Het achtervolgen van een bus en deze tot stoppen dwingen waarbij jouw trekhaak geraakt wordt en de bus 1800 euro schade oploopt valt daar wel onder.quote:Art. 5.
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Och, spijt of niet, ik vind toch echt dat je mag zeggen wat je ergens van vindt. Toch?quote:Op donderdag 20 november 2008 11:17 schreef klusfoobje het volgende:
Ik heb idd spijt van het feit dat ik mij deze keer niet in de hand heb gehouden. Dat is een onvolwassen reactie en ja daar heb ik spijt van. DAT heb ik ook aangegeven in de brief die ik heb geschreven. Ik heb in die brief geen " ja maar omdat jij zus en zo" reactie gegeven.
Een van de dingen die me dwars zit is dat ik in voor mezelf het recht van spreken weg heb gegooid over verkeersgedrag van anderen... maar dat terzijde.
Ik heb die man echter niet gediscrimeerd, waarvan hij dus oa aangifte had gedaan. Ik heb die man heel duidelijk gemaakt dat hij, zeker als profesioneel bestuurder, zich moet realiseren anderen uitgaan van de signalen die hij geeft in het verkeer. Hij gaf dmv zijn richtingaanwijzer aan dat hij zou afslaan en daar reageerde ik op.
daar heb ik ook al aan zitten denken. Zoals ik het in principe zie... ik word "aangeklaagd" voor die belediging en die mag ik afkopen. Die is naar mijn mening du sniet correect en wellicht aan te vechten.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:29 schreef Mikkie het volgende:
Vraag via de Wet Openbaarheid Bestuur alle relevante documenten op en betaal de transactie niet. Laat de zaak voorkomen en vraag even welke bevoegde ambtenaar de overtreding heeft geconstateerd. Niemand, die boete is je enkel opgestuurd op basis van een paar secundaire verklaringen.
Kortom: geen enkele bevoegde ambtenaar heeft het geconstateerd. Dan houdt het op. Dag meneer de rechter.
http://mpbundels.mindef.nl/11_serie/11_50/11_50_130.htmquote:Tweede Boek. Misdrijven
Titel XVI. Belediging
Artikel 266
1. Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
wat een onzin.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:29 schreef Mikkie het volgende:
Kortom: geen enkele bevoegde ambtenaar heeft het geconstateerd. Dan houdt het op. Dag meneer de rechter.
Ho ho, nu doe je net alsof alleen discriminatie kan worden gezien als belediging.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:33 schreef ruud.nl het volgende:
Overigens is eenvoudige belediging wél een misdrijf.![]()
[..]
http://mpbundels.mindef.nl/11_serie/11_50/11_50_130.htm
Als je hem inderdaad niet hebt gediscrimineerd, zou je hem kunnen aanklagen wegens laster.
mmm, das dan idd een ander verhaal, dan heb ik dus niet zoveel te verliezen. Mijn rijbewijs zullen ze er niet om gaan invorderen, want dan had dat al wel eerder gebeurt.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:33 schreef ruud.nl het volgende:
Overigens is eenvoudige belediging wél een misdrijf.![]()
[..]
http://mpbundels.mindef.nl/11_serie/11_50/11_50_130.htm
Als je hem inderdaad niet hebt gediscrimineerd, zou je hem kunnen aanklagen wegens laster.
Op basis waarvan willen ze hem veroordelen dan? Er zullen enkel een paar getuigenverklaringen zijn, dat mag toch niet voldoende zijn. Er moet wel tastbaar bewijs zijn.quote:
Een artikel 5 moet geconstateerd zijn door een bevoegde ambtenaar. Is die erbij geweest?quote:Op donderdag 20 november 2008 11:32 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
daar heb ik ook al aan zitten denken. Zoals ik het in principe zie... ik word "aangeklaagd" voor die belediging en die mag ik afkopen. Die is naar mijn mening du sniet correect en wellicht aan te vechten.
maar als ik die weg krijg en vervolgens pakt de ovj dan maar art. 5 om me te pakken..... een gevalletje van weten wanneer je " gewonnen" hebt en niet proberen het onderste uit de kan te halen he... meestal loopt dat laatste niet goed af... maar heb ik " gewonnen" of...
Kortom, je hebt de achtervolging ingezet en hebt vervolgens de bus klemgereden. Het behoeft toch geen nadere uitleg dat dergelijk rijgedrag gevaarzettend is in de zin van 5 WVW. Die eenvoudige belediging zal ook geen probleem zijn. Als je zelf al verklaart dat je met je kwaaie kop verhaal ging halen en het daarvoor nodig vond om met alle gevaren van dien de bus klem te rijden, dan hoef je er niet voor doorgeleerd te hebben om te begrijpen dat in de kader wel één of meer beledigingen zijn geuit. Zeker als daar juridisch bekwame getuigen van zijn. Ik bedoel, in deze eenzijdige verklaring noem je hem al een ´kutchauffeur´ dus wat heb je wel niet daadwerkelijk gezegd? Maar laat het vooral voorkomen.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:52 schreef klusfoobje het volgende:
kwaad geworden dat ik verhaal ben gaan halen bij die buschauffeur.. Die bus heb ik ingehaald en ben gestopt.
Sinds wanneer zijn getuigenverklaringen niet genoeg?quote:Op donderdag 20 november 2008 11:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Op basis waarvan willen ze hem veroordelen dan? Er zullen enkel een paar getuigenverklaringen zijn, dat mag toch niet voldoende zijn. Er moet wel tastbaar bewijs zijn.
Ja, en waarom zou dat niet kunnen? Denk je werkelijk dat een veroordeling alleen maar kan als een ambtenaar in functie eea hoogstpersoonlijk heeft geconstateerd?quote:Anders kun je een groep van 10 man verzamelen, allemaal zeggen dat de buurman je aangerand heeft en die man draait de bak in.
Wat jij kennelijk bedoelt is dat een veroordeling voor 5 WVW alleen kan volgen als sprake is geweest van betrapping op heterdaad door een bevoegde ambtenaar. Of dat staat ergens geschreven of het is onzin. Ik zeg het laatste.quote:Een artikel 5 moet geconstateerd zijn door een bevoegde ambtenaar. Is die erbij geweest?
daar doe jij een aanname..quote:Op donderdag 20 november 2008 11:42 schreef Argento het volgende:
[..]
Kortom, je hebt de achtervolging ingezet en hebt vervolgens de bus klemgereden. Het behoeft toch geen nadere uitleg dat dergelijk rijgedrag gevaarzettend is in de zin van 5 WVW. Die eenvoudige belediging zal ook geen probleem zijn. Als je zelf al verklaart dat je met je kwaaie kop verhaal ging halen en het daarvoor nodig vond om met alle gevaren van dien de bus klem te rijden, dan hoef je er niet voor doorgeleerd te hebben om te begrijpen dat in de kader wel één of meer beledigingen zijn geuit. Zeker als daar juridisch bekwame getuigen van zijn. Ik bedoel, in deze eenzijdige verklaring noem je hem al een ´kutchauffeur´ dus wat heb je wel niet daadwerkelijk gezegd? Maar laat het vooral voorkomen.
En bovendien zat jij nog fout ook, want rechtdoorgaand verkeer gaat voor afslaand verkeer en een buschauffeur die zn vaste route rijdt zal toch niet per ongeluk voorsorteren daar waar hij rechtdoorgaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |