abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68034175
Ja toen ik begon was het nog gewoon in nederland, maar sinds een paar maanden hebben ze de praktijk t/m PPL verschoven naar florida. Verder is actual voor IR en ME op eelde en het simmen in teuge.
Waarbij vliegen jullie?
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:30:36 #52
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_68097446
Morgen avond weer naar Cardiff. Dit is de straat naast het hotel.
http://ajanlo.kapu.hu/pics.php?d=cardiff.
pi_68108116
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:30 schreef Alternate het volgende:
Morgen avond weer naar Cardiff. Dit is de straat naast het hotel.
http://ajanlo.kapu.hu/pics.php?d=cardiff.
Beetje business as usual op een willekeurige weekendavond op dat eiland Ben blij dat ik vaker wat verder naar het oosten mag slapen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:38:44 #54
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_68116790
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Beetje business as usual op een willekeurige weekendavond op dat eiland Ben blij dat ik vaker wat verder naar het oosten mag slapen
Nou in Riga kunnen ze er ook wat van
pi_68133161
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:38 schreef Alternate het volgende:

[..]

Nou in Riga kunnen ze er ook wat van
Gelukkig kom ik daar ook net onderuit Geef mij maar leuke visserdorpjes in Noorwegen met hun lekkere vis, of de Duitse degelijkheid en hun heerlijke vlees
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:24:28 #56
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_68155214
Wat vlieg je nu dan stranger?
FCT
pi_68301110
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:24 schreef Mojave het volgende:
Wat vlieg je nu dan stranger?
Ik zat op de slagroomklopper, mag nu met het Braziliaanse "wonder" spelen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 26 april 2009 @ 01:11:44 #58
200768 D.Duck
12 Ambachten, 13 Ongelukken
pi_68382252
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.

Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.

Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.

Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....

Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.

zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.

Groeten....
Hoi wellicht een beetje laat (maar beter laat dan nooit, toch ).
voor een ppl is kleurenblindheid geen enkel probleem. ikzelf ben ook al een jaar of 6 breverhouder en ben ook kleurenblind. dit wordt ook alleen bij de eerste (initiele medice test gekeurd).
enige beperkingen zul je dan wel krijgen. te weten;

GEEN (VFR) nachtvluchten
GEEN instrument rating

dus als het gewoon voor de lol en het plezier in vliegen is, zou ik zeggen doen, beroepsmatig weinig nut want dan heb je in bijna alle gevallen een IR bevoegdheid nodig.

groetjes, Erik
In theory, there is no difference between theory and practice. But in practice, there is
  maandag 27 april 2009 @ 23:36:01 #59
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_68443734
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik zat op de slagroomklopper, mag nu met het Braziliaanse "wonder" spelen...
Gefeliciteerd, is het wat?
FCT
pi_68502415
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:36 schreef Mojave het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, is het wat?
Tsja, het is nog steeds van A naar B, maar nu boven al het nare weer, op wat andere velden dan ik gewend was, maar voor de rest weinig verschil uiteraard. Wel een stuk simpeler, meer geautomatiseerd, maar ook minder "echt vliegen", al is het wel weer meer een "echt vliegtuig". Je kunt zien dat het een recent ontworpen vliegtuig is, met de nieuwste snufjes en handigheden, cockpit lekker schoon en intiutief, cabine ruim en comfortabel met voldoende bagage ruimte, etc etc..

Al met al een leuke stap, maar eerlijk gezegd vond ik de F50 operatie net iets leuker...

[ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 29-04-2009 16:24:48 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 29 april 2009 @ 16:54:33 #61
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_68503757
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:16 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Tsja, het is nog steeds van A naar B, maar nu boven al het nare weer, op wat andere velden dan ik gewend was, maar voor de rest weinig verschil uiteraard. Wel een stuk simpeler, meer geautomatiseerd, maar ook minder "echt vliegen", al is het wel weer meer een "echt vliegtuig". Je kunt zien dat het een recent ontworpen vliegtuig is, met de nieuwste snufjes en handigheden, cockpit lekker schoon en intiutief, cabine ruim en comfortabel met voldoende bagage ruimte, etc etc..

