 2009 @ 23:33
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 14:21 schreef Lightning_NL het volgende:
En voor het volgende deeltje mag mijn naam hier weggehaald worden, ik hoef hier niks meer mee te maken te hebben Bedankt.
Lightning_NLdinsdag 15 september 2009 @ 23:49
Kinderachtig van je zeg... Ga anders even op je mama's schoot erover zitten huilen.
Kzie nu ook dat de gast van de OP gecapitaluurd met een K heeft gespeld Damn...
Oh wacht, dat heb JIJ geschreven!
doppendooschwoensdag 16 september 2009 @ 00:02
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 @ 23:49 schreef Lightning_NL het volgende:
gecapitaluurd
QFT.
GoodGawdwoensdag 16 september 2009 @ 00:02
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Kinderachtig van je zeg... Ga anders even op je mama's schoot erover zitten huilen.
Kzie nu ook dat de gast van de OP gecapitaluurd met een K heeft gespeld Damn...
Oh wacht, dat heb JIJ geschreven!
Ik denk ook nooit na over Capituleren.

Moet jij niet naar Afghanistan of Irak ofzo?
GoodGawdwoensdag 16 september 2009 @ 00:06
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:49 schreef Lightning_NL het volgende:
gecapitaluurd
QFNB
SPOILER
Quoted For Nuttige Bijdrage
Lightning_NLwoensdag 16 september 2009 @ 00:12
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:02 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ik denk ook nooit na over Capituleren.

Moet jij niet naar Afghanistan of Irak ofzo?
Net zo'n loze opmerking als: moet jij je autopilot niet aanzetten ofzo?

Kom op gast. En doe niet zo super kinderachtig met je capituleren. Haal gewoon m'n naam weg uit de OP en get a fucking life.
cheukertwoensdag 16 september 2009 @ 08:52
ruuuussssttttaaaagggg
nsfwwoensdag 16 september 2009 @ 12:48
Goed..
Er is weinig veranderd..
ben weer weg uit dit topic...

Ajuus
Koploperkopperwoensdag 16 september 2009 @ 13:21
http://www.nu.nl/algemeen(...)-vliegtuigcrash.html

Kut zeg.
cheukertwoensdag 16 september 2009 @ 16:36
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:48 schreef nsfw het volgende:
Goed..
Er is weinig veranderd..
ben weer weg uit dit topic...

Ajuus
ik zal je kale poesje missen.....
Okeujdonderdag 17 september 2009 @ 15:04
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:12 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Net zo'n loze opmerking als: moet jij je autopilot niet aanzetten ofzo?

Kom op gast. En doe niet zo super kinderachtig met je capituleren. Haal gewoon m'n naam weg uit de OP en get a fucking life.
Hap niet zo man; laat lekker gaan.
GoodGawddonderdag 17 september 2009 @ 15:32
XD
Lightning_NLdonderdag 17 september 2009 @ 15:55
zwartemarktplaats nog in the house?
GoodGawddonderdag 1 oktober 2009 @ 23:53
Waar is dit:



http://www.geocaching.com(...)91-b4aa-c8885dabcc36

Het is en puzzeltje ik ben nog op zoek naar:
A= Atlanta Hartsfield
B= Gibraltar
C= Aéroport International du Castellet
D=
E=
F=
G= Berlin Tempelhof
H= Tokyo Haneda
I= Hong Kong - Chek Lap Kok
J= Honolulu
K=
L= Schiphol
M= St. Maarten

Zoals je ziet zoek ik D-E-F en K nog.
Koploperkoppervrijdag 2 oktober 2009 @ 15:57
E is Macau en F is Lake Hood als ik mij niet vergis.
GoodGawdvrijdag 2 oktober 2009 @ 16:49
Dank. Ik weet er inimiddels al wat meer:

A= Atlanta Hartsfield
B= Gibraltar
C= Aéroport International du Castellet
D= ?
E= Macau
F= Lake Hood
G= Berlin Tempelhof
H= Tokyo Haneda
I= Hong Kong - Chek Lap Kok
J= Honolulu
K= ?
L= Schiphol
M= St. Maarten
Captain_Ghostdonderdag 8 april 2010 @ 00:27
tvp
Mojavedinsdag 20 juli 2010 @ 19:17
KomtTijd...dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:08
Goeiemorgen, gebeurt hier nog weleens wat?
Keiichidinsdag 24 augustus 2010 @ 11:11
Nee. Tot vandaag :P
Snizdonderdag 26 augustus 2010 @ 01:07
Eindelijk een baan, op naar Turkije :s)
The_strangerdonderdag 26 augustus 2010 @ 13:22
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:07 schreef Sniz het volgende:
Eindelijk een baan, op naar Turkije :s)
^O^
Dionysius85vrijdag 27 augustus 2010 @ 04:53
Vraag me niet hoe ik het heb gevonden, maar hier is K. Alsjeblieft.

Ik ben gewoon een Google koning. Weltrusten!
KomtTijd...vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:41
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 04:53 schreef Dionysius85 het volgende:
Vraag me niet hoe ik het heb gevonden, maar hier is K. Alsjeblieft.

Ik ben gewoon een Google koning. Weltrusten!
Leuk woonwijkje wel.
Keiichivrijdag 27 augustus 2010 @ 08:54
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 04:53 schreef Dionysius85 het volgende:
Vraag me niet hoe ik het heb gevonden, maar hier is K. Alsjeblieft.

Ik ben gewoon een Google koning. Weltrusten!
Dan moeten we deze nog hebben: http://geocaching.42solutions.nl/runaway/D.jpg

:)
Dionysius85vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:59
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:54 schreef Keiichi het volgende:
Dan moeten we deze nog hebben: http://geocaching.42solutions.nl/runaway/D.jpg

:)
Kan het nog onduidelijker? :')
Ik doe mijn best, maar dit ziet er niet gemakkelijk uit...
GoodGawddinsdag 31 augustus 2010 @ 23:50
Hallo mensen, vraagje hoe groot is het druk verschil in de cabine ongeveer met gewoon op de grond? Ik heb namelijk een klaplong gehad tijdje terug en aangezien druk verschillen en klaplongen niet samen gaan ben ik hier wel benieuwd naar.

Mijn long is geplakt 2 maanden terug en oktober ga ik weer vliegen.
Lightning_NLdinsdag 31 augustus 2010 @ 23:58
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de atmosfeer in een gemiddeld lijnvliegtuig op z'n hoogst vergelijkbaar is met de druk op 8000ft.
KomtTijd...woensdag 1 september 2010 @ 00:06
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:50 schreef GoodGawd het volgende:
Hallo mensen, vraagje hoe groot is het druk verschil in de cabine ongeveer met gewoon op de grond? Ik heb namelijk een klaplong gehad tijdje terug en aangezien druk verschillen en klaplongen niet samen gaan ben ik hier wel benieuwd naar.

Mijn long is geplakt 2 maanden terug en oktober ga ik weer vliegen.
Volgens mij kun je dan beter even de luchtvaartmaatschappij en/of je huisarts vragen hoe dat zit.

De druk in de cabine is in ieder geval wel aanzienlijk lager dan op zeeniveau. 8000ft kan best eens kloppen inderdaad.

Oh en morgenavond allemaal Omroep Flevoland kijken, mijn club komt op TV :D
LintuxCxzondag 26 september 2010 @ 23:23
Deze basisscholier heeft de eerste pagina van z'n (FAA PPL) logboek bijna vol! *O*
Bitlordmaandag 27 september 2010 @ 03:36
Nog iemand op Soesterberg geweest afgelopen weekend?
KomtTijd...maandag 27 september 2010 @ 10:18
quote:
Op maandag 27 september 2010 03:36 schreef Bitlord het volgende:
Nog iemand op Soesterberg geweest afgelopen weekend?
Wat was er te beleven op Soesterberg?
Bitlorddinsdag 28 september 2010 @ 04:09
Je kon een behoorlijk deel van het gesloten vliegveld bezoeken. Zie de site van het Utrechts Landschap
WSquatermaandag 12 september 2011 @ 19:09
Wat een dood topic is dit :o
Zijn hier nog 'echte' piloten?
Keiichimaandag 12 september 2011 @ 19:19
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:09 schreef WSquater het volgende:
Wat een dood topic is dit :o
Zijn hier nog 'echte' piloten?
Wat heet echt :P
LintuxCxdinsdag 13 september 2011 @ 00:10
Ik zit later deze week weer in de VS, lekker trainen in de weekends. *O*

Heb m'n PPL nog niet dus ik zal wel niet "echt" zijn. ;(
KomtTijd...dinsdag 13 september 2011 @ 00:45
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:19 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Wat heet echt :P
Ligt eraan aan wie je het vraagt ;)
Lightning_NLdinsdag 13 september 2011 @ 07:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 00:10 schreef LintuxCx het volgende:
Ik zit later deze week weer in de VS, lekker trainen in de weekends. *O*

Heb m'n PPL nog niet dus ik zal wel niet "echt" zijn. ;(
Da's zeker niet echt nee. :) Waar vlieg je? En waarom in de USA?
LintuxCxdinsdag 13 september 2011 @ 09:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 07:36 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Da's zeker niet echt nee. :) Waar vlieg je? En waarom in de USA?
't Is daar goedkoper, en zelf woon ik in Ierland waar het weer (qua wind en bewolking) er heel vaak niet geschikt voor is.

Dus voorlopig train ik in Silicon Valley, wat sowieso wel een interessante ervaring is met meer dan tien vliegvelden onder de class B van San Fransisco. Zo van "keer om voor de bomen aan het einde van de landingsbaan want daar begint het luchtruim van de buren."

Ik zit daar regelmatig en vul mijn weekends er dan mee. *O*
WSquaterdinsdag 13 september 2011 @ 15:48
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:38 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

't Is daar goedkoper, en zelf woon ik in Ierland waar het weer (qua wind en bewolking) er heel vaak niet geschikt voor is.

Dus voorlopig train ik in Silicon Valley, wat sowieso wel een interessante ervaring is met meer dan tien vliegvelden onder de class B van San Fransisco. Zo van "keer om voor de bomen aan het einde van de landingsbaan want daar begint het luchtruim van de buren."

Ik zit daar regelmatig en vul mijn weekends er dan mee. *O*
Klinkt ontzettend tof!
Lightning_NLdinsdag 13 september 2011 @ 17:46
Ja leuk joh!

Hoeveel kost dat nou in de USA? En wat vlieg je dan? En wat kun je met je FAA PPL in Nederland?
LintuxCxwoensdag 14 september 2011 @ 00:34
In Nederland kun je er niks mee tenzij je geen Nederlander bent. :') Ja, of je gaat een N-nummer vliegtuig vliegen, maar zie die maar te vinden. In Ierland doen ze minder moeilijk, en voor zover ik weet kun je sowieso zonder meer een FAA PPL naar JAA omzetten als je meer dan 100 uren in je logboek hebt. Tegen de tijd dat ik weer in Nederland woon heb ik dat hopelijk wel.

Ik heb daar eerst een PA-28 161 gevlogen, later een vrij nieuwe C172SP. Als je kleiner bent dan ik en in een C152 past kun je voor 90 dollar (wat momenteel ~65 euro is) per uur een vliegtuig huren. Helaas ben ik daarvoor te lang dus heb ik wat groters nodig. De PA-28 kostte me 115 dollar per uur volgens mij. De C172 wat meer, maar die was ook 20 jaar nieuwer en dat was op zich te merken. :)

Heb er wel zin in! En hoop dat ik toch eens mijn eerste solo ga krijgen, met al meer dan twintig uur gelogd. ;(
Lightning_NLwoensdag 14 september 2011 @ 06:41
Ai, da's toch nog duurder dan ik had verwacht. Mja, je zult wel nergens landingsgeld e.d. hoeven te betalen.
LintuxCxwoensdag 14 september 2011 @ 22:27
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 06:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Ai, da's toch nog duurder dan ik had verwacht. Mja, je zult wel nergens landingsgeld e.d. hoeven te betalen.
Ja, precies. Geen landingsgeld en tijdens het trainen (incl touch and go's) helpt dat ook enorm!

Het is nog steeds niet goedkoop, maar in Europa ben je zo 200 euro per uur kwijt in mijn ervaring. :'(
LintuxCxzondag 9 oktober 2011 @ 01:07
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:34 schreef LintuxCx het volgende:
Heb er wel zin in! En hoop dat ik toch eens mijn eerste solo ga krijgen, met al meer dan twintig uur gelogd. ;(
GELUKT! *O*

Mijn instructeur stapte uit, 't was mijn beurt. 3 rondjes rondom KPAO. Eerste twee landingen prima, tweede iets minder maar al met al was 't best. Gek gezicht/gevoel hoor, als die stoel rechts opeens leeg is!

Heerlijk, om die mijlpaal eindelijk gehaald te hebben.
The_strangerzondag 9 oktober 2011 @ 11:31
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 01:07 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

GELUKT! *O*

Mijn instructeur stapte uit, 't was mijn beurt. 3 rondjes rondom KPAO. Eerste twee landingen prima, tweede iets minder maar al met al was 't best. Gek gezicht/gevoel hoor, als die stoel rechts opeens leeg is!

Heerlijk, om die mijlpaal eindelijk gehaald te hebben.
Cool man, dat er maar meer uren mogen volgen...
Lightning_NLzondag 9 oktober 2011 @ 12:09
Gefeliciteerd!

Ik weet mijn solo nog erg goed... Een grote adrenaline stoot was dat :) En tevens de meest perfecte landing die ik ooit had gemaakt. Onvoelbaar. Ik zat alleen maar keihard te zingen in de cockpit en knalde supersnel door de checks heen, groen groen groen groen, ipv ook echt kijken wat er op stond :')
The_strangerzondag 9 oktober 2011 @ 13:13
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:09 schreef Lightning_NL het volgende:
Gefeliciteerd!

Ik weet mijn solo nog erg goed... Een grote adrenaline stoot was dat :) En tevens de meest perfecte landing die ik ooit had gemaakt. Onvoelbaar. Ik zat alleen maar keihard te zingen in de cockpit en knalde supersnel door de checks heen, groen groen groen groen, ipv ook echt kijken wat er op stond :')
Zo herkenbaar :D (behalve dat bij mijn eerste solo een KLM academy slingsby het nodig vond om vlak voor me downwind op de stuiven. Toen was het zingen even over, tenminste tot mijn 360' voltooid was)...
LintuxCxzondag 9 oktober 2011 @ 16:38
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zo herkenbaar :D (behalve dat bij mijn eerste solo een KLM academy slingsby het nodig vond om vlak voor me downwind op de stuiven. Toen was het zingen even over, tenminste tot mijn 360' voltooid was)...
Hah, "lekker". Ik kreeg van ATC het verzoek om een "left pattern" te doen, op dat vliegveld heel ongebruikelijk en die had ik dus ook nog nooit gedaan. Alhoewel dat natuurlijk niet heel erg is, heb ik 'm toch maar even gevraagd of ik als beginneling gewoon rechtsaf mocht slaan. Heeft 'ie het andere verkeer toch maar even vertraagd. :6

Vandaag cross-country (niet solo natuurlijk), wordt ook leuk.
Lightning_NLzondag 9 oktober 2011 @ 17:36
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
The_strangerzondag 9 oktober 2011 @ 18:09
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
Tuurlijk, maar kan me ook wel voorstellen dat een eerste solo liever gaat zo als je al tientallen keren gedaan hebt, dus ook dezelfde kant op, al is het alleen maar voor het gevoel (ik neem aan dat hij best beide kanten op kan sturen)...
LintuxCxzondag 9 oktober 2011 @ 18:24
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
Het was ongetwijfeld goed gegaan en ik had het ws ook prima kunnen doen ja.

Ik heb in het verleden al wel gemerkt dat ik het "trucje" geleerd had op 1 vliegveld maar als ik vervolgens het op een ander veld probeerde alles weer nieuw en moeilijk was. Alhoewel ik dat in Palo Alto niet meer heb, zowel 13 als 31 kan ik nu prima op landen.

Evenzogoed, ik vond het zo al spannend genoeg dus heb in de gauwigheid toch even gevraagd om een right-closed.

Mijn instructeur had het ook al over mensen die tijdens hun solo wegvlogen dus ik vraag me af hoe die opgekeken zou hebben als ik opeens linksaf ging. :+
Lightning_NLmaandag 10 oktober 2011 @ 08:39
Zit je instructeur niet op de toren op dat moment?

En tijdens een solo wegvliegen? Wat voor een mongolen zijn dat dan??? Mag hopen dat die nooit hun brevet hebben gekregen.

Ik ben twee keer 'voor het eerst' solo gegaan. Een keer in een fixed wing, en later in een heli. :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Lightning_NL op 10-10-2011 08:45:34 ]
KomtTijd...woensdag 19 oktober 2011 @ 10:13
jet_fuel.png

_O-
LintuxCxwoensdag 19 oktober 2011 @ 15:17
Huh, had niet door dat je gepost had..

quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 08:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Zit je instructeur niet op de toren op dat moment?
Ze zat op een bankje, niet op de toren. Toren is sowieso niet zo makkelijk in te komen volgens mij. Heb zelf een tour gehad naar de NorCal TRACON (approach/departure voor het wijde gebied rond SFO en de andere grote vliegvelden daar), zeker als buitenlander moest ik eerst flink gescreend worden.

Geen idee wat er met die dude is gebeurd die tijdens zijn eerste solo wegvloog verder. Dat was 20-30 jaar geleden ofzo volgens mij.. Misschien wist 'ie wel echt niet wat het idee van de eerste solo was. :D

Hoe vind jij heli vergeleken met fixed-wing?
Lightning_NLwoensdag 19 oktober 2011 @ 19:05
Heli vs fixed wing... Twee totaal verschillende dingen. Ik ben echt ontzettend van de heli gaan houden omdat je er gewoon héél veel meer mee kan, en je hebt meer vrijheid. Ja, je gaat wat langzamer, maar daarentegen kun je wel op allerlei manieren bewegen en zo'n beetje overal landen. En dat is echt een stuk leuker dan fixed wing.
Je bent ook nog eens veel gecoordineerder bezig met het sturen en je hebt doorgaans een mooier uitzicht.
Barcaconiawoensdag 19 oktober 2011 @ 19:11
In Nederland is er toch ook (een hoop jaar geleden) eens een slimme jongen tijdens zijn solo weggevlogen, waarna hij in de waddenzee of daarboven ergens neergestort is?
Straalkachelwoensdag 19 oktober 2011 @ 20:19
Zal morgen eens vragen.
Korreltje-zoutwoensdag 19 oktober 2011 @ 20:59
En ik ben inmiddels al aardig op weg(7 vlieguren) met mijn PPL op EHMZ :) . Nu moet dat CBR wel ff snel zijn met hun brief, anders kan ik begin november niet eens wat theorie vakken halen :(
KomtTijd...woensdag 19 oktober 2011 @ 22:16
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:11 schreef Barcaconia het volgende:
In Nederland is er toch ook (een hoop jaar geleden) eens een slimme jongen tijdens zijn solo weggevlogen, waarna hij in de waddenzee of daarboven ergens neergestort is?
Er is op onze club (in de begintijd) ooit een boer lid geweest die op zijn eerste solo vrolijk naar huis gevlogen is en in het weiland achter zijn huis geland is.
Lightning_NLdonderdag 20 oktober 2011 @ 07:22
Er zijn zat gigantische prutsers die helemaal niet in de lucht horen te zijn. Laatst ook nog iets enorm grappigs gehoord op de radio, meisje was verdwaald en moest aan Dutchmil vragen waar ze was :')

En dat op een dag met prachtig weer, waarop ze van Noord Duitsland naar Groningen vloog, via de kust, maar uiteindelijk net oost van Rotterdam vloog.

Dan snap je er dus echt HELEMAAL niks van.
The_strangerdonderdag 20 oktober 2011 @ 13:32
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Er zijn zat gigantische prutsers die helemaal niet in de lucht horen te zijn. Laatst ook nog iets enorm grappigs gehoord op de radio, meisje was verdwaald en moest aan Dutchmil vragen waar ze was :')

En dat op een dag met prachtig weer, waarop ze van Noord Duitsland naar Groningen vloog, via de kust, maar uiteindelijk net oost van Rotterdam vloog.

Dan snap je er dus echt HELEMAAL niks van.
Da's wel heel erg verkeerd ja, maar een klasgenoot kwam op zijn ppl (toen nog A) examen erg snel terug toen bleek dat hij ook verdwaald was... Schijnt "regelmatig" voor te komen, al zelden zo erg als in jouw verhaal..
Lightning_NLdonderdag 20 oktober 2011 @ 14:14
Ik snap dat echt niet... Dan mag je toch geen examen doen, als je niet eens kunt navigeren?

Ze moest trouwens ook zo snel mogelijk van 4000 naar 1500ft. Ze vloog in de Schiphol tma.
The_strangerdonderdag 20 oktober 2011 @ 14:19
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik snap dat echt niet... Dan mag je toch geen examen doen, als je niet eens kunt navigeren?
Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen tijdens je opleiding kunnen navigeren en tijdens een examen het kunstje nog eens doen. Voor zover ik weet heeft hij het in een herexamen, wat redelijk snel na het debacle plaatsvond, met glans gehaald. Dus denk dat het een groot gedeelte zenuwen/examenvrees was..
quote:
Ze moest trouwens ook zo snel mogelijk van 4000 naar 1500ft. Ze vloog in de Schiphol tma.
Tegenwoordig mag diegene dan ook nog eens bang zijn voor een bezoekje van de KLPD...
LintuxCxdonderdag 20 oktober 2011 @ 16:17
Wow. Op zich is navigeren natuurlijk best moeilijk, alles ziet er heel anders uit.. Toen ik voor het eerst boven NL vloog, zat ik naar een klein dorpje te turen van, wat is dat nou? En opeens viel het kwartje en bleek het het dorp te zijn waar ik acht jaar lang op de basisschool gezeten had. :')

Maar het minste wat ze toch had kunnen doen is haar heading indicator even gelijk zetten met haar kompas voor de vlucht ... en er dan ook naar kijken als ze denkt in oostelijke richting te vliegen? :')
Barcaconiadonderdag 20 oktober 2011 @ 20:47
als je het echt niet weet zijn er toch genoeg VORs om een peiling te maken? Of NDBs zelfs...
Lightning_NLdonderdag 20 oktober 2011 @ 23:23
Joh, dat soort figuren is te dom om te mogen vliegen eigenlijk. Een gevaar voor iedereen.
KomtTijd...vrijdag 21 oktober 2011 @ 00:25
Gelukkig zijn er ook mensen die nooit fouten maken.
Lightning_NLvrijdag 21 oktober 2011 @ 00:48
Vind jij zo'n fout acceptabel dan? Dan is de drempel wel héél erg laag. Dit soort fouten doodt mensen.
KomtTijd...vrijdag 21 oktober 2011 @ 01:06
Acceptabel is geen enkele fout.

Maar te dom om te vliegen zijn alleen de mensen die denken nooit fouten te maken.
Barcaconiavrijdag 21 oktober 2011 @ 07:04
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 01:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Acceptabel is geen enkele fout.

Maar te dom om te vliegen zijn alleen de mensen die denken nooit fouten te maken.
Als je van noord-Duitsland naar Groningen vliegt en in Rdam uitkomt (door de Schiphol TMA) vind ik dat een onacceptabele fout eerlijk eigenlijk....
Lightning_NLvrijdag 21 oktober 2011 @ 09:17
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 01:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Acceptabel is geen enkele fout.

Maar te dom om te vliegen zijn alleen de mensen die denken nooit fouten te maken.
onzin. Mja, misschien ligt jouw lat gewoon erg laag, en die van mij erg hoog.
The_strangervrijdag 21 oktober 2011 @ 11:33
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:17 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

onzin. Mja, misschien ligt jouw lat gewoon erg laag, en die van mij erg hoog.
Gelukkig ligt de lat in de verkeersvliegerij ook wat lager dan die van jou ;)

Maar ben het wel eens met dat zo'n fout echt niet mag en dat zo iemand nooit solo had mogen vliegen. Dit is namelijk geen fout, maar het niet begrijpen dan wel toepassen van basistechnieken en basiskennis.
LintuxCxvrijdag 21 oktober 2011 @ 15:43
Ik moet ook wel zeggen, ik ben benieuwd hoe mijn eerste cross-country over Nederland zal gaan. Over de Bay Area ken ik de regio nu ook wel redelijk en daar zijn veel duidelijke herkenningspunten. Heuvels/bergen, meren, bruggen, heel veel vliegvelden, etc.

Nederland is toch net weer wat platter, ik moet nog ontdekken wat daar de herkenningspunten gaan zijn.

Maar ik weet in elk geval A) hoe mijn instrumenten werken en B) dat ik nog niet klaar voor alleen vliegen ben daar om o.a. bovenstaande reden. :')
The_strangerdinsdag 25 oktober 2011 @ 16:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:43 schreef LintuxCx het volgende:
Nederland is toch net weer wat platter, ik moet nog ontdekken wat daar de herkenningspunten gaan zijn.

Is makkelijk lullen nadat ik 100'den uren over Nederland heb uitgekeken, en vooral op hogere hoogtes, maar zo moeilijk vind en vond ik het niet. De grote rivieren delen het al mooi in noord-zuid, Flevoland geeft een mooie oost-west deling. Voor de rest helpen de overige rivieren en vooral de snelwegen ook wel. Als laatste is een beetje topografische kennis niet weg. De grote steden een beetje te weten liggen maakt ruw navigeren al een heel stuk makkelijker.
Lightning_NLdinsdag 25 oktober 2011 @ 17:20
Als er 1 land is waar makkelijk te navigeren valt, dan is het wel Nederland.
LintuxCxdinsdag 25 oktober 2011 @ 23:09
Ok, klinkt goed. :) Ik zou zelf vnl. boven het Noorden vliegen, maar heb dat ook al 2 jaar niet gedaan, en ook alleen maar met een instructeur die liever zelf vloog. :+

Binnenkort echt weer eens doen dus..
GoodGawdzondag 30 oktober 2011 @ 17:29
Vraagje, het principe van winglets is het tegengaan van het samengaan van verschillende drukken aan airflow boven en onder vleugel. End plate effect noemen ze dat ook wel.

Maar nu last ik dat voordeel van een T-Tail onder andere lower induced drag is because of the end plate effect. Het lijkt me in ieder geval dat dit effect veel kleiner is omdat zulke drukverschillen in verticale staartvlak amper aanwezig zijn.

Iemand wat verhelderends te zeggen hierover?
KomtTijd...zondag 30 oktober 2011 @ 17:50
Is ook veel kleiner inderdaad, zeker als je vliegtuig goed afgetrimd is.
Ludacrisszaterdag 23 augustus 2014 @ 00:14
Stella Aviation in geldproblemen. Gaan mogelijk failliet. Een vriend van me doet daar zijn opleiding, hij zit helemaal in de stress.

http://www.destentor.nl/r(...)-afgewezen-1.4500041