Ja maar je betaald ook die 50% bij een no-show.quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:21 schreef Mikkie het volgende:
Als je nog 50% bovenop de originele kamerprijs zou moeten betalen, zou er niemand annuleren, denk je wel? Dan komen ze gewoon niet opdagen.
Ja nou er is vast een reden dat ze ook die 50% vragen bij no show en bij te vroeg uitchecken.quote:
Dat duurt niet lang meer zo te horenquote:Op vrijdag 21 november 2008 01:31 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ja nou er is vast een reden dat ze ook die 50% vragen bij no show en bij te vroeg uitchecken.
Plus ik heb niet rechtstreeks bij het hotel gereserveerd.
ps. er is niemand dood hoor dus geen darwin
!quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:32 schreef swarmahoer het volgende:
je betaalt in principe gewoon 2x de helft extra
Juist ja.quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:32 schreef swarmahoer het volgende:
nee je moet een boete betalen van 50 % als je wilt annulerenquote:Op vrijdag 21 november 2008 01:34 schreef Mieks het volgende:
[..]
Juist ja.
Maar dus definitief gewoon 50% teruggestort? Althans volgens de meeste.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:32 schreef swarmahoer het volgende:
quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:36 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
![]()
Ik zal even een duidelijk voorbeeld geven om de boel te verklaren.
Stel, je koop als de benzine 1,65 is 500 liter benzine. De benzineprijs is nu 1,20. Dan moet je dat dus annuleren, anders draai je verlies! Dan krijg je dus 1,20+0,60= 1,80. 1,80 - 1,65= 0,15. 500x 0,15= 75 euro winst. Zo werkt het dus ook als je een hotel boekt.
Ik hoop dat het nu duidelijk is.
Het hotel draait extra kosten doordat jullie niet komen, omdat alles al geregeld was en nu niet bijv. niet meer verhuurd kan worden. 50% extra dus.quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:34 schreef Mieks het volgende:
Juist ja.
Maar dus definitief gewoon 50% teruggestort? Althans volgens de meeste.
Ja alleen zijn de kamers op voorhand betaald per creditcard. Dus dan de helft terug gestort?quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:35 schreef gers het volgende:
[..]
nee je moet een boete betalen van 50 % als je wilt annuleren
Heb je mijn post, boven die van jou, al gelezen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:37 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ja alleen zijn de kamers op voorhand betaald per creditcard. Dus dan de helft terug gestort?
je krijgt 0,5(50%)*0,5(50%)=1 (100) terugquote:Op vrijdag 21 november 2008 01:37 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ja alleen zijn de kamers op voorhand betaald per creditcard. Dus dan de helft terug gestort?
Maar dan moet je wel opletten dat je bij de reservering twee keer de helft aan annuleringskosten betaalt, want dan kost het je maar een kwart! Kortom: je winst verviervoudigt!quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:36 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
![]()
Stel, je koop als de benzine 1,65 is 500 liter benzine. De benzineprijs is nu 1,20. Dan moet je dat dus annuleren, anders draai je verlies! Dan krijg je dus 1,20+0,60= 1,80. 1,80 - 1,65= 0,15. 500x 0,15= 75 euro winst. Zo werkt het dus ook als je een hotel boekt.
Maar dan wel in twee keer de helft van 50%, toch?quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:41 schreef JanusAnus het volgende:
Nee okee ik zit je te dollen. Ik zal het nu even goed uitleggen:
Stel, je normale prijs is 100 euro. Dan de helft aan onkosten: 50 euro. 50x 0,5x 0,5= 100. Je had al die prijs van 100, dus in totaal betaal je 200 euro.
Jaquote:Op vrijdag 21 november 2008 01:42 schreef Mieks het volgende:
Dus ik betaal uiteindelijk 150%?
Echt, een duidelijk eindantwoord aub.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:42 schreef Mieks het volgende:
Ja, ja, dat wel. Dat is dus 0,25, maar dan natuurlijk wel weer maal 3, dus:quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar dan wel in twee keer de helft van 50%, toch?
moet je wel snel doen anders kan je nog incassokosten betalen van 50 tot 70 %quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:44 schreef Mikkie het volgende:
Ze verwachten trouwens wel altijd dat je het zelf overmaakt, dus daar moet je je creditcardmaatschappij even voor bellen.
Poeh da's wel veel. De vorige keer bij mij was het 25% en dat vond ik al behoorlijkquote:Op vrijdag 21 november 2008 01:45 schreef gers het volgende:
[..]
moet je wel snel doen anders kan je nog incassokosten betalen van 50 tot 70 %
Vervallen? Ja is bij voorbaat per creditcard betaald dus.quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:45 schreef JanusAnus het volgende:
Je hebt toch niet al van tevoren betaald he? Want nu je het annuleert zou dat vervallen.
Dan moet je dus opnieuw 150% betalen. Je kan natuurlijk niet zomaar allemaal dingen betalen die je niet koopt, die zijn dan niet geldig. Maar die 150% kan je dan wel weer maal twee keer de helft doen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:51 schreef Mieks het volgende:
[..]
Vervallen? Ja is bij voorbaat per creditcard betaald dus.
Dat is toch onzin. Dat geld hebben ze, dat is overgemaakt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:57 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Dan moet je dus opnieuw 150% betalen. Je kan natuurlijk niet zomaar allemaal dingen betalen die je niet koopt, die zijn dan niet geldig. Maar die 150% kan je dan wel weer maal twee keer de helft doen.
Ben ik nou de enige die er helemaal niks van snapquote:Op vrijdag 21 november 2008 01:36 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
![]()
Dat is vooruitbetaald, dat geldt pas op het moment bij afrekenen. Als jij dat niet terugboekt kun je naar die centen fluiten en betaal je die annuleringskosten er ook overheen (bedrag + 50% administratiekosten).quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:00 schreef Mieks het volgende:
[..]
Dat is toch onzin. Dat geld hebben ze, dat is overgemaakt.
Maar wie weet of ze het terug kunnen vinden.quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:00 schreef Mieks het volgende:
[..]
Nee, 125, je betaalt 100 procent aan de credit card maatschappij plus nog 100 gedeeld door 16 procent aan het hotel en nog 20 procent aan de belasting wat neer komt op 100/120x116 gedeeld door 2.. Dus ongeveer 125 procent..quote:Op vrijdag 21 november 2008 01:42 schreef Mieks het volgende:
Vergeet niet dat het ook twee keer de helft moet. Van die 150% dus.quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:00 schreef Noorsbloed het volgende:
Dat word wel een duur geintje idd.
Maar als je binnen 5 dagen betaald krijg je in iedergeval geen incasso zoals al gezegd was.
Elke keer als je een herrinering krijgt, gaat er 10 % bij de incasso prijs op.
Dus snel even regelen.
Dat dus.quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:03 schreef GieJay het volgende:
[..]
Nee, 125, je betaalt 100 procent aan de credit card maatschappij plus nog 100 gedeeld door 16 procent aan het hotel en nog 20 procent aan de belasting wat neer komt op 100/120x116 gedeeld door 2.. Dus ongeveer 125 procent..
Ik heb nog niet eens definitieve bevestiging van annulering binnen dus. Vroeg me af waar die 50% over ging dus. Kijk dan wel naar termijnen enzo. Maar thanks.quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:00 schreef Noorsbloed het volgende:
Dat word wel een duur geintje idd.
Maar als je binnen 5 dagen betaald krijg je in iedergeval geen incasso zoals al gezegd was.
Elke keer als je een herrinering krijgt, gaat er 10 % bij de incasso prijs op.
Dus snel even regelen.
Ja, maar dat is nu nergens meer aan gekoppeld, dus die transactie kunnen ze natuurlijk niet terugvindenquote:Op vrijdag 21 november 2008 02:00 schreef Mieks het volgende:
[..]
Goed punt ja. Dus uiteindelijk betaal je maar een kwart van 250%. Maar daar komen dan wel weer reserveringskosten bij, en natuurlijk de annuleringskosten van 150%.quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:04 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het ook twee keer de helft moet. Van die 150% dus.
Die kostte denk ik zo'n 50% van het oorspronkelijke bedragquote:Op vrijdag 21 november 2008 02:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
Je had zeker ook geen annuleringsverzekering toevallig?
Hmm dan zou ik helemaal maar oppassen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:04 schreef Mieks het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eens definitieve bevestiging van annulering binnen dus. Vroeg me af waar die 50% over ging dus. Kijk dan wel naar termijnen enzo. Maar thanks.
Dat lijkt me het meest wijze advies. Maar daar moet je het hotel niet mee lastig vallen, wat je het beste kan doen om alles zwart op wit te hebben is even een aangetekende brief naar je creditcardmaatschappij sturen (morgen dus, anders ben je te laat!), waarin je hen dringend verzoekt het bedrag over te boeken op rekening van het hotel.quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:06 schreef Noorsbloed het volgende:
[..]
Hmm dan zou ik helemaal maar oppassen.
Op het moment dat je de bevestiging binnen krijgt hebben ze het meestal al 2 dagen ervoor op de post gedaan.
En die tellen ook bij de 5 dagen.
Dus eigenlijk kan je het best vooruit betalen om gezeur te voorkomen.
Je moet natuurlijk wel zorgen dat je annulering dan rond is! Anders is dat geld misschien ook niet meer te traceren straks, en als je bedenkt hoe hoog zo'n bedrag kan oplopen is dat wel een risico! Maar je moet dat echt allemaal morgen doen hoor!quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:06 schreef Noorsbloed het volgende:
[..]
Hmm dan zou ik helemaal maar oppassen.
Op het moment dat je de bevestiging binnen krijgt hebben ze het meestal al 2 dagen ervoor op de post gedaan.
En die tellen ook bij de 5 dagen.
Dus eigenlijk kan je het best vooruit betalen om gezeur te voorkomen.
Ik neem aan dat TS daar zelf al wel rekening mee had gehouden toch!quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:12 schreef star_gazer het volgende:
Houden jullie wel rekening met de annuleringsbelasting?
Weet ik niet, maar ik zou het maar opgeven, anders krijg je de fiscus aan de deur.quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:13 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat TS daar zelf al wel rekening mee had gehouden toch!
Ik zou wel een advocaat in de arm nemen, mocht de belasting moeilijk gaan doenquote:Op vrijdag 21 november 2008 02:18 schreef Mieks het volgende:
Oh my god, nu ben ik het echt kwijt..ik wacht wel op de bevestiging van de annulering..die komt per e-mail binnen..naar verwachting morgen. Dan kijk ik wel wat er voor bedrag bij staat. Want ik raak nu alleen maar zwaar in de war.
Je hoeft niet in de war te raken luister:quote:Op vrijdag 21 november 2008 02:18 schreef Mieks het volgende:
Oh my god, nu ben ik het echt kwijt..ik wacht wel op de bevestiging van de annulering..die komt per e-mail binnen..naar verwachting morgen. Dan kijk ik wel wat er voor bedrag bij staat. Want ik raak nu alleen maar zwaar in de war.
Als je dat binnen drie dagen doet is het volgens mij nog eens fiscaal aftrekbaar ookquote:Op vrijdag 21 november 2008 02:20 schreef Noorsbloed het volgende:
[..]
Je hoeft niet in de war te raken luister:
Jij maakt gewoon het bedrag over dat je al betaald hebt + 50 %
Per direct of anders morgen.
Dat is gewoon puur om verder gezeur te voorkomen.
Als het straks niet nodig is, dan kan je het altijd laten storneren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Eigenlijk wel krom geregeld dat je in Nederland óver je annuleringskosten ook nog eens annuleringsbelasting moet betalen, die dan wel weer fiscaal aftrekbaar is. Je vraagt je dan toch af waarom dat dan niet meteen verrekend kan worden.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:25 schreef Mikkie het volgende:
TS, om wat voor bedrag gaat het eigenlijk?
Dat bedrag + 50% annuleringskosten maak je over. En over het totaalbedrag moet je nog eens 20% (geloof ik) annuleringsbelasting betalen. Die maak je apart over naar het hotel onder de noemer 'annuleringsbelasting'. Zij handelen dan alles af met de Belastingdienst.
Vergeet bovenstaande trouwens niet te vermelden bij 'bijzondere aftrekposten' op je aangifte begin 2009..
Als de TS een BTW nummer heeft kan hij toch ook nog die 19% er af halen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:25 schreef Mikkie het volgende:
TS, om wat voor bedrag gaat het eigenlijk?
Dat bedrag + 50% annuleringskosten maak je over. En over het totaalbedrag moet je nog eens 20% (geloof ik) annuleringsbelasting betalen. Die maak je apart over naar het hotel onder de noemer 'annuleringsbelasting'. Zij handelen dan alles af met de Belastingdienst.
Vergeet bovenstaande trouwens niet te vermelden bij 'bijzondere aftrekposten' op je aangifte begin 2009..
Jij snapt er helemaal niets van en verpest ons feestje. Gelieve niet meer te posten in deze thread.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:38 schreef fruityloop het volgende:
Als de TS een BTW nummer heeft kan hij toch ook nog die 19% er af halen?En je vergeet de toeristenbelasting die hij nog moet verrekenen met de gemeente..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |