Wil ik het terugzien?quote:Op woensdag 19 november 2008 21:26 schreef raaavi het volgende:
dat item bij het jeugdjournaal over korfbal
Zelf ben ik ook niet vies van op z'n tijd de afvang pakken, maar echt vaste positie heb ik niet. Verdediging vind ik wel fijn aangezien ik nog niet heel lang met de senioren meespeel en dus het initiatief nemen nog een beetje moet leren.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:22 schreef Luco het volgende:
Om maar meteen antwoord op m'n eigen vraag te geven: Ik ben een rebounder pur sang. Ballen vangen, uitdelen en weer ballen vangen is waar ik goed in ben
Amirite? Wat bedoel je?FFS, vraag dan gewoon of je gelijk hebtquote:Op woensdag 19 november 2008 22:02 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Zelf ben ik ook niet vies van op z'n tijd de afvang pakken, maar echt vaste positie heb ik niet. Verdediging vind ik wel fijn aangezien ik nog niet heel lang met de senioren meespeel en dus het initiatief nemen nog een beetje moet leren.
Ik merk wel dat de heren bij korfbal steeds langer worden.. Hoe lang ben jij? Zelf ben ik 1,90 ongeveer, maar kom vaak genoeg tegenstanders tegen die nog weer een stap groter zijn.
Plus dat sinds de kunstof korfen de bal zo onvoorspelbaar stuitert dat het voornamelijk op uitblokken aankomt..
AMIRITE?
Dat spelletje ligt mij wel meer, daar niet van, maar ik heb an sich niks tegen het tolletje. Ik heb de afgelopen twee wedstrijden verbazingwekkend genoeg uit een 1 tegen 1 actie gescoord (Doorloopbal)... Dat is mij in geen 2 jaar geluktquote:Op woensdag 19 november 2008 23:45 schreef Yurzinho het volgende:
Als je constant het tolletje speelt, wordt het spel supervoorspelbaar. Iedere aanval eindigt in een trechter, met voorin 2 aanvallers. Heerlijk voor verdedigers!
Ik hou meer van een energiek, beweeglijk, verrassend spelletje waarin alle 4 de aanvallers uit verschillende acties kunnen scoren
Ik ben zelf zeker geen rebounder met mn 1m80
Dat je dan niet zo geschrokken bent dat je hem mistequote:Op woensdag 19 november 2008 23:53 schreef Luco het volgende:
[..]
Dat spelletje ligt mij wel meer, daar niet van, maar ik heb an sich niks tegen het tolletje. Ik heb de afgelopen twee wedstrijden verbazingwekkend genoeg uit een 1 tegen 1 actie gescoord (Doorloopbal)... Dat is mij in geen 2 jaar gelukt.
Waar speel je?quote:Op donderdag 20 november 2008 09:04 schreef Soolman het volgende:
Ik speel zelf in een team met allrounders. Door de variatie in je eigen spel, dan weer rebounden dan weer in de punt maakt het spelletje zo leuk. Tevens tvp.
Snijden als je overgenomen wordt/ kan worden...zal een aardige bende wordenquote:Op woensdag 19 november 2008 15:12 schreef Luco het volgende:
Bewust snijden en dan doorspelen zal daar ook wel gebeuren neem ik aan?
Geef me één reden om dat te doen. Je creëert er rust mee (temporiseren na een lange aanval), je kan een hele goede rebound om de aangeef heen zetten (ruim in ieder geval) en op die manier kan je vaker aanvallen (betere rebound is meer aanvallen, dus meer druk en meer goals)...komt ook nog eens bij dat je de rebounder ook heel makkelijk kan afwisselen...ik denk persoonlijk dat je er als seniorentrainer beter aan doet door dat tolletje (of van 4-0 en 3-1 oplossen naar 2-2) er gewoon in te laten...quote:Op woensdag 19 november 2008 15:31 schreef Yurzinho het volgende:
Dat gebeurt helaas overal. Wat heb ik een hekel aan dat tolletje zeg!
Ik ben sinds kort trainer van een seniorenploeg (bij een andere vereniging dan waar ik zelf speel), en het zal me de nodige weken kosten om iedere keer weer dat tolletje er uit te slopen. Zit er helemaal ingebakken bij ze!
Jij wil gaan basketballen?quote:Op donderdag 20 november 2008 10:38 schreef dribbel79 het volgende:
OT: ben een aanvaller (zowel puntspeler als rebounder), heb de schurft aan verdedigen, echt compleet afschaffen die handel....30-32 moeten de uitslagen worden
Hup en weer verder met je afstudeerproject!quote:Op donderdag 20 november 2008 09:57 schreef Soolman het volgende:
hmm ken ik niet. Maar weer lekker om in de zaal te spelen, bevalt me altijd beter dan het veld.
Verdedigen kan juist erg leuk zijn. De tegenstander frustreren door het compleet lamleggen van een aanvalsvak is erg leuk.quote:OT: ben een aanvaller (zowel puntspeler als rebounder), heb de schurft aan verdedigen, echt compleet afschaffen die handel....30-32 moeten de uitslagen worden
Zometeen.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:41 schreef ShilkA het volgende: Hup en weer verder met je afstudeerproject!
Is alleen maar slim eigenlijk... rebound start uit, krijgt de bal en legt de bal in het mandjequote:Op donderdag 20 november 2008 10:33 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Snijden als je overgenomen wordt/ kan worden...zal een aardige bende worden
Achterverdedigen vind ik verschrikkelijk... Vertraagt het spel zo ontzettend, en is zo makkelijk tegen te gaan. Vanuit de ruimte voorkomen, bal krijgen, oplossen, weg is je situatie.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:41 schreef SMutzskii het volgende:
Geen idee watvoor speler ik ben.. zo denk ik er niet over na. Vind zowel aanvallen als verdedigen wel leuk en denk dat ik beide wel evengoed kan.
Ben dit jaar naar andere club gegaan, waar we nu aan achterverdedigen leren... best wel fijn, maar wel lastig soms.
Mwa, ik vind het best fijn om zo te spelen. En tot nu toe heeft het altijd nog goed uitgepakt. Nadeel is wel dat tegenstander meer afstandschoten kan lossen, maar de doorloopkansen zijn veel minder.quote:Op donderdag 20 november 2008 12:31 schreef Luco het volgende:
[..]
Achterverdedigen vind ik verschrikkelijk... Vertraagt het spel zo ontzettend, en is zo makkelijk tegen te gaan. Vanuit de ruimte voorkomen, bal krijgen, oplossen, weg is je situatie.
Door achter te verdedigen moeten de aanvallers het spel een stuk statischer en langzamer neerzetten. In zekere zin bepaal je als verdediger dus wel het tempo. Als je het rustig wilt houden, ga je achter verdedigen. Ga je vol erop, verdedig je dus voor, en dwing je je tegenstander tot het uit het spel neerzetten van de afvang en aangeef.quote:Op donderdag 20 november 2008 12:53 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Mwa, ik vind het best fijn om zo te spelen. En tot nu toe heeft het altijd nog goed uitgepakt. Nadeel is wel dat tegenstander meer afstandschoten kan lossen, maar de doorloopkansen zijn veel minder.
Waarom vertraagt het overigens? Verdedigers geven het tempo toch niet aan?![]()
Zucht....denk je nou echt dat er overgenomen wordt als iedereen elkaar mag verdedigen?? Tuurlijk niet, je geeft geen doorbraak weg, lekker met z'n vieren in het ovaal hangen en de bal wegplukken.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:31 schreef Luco het volgende:
Is alleen maar slim eigenlijk... rebound start uit, krijgt de bal en legt de bal in het mandje.
Reehorst ofzo?? die doen dat ook namelijk...Totaal anti-korfbal is dat achterverdedigen, voor mensen die niet willen lopen of uberhaupt iets willen doen...maar goed, dat is mijn opiniequote:Op donderdag 20 november 2008 11:41 schreef SMutzskii het volgende:
Geen idee watvoor speler ik ben.. zo denk ik er niet over na. Vind zowel aanvallen als verdedigen wel leuk en denk dat ik beide wel evengoed kan.
Ben dit jaar naar andere club gegaan, waar we nu aan achterverdedigen leren... best wel fijn, maar wel lastig soms.
Nee, geen Reehorst.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:28 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Reehorst ofzo?? die doen dat ook namelijk...Totaal anti-korfbal is dat achterverdedigen, voor mensen die niet willen lopen of uberhaupt iets willen doen...maar goed, dat is mijn opinie
Hmz, als mijn dame langs mijn zij is, dan wordt er echt wel overgenomen hoor.. (of iig dat is de bedoeling) dat je probeert om die doorbraak niet weg te geven, die wil je nooit weggeven lijkt me? Maar dat wil niet zeggen dat dat nooit gebeurd?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:26 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Zucht....denk je nou echt dat er overgenomen wordt als iedereen elkaar mag verdedigen?? Tuurlijk niet, je geeft geen doorbraak weg, lekker met z'n vieren in het ovaal hangen en de bal wegplukken.
Huidig (ckv ROG)quote:Op donderdag 20 november 2008 13:49 schreef dribbel79 het volgende:
Een heel andere vraag: welke klasse spelen jullie??
Ik 3e
Ik ook 3e klasse.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:49 schreef dribbel79 het volgende:
Een heel andere vraag: welke klasse spelen jullie??
Ik 3e
En op het moment dat je dus bewust gaat snijden, om die overname te forceren, wordt de bal doorgespeeld naar de rebound die net wegstart. Dat bedoelde ik Dribbelquote:Op donderdag 20 november 2008 13:37 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Hmz, als mijn dame langs mijn zij is, dan wordt er echt wel overgenomen hoor.. (of iig dat is de bedoeling) dat je probeert om die doorbraak niet weg te geven, die wil je nooit weggeven lijkt me? Maar dat wil niet zeggen dat dat nooit gebeurd?
Jullie gebruiken echt rare termen allemaal.. haha. Wie is de rebound die net wegstart?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:54 schreef Luco het volgende:
[..]
En op het moment dat je dus bewust gaat snijden, om die overname te forceren, wordt de bal doorgespeeld naar de rebound die net wegstart. Dat bedoelde ik Dribbel.
Ja, maar daar kan je nooit op tijd bij zijn;)quote:Op donderdag 20 november 2008 13:56 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Jullie gebruiken echt rare termen allemaal.. haha. Wie is de rebound die net wegstart?Als het goed is is overal een verdedigster bij.. zodra jou dame overgenomen wordt, ga jij namelijk direct naar de dame van degene die zojuist jou dame heeft overgenomen.
Mwa, denk dat je dat gerust op tijd kunt zien en erbij kunt zijn.. al denk ik dat in veel van deze gevallen niet overgenomen wordt, omdat degene snijd en dus toch geen doelkans heeft..quote:Op donderdag 20 november 2008 14:03 schreef Luco het volgende:
[..]
Ja, maar daar kan je nooit op tijd bij zijn;)
De aanvaller/aanvalster gaat voor de doorbraak, en snijdt hierbij. Hij/Zij krijgt echter wel de bal mee, maar schiet niet. Omdat jij (Als verdediger/verdedigster van de afvanger) uit een reflex deze persoon zal willen overnemen, staat jouw dame/heer kort vrij. Door de bal in 1 keer door te spelen, heeft die nu op 2-3 meter een vrije schotkans, doordat de verdediger van degene die een doorbaak maakt, nooit op tijd kan zijn.
Je eerste reflex zal altijd overnemen zijn als je deze situatie niet kent.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:07 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Mwa, denk dat je dat gerust op tijd kunt zien en erbij kunt zijn.. al denk ik dat in veel van deze gevallen niet overgenomen wordt, omdat degene snijd en dus toch geen doelkans heeft..
weet eigelijk niet hoe dat in de praktijk zit.
JUIST ! En daarom neem je simpelweg niet over!! (we hebben t nog steeds over dameskorfbal)quote:Op donderdag 20 november 2008 13:54 schreef Luco het volgende:
[..]
En op het moment dat je dus bewust gaat snijden, om die overname te forceren, wordt de bal doorgespeeld naar de rebound die net wegstart. Dat bedoelde ik Dribbel.
Dat gebeurt inderdaad. Ik zie hier bijna wekelijks goals uit voortvloeienquote:Op donderdag 20 november 2008 14:11 schreef Luco het volgende:
[..]
Je eerste reflex zal altijd overnemen zijn als je deze situatie niet kent.
Keuze van de verdediger bepaalt. Volg ik mijn eigen tegenstander of "neem ik over".quote:Op donderdag 20 november 2008 14:07 schreef SMutzskii het volgende:
[..]
Mwa, denk dat je dat gerust op tijd kunt zien en erbij kunt zijn.. al denk ik dat in veel van deze gevallen niet overgenomen wordt, omdat degene snijd en dus toch geen doelkans heeft..
weet eigelijk niet hoe dat in de praktijk zit.
Ik zal dit zondag tijdens de wedstrijd eens goed bekijken. Of het klopt wat ik zeg, maar voor mijn gevoel is het nu zo:quote:Op donderdag 20 november 2008 14:11 schreef Luco het volgende:
[..]
Je eerste reflex zal altijd overnemen zijn als je deze situatie niet kent.
Eigen database. Met een klik op de wedstrijd zie je ook de historie van de gespeelde wedstrijden tegen dat team. Net als antilopen site dus.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:27 schreef MaleDuck het volgende:
Waar houden jullie altijd standen bij? Ook bij de site van Antilopen?
Gisteren helaas met Nieuwerkerk 2 verloren bij Tweemaal Zesquote:Op zaterdag 29 november 2008 15:46 schreef MaleDuck het volgende:
Nog mensen die dit weekend moeten spelen? Ik moet vanavond tegen Trekvogels in Rotterdam. Lastige pot, maar moeten we kunnen winnen..
Achterverdedigen is anti-korfbal, maar het is wel heel effectief. Ik laat mijn team (DWS C1) de laatste wedstrijden extreem achterverdedigen. Resultaat; 10 tegendoelpunten in 3 wedstrijden. Daarnaast zelf 2 wedstrijden winnen tegen goeie tegenstanders. Zolang je aanvallend maar lekker gaat scoren is het een supertactiek. Vooral wanneer de tegenstander niet zuiver is. Het gebeurt ook nog wel eens op hoog niveau (1e klasse). Laatst won Fortissimo er nog een pot door.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:28 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Reehorst ofzo?? die doen dat ook namelijk...Totaal anti-korfbal is dat achterverdedigen, voor mensen die niet willen lopen of uberhaupt iets willen doen...maar goed, dat is mijn opinie
't Was overigens aan het einde van de eerste helft. Maar heb een aantal dingen gezien die ik ook wel ga proberen tijdens eigen wedstrijden.. Wie weetquote:Op maandag 8 december 2008 08:09 schreef MaleDuck het volgende:
Mooi man, van achteren blokken... dat is nog eens strelend voor je ego...
zie hier:quote:Op maandag 8 december 2008 08:07 schreef Sjowhan het volgende:
Jeuzes. Ons eerste heeft glansrijk gewonnen van AKC afgelopen zaterdag(29-16). Een van de mooiere acties tijdens de wedstrijd was dat Wim Schotmeijer van achteren een vrije bal blokte van Peter Tiekink in een van de laatste minuten van de wedstrijd eerste helft.
De eerste punten zijn in ieder geval binnen in de KL
quote:Op maandag 8 december 2008 17:10 schreef Djensen het volgende:
[..]
zie hier:
was zeker een mooi blok!
Welkom!quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:59 schreef sjoiis het volgende:
Hier nog een korfballerr!
Lees al enige tijd mee & heb besloten toch maar een account aan te maken =)
Haha, ik ben op alle fronten vrij. Niet spelen, niet coachen & niet fluiten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:16 schreef Burnie88 het volgende:
Eindelijk, komend weekeinde weer een volledige speelronde (behalve de KL dan).
Nou, ik toevallig ook, maar de rest van de teams moeten welquote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:25 schreef sjoiis het volgende:
[..]
Haha, ik ben op alle fronten vrij. Niet spelen, niet coachen & niet fluiten.
Ik las het in een van je vorige berichten. Ik hoop dat ik volgende week mijn eerste zaalminuten mag maken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:26 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Nou, ik toevallig ook, maar de rest van de teams moeten wel. Me eigen team moet wel spelen maar helaas kan ik dat zelf 8 maanden nog niet.
Ik was voor onze A2 wel blij dat we 2 weken rust hadden. Op 20 december hadden wij onze laatste wedstrijd, maar vanaf het begin van het seizoen geen week rust gehad. Continue wedstrijden & oefenwedstrijden. Maar er wordt bij ons niet door getraind in de vakantie, dus al onze teams staan morgen 'koud' in het veld.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:14 schreef dribbel79 het volgende:
Ik ben wel blij met een speelronde, het heeft imo te lang geduurd zeg...
Dat doen een hoop verenigingen, de zaalwedstrijden (vroeg) in de avond.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:01 schreef sjoiis het volgende:
Jaa, ik bedoelde Tiel![]()
Was wel een vroege wedstrijd, trouwens. Alle wedstrijden van ons 1e zijn meestal vroeg in de avond. Niet vroeg in de middag, haha.
Nope, toen ben ik niet ingevallen geloof ik...blij toe, aan die draak van een wedstrijd had ik niet deel willen nemen zeg, pfffquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:07 schreef Burnie88 het volgende:
@ Dribbel 79:
Heb jij vorig jaar in de laatste seconden van de wedstrijd tegen DWS uit (in de zaal) gescoord tegen DWS zodat DWS geen punten pakte?Zoja, dan weet ik wie je bent haha.
Ben geen kampioen geworden vorig jaar geloof ik, dus neequote:Op donderdag 8 januari 2009 13:54 schreef Soolman het volgende:
@ Dribbel 79:
Ben jij de gene die vorig jaar de kampioenswedstrijd tegen revival verloor?
Tja ik heb morgen een wedstrijd (ploegje coachen) om 7 uur in Capelle... lekker met de spits langs Rotterdam...quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:57 schreef Ronalld het volgende:
Gisteravond inhaalwedstrijd tegen EKC2000, man wat erg. We zijn met 16-4 ingemaakt. Halverwege 2de helft viel de andere heer uit m'n vak ook nog eens uit, en had ik dus een driemansvak. Nee, we hebben geen wissels.Het is al een wonder als we 8 spelers op het veld hebben staan..
Zit nog es ff te spieken, maar het scheelde 1 doelpunt 3 punten geloof ik, dat kampioenschap voor 't eerste, hehe...quote:
Ben jij iemand van revival dan?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:54 schreef Soolman het volgende:
@ Dribbel 79:
Ben jij de gene die vorig jaar de kampioenswedstrijd tegen revival verloor?
Oke dan. Ja het was geen beste wedstrijd, maar erg zuur voor DWS dat de punten toch aan de neus voorbij gingen. Daardoor degradeerde DWS later dat zaalseizoen..quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:24 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Nope, toen ben ik niet ingevallen geloof ik...blij toe, aan die draak van een wedstrijd had ik niet deel willen nemen zeg, pfff
Ja idd, was een ontknoping waar je alleen van kon dromen(helemaal als je winquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:54 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Zit nog es ff te spieken, maar het scheelde 1 doelpunt 3 punten geloof ik, dat kampioenschap voor 't eerste, hehe...
Nee ik snap het dat jullie je niet bezighouden met het kampioenschap, maar als Oranje Zwart maar zo'n stukje van jullie staat... Je weet het maar nooit. Ik las een tijdje terug in de krant dat het jullie 'droom' was om tegen ODIK te spelen, een echte derby. Dat zit er wel in natuurlijk.. Alhoewel, ODIK zal wel weer gaan promoveren naar de overgangsklasse. Het 2e doet het ook leuk bij jullie inderdaad. Jan-Willem zal het vast en zeker goed doen daarquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:20 schreef Soolman het volgende:
Ja zit in het 1e. Kampioenschap is wel erg hoog begrepen en is iets waar we ons niet mee bezighouden, dat houdt de druk ook laag. Maar we doen het, net als het 2e, wel erg goed ja. Leuk om te zien dat ze met andere ogen naar je gaan kijken. Ik weet trouwens zeker dat een team als arena ook mee kan draaien in de 2e klasse (het 1e dan he
). Dws trouwens de eerste punten laten liggen?
Dank je, ik zal het doorgevenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:20 schreef Soolman het volgende:
Ik weet trouwens zeker dat een team als arena ook mee kan draaien in de 2e klasse (het 1e dan he).
Drama wedstrijd, hele pot voorgestaan en toen we achterkwamen, floot ie afquote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:44 schreef Soolman het volgende:
Ik heb de 2e helft van Revival 3 - Arena 4 toen ook nog gezien, die was spectaculairder en eindigde in 1 puntje verschil of zo.
Hij zit officieel in het 3e(dit jaar afgevallen van de selectie), maar zat vorig jaar in het team wat kampioen werd ja. Jullie eerst zaterdag nog rdz(altijd lastig), voordat we al over de 2e klasse beginnenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:14 schreef dribbel79 het volgende:Drama wedstrijd, hele pot voorgestaan en toen we achterkwamen, floot ie af
Ik ging mee als algemeen reserve, dus dacht een makkie te hebben, kwam ik tegen iemand uit revival 2 te lopen (res. 2e klasse??), ook alg.res., was dus ff wat minder, irritant jong trouwens...maar goed, allebei 2 gescoord, dus prima.
Ja daar heb je gelijk in. Maar het zou desalniettemin wel gaaf zijn natuurlijk. En reken maar dat ik dan voor jullie benquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:05 schreef Soolman het volgende:
[..]
@burnie, je ken die krant, een kleine quote genoemd ergens achter in het verslag word paginagroot uitgemeten. Beetje uit verband gerukt. De "droom" was "ooit" weer keer tegen odik te spelen. Ik droom er trouwens niet over hoor
Gelijkspel geworden...10-10...RDZ heeft bijna de hele wedstrijd voorgestaan, dus een gewonnen punt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:05 schreef Soolman het volgende:
Hij zit officieel in het 3e(dit jaar afgevallen van de selectie), maar zat vorig jaar in het team wat kampioen werd ja. Jullie eerst zaterdag nog rdz(altijd lastig), voordat we al over de 2e klasse beginnen.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:58 schreef Sjowhan het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag behoorlijk lopen balen na het verlies van ons 1ste (Top/Wereldtickets.nl) in KL tegen Fortuna/Tempus. Ze kwamen in de 2de helft nog met 4 punten op voorsprong, maar Fortuna trok aan het langste eind. (14-16 eindstand).
Het gehele verslag is natuurlijk nog te lezen op 'onze' website (hiero) of op korfballeague
Ah. Nieuwerkerk 2 dusquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:06 schreef Superiyurtjuh het volgende:
[..]
Hey Sjowhan, ik ben zaterdag bij jullie in de halIk mag tegen jullie 4de coachen
Hoezo dat dan? Waarom geen team bij Eibernest coachen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:10 schreef Superiyurtjuh het volgende:
[..]
Dat is mijn ploeg ja. Al speel ik zelf bij Eibernest
Nieuwerkerk speelt altijd op zaterdag, en ik zelf altijd op zondag. Zodoende hoef ik niet te kiezen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:38 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Waarom geen team bij Eibernest coachen?
Zozo, het zal eens tijd worden...het ging toch beroerd in Kootwijkerbroek??quote:Op maandag 19 januari 2009 16:00 schreef Soolman het volgende:
Dws ook gewonnen zag ik(tussenstand 5-5 eindstand 20-6 dacht ik).
Is dat nog steeds een ploeg die minuten achterstaat en dan ineens gas geeft om zo voor te komen en te winnen??quote:Op dinsdag 20 januari 2009 09:58 schreef Sjowhan het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag behoorlijk lopen balen na het verlies van ons 1ste (Top/Wereldtickets.nl) in KL tegen Fortuna/Tempus. Ze kwamen in de 2de helft nog met 4 punten op voorsprong, maar Fortuna trok aan het langste eind. (14-16 eindstand).
Heb toch maar even een mailtje naar Asics gestuurd, mail is doorgestuurd naar de Product Manager Footwear, maar die is op vakantie, dus kan weekje duren... Voorlopig dus met tape aan de gang.quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:20 schreef MaleDuck het volgende:
Balen, niks aan te doen...
Nee, vreemde is ook dat de "scheur" aan de buitenkant van de schoen zit. De binnenkant is intact. Heb dit seizoen wel vreemd neergekomen (Knie overstrekt, klap opgevangen in enkel met als gevolg een blessure in het hielkapsel), maar dat was m'n rechterbeen/voet...quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:06 schreef dribbel79 het volgende:
Balen, maar heb dit probleem nog nooit gezien trouwens...speel je links met een brace??
We spelen nu 4e klasse en het is nog steeds niet wat vind ik zelf..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:59 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Zozo, het zal eens tijd worden...het ging toch beroerd in Kootwijkerbroek??
Met Arena vrij vaak tegen geoefend...leuke mensen, aardig volk, lekker bier en goede douches...maar verder was het niet wat...ik gun ze 't beste trouwens, ben er altijd hartelijk ontvangen
quote:Op donderdag 19 april 2007 17:06 schreef Luco het volgende:
Succes ermee...
Ik heb al sinds 12 maart last van m'n knie, Fysio kon niks vinden, behalve korte hamstrings. Ik moet nu dus rekoefeningen doen om die hamstrings langer te maken... En over 3 weken weer langs mocht ik nog last hebben...
2e helft veld ook weer last gehad vorig seizoen.quote:
De knkv deelt toch niet lukraak in, maar aan de hand van de afgelopen seizoenen?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:24 schreef Sjowhan het volgende:
Vanavond 'kansloos' verloren met 5-17. Het blijkt wel weer dat de KNKV ons te hoog heeft ingedeeld in de poule.
Niets aan toe te voegen.. Jullie gewonnen met 10-8, zonder ook maar 1 heer uit de basis?quote:Op maandag 2 februari 2009 19:36 schreef Burnie88 het volgende:
Erg jammer dat Revival verloren heeft Soolman.. Jullie speelden een prachtige pot. Ik vond trouwens vooral Saskia v.d. Pol een uitblinkster.. Alleen jammer van die stippen.
Hopen dat OZ van Spirit wint volgende week en dat jullie zelf winnen, dan zit de 2e plek er zeker in.
Beide teams al geregeld op het veld tegengekomen. rdz 2 compenseert techniek met fysiek spel. Maar laat ik over animo 2 maar niet beginnen, terwijl ik tegen animo 1 altijd leuke wedstrijden heb gespeeld.quote:Op maandag 2 februari 2009 09:46 schreef dribbel79 het volgende:
Animo 2- RDZ 2 was een flinke knokpartij trouwens...dat daar geen rake klappen gevallen zijn mag een wonder heten, al had "Henk" van RDZ ze wel verdiend
Pff, die wedstrijd van DWS was echt dramatisch, vooral de eerste helft. Er waren zaterdag 2 basisheren afwezig door wintersport, 1 heer was geblesseerd en de laatste heer viel na 5 minuten uit. Zo moest er dus gespeeld worden met 2 heren uit de A2 van vorig jaar, 1 heer uit de A1 van vorig jaar en 1 heer die zeer lang geblesseerd is geweest en net weer aan het terugkomen is. Je begrijpt het al, geen ideale omstandigheden. Bovendien lag de gemiddelde leeftijd van het team denk ik niet ver boven de 20, dus op zich knap als je dan wel wint. Maargoed.. We hebben het wel over de 4e klasse.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:04 schreef Soolman het volgende:
[..]
Niets aan toe te voegen.. Jullie gewonnen met 10-8, zonder ook maar 1 heer uit de basis?![]()
Ondanks dat 't Nike is, zijn het goeie schoenen, één van de mannen bij Arena heeft ze ook...hoe is 't met torsie en heelcap?quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:33 schreef Luco het volgende:
Even wennen hoe ze zitten, zitten iets strakker rond mn voeten. Dat was ook het grote manco van die Asics, ze rekken heel snel uit bij mij waardoor m'n voorvoet haast los in de schoen zwemt.
Enige nadeel is nu wel dat ik nog steeds geblesseerd ben en wedstrijden er nog een tijdje niet inzitten...
Heb er nog niet op getrained, maar toen ik ze paste zaten ze heerlijk. De heelcap zit in principe goed, hiel zat er een beetje los in in 1 van de schoenen, maar beter dan bij de Asics. Bovenkant snijdt wel licht in m'n hiel, maar dat zal deels gewenning zijn omdat die Asics daar een kleine inkeping hadden. Deze hebben dat niet.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:39 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Ondanks dat 't Nike is, zijn het goeie schoenen, één van de mannen bij Arena heeft ze ook...hoe is 't met torsie en heelcap?
geinig...quote:Op zondag 1 maart 2009 18:00 schreef Ronalld het volgende:
Gister mezelf een doorlopbal aangegeven.. Laatste minuut eerst helft, ik schiet even van een aanzienlijke afstand, maar te kort. Ik ren d'r zelf achteraan, men tegenstander voorbij, bal valt naar voren, en ik kan perfect een doorlopbal nemen.Wat nou alleenspel.
