vind jij dit bericht dan niet een beetje "vreemd". De minister moet aftreden omdat het aan de handhaving schort en hij daarmee de volksgezondheid in gevaar brengtquote:
Toch blijf ik het op zijn minst eigenaardig vinden dat dat met een verbod moet als 70% van de Nederlanders niet rookt. Je zou toch verwachten dat je met 70% geen verbod nodig zou moeten hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
knip
Met 70% van de nederlanders die niet-roken is het niet zo raar dat er voor gekozen is om de werkplek gewoon rookvrij te maken en mensen die willen roken die mogen dat in een ruimte danwel buiten doen...
zou je wel verwachten. Maar ja, zodra je het roken ter sprake brengt in een bedrijf kan dat op enorm felle reacties uitlopen. Soms wordt de klokkenluider het mikpunt van treiterijen vanaf dat moment. Dan heb je aan 1 of 2 personen soms al genoeg.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:11 schreef Casos het volgende:
[..]
Toch blijf ik het op zijn minst eigenaardig vinden dat dat met een verbod moet als 70% van de Nederlanders niet rookt. Je zou toch verwachten dat je met 70% geen verbod nodig zou moeten hebben.
Hoewel ik er persoonlijk van overtuigd ben dat roken ook gewoon op het werk moet kunnen, en daarmee dus dat jij nog al hebt lopen zeiken om niets... maar goed dat is iets heeeel anders.quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Deze wet is ontworpen nadat een vrouw de ziektewet was ingetreiterd door haar rokende collega;s omdat ze niet wilde dat er op de postsorteerkamer werd gerookt. Geluiden uit de samenleving kieten doorschemeren dat dit incident niet op zich zelf stond. Ook ik kan er over meepraten. Je spreekt wat af en dat gaat prima. De rokers gaan buiten roken, totdat het slecht weer wordt; "ik zet wel een raampje open" is het dan en als het dan regent blijft het raampje ook dicht. In mijn geval rookte mijn baas ook. Probeer er dan maar elke keer wat van te zeggen. Niet echt handig voor je carriere zeg maar. Met 70% van de nederlanders die niet-roken is het niet zo raar dat er voor gekozen is om de werkplek gewoon rookvrij te maken en mensen die willen roken die mogen dat in een ruimte danwel buiten doen...
Tsja, in geval van de eigenaar is er wat voor te zeggen. Maar een afdeling waar 1 of 2 rokers de dienst uit kunnen maken, zegt imo meer over de rest van de afdeling dan de 2 rokers.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zou je wel verwachten. Maar ja, zodra je het roken ter sprake brengt in een bedrijf kan dat op enorm felle reacties uitlopen. Soms wordt de klokkenluider het mikpunt van treiterijen vanaf dat moment. Dan heb je aan 1 of 2 personen soms al genoeg.
Als leidinggevenden roken is dat ook nog eens lastig. Je baas houdt er niet van om op zijn gedrag aangesproken te worden, helemaal niet waar personeel bij zit.
Maar goed, ik postte al eerder de reacties van een roker (Danny) uit 2000 toen bekend werd dat de werkplek rookvrij ging worden in de toekomst. Hij voorspelde ziekmeldingen want rokers bleven massaal thuis asl ze niet meer konden roken enzo... Een beetje vergelijkbaar met de situatie nu. Nu is een rookvrije werkplek de normaalste zaak van de wereld, ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor dat het rookverbod in de horeca dat ook is.
roken kan ook nog gewoon op het werk. Bij grote bedrijven in een ruimte, bij kleinere bedrijven gewoon voor de deur...quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:19 schreef LetoII het volgende:
[..]
Hoewel ik er persoonlijk van overtuigd ben dat roken ook gewoon op het werk moet kunnen, en daarmee dus dat jij nog al hebt lopen zeiken om niets... maar goed dat is iets heeeel anders.
Waar het hier om gaat is de horeca rookvrij en niet omdat de medewerkers zo nodig een rookvrije werkplek wouden. Als je dat geloofd dan hoop ik voor jou dat Sinterklaas je straks een heel mooi cadeautje komt brengen door je schoorsteen
Nederland is een rechtstaat en het is gebruikelijk dat in het verkeer tussen overheid en burgers en burgers onderling veel zaken door middel van rechtsvoorschriften geregeld zijn.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:11 schreef Casos het volgende:
[..]
Toch blijf ik het op zijn minst eigenaardig vinden dat dat met een verbod moet als 70% van de Nederlanders niet rookt. Je zou toch verwachten dat je met 70% geen verbod nodig zou moeten hebben.
Tja, ik weet niet in wat voor pauperbedrijven jij hebt gewerkt, maar ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Bij de bedrijven waar ik heb gewerkt ging het altijd in goed overleg. Al jaren voordat het rookverbod op de werkplek gold regelden mijn kamergenoten en ik dat gewoon samen. Prima te doen. En ik heb altijd het gevoel dat er al sprake was van verstoorde werkverhgoudingen en dat het roken de spreekwoordelijke druppel was.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zou je wel verwachten. Maar ja, zodra je het roken ter sprake brengt in een bedrijf kan dat op enorm felle reacties uitlopen. Soms wordt de klokkenluider het mikpunt van treiterijen vanaf dat moment. Dan heb je aan 1 of 2 personen soms al genoeg.
Functioneringsgespreken houdt je toch ook niet in bijzijn van de rest van het personeel. Je kunt je baas ook verzoeken om een 1 op 1 gesprek. Lijkt me toch vrij normale gang van zaken.quote:Als leidinggevenden roken is dat ook nog eens lastig. Je baas houdt er niet van om op zijn gedrag aangesproken te worden, helemaal niet waar personeel bij zit.
Verschil tussen de horeca en werkplek lijkt me vrij duidelijk.quote:Maar goed, ik postte al eerder de reacties van een roker (Danny) uit 2000 toen bekend werd dat de werkplek rookvrij ging worden in de toekomst. Hij voorspelde ziekmeldingen want rokers bleven massaal thuis asl ze niet meer konden roken enzo... Een beetje vergelijkbaar met de situatie nu. Nu is een rookvrije werkplek de normaalste zaak van de wereld, ben benieuwd hoe lang het nog duurt voor dat het rookverbod in de horeca dat ook is.
Dat geloof ik meteen. Zou niet best zijn als iedereen ontevreden zou zijn. Maar wat ik dan niet snap is dat als een deel tevreden is en een deel niet, dan kan het deel dat ontevreden is toch gewoon blijven roken en het deel dat tevreden is blijft niet roken. Dan is er voor iedereen wat wils en dan kunnen we weer lekker tevreden zijn met zijn allen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:25 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens zijn er ook in de afgelopen maanden interviews langsgekomen met horea-personeel en daar zaten ook gewoon werknemers tussen die blij waren dat dit verbod er is...
hoe kan als persoon A bij Bar Gezellig rookvrij werken als hij dat wilt terwijl persoon B wil roken?quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. Zou niet best zijn als iedereen ontevreden zou zijn. Maar wat ik dan niet snap is dat als een deel tevreden is en een deel niet, dan kan het deel dat ontevreden is toch gewoon blijven roken en het deel dat tevreden is blijft niet roken. Dan is er voor iedereen wat wils en dan kunnen we weer lekker tevreden zijn met zijn allen.
Kom je toevallig uit Krimpen? http://www.bargezelligkrimpen.nl/quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hoe kan als persoon A bij Bar Gezellig rookvrij werken als hij dat wilt terwijl persoon B wil roken?
Jouw gebruik van de term horeca suggereert dat in restaurants en in het hotelwezen ook een problematische houding ten aanzien van van het rookverbod is.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
Verschil tussen de horeca en werkplek lijkt me vrij duidelijk.
Nee den helderquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:43 schreef Casos het volgende:
[..]
Kom je toevallig uit Krimpen? http://www.bargezelligkrimpen.nl/
Omdat er voor beide een tent is die in hun behoefte voorziet. Persoon A gaat naar een rookvrije kroeg en persoon B naar een kroeg waar je welk mag roken.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hoe kan als persoon A bij Bar Gezellig rookvrij werken als hij dat wilt terwijl persoon B wil roken?
de horeca heeft ook werkplekkenquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:33 schreef bloodymary het volgende:
Mensen die een rookverbod in de horeca vergelijken met een rookverbod op het werk of in het openbaar vervoer begrijpen er niet veel van....
quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jouw gebruik van de term horeca suggereert dat in restaurants en in het hotelwezen ook een problematische houding ten aanzien van van het rookverbod is.
Die indruk heb ik daarentegen niet. Heb je daarvan een bron?
het is nou niet echt gebruikelijk dat we het bedrijf kiezen waar we gaan werken op het feit of er gerookt wordt op de werkvloer...quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Omdat er voor beide een tent is die in hun behoefte voorziet. Persoon A gaat naar een rookvrije kroeg en persoon B naar een kroeg waar je welk mag roken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |