abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63402214
Hoe doen ze het eigenlijk als het vliegtuig volgeboekt zit en dat bij inchecken blijkt dat een dikkertje twee stoelen nodig heeft. Wie het eerste komt, het eerste maalt?
Of moet je van te voren al aangeven dat je twee stoelen nodig hebt:

[ ] Man
[ ] Vrouw
[X] Funtioneel invalide
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63402237
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:01 schreef Yildiz het volgende:
Krijgen 'lange' mensen dan ook extra beenruimte? Lange mensen zijn toch ook 'functioneel invalide' als je het zo bekijkt? .
Dan is iedereen boven de 1.70 minder valide. De been ruimte in een vleigtuig houdt voor niemand over.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:28:45 #28
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_63406446
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Yeah right, je gaat slank naar bed en wordt vet wakker!

Dat er mensen dik zijn, tja het is zo. Bij mij mag er ook wel wat van af. Maar als je zo dik bent dat je twee vliegtuigstoelen nodig hebt, dan moet je daar ook maar voor betalen, vind ik.
Het was dan ook een beetje sarcastisch bedoeld!

Als je op vakantie ernstig ziek wordt en je moet teruggevlogen worden met bed en verpleegster, dan wordt er ook gewoon voor 6 stoelen betaald. Idem lange mensen met extra beenruimte. En dan zou iemand die echt heel dik is gratis een tweede stoel krijgen?

Er zijn best veel mensen waar ' wat van af mag' incluis ikzelf. Op je ideale gewicht blijven is lastig.

Maar als je ineens 200 kilo weegt dan mag je zelf toch afvragen hoe je het in vredesnaam zover hebt laten komen??
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:30:31 #29
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_63406505
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:01 schreef Yildiz het volgende:
Krijgen 'lange' mensen dan ook extra beenruimte? Lange mensen zijn toch ook 'functioneel invalide' als je het zo bekijkt? .
Eigen schuld! Hadden ze maar niet zoveel moeten basketballen!
pi_63413640
quote:
OTTAWA - Erg dikke mensen in Canada hebben recht op twee vliegtuigstoelen voor de prijs van een. Het Canadese hooggerechtshof heeft dit donderdag bepaald.

Het hof is het met een officiële instelling eens dat erg dikke mensen "functioneel invalide" zijn en twee vliegtuigstoelen verdienen als zitplaats voor een persoon.

Drie Canadese luchtvaartmaatschappijen waren in hoger beroep gegaan over het besluit van de Canadese Vervoersautoriteit om erg gezette mensen indien nodig twee stoelen toe te kennen.

Definitief

De luchtvaartmaatschappijen verloren in mei al hun zaak in een federaal beroepshof. Ze probeerden het opnieuw in het hooggerechtshof maar dat is nu mislukt. Er is daarmee definitief meer plaats beschikbaar voor het zitvlees van de corpulentere vliegtuigpassagier op alle binnenlandse vluchten in Canada.

(c) ANP
NU.nl
Ik vind dit niet de juiste beslissing. Het gros van de dikke mensen is dik door zelf gekozen levensstijl. Dat dit als gevolg heeft dat de mensen 'functioneel invalide' zijn doet daar niks aan af. Te veel eten is voor een heel kleine groep mensen een échte ziekte. Dat zijn de lieden die aan bed geketend zitten.

De gevolgen van teveel eten en daarmee dik worden moeten niet ten koste gaan van, in dit geval, de vliegtuigmaatschappijen maar ten koste van de personen die deze levensstijl hebben gekozen. De personen zouden dus gewoon extra moeten betalen. Zeker als je bedenkt dat gewicht in een vliegtuig invloed heeft op de kosten van de vliegtuigmaatschappij. Nu vind ik het persoonlijk een goede maatstaaf dat als je in een vliegtuigstoel past, je binnen een bepaalde grens qua gewicht valt (voor zover dit van belang is voor de vliegtuigmaatschappij). Ben je echter te groot om daar in te passen in de kans groot dat je te dik bent (of te lang, maar daar gaat het nu niet over). Als het zó erg is dat je twee stoelen nodig hebt moet je gewoon voor twee stoelen betalen.

Kern van het verhaal: Dik worden is (met uitzondering van zeldzame gevallen) een eigen keuze en daarom moeten de eventuele gevolgen hiervan volledig aan de betreffende persoon toe te schrijven zijn.

Ik zeg trouwens nergens dat dik zijn niet mag. We blijven een vrij land. Wel moeten de mensen eens de verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen daden.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:14:20 #31
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_63413711
Fijn, niet gezien.
pi_63413773
Hmm... het lijkt erop alsof iedereen het hier wel eens is. Maarja, hier mijn mening;

Ik vind dit niet de juiste beslissing. Het gros van de dikke mensen is dik door zelf gekozen levensstijl. Dat dit als gevolg heeft dat de mensen 'functioneel invalide' zijn doet daar niks aan af. Te veel eten is voor een heel kleine groep mensen een échte ziekte. Dat zijn de lieden die aan bed geketend zitten.

De gevolgen van teveel eten en daarmee dik worden moeten niet ten koste gaan van, in dit geval, de vliegtuigmaatschappijen maar ten koste van de personen die deze levensstijl hebben gekozen. De personen zouden dus gewoon extra moeten betalen. Zeker als je bedenkt dat gewicht in een vliegtuig invloed heeft op de kosten van de vliegtuigmaatschappij. Nu vind ik het persoonlijk een goede maatstaaf dat als je in een vliegtuigstoel past, je binnen een bepaalde grens qua gewicht valt (voor zover dit van belang is voor de vliegtuigmaatschappij). Ben je echter te groot om daar in te passen in de kans groot dat je te dik bent (of te lang, maar daar gaat het nu niet over). Als het zó erg is dat je twee stoelen nodig hebt moet je gewoon voor twee stoelen betalen.

Kern van het verhaal: Dik worden is (met uitzondering van zeldzame gevallen) een eigen keuze en daarom moeten de eventuele gevolgen hiervan volledig aan de betreffende persoon toe te schrijven zijn.

Ik zeg trouwens nergens dat dik zijn niet mag. We blijven een vrij land. Wel moeten de mensen eens de verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen daden.
pi_63414153
Nee, recht op 1 standaard stoel of anders gaan ze maar in het bagageruim zitten.
pi_63414182
Dikke mensen hebben recht op 2 topics.
pi_63414214
Nee, recht op 1 standaard stoel of anders gaan ze maar in het bagageruim zitten.

Was ook altijd zo irritant in de trein als er een dik iemand naast je ging zitten. Nou, ik hield gewoon netjes de helft van die bank aan, je kijkt maar hoe je gaat zitten, maar ik ga niet inschikken zodat ook ik klem zit.
pi_63414303
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:30 schreef Specularium het volgende:
Dikke mensen hebben recht op 2 topics.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63414310
Functioneel invalide.

Daar gaan heel veel mensen een slaatje proberen uit te slaan.
pi_63414548
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:12 schreef waht het volgende:
Te veel eten is voor een heel kleine groep mensen een échte ziekte. Dat zijn de lieden die aan bed geketend zitten.
Mensen die twee vliegtuigstoelen nodig hebben hebben super morbide obesitas (ziekelijke vetzucht) en dat is natuurlijk niet voor niets door de World Health Organisation erkend als chronische ZIEKTE. En net zoals je bijv. reumaniet zelf kunt overwinnen zo kan dat met smo ook niet. Aan dergelijk overgewicht liggen altijd meer oorzaken ten grondslag dan simpelweg ongezonde keuzes maken qua eten en te weinig bewegen.

Ik lok hier mee vast een heleboel reacties uit maar laat maar komen

Ik vind overigens dat er gewoon rekening gehouden met de zwaarder wordende wereldbevolking door bijvoorbeeld bij nieuwe vliegtuigen de stoelen let's say 10 cm breder te maken en de gordels 20 cm langer. Dan zit de 'slanke' mens lekker ruim en de dikkere mens kan ook gewoon normaal zitten...

[ Bericht 13% gewijzigd door Trusten op 21-11-2008 20:48:57 ]
pi_63414550
dubbel foutje
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:49:12 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63414732
Dit boeit mij nou eens officieel geen reet.

Gehandicapten kosten ook meer geld voor de maatschappijen. Ze regelen het maar. Het zijn er zo weinig, daar merkt niemand iets van.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63414912
En, en dan mag een bejaarde natuurlijk eisen dat ze met rollator door het gangpad mag!
En, en dat kinderen recht hebben op speelruimte in het vliegtuig!
Enne mja, een blinde mag dan een gratis stoel voor zijn blindegeleide hond!
pi_63416113
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:17 schreef waht het volgende:

Ik vind dit niet de juiste beslissing. Het gros van de dikke mensen is dik door zelf gekozen levensstijl. Dat dit als gevolg heeft dat de mensen 'functioneel invalide' zijn doet daar niks aan af.
Ja. Vliegmaatschappijen hebben zelf gekozen om personen te vervoeren. Dat ze mensen willen transporteren op een manier die niet altijd voldoet is hun keuze.

Dat mensen zich volvreten en binnen gerold moeten worden is naar mijn mening gewoon normaal bedrijfsrisico hoor. Het is nog steeds een persoon. Die behoor je normaal te vervoeren. Shit, zelfs varkens hebben tegenwoordig al een wet dat ze een bepaalde ruimte hebben in de vrachtwagen.

(Om gezever voor te zijn, ik heb gewoon genoeg aan 1 stoelleke ja.)

Overigens is er ook nog de discussie of de stoeltjes in vliegtuigen wel groot genoeg zijn voor normale afmetingen. Trombose schijnt niet helemaal ongewoon te zijn op reizen.
pi_63416834
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:30 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Ja. Vliegmaatschappijen hebben zelf gekozen om personen te vervoeren. Dat ze mensen willen transporteren op een manier die niet altijd voldoet is hun keuze.
quote:
Dat mensen zich volvreten en binnen gerold moeten worden is naar mijn mening gewoon normaal bedrijfsrisico hoor. Het is nog steeds een persoon. Die behoor je normaal te vervoeren. Shit, zelfs varkens hebben tegenwoordig al een wet dat ze een bepaalde ruimte hebben in de vrachtwagen.
Tuurlijk is het nog steeds een persoon. Alleen is die persoon nogal groot en behoeft deze meer dan één stoel. De verantwoordelijkheid voor dat dik zijn ligt alleen bij de betreffende persoon (anders is het einde zoek). Het probleem hier is dat men geen verantwoordelijkheid meer neemt voor zijn/haar daden. Waarom zouden dikke mensen een voorkeursbehandeling mogen krijgen door iets wat ze volkomen zelf veroorzaakt hebben? Dit besluit van het gerechtshof versterkt die positie alleen maar en zoals al eerder gezegd is dan het einde zoek. Waar is, in godsnaam, de eigen verantwoordelijkhheid?
quote:
(Om gezever voor te zijn, ik heb gewoon genoeg aan 1 stoelleke ja.)

Overigens is er ook nog de discussie of de stoeltjes in vliegtuigen wel groot genoeg zijn voor normale afmetingen. Trombose schijnt niet helemaal ongewoon te zijn op reizen.
Dan praat je over beenruimte welke voor de meeste Nederlanders inderdaad vrij weinig is. Maar goed, daar gaat het hier niet over.
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:12:31 #45
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63417425
ik zat er nog ff over te denken maar dit is gewoon schandalig, van die vette varkens van 150 kg en dan moet ik extra betalen om 5 kilo extra bagage mee te nemen omdat elke kilo zoveel extra brandstof kost

Opharken met die mislukte mensen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:17:19 #46
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_63417565
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:58 schreef Samson het volgende:
Belachelijk zo'n besluit. Zo ontmoedig je de huidige vetzucht trend nu niet bepaald
Dat, maar ook zakelijk gezien. Waarom zou je in godsnaam twee stoelen aan iemand 'verkopen' voor de prijs van 1 omdat die persoon te dik is voor 1 stoel? Dit is gewoon broodroof door de gerechtelijke macht.
pi_63417706
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:12 schreef Re het volgende:
ik zat er nog ff over te denken maar dit is gewoon schandalig, van die vette varkens van 150 kg en dan moet ik extra betalen om 5 kilo extra bagage mee te nemen omdat elke kilo zoveel extra brandstof kost
En ze vreten ook nog eens alles op ! Stelletjes inhalige veelvraten, ik wil overigens korting, want ik weeg niet veel.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_63417840
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:12 schreef Re het volgende:

Opharken met die mislukte mensen...
Dat dus.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 november 2008 @ 22:27:00 #49
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63417843
Ik als dikkerd heb meer last van de beperkte beenruimte dan van mijn dikke reet. Die pers ik wel dat stoeltje in.
Overigens vind ik de ruimte die je op intercontinentale vluchten hebt neigen naar mishandeling. Het is werkelijk schandalig hoe weinig beenruimte je hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 november 2008 @ 22:30:01 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63417935
Ik als vies vette speknek heb totaal geen last van een te krap stoeltje voor mijn wanstaltig vette hol. Maar de beenruimte neigt gewoon naar mishandeling. 14 uur lang op 33cm gepropt zitten is wat mij betreft asociaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')