Beetje business as usual op een willekeurige weekendavond op dat eilandquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:30 schreef Alternate het volgende:
Morgen avond weer naar Cardiff. Dit is de straat naast het hotel.
http://ajanlo.kapu.hu/pics.php?d=cardiff.
Nou in Riga kunnen ze er ook wat vanquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Beetje business as usual op een willekeurige weekendavond op dat eilandBen blij dat ik vaker wat verder naar het oosten mag slapen
Gelukkig kom ik daar ook net onderuitquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:38 schreef Alternate het volgende:
[..]
Nou in Riga kunnen ze er ook wat van
Ik zat op de slagroomklopper, mag nu met het Braziliaanse "wonder" spelen...quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:24 schreef Mojave het volgende:
Wat vlieg je nu dan stranger?
Hoi wellicht een beetje laat (maar beter laat dan nooit, tochquote:Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.
Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.
Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.
Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....
Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.
zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.
Groeten....
Gefeliciteerd, is het wat?quote:Op donderdag 23 april 2009 12:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zat op de slagroomklopper, mag nu met het Braziliaanse "wonder" spelen...
Tsja, het is nog steeds van A naar B, maar nu boven al het nare weer, op wat andere velden dan ik gewend was, maar voor de rest weinig verschil uiteraard. Wel een stuk simpeler, meer geautomatiseerd, maar ook minder "echt vliegen", al is het wel weer meer een "echt vliegtuig". Je kunt zien dat het een recent ontworpen vliegtuig is, met de nieuwste snufjes en handigheden, cockpit lekker schoon en intiutief, cabine ruim en comfortabel met voldoende bagage ruimte, etc etc..quote:
Goeie shit!quote:Op woensdag 29 april 2009 16:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja, het is nog steeds van A naar B, maar nu boven al het nare weer, op wat andere velden dan ik gewend was, maar voor de rest weinig verschil uiteraard. Wel een stuk simpeler, meer geautomatiseerd, maar ook minder "echt vliegen", al is het wel weer meer een "echt vliegtuig". Je kunt zien dat het een recent ontworpen vliegtuig is, met de nieuwste snufjes en handigheden, cockpit lekker schoon en intiutief, cabine ruim en comfortabel met voldoende bagage ruimte, etc etc..
Al met al een leuke stap, maar eerlijk gezegd vond ik de F50 operatie net iets leuker...
Valt wel mee (dat fragiele), ik vrees dat dingen die nu eenmaal ooit kapot gaan nogal overdreven worden (door andere divisies).quote:Op woensdag 29 april 2009 16:54 schreef nsfw het volgende:
[..]
Goeie shit!
Ik hoorde dat alles aan boord daar wel een beetje "Plastic Fantastic" is en het allemaal vrij fragiel aanvoeld.
Is dat zo of is dat afgunst van de Cityhopper Flag Carrier divisie ;-)
Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?quote:Op woensdag 29 april 2009 17:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Valt wel mee (dat fragiele), ik vrees dat dingen die nu eenmaal ooit kapot gaan nogal overdreven worden (door andere divisies).
Ook qua geheel vliegtuig is de uitval niet bijzonder hoog, probleem is echter bij elke nieuwe operatie dat er kinderziektes en onverwachte gebeurtenissen zijn (alles in huis hebben voor de reparatie, behalve het juiste zeer speciale stukje gereedschap, of een hele remleiding kunnen vervangen, maar je mist de koppeling, omdat je het verkeerde typenummer hebt gekregen van de fabrikant). Dat zorgt nogal voor verhalen in andere divisies. Het is wel een plastic vliegtuig, maar dat heeft alleen maar voordelen, schade is echt binnen no time gerepareerd.
Wat wel wennen was voor iedereen is de verregaande automatisering ("wat doet 'ie nu?) en het feit dat embraer nog steeds, maar vooral in het begin erg veel veranderde bij elke software upload (je kunt de firmware van het vliegtuig upgraden, waardoor hij hele andere dingen gaat doen dan voorheen)
En het blijkt dat, ook al vliegt dit type al weer een paar jaar, KLC praktisch de eerste maatschappij is die intensief informatie terug speelt richting de fabrikant, waardoor embraer nu pas vrij basale dingen kan verbeteren, omdat ze simpelweg niet van het probleem af wisten...
Het nadeel is dat je vervolgens zelf zo'n gast wordt die denkt dat hij hem heeft uitgevondenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:34 schreef Mojave het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?
Lijkt me wel vet een nieuwe kist binnen de vloot vliegen, zijn er ook een stuk minder gasten binnen de maatschappij die denken er alles van te weten of hem te hebben uitgevonden.
Nee, gelukkig nog niet. Wel dat hij keurig op GPS een NDB/DME op de 18C ging vliegen, precies op het juiste moment zakte met de juiste ROD, echter wel steady 1,5 mijl naast de inbound track...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:34 schreef Mojave het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?
Persoonlijk ben ik daar te nuchter voor, maar die zijn er zeker. Vreemd genoeg heeft dat niets met ervaring te maken, dat blijkt een karakter trek te zijn die je al hebt, ongeacht of je de ervaring en kennis hebt om dat te staven of pas net in de divisie zit...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je vervolgens zelf zo'n gast wordt die denkt dat hij hem heeft uitgevonden
En ik was er net weer niet @gilze-rijenquote:Op maandag 29 juni 2009 13:18 schreef doppendoosch het volgende:
dit topic bestaat ook nog steeds?
Van 't weekend vanaf 3 verschillende velden gevlogen: Terlet, Gilze-rijen, en Biddinghuizen...
Best veul voor een thuisveldrot als ik...
[ afbeelding ]
Whehe.quote:A proper aeroplane, as used by people of taste and refinement, simply needs to move forwards at a brisk trot to be rewarded with the miracle of flight. A helicopter doesn't really fly at all, as far as I can make out. It screams and bawls like a spoilt brat until physics eventually gives in and says, "Oh, all right, all right, off you go then."
A helicopter taking off is such a vulgar spectacle. A small aeroplane will roar briefly and then be gone, a dwindling speck in the inverted bowl. But the helicopter sits there whining for ages, then disturbing the peace with that slow "whump whump whump" noise, which very gradually swells to a petulant crescendo of "chumpa chumpa chumpa". Finally, after it has ruined the lives of thousands, there it is, two feet off the ground looking terribly pleased with itself. Look at me! Look at me! I can hover. Ha!
Telt het ook als iemand vanaf een militaire basis vliegt?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Nee niet echt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Telt het ook als iemand vanaf een militaire basis vliegt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |