Geloof je in God?quote:Op donderdag 20 november 2008 10:16 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat is niet toevallig, dat is hoogst irritant. Blijkbaar mag het paranormale (nog) niet wetenschappelijk bewezen worden. Mocht dat ooit wel de bedoeling zijn, dan zal ik mij als eerste aanmelden. Niet voor dat miljoen, maar om een hele dikke vinger naar Randi te maken.
Dus je zegt eigenlijk dat Randi weet dat 'paranormaal' bestaat, maar dit niet zegt zodat hij nog wat extra aandacht kan genereren?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:35 schreef Summers het volgende:
@ M_schtoppel ,
Je maakt mij niet wijs dat Randi het niet weet , dit is gewoon zijn meest succesvolle act in zijn loopbaan .
Ik sluit het persoonlijk niet uit.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus je zegt eigenlijk dat Randi weet dat 'paranormaal' bestaat, maar dit niet zegt zodat hij nog wat extra aandacht kan genereren?
je maakt mij niet wijs dat je na 40 jr onderzoek nog niks hebt .quote:Op donderdag 20 november 2008 13:39 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus je zegt eigenlijk dat Randi weet dat 'paranormaal' bestaat, maar dit niet zegt zodat hij nog wat extra aandacht kan genereren?
Hij spoort aan om niet alles te geloven en voor waar aan te nemen. Hij spoort aan om overal vraagtekens bij te zetten en om kritische vragen te blijven stellen... Ik weet niet of hij dit bedoelde.quote:
Dus als ik 40 jaar zoek naar, laten we zeggen, de Ark uit de bijbel. Dan kun je het niet geloven dat ik die na 40 jr. zoeken niet kan vinden?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:51 schreef Summers het volgende:
je maakt mij niet wijs dat je na 40 jr onderzoek nog niks hebt .
En als je tijd en energie gaat steken in een vrouw die zegt iemand te kunnen laten plassen via de wil van god dan ben je echt nog gekker dan de vrouw die dat zegt .
Het aantal mensen dat beweert te weten waar de Ark ligt is echter wel veel kleiner dan het aantal mensen dat beweert "iets" "paranormaals" te kunnen hoor.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:24 schreef SicSicSics het volgende:
Dus als ik 40 jaar zoek naar, laten we zeggen, de Ark uit de bijbel. Dan kun je het niet geloven dat ik die na 40 jr. zoeken niet kan vinden?
Nou ja, feitelijk heeft hij alleen maar aangetoond dat het op dát moment zo was. Toch?quote:Maar wacht, hij heeft juist heel veel gevonden! Peter Popoff ontmaskerd voor wat hij is en deed. Laten zien dat Char niets meer doet dan giswerk. Een eind gemaakt aan de carrière van James Hydrick. Hij heeft aangetoond dat hij hetzelfde kan als Uri Geller, maar dan zonder Psychokinese.
Goh, waarom zou dat denk je?quote:Op donderdag 20 november 2008 14:28 schreef sjoep het volgende:
[..]
Het aantal mensen dat beweert te weten waar de Ark ligt is echter wel veel kleiner dan het aantal mensen dat beweert "iets" "paranormaals" te kunnen hoor.
Je bedoelt dat Peter Popoff alleen maar zijn kennis ingefluisterd kreeg van zijn vrouw die het oplas van door het publiek zelf ingevulde kaartjes toen Randi in de buurt was, maar dat hij het anders wel kon?quote:Nou ja, feitelijk heeft hij alleen maar aangetoond dat het op dát moment zo was. Toch?
Ja, dat zal allemaal best. Maar feitelijk heeft Randi alleen maar op dat moment aangetoond.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:39 schreef SicSicSics het volgende:
Kom op. Je kunt jezelf ook moedwillig voor de gek blijven houden.
Dat geld andersom dus precies zo... Maar dat schijnt dan weer heel erg vreemd te zijn.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:43 schreef SicSicSics het volgende:
Er zijn trouwens nog legio andere stichtingen en prijzen die paranormale mensen kunnen winnen buiten Randi om. Dus als je het niet met hem eens bent zijn er meer mensen die zoiets aanbieden. Maar ook daar is nog nooit een winnaar uitgekomen.
Of zijn alle mensen die zo'n prijs aanbieden bij voorbaat frauduleus en alleen maar uit op eigen roem?
Ja, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:44 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, dat zal allemaal best. Maar feitelijk heeft Randi alleen maar op dat moment aangetoond.
Daarbij kun je denken en aannemen wat je wilt.
Maar wat wil je nou? Feiten of een aannemelijk verhaal?
Andersom wat?quote:Op donderdag 20 november 2008 14:46 schreef sjoep het volgende:
[..]
Dat geld andersom dus precies zo... Maar dat schijnt dan weer heel erg vreemd te zijn.
Ja, ik geloof in God ja, maar niet als een man met een baard op een troon of zo.quote:Op donderdag 20 november 2008 12:43 schreef SicSicSics het volgende:
Mag ik ook mee doen!?!
[..]
Geloof je in God?
Je gebruikt namelijk dezelfde (slechte) argumentatie als een verstokt godsdienstige.
Maar je bent dus ook boos over de onredelijke werking van het paranormale?
Ik heb al vaker gezegd dat ook ik vind dat er enorm veel kaf onder het koren is. Toont dat dus aan dat het paranormale niet bestaat en er geen goeie zijn? Ja, voor jullie wel, voor mij niet. Uri buigt door middel van zijn gave een lepel (stel), Michielos kan dat nadoen door middel van een truc, DUS is wat Uri doet ook een truc. Vreemde redenatie.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:53 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk.
Feit is; Op het moment dat Randi luisterde, bleek dat Popoff via de radio en een oortje informatie kreeg van zijn vrouw die in een andere ruimte zat en kaartjes oplas die de mensen in het publiek zelf hadden ingevuld.
Aannemelijke conclusie: Popoff is paranormaal maar was op die dag dat Randi mee luisterde paranormaal verkouden en kon zijn verbinding met gene zijde niet tot stand brengen. Daarom hielp zijn vrouw hem een handje en las zij kaartjes voor die de mensen voor elke show in moeten vullen. Verder kan Popoff wel met gene zijde communiceren!
Precies, ik moet de eerste mentalist nog tegenkomen die het aandurft een psychometreeravond te geven zoals je die zo vaak ziet. ZONDER preshow, zonder de inhoud van de hele etalage van Monnikendamquote:Op donderdag 20 november 2008 14:46 schreef sjoep het volgende:
[..]
Dat geld andersom dus precies zo... Maar dat schijnt dan weer heel erg vreemd te zijn.
Dat verklaard al iets meer aan de ene kant, maar roept ook meteen weer vragen op!quote:Op donderdag 20 november 2008 15:12 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ja, ik geloof in God ja, maar niet als een man met een baard op een troon of zo.
Hoe dan wel? Dat weet ik niet!
Nee, niet boos, wel teleurgesteld dat het blijkbaar niet te bewijzen mag zijn.
Trouwens, jullie skeptici komen ook steeds met de meest geherkauwde argumenten op de proppen.
Nee joh, dat geloof ik dus echt niet. De skepsis straalt nog uit zijn grote tenen.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:35 schreef Summers het volgende:
@ M_schtoppel ,
Je maakt mij niet wijs dat Randi het niet weet , dit is gewoon zijn meest succesvolle act in zijn loopbaan .
Het toont in ieder geval aan dat er enorm veel kaf heel erg populair kan worden en mensen enorm veel geld uit de zak kan kloppen en dat ik het koren nooit op zo'n prominente plaats gezien heb.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:16 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ik heb al vaker gezegd dat ook ik vind dat er enorm veel kaf onder het koren is. Toont dat dus aan dat het paranormale niet bestaat en er geen goeie zijn? Ja, voor jullie wel, voor mij niet. Uri buigt door middel van zijn gave een lepel (stel), Michielos kan dat nadoen door middel van een truc, DUS is wat Uri doet ook een truc. Vreemde redenatie.
Een combinatie van truc en echte gave kan ook nog he? Alhoewel ik dat niet etisch vind als je de gave echt hebt.
Verschil is dat Uri de lepel ook alleen maar kan buigen als er niet gecontroleerd wordt op vals spelquote:Op donderdag 20 november 2008 15:16 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ik heb al vaker gezegd dat ook ik vind dat er enorm veel kaf onder het koren is. Toont dat dus aan dat het paranormale niet bestaat en er geen goeie zijn? Ja, voor jullie wel, voor mij niet. Uri buigt door middel van zijn gave een lepel (stel), Michielos kan dat nadoen door middel van een truc, DUS is wat Uri doet ook een truc. Vreemde redenatie.
Een combinatie van truc en echte gave kan ook nog he? Alhoewel ik dat niet etisch vind als je de gave echt hebt.
Tuurlijk, als je zelf weet dat je nep bent sta je 1-0 voor als de mensen over je twijfelenquote:Maar later hoorde ik hem ergens zeggen dat hij ook controversieel WIL zijn, hij wil ook dat je niet weet of het echt of nep is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |