abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63371104
deel 4 van dit nu al legendarische topic.
game on!
samenvatting deel 3:
verhitte discussies tussen schtoppel en denninger! beide hadden goede bijdrages!
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:43:53 #2
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_63371254
Mag ik ook mee doen!?!
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:16 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat is niet toevallig, dat is hoogst irritant. Blijkbaar mag het paranormale (nog) niet wetenschappelijk bewezen worden. Mocht dat ooit wel de bedoeling zijn, dan zal ik mij als eerste aanmelden. Niet voor dat miljoen, maar om een hele dikke vinger naar Randi te maken.
Geloof je in God?

Je gebruikt namelijk dezelfde (slechte) argumentatie als een verstokt godsdienstige.

Maar je bent dus ook boos over de onredelijke werking van het paranormale?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_63371465
Waardeloze OP als je het mij vraagt. Wat is doel van de discussie nou eigenlijk?
Ach, kan mij het schelen. TVP dan maar.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  donderdag 20 november 2008 @ 13:35:26 #4
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_63372480
@ M_schtoppel ,
Je maakt mij niet wijs dat Randi het niet weet , dit is gewoon zijn meest succesvolle act in zijn loopbaan .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 20 november 2008 @ 13:39:32 #5
116015 SicSicSics
pi_63372611
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:35 schreef Summers het volgende:
@ M_schtoppel ,
Je maakt mij niet wijs dat Randi het niet weet , dit is gewoon zijn meest succesvolle act in zijn loopbaan .
Dus je zegt eigenlijk dat Randi weet dat 'paranormaal' bestaat, maar dit niet zegt zodat hij nog wat extra aandacht kan genereren?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_63372931
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus je zegt eigenlijk dat Randi weet dat 'paranormaal' bestaat, maar dit niet zegt zodat hij nog wat extra aandacht kan genereren?
Ik sluit het persoonlijk niet uit.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  donderdag 20 november 2008 @ 13:51:59 #7
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_63373005
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

je maakt mij niet wijs dat je na 40 jr onderzoek nog niks hebt .
En als je tijd en energie gaat steken in een vrouw die zegt iemand te kunnen laten plassen via de wil van god dan ben je echt nog gekker dan de vrouw die dat zegt .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  donderdag 20 november 2008 @ 14:24:16 #8
116015 SicSicSics
pi_63373913
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:49 schreef sjoep het volgende:
Ik sluit het persoonlijk niet uit.
Hij spoort aan om niet alles te geloven en voor waar aan te nemen. Hij spoort aan om overal vraagtekens bij te zetten en om kritische vragen te blijven stellen... Ik weet niet of hij dit bedoelde.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:51 schreef Summers het volgende:
je maakt mij niet wijs dat je na 40 jr onderzoek nog niks hebt .
En als je tijd en energie gaat steken in een vrouw die zegt iemand te kunnen laten plassen via de wil van god dan ben je echt nog gekker dan de vrouw die dat zegt .
Dus als ik 40 jaar zoek naar, laten we zeggen, de Ark uit de bijbel. Dan kun je het niet geloven dat ik die na 40 jr. zoeken niet kan vinden?

Maar wacht, hij heeft juist heel veel gevonden! Peter Popoff ontmaskerd voor wat hij is en deed. Laten zien dat Char niets meer doet dan giswerk. Een eind gemaakt aan de carrière van James Hydrick. Hij heeft aangetoond dat hij hetzelfde kan als Uri Geller, maar dan zonder Psychokinese.

Waarom dit allemaal afdoen als niks?

Waarom geloof jij niet dat een vrouw iemand kan laten plassen via de wil van God, maar als iemand zegt met de doden te praten als gift van God hang je aan zijn/ haar lippen? Is iemand laten plassen niet romantisch genoeg en praten met de doden wel?
Fine, fuck you then!
pi_63374033
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:24 schreef SicSicSics het volgende:
Dus als ik 40 jaar zoek naar, laten we zeggen, de Ark uit de bijbel. Dan kun je het niet geloven dat ik die na 40 jr. zoeken niet kan vinden?
Het aantal mensen dat beweert te weten waar de Ark ligt is echter wel veel kleiner dan het aantal mensen dat beweert "iets" "paranormaals" te kunnen hoor.
quote:
Maar wacht, hij heeft juist heel veel gevonden! Peter Popoff ontmaskerd voor wat hij is en deed. Laten zien dat Char niets meer doet dan giswerk. Een eind gemaakt aan de carrière van James Hydrick. Hij heeft aangetoond dat hij hetzelfde kan als Uri Geller, maar dan zonder Psychokinese.
Nou ja, feitelijk heeft hij alleen maar aangetoond dat het op dát moment zo was. Toch?

[ Bericht 26% gewijzigd door sjoep op 20-11-2008 14:33:41 ]
  donderdag 20 november 2008 @ 14:39:41 #10
116015 SicSicSics
pi_63374362
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:28 schreef sjoep het volgende:

[..]