Al met al een leuke stap, maar eerlijk gezegd vond ik de F50 operatie net iets leuker...
Goeie shit!

Ik hoorde dat alles aan boord daar wel een beetje "Plastic Fantastic" is en het allemaal vrij fragiel aanvoeld.

Is dat zo of is dat afgunst van de Cityhopper Flag Carrier divisie ;-)
pi_68504058
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:54 schreef nsfw het volgende:

[..]

Goeie shit!

Ik hoorde dat alles aan boord daar wel een beetje "Plastic Fantastic" is en het allemaal vrij fragiel aanvoeld.

Is dat zo of is dat afgunst van de Cityhopper Flag Carrier divisie ;-)
Valt wel mee (dat fragiele), ik vrees dat dingen die nu eenmaal ooit kapot gaan nogal overdreven worden (door andere divisies).
Ook qua geheel vliegtuig is de uitval niet bijzonder hoog, probleem is echter bij elke nieuwe operatie dat er kinderziektes en onverwachte gebeurtenissen zijn (alles in huis hebben voor de reparatie, behalve het juiste zeer speciale stukje gereedschap, of een hele remleiding kunnen vervangen, maar je mist de koppeling, omdat je het verkeerde typenummer hebt gekregen van de fabrikant). Dat zorgt nogal voor verhalen in andere divisies. Het is wel een plastic vliegtuig, maar dat heeft alleen maar voordelen, schade is echt binnen no time gerepareerd.
Wat wel wennen was voor iedereen is de verregaande automatisering ("wat doet 'ie nu?) en het feit dat embraer nog steeds, maar vooral in het begin erg veel veranderde bij elke software upload (je kunt de firmware van het vliegtuig upgraden, waardoor hij hele andere dingen gaat doen dan voorheen )
En het blijkt dat, ook al vliegt dit type al weer een paar jaar, KLC praktisch de eerste maatschappij is die intensief informatie terug speelt richting de fabrikant, waardoor embraer nu pas vrij basale dingen kan verbeteren, omdat ze simpelweg niet van het probleem af wisten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 1 mei 2009 @ 20:34:16 #63
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_68569005
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Valt wel mee (dat fragiele), ik vrees dat dingen die nu eenmaal ooit kapot gaan nogal overdreven worden (door andere divisies).
Ook qua geheel vliegtuig is de uitval niet bijzonder hoog, probleem is echter bij elke nieuwe operatie dat er kinderziektes en onverwachte gebeurtenissen zijn (alles in huis hebben voor de reparatie, behalve het juiste zeer speciale stukje gereedschap, of een hele remleiding kunnen vervangen, maar je mist de koppeling, omdat je het verkeerde typenummer hebt gekregen van de fabrikant). Dat zorgt nogal voor verhalen in andere divisies. Het is wel een plastic vliegtuig, maar dat heeft alleen maar voordelen, schade is echt binnen no time gerepareerd.
Wat wel wennen was voor iedereen is de verregaande automatisering ("wat doet 'ie nu?) en het feit dat embraer nog steeds, maar vooral in het begin erg veel veranderde bij elke software upload (je kunt de firmware van het vliegtuig upgraden, waardoor hij hele andere dingen gaat doen dan voorheen )
En het blijkt dat, ook al vliegt dit type al weer een paar jaar, KLC praktisch de eerste maatschappij is die intensief informatie terug speelt richting de fabrikant, waardoor embraer nu pas vrij basale dingen kan verbeteren, omdat ze simpelweg niet van het probleem af wisten...
Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?

Lijkt me wel vet een nieuwe kist binnen de vloot vliegen, zijn er ook een stuk minder gasten binnen de maatschappij die denken er alles van te weten of hem te hebben uitgevonden.
FCT
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:28:07 #64
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_69412161
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 20:34 schreef Mojave het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?

Lijkt me wel vet een nieuwe kist binnen de vloot vliegen, zijn er ook een stuk minder gasten binnen de maatschappij die denken er alles van te weten of hem te hebben uitgevonden.
Het nadeel is dat je vervolgens zelf zo'n gast wordt die denkt dat hij hem heeft uitgevonden
pi_69420365
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 20:34 schreef Mojave het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?
Nee, gelukkig nog niet. Wel dat hij keurig op GPS een NDB/DME op de 18C ging vliegen, precies op het juiste moment zakte met de juiste ROD, echter wel steady 1,5 mijl naast de inbound track... Mar dat zal ook wel een automatiserings dingetje zijn. Verder is het een dusdanig clean vliegtuig dat zakken en vertragen geen goede combo is. Op zich voor de huidige generatie vliegtuigen niets vreemd, maar op de F50 was het gas dicht en binnen no time zat je 4.000 ft en 40 kts lager. Nu krijg je nog wel eens de vraag of je meer miles nodig hebt.. (en natuurlijk weigert )
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:28 schreef Alternate het volgende:

[..]

Het nadeel is dat je vervolgens zelf zo'n gast wordt die denkt dat hij hem heeft uitgevonden
Persoonlijk ben ik daar te nuchter voor, maar die zijn er zeker. Vreemd genoeg heeft dat niets met ervaring te maken, dat blijkt een karakter trek te zijn die je al hebt, ongeacht of je de ervaring en kennis hebt om dat te staven of pas net in de divisie zit...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70475981
dit topic bestaat ook nog steeds?

Van 't weekend vanaf 3 verschillende velden gevlogen: Terlet, Gilze-rijen, en Biddinghuizen...
Best veul voor een thuisveldrot als ik...

  maandag 29 juni 2009 @ 13:22:26 #67
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_70476127
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:18 schreef doppendoosch het volgende:
dit topic bestaat ook nog steeds?

Van 't weekend vanaf 3 verschillende velden gevlogen: Terlet, Gilze-rijen, en Biddinghuizen...
Best veul voor een thuisveldrot als ik...

[ afbeelding ]
En ik was er net weer niet @gilze-rijen
pi_70476299
Mja had al zo'n vermoeden... Heb ook niet lopen zoeken, ik dacht als'ie er is dan herkent'ie mij wel

Wel 's avonds nog op het veld naar mijn portemonnee lopen zoeken maar die schijnt inmiddels gevonden te zijn Terwijl de speurhond van de veldwacht niets kon vinden
pi_70492220
Kwam dit toevallig tegen;
quote:
A proper aeroplane, as used by people of taste and refinement, simply needs to move forwards at a brisk trot to be rewarded with the miracle of flight. A helicopter doesn't really fly at all, as far as I can make out. It screams and bawls like a spoilt brat until physics eventually gives in and says, "Oh, all right, all right, off you go then."

A helicopter taking off is such a vulgar spectacle. A small aeroplane will roar briefly and then be gone, a dwindling speck in the inverted bowl. But the helicopter sits there whining for ages, then disturbing the peace with that slow "whump whump whump" noise, which very gradually swells to a petulant crescendo of "chumpa chumpa chumpa". Finally, after it has ruined the lives of thousands, there it is, two feet off the ground looking terribly pleased with itself. Look at me! Look at me! I can hover. Ha!
Whehe.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_70508358
omfg dit topic leeft
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:31:53 #71
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_70508918
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:15 schreef cheukert het volgende:
omfg dit topic leeft
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:39:03 #72
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_70509155
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:39:53 #73
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_70509180
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Telt het ook als iemand vanaf een militaire basis vliegt?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:40:47 #74
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_70509209
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Telt het ook als iemand vanaf een militaire basis vliegt?
Nee niet echt.
pi_72495551
Met twee proeflessen achter de rug en het maken van plannen voor het halen van een PPL volgend jaar val ik waarschijnlijk nog in de categorie peuterspeelzaal?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')