abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63369825
donderdag, november 20, 2008
Populistische omroep. www.popned.nl
In de pers staat dat Leefbaar Rotterdam het initiatief neemt voor de nieuwe omroep.
Ik krijg veel sympathie, maar ik ben zelf verantwoordelijk. Niet Leefbaar Rotterdam

Populistische Omroep Nederland gaat publiek bestel opschudden

Hoe divers de omroepen in Nederland ook mogen zijn, ze vertonen een groot democratisch tekort: ze zijn allemaal de spreekbuis van onze sociaal-liberale elite. En dat is al vele jaren een groot deel van de Nederlandse bevolking een doorn in het oog. Of het nu gaat om de overlast door criminaliteit, uitkeringsfraude of de minder prettige aspecten van de multiculturele samenleving, steeds weer werden (zeker aanvankelijk) klachten daarover afgedaan als op zijn best onderbuikgevoelens en op zijn slechtst als fascistische demagogie.

De Fortuyn-revolte heeft ons duidelijk gemaakt dat er in ons land een veenbrand smeult. Een brand die af en toe aan de oppervlakte komt, maar die door de bestaande politiek en haar bondgenoten bij de media ontkend of gebagatelliseerd wordt. De Populistische Omroep Nederland wil de onvrede onder de bevolking een platform bieden.

Dat het huidige omroepbestel democratisch tekortschiet is ook de bestuursvoorzitter van de Publieke Omroep, dhr. Hagoort, duidelijk, zo bleek vorige maand. De ondertoon in de actualiteitenrubrieken van de publieken is wat hem betreft te vaak: ’Wilders- en Verdonkstemmers zijn fout’. ‘Deze Nederlanders moeten zich serieus genomen voelen door de publieke omroep. En via de omroep kunnen participeren in het maatschappelijk debat.’

Met de huidige omroepen gaat dat niet lukken. Met de Populistische Omroep Nederland erbij wel.

1e woordvoerder: Ronald Sörensen (voorzitter)

2e woordvoerder: Ronald Kaatee (secr./penningm.)

website: http://www.popned.nl
Het denken is aan de grote der aarde toevertrouwd.
pi_63369870
Quote: Dat het huidige omroepbestel democratisch tekortschiet is ook de bestuursvoorzitter van de Publieke Omroep, dhr. Hagoort, duidelijk, zo bleek vorige maand.

Hagoort komt vanuit de EO, die durft tenminste te benoemen wat er gaande is.
Het denken is aan de grote der aarde toevertrouwd.
pi_63369878
populistische spam
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63370448
Propaganda omroep dus
pi_63370802
OMG
Die website, die vormgeving
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  donderdag 20 november 2008 @ 12:56:28 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63371503
Ik hoop dat ze het lukt, dan zijn we ook van dat hele gezeik over linkse omroepen af

En het levert vast vermakelijke tv op
pi_63372891
http://www.nujij.nl/leefb(...)tische.4095560.lynkx

Eerste PROEF UITZENDING IS EEN FEIT
pi_63373172
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:23 schreef Scaurus het volgende:
OMG
Die website, die vormgeving
Het heeft inderdaad nog wat werk nodig.
pi_63373244
Ben benieuwd hoe het Sinterklaasjournaal gaat worden door een rechts populistisch bril
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_63373833
VoxPop FM?
pi_63374989
Calimero tv.

Leuk ook trouwens, dat gedweep nog altijd met Pim Fortuyn en Theo van Gogh.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 20 november 2008 @ 15:10:35 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63375199
Sorensen wil gewoon een tv-programma hebben waar hij lekker over allochtonen kan kankeren zonder zich wat te hoeven aantrekken van tegenargumenten of nuances.

Het is een soort nieuwe politieke correctheid geworden waarbij als je niet volledig negatief en verzuurd bent je fout zit.
pi_63376014
Inflatie van het begrip politieke correctheid.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 20 november 2008 @ 18:45:13 #15
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_63380825
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:37 schreef damian5700 het volgende:
Inflatie van het begrip politieke correctheid.
Of een tegen geluid tussen de links georienteerde publieke omroepen?

De tijd zal het leren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_63381219
Alsof de PO al niet populistisch genoeg is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63381288
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:58 schreef Klopkoek het volgende:
Alsof de PO al niet populistisch genoeg is.
Paul de Leeuw en Marcel van Dam, populisten pur sang!
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63381311
Ik snap ook niet wat Sorensen te zeuren heeft. Het rechts-populistisch simpele volk heeft SBS toch al om naar te kijken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_63381325
Overigens vind ik het een goed initiatief, hopelijk nodigt het de VARA uit om ook eens wat uitgesprokener te worden en afstand te nemen van de huidige tijdsgeest. 1 probleempje: ze zijn niet zo groot en werken nauw samen met de NPS
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63381357
quote:
Paul de Leeuw en Marcel van Dam, populisten pur sang!
Conservatieve huillie.

Van Dam zie je nooit meer en De Leeuw is inderdaad een a-politiek iemand die inspeelt op populistische tendensen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63381549
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-444479/

Hier Sorensen. Heeft ie het over dat hij bij Nova hard aangepakt wordt.

Kan aan mij liggen maar de laatste keer dat hij daar zat maakte hij vooral zichzelf belachelijk door op een onderuitgezakte en snauwerige manier Aboutaleb af te zeiken. Hij kreeg toen geen weerwoord van de presentator maar vooral van het PvdA-raadslid dat tegenover hem zat.

Wat wil Sorensen? Vrij spel hebben om als zijnde een commercial zijn zegje te doen?

Beetje kinderachtig. Maarja, dat kennen we wel van meer populisten. Naar verluidt wil Wilders nooit aanschuiven bij Buitenhof of Pauw en Witteman omdat hij in een één op één interview bang is om hard aangepakt te worden. Een openbare discussie is ook al meerdere malen aan Wilders aangeboden (zodat de invloed van de presentator minder wordt) maar ook dat slaat hij van de hand.
Snap niet waar ze bang voor zijn. Verdonk gaat er ook gewoon zitten (is zelfs de meest uitgenodigde politicus op TV) en vaak vinden een hoop mensen erna dat zij nog gelijk heeft ook. Verdonk zoekt uiteraard haar discussiepartners zorgvuldig uit (met een bebaarde moslim wil ze graag in discussie, maar met Cohen niet, zo las ik in het NRC), dat zou Wilders ook kunnen eisen. Juist dat geeft trouwens aan dat het geen pure linkse propaganda is en men luistert naar de wensen van populaire gasten zoals Verdonk.

als je het niet met me eens bent, oké, maar onderbouw het dan even

[ Bericht 17% gewijzigd door Klopkoek op 20-11-2008 19:15:35 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63385583
Laat het ze maar proberen . Ben benieuwd of ze een beetje vernieuwende TV weten te maken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63386021
Och ja, heb je die spuit-elluf van Sorensen weer.
Die Deense allochtoon kan amper zijn eigen naam schrijven.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  donderdag 20 november 2008 @ 22:04:11 #24
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_63387638
Een rechtse omroep binnen het publieke bestel zou ik, als niet echt rechts persoon, op zich een goede zaak vinden. Immers de PO vertegenwoordigd dan een groter deel van de bevolking en daar eens de andere kant te horen kun je ook tot nieuwe inzichten komen.

Echter al Dhr. Sorensen zich ermee gaat bemoeien vrees ik dat het vooral gehuil op links wordt van een niet bijster hoog niveau of een propagandazender waar aan rechtse personen geen kritische vragen worden gesteld...

Maargoed, ik hoop dat hij me in positieve zin verast en wens hem succes met de oprichting.
pi_63387865
Tizitlz, dat is precies wat ze willen. Zie De Telegraaf. Het telegraafvolk zit daarop te wachten.

Maar zoals ik al zei: ik hoop dat de andere omroepen ook weer wat kleurrijker worden.

Dat de Publieke Omroep links is heeft Pim Fortuyn mooi het volk aangepraat. Het grappige is dat Janmaat de opkomst van Fortuyn als een links complot zag. De media gaf zoveel aandacht aan Fortuyn om de VVD wat zeteltjes af te laten snoepen zodat de PvdA de grootste zou blijven, aldus Janmaat. De week daarop deelde Elsevier die bedoeling van links. Wat zou anders het gedrag van de PO moeten verklaren? Dat de linkse PO hoopte op een ineenstorting van de VVD moest wel dé verklaring zijn voor de aandacht aan Fortuyn.

Waarom zeg ik dit? Omdat het aangeeft hoe hardnekkig en tegelijkertijd inconsistent het ressentiment en complotdenken jegens links is. Inmiddels is de beeldvorming natuurlijk totaal anders geworden: van een Fortuyn die heldhaftig en weerbaar de Soviet-burelen van de Publieke Omroep trotseerde.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')