Het aantal mensen dat beweert te weten waar de Ark ligt is echter wel veel kleiner dan het aantal mensen dat beweert "iets" "paranormaals" te kunnen hoor.
Goh, waarom zou dat denk je?
quote:
Nou ja, feitelijk heeft hij alleen maar aangetoond dat het op dát moment zo was. Toch?
Je bedoelt dat Peter Popoff alleen maar zijn kennis ingefluisterd kreeg van zijn vrouw die het oplas van door het publiek zelf ingevulde kaartjes toen Randi in de buurt was, maar dat hij het anders wel kon?

Je bedoelt dat Char helemaal niet altijd gist, maar het alleen zeker weet op momenten en beeldopnamen die Randi niet heeft gezien?

Je bedoelt dat Hydrick wel met zijn geest papier kan laten bewegen, maar dat stukjes piepschuim eromheen zijn telekinese verstoren? En dat Hydrick per abuis toegegeven heeft dat het een trucje was, jaren later.

Kom op. Je kunt jezelf ook moedwillig voor de gek blijven houden.
Fine, fuck you then!
  donderdag 20 november 2008 @ 14:43:35 #11
116015 SicSicSics
pi_63374483
Er zijn trouwens nog legio andere stichtingen en prijzen die paranormale mensen kunnen winnen buiten Randi om. Dus als je het niet met hem eens bent zijn er meer mensen die zoiets aanbieden. Maar ook daar is nog nooit een winnaar uitgekomen.

Of zijn alle mensen die zo'n prijs aanbieden bij voorbaat frauduleus en alleen maar uit op eigen roem?
Fine, fuck you then!
pi_63374516
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:39 schreef SicSicSics het volgende:
Kom op. Je kunt jezelf ook moedwillig voor de gek blijven houden.
Ja, dat zal allemaal best. Maar feitelijk heeft Randi alleen maar op dat moment aangetoond.
Daarbij kun je denken en aannemen wat je wilt.
Maar wat wil je nou? Feiten of een aannemelijk verhaal?
pi_63374549
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:43 schreef SicSicSics het volgende:
Er zijn trouwens nog legio andere stichtingen en prijzen die paranormale mensen kunnen winnen buiten Randi om. Dus als je het niet met hem eens bent zijn er meer mensen die zoiets aanbieden. Maar ook daar is nog nooit een winnaar uitgekomen.

Of zijn alle mensen die zo'n prijs aanbieden bij voorbaat frauduleus en alleen maar uit op eigen roem?
Dat geld andersom dus precies zo... Maar dat schijnt dan weer heel erg vreemd te zijn.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:53:03 #14
116015 SicSicSics
pi_63374742
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:44 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ja, dat zal allemaal best. Maar feitelijk heeft Randi alleen maar op dat moment aangetoond.
Daarbij kun je denken en aannemen wat je wilt.
Maar wat wil je nou? Feiten of een aannemelijk verhaal?
Ja, je hebt gelijk.

Feit is; Op het moment dat Randi luisterde, bleek dat Popoff via de radio en een oortje informatie kreeg van zijn vrouw die in een andere ruimte zat en kaartjes oplas die de mensen in het publiek zelf hadden ingevuld.

Aannemelijke conclusie: Popoff is paranormaal maar was op die dag dat Randi mee luisterde paranormaal verkouden en kon zijn verbinding met gene zijde niet tot stand brengen. Daarom hielp zijn vrouw hem een handje en las zij kaartjes voor die de mensen voor elke show in moeten vullen. Verder kan Popoff wel met gene zijde communiceren!

Fine, fuck you then!
  donderdag 20 november 2008 @ 14:53:47 #15
116015 SicSicSics
pi_63374764
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:46 schreef sjoep het volgende:

[..]

Dat geld andersom dus precies zo... Maar dat schijnt dan weer heel erg vreemd te zijn.
Andersom wat?

Er is geld beschikbaar gesteld voor iemand die kan bewijzen dat je met je handen lepels kunt buigen?
Fine, fuck you then!
  donderdag 20 november 2008 @ 15:06:39 #16
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_63375089
Oh, nee, ik zou het niet meer doen
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_63375240
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:43 schreef SicSicSics het volgende:
Mag ik ook mee doen!?!
[..]

Geloof je in God?

Je gebruikt namelijk dezelfde (slechte) argumentatie als een verstokt godsdienstige.

Maar je bent dus ook boos over de onredelijke werking van het paranormale?
Ja, ik geloof in God ja, maar niet als een man met een baard op een troon of zo.
Hoe dan wel? Dat weet ik niet!

Nee, niet boos, wel teleurgesteld dat het blijkbaar niet te bewijzen mag zijn.

Trouwens, jullie skeptici komen ook steeds met de meest geherkauwde argumenten op de proppen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_63375346
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk.

Feit is; Op het moment dat Randi luisterde, bleek dat Popoff via de radio en een oortje informatie kreeg van zijn vrouw die in een andere ruimte zat en kaartjes oplas die de mensen in het publiek zelf hadden ingevuld.

Aannemelijke conclusie: Popoff is paranormaal maar was op die dag dat Randi mee luisterde paranormaal verkouden en kon zijn verbinding met gene zijde niet tot stand brengen. Daarom hielp zijn vrouw hem een handje en las zij kaartjes voor die de mensen voor elke show in moeten vullen. Verder kan Popoff wel met gene zijde communiceren!

Ik heb al vaker gezegd dat ook ik vind dat er enorm veel kaf onder het koren is. Toont dat dus aan dat het paranormale niet bestaat en er geen goeie zijn? Ja, voor jullie wel, voor mij niet. Uri buigt door middel van zijn gave een lepel (stel), Michielos kan dat nadoen door middel van een truc, DUS is wat Uri doet ook een truc. Vreemde redenatie.

Een combinatie van truc en echte gave kan ook nog he? Alhoewel ik dat niet etisch vind als je de gave echt hebt.
Gaap Goals rulezzz!
pi_63375418
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:46 schreef sjoep het volgende:

[..]

Precies, ik moet de eerste mentalist nog tegenkomen die het aandurft een psychometreeravond te geven zoals je die zo vaak ziet. ZONDER preshow, zonder de inhoud van de hele etalage van Monnikendam of weet ik veel wat voor hulpmiddelen. Tuurlijk, met al hun trucjes en gimmicks durven ze dat wel aan, maar zonder??
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 20 november 2008 @ 15:21:01 #20
116015 SicSicSics
pi_63375455
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:12 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Ja, ik geloof in God ja, maar niet als een man met een baard op een troon of zo.
Hoe dan wel? Dat weet ik niet!

Nee, niet boos, wel teleurgesteld dat het blijkbaar niet te bewijzen mag zijn.

Trouwens, jullie skeptici komen ook steeds met de meest geherkauwde argumenten op de proppen.
Dat verklaard al iets meer aan de ene kant, maar roept ook meteen weer vragen op! Je wil om te geloven is er in ieder geval. Maar (voor zover ik weet) wijst iedere grote godsdienst het paranormale bij voorbaat al af. Of vergis ik mij hierin?

Ik ben ook teleurgesteld. Ik zou het serieus echt heel cool vinden als het waar blijkt te zijn.

Dat komt omdat het prima argumenten zijn!
Fine, fuck you then!
pi_63375468
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:35 schreef Summers het volgende:
@ M_schtoppel ,
Nee joh, dat geloof ik dus echt niet. De skepsis straalt nog uit zijn grote tenen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_63375544
Klopt! Ik ben van huis uit katholiek maar ik ben het dan ook met nogal wat punten van deze leer persoonlijk niet eens. Heb ooit een documentaire over de Katharen gezien, dat sprak me erg aan. Ik hoor denk ik meer bij die stroming.
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 20 november 2008 @ 15:26:21 #23
116015 SicSicSics
pi_63375640
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:16 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Ik heb al vaker gezegd dat ook ik vind dat er enorm veel kaf onder het koren is. Toont dat dus aan dat het paranormale niet bestaat en er geen goeie zijn? Ja, voor jullie wel, voor mij niet. Uri buigt door middel van zijn gave een lepel (stel), Michielos kan dat nadoen door middel van een truc, DUS is wat Uri doet ook een truc. Vreemde redenatie.

Een combinatie van truc en echte gave kan ook nog he? Alhoewel ik dat niet etisch vind als je de gave echt hebt.
Het toont in ieder geval aan dat er enorm veel kaf heel erg populair kan worden en mensen enorm veel geld uit de zak kan kloppen en dat ik het koren nooit op zo'n prominente plaats gezien heb.

En je hebt gelijk, dat er alleen maar fraudeurs in de openheid treden wil niet zeggen dat er geen echte kunnen zijn. Maar het heeft wel invloed op het 'waarschijnlijkheids-gehalte', voor mij.
Fine, fuck you then!
pi_63375728
Ik kan niet zeggen wie wel of niet een fraudeur is op de televisie want ik kijk alleen naar Derek. En dan nog, het verschil tussen een fraudeur en een erg slecht medium is moeilijk te zien.

In ieder geval viel het me een beetje tegen van Uri toen hij die truc met die plaatjes op tv deed en het bracht als een mentaal experiment. Toen dacht ik ja, dit komt je geloofwaardigheid niet ten goede. Maar later hoorde ik hem ergens zeggen dat hij ook controversieel WIL zijn, hij wil ook dat je niet weet of het echt of nep is.
Gaap Goals rulezzz!
  donderdag 20 november 2008 @ 15:46:50 #25
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63376269
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:16 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Verschil is dat Uri de lepel ook alleen maar kan buigen als er niet gecontroleerd wordt op vals spel

Dat geeft op z'n minst te denken.

Maar je hebt gelijk, het een sluit het ander niet uit.
Voor mij is tot nu toe echter alleen het een aangetoond, het ander nooit.
quote:
Maar later hoorde ik hem ergens zeggen dat hij ook controversieel WIL zijn, hij wil ook dat je niet weet of het echt of nep is.
Tuurlijk, als je zelf weet dat je nep bent sta je 1-0 voor als de mensen over je twijfelen
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')