abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63487059
Ik vind de kredietcrisis dan ook juist enige hoop geven tot herstel van de goede oude tijd. Halfdichtgetimmerde huizen in afbraakwijken, iedereen alle tijd want allemaal werkloos (of student, maar dat is alleen maar uitstel). Gezellig was het .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63487107
Ik heb even diagonaal dat topic gelezen. Lijkt mij een zinloze exercitie, dat generatiedenken. Generaties delen geen wereldbeeld, op zijn hoogst een min of meer herkenbare ervaring van de tijd waarin ze leven, maar met heel eigen interpretaies daarvan. Ze reageren daar zeker niet collectief op een herkenbare wijze op, dus dit lijkt me vooral voor voor columnisten.
pi_63487270
Ja. Toch jammer dat je POL mijdt.

Overigens vond ik het zelfs als mogelijke simplificatie van de ervaringen van de generatie ontstellend onnozel te poneren dat dertigers nooit tegenslag hebben gekend. Maar goed, ik denk dat hij probeerde een handvat er met de haren bij te slepen voor zijn eigenlijke boodschap: het moet anders, beter, en *wij* zijn de toekomst. Ofzo.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63487307
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:54 schreef Gellius het volgende:
Ik heb even diagonaal dat topic gelezen. Lijkt mij een zinloze exercitie, dat generatiedenken. Generaties delen geen wereldbeeld, op zijn hoogst een min of meer herkenbare ervaring van de tijd waarin ze leven, maar met heel eigen interpretaies daarvan. Ze reageren daar zeker niet collectief op een herkenbare wijze op, dus dit lijkt me vooral voor voer voor columnisten.
pi_63487375
Oh, ik had er 'voer voor' van gemaakt.
pi_63487427
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:59 schreef sigme het volgende:
Ja. Toch jammer dat je POL mijdt.
Het is net SHO met lelijkere mensen. Over de inhoud gaat het niet en dat is te wijten aan het onnozele volk dat er vertoeft.
Graag op anoniem
pi_63487515
Gut, wat onnozel van me niet te hebben begrepen een onnozel wicht te zijn.

Zijn zij die het mijden nozel?
pi_63487606
Ik moet bekennen er zojuist een topic geopend te hebben.
Graag op anoniem
  maandag 24 november 2008 @ 20:13:22 #99
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63487685
Iedereen op FOK! is wel een beetje onnozel.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_63487692
Ik mijd POL niet omdat ik de posters onnozel vind. Ik mijd het omdat ik er geen tijd voor heb. Als ik zou posten wil ik ook echt mee doen.
pi_63487920
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:11 schreef Mainport het volgende:
Ik moet bekennen er zojuist een topic geopend te hebben.
Ik had het al gelezen. Leuk topic, interessant .

Niet het soort topic waar ik in post - ik hou meer van de betere discussietopics. Al ontbreekt me momenteel het heilig vuur een beetje.
pi_63489010
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:29 schreef Gellius het volgende:
Blixa ( )
Die ken ik alleen van Einstürzende Neubauten (alleen die naam al ). Zo leer je nog eens wat nieuws.
pi_63489128
Blixa was zowel in the Birthday Party, als in the Bad Seeds, àls in de Neubauten.
pi_63489506
Fraaie onopgesmukte versie van The Ships Song trouwens, hier- met een toekijkende John Cale. Het is een mooi, klein lied.

pi_63490576
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:56 schreef Gellius het volgende:
Blixa was zowel in the Birthday Party, als in the Bad Seeds, àls in de Neubauten.
Niet in the Birthday Party!
anonieme razernist
pi_63493127
Ik ken die hele Blixa Bargeld niet maar heb hier wel een boek liggen dat grotendeels over hem gaat. Klinkt als een lollige figuur. Ik ben er net te jong voor om 'm meegekregen te hebben denk ik.

En ik zie geen plaatje in manes post en nu weet ik niet welke de indrukwekkend mooie film was Zelf ga ik donderdag eindelijk Fitzcarraldo kijken, dat moet dolle pret worden
pi_63493207
Toen ik vanavond ging sporten in het schoolgebouw hier tegenover stonden er allemaal securityfiguren bij de centrale ingang, en direct daarbinnen (daar is een grote ruimte) zaten allemaal hotemetoten in pak, en andere belangstellenden, en een stel fotografen, allemaal luisterend naar een speech van Wouter Bos die daar -nounou, poepoe- live aanwezig was.

Ik vond het heel lollig om daar quasi-ongeinteresseerd met m'n sporttasje voorbij te lopen. Wouter? Who the fuck is Wouter?
pi_63497926
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:58 schreef ShadyLane het volgende:
En ik zie geen plaatje in manes post en nu weet ik niet welke de indrukwekkend mooie film was
Waltz with Bashir.

Goedemorgen.
I intend to live forever, or die trying.
pi_63498190
Ha.
Aldus.
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:16:16 #110
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_63498397
Iemand een huismiddeltje tegen een stijve nek? Of ik heb op de tocht gelegen, of het is de decemberstress, maar hoe dan ook kan ik alleen nog opzij kijken zonder misseljik te worden van de pijn als ik mijn hele bovenlichaam mee beweeg. En da's niet leuk!
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:40:06 #111
15967 Frollo
pi_63498838
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:42 schreef mane het volgende:
Ik voel me een beetje weemoedig.

En ik heb dit weekend deze film gezien:

Indrukwekkend mooi.
Zeker mooi. Maar ik merkte dat ik te veel aandacht kwijt was aan proberen te begrijpen wie nou tegen wie vocht en wie wat had gedaan destijds en waarom. Al snapte ik best dat het daar niet om ging. Misschien dat de film daarom niet zo verpletterend is binnengekomen als zou moeten. Fraai getekend was het wel. Beetje houterig geanimeerd, maar de kleuren en het licht zagen er geweldig uit.
pi_63498872
Heb je de Römertopf overleefd Lien?
Aldus.
pi_63499563
Nu ziet het ernaar uit dat het bedrijf waar m'n broertje voor werkt failliet gaat. Ongelooflijk, zo'n directeur die z'n personeel helemaal niets vertelt.

De timing is ook niet bepaald geweldig, want we waren net op zoek naar een koopflatje voor m'n broertje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:13:22 #114
15967 Frollo
pi_63499623
Datzelfde broertje waar je je toch al zo'n zorgen om maakt?
pi_63499766
Ja, het is echt ongelooflijk. Vader kwijt, huis kwijt, baan kwijt.

Er is nog een klein kansje dat de directeur voor woensdag zijn belastingschuld afbetaalt, dus we wachten even af. Maarja, hoe moet je een woning gaan kopen als je geen vast contract meer hebt? Ik ga maar weer eens googelen (intentieverklaring? garant staan?).
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:20:44 #116
15967 Frollo
pi_63499825
Hij moet ook z'n huidige woning uit?
pi_63499940
Hij woonde bij m'n vader in, en het huis was van m'n vader. Hij kan de hypotheek niet betalen, dus we hebben het huis net te koop gezet. Voor urgentie op een sociale huurwoning komt hij niet in aanmerking omdat hij alleenstaand is. Een particuliere huurwoning is te duur.
pi_63500123
Ik weet niet hoe oud ie is, maar is een woongroep iets? (nee, geen studentenhuis. Een woongroep. Gewoon met rustige werkende mensen die hun eigen gang gaan maar af en toe samen eten)
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:36:47 #119
15967 Frollo
pi_63500204
Of desnoods wél een studentenhuis. In mijn oude studentenhuis woonden ook altijd wel een paar werkenden, dat was voor niemand een probleem.
pi_63502841
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:45 schreef Gellius het volgende:
Klein leed, kleine geneugten.
Welk groter genot is er dan een goede maaltijd? Behalve de Here des Heerscharen natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')