De weerstand die je krijgt als je de schoen tordeert (neus beetpakt, hak beetpakt en tegengesteld in richting draait). Is wel eens een aandachtspunt bij Nike...quote:
Gaat voor m'n gevoel iets makkelijker dan dat dat met m'n Asics gingquote:Op maandag 2 maart 2009 11:13 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
De weerstand die je krijgt als je de schoen tordeert (neus beetpakt, hak beetpakt en tegengesteld in richting draait). Is wel eens een aandachtspunt bij Nike...
En dat is erg belangrijk bij een schoen voor mandjebal...geen ramp, daar zijn zooljtes voor, mocht je klachten krijgen.quote:Op maandag 2 maart 2009 16:51 schreef Luco het volgende:
Gaat voor m'n gevoel iets makkelijker dan dat dat met m'n Asics ging
Ik heb zaterdag SDO zien spelen, maar ik vond zijn broer toch echt een stuk beter. Maar dat er bij SDO een gat gaat vallen volgend seizoen dat is zeker. Nu maar hopen dat zn broer wel blijft...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:22 schreef Sjowhan het volgende:
Ah, KV Top Sassenheim krijgt een SDO/Kamerik-speler erbij. Nu wel hopen dat we in het zaalseizoen 2009/2010 nog in de League spelen (heb er de volste vertrouwen in natuurlijk!)
[ afbeelding ]
http://www.ad.nl/groeneha(...)ruilen_voor_TOP.html
http://www.ad.nl/groeneha(...)_kiest_voor_TOP.html
http://deweekkrant.nl/art(...)edo_smit_verlaat_sdo
Geen idee of het inderdaad zo heet, maar wat ik heb begrepen is dat de gemeente momenteel de brandweer heeft overruled en dit aantal ook heeft toegestaan in de hal. Rest wordt dus naar de kantine verhuizenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:00 schreef dribbel79 het volgende:
Ontheffing is toch op last van de brandweer? Dus mag je max. 500 man in de hal / je complex hebben?
Corner Blitz en Pro Intimate toch? Ik zie meer mensen op Corner Blitz spelen, maar dat kan ook aan mijn omgeving passen.quote:Op maandag 16 maart 2009 10:55 schreef dribbel79 het volgende:
iemand ervaring met de volgende schoen(en)???
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben reuze benieuwd welke schoen "beter" is voor korfballers
Zeker, zelfs als debutant hebben ze bewezen dat ze er echt wel thuishorenquote:Op zondag 15 maart 2009 23:08 schreef Burnie88 het volgende:
Erg knap en leuk van TOP! TOP hoort zeker thuis in de Korfbal League, dat hebben ze wel bewezen dit seizoen!
Er komt zeker nog 1 heer over, zie eerder in dit topic. Voor de rest durf ik het allemaal niet te zeggen.quote:Ben benieuwd wat TOP volgend jaar kan, misschien dat er wat nieuwe spelers komen?
Die Corner Blitz is ook met noppen te krijgen (Corner Blitz 7 studquote:Op maandag 16 maart 2009 14:59 schreef Lefrison het volgende:
Hmm, wat betreft die schoenen,
Zij die ook voor het (gras) veld een beetje knap? of alleen voor kunst
Ander blijf ik toch bij mijn oude vertrouwde Mitzuno's
quote:The ideal cleat for powerful players on synthetic field turf or multisurface fields. Resilient adiPRENE+ and support strap help forefoot drive when you need to move a big body.
Enige "echte" veldschoen voor korfbal is de Asics Gel Crossover CL Outdoor. Zowel de Adidas modellen (Corner Blitz en Pro Intimidate) als het Nike model (Landshark) zijn van oorsprong American Football schoenen.quote:Op maandag 16 maart 2009 15:35 schreef Lefrison het volgende:
50,- is niet zo raar voor die 7 Stud.
Zal eens kijken of ze ze bij mijn vertrouwde Korfbalzaak kunnen bestellen.
Zijn ze echt voor korfbal, want dat kan ik er zo niet uit vinden
Ik ga dit weekend toch nieuwe schoenen kopen, wilde eerst die Nike's halen, maar die winkel heeft die Adidas dingen ook. Toch even passenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:33 schreef dribbel79 het volgende:
Adidas is kwalitatief een betere schoen, en ze zijn sowieso steviger (de Asics schoen is best slap) en de Adidas schoen wordt door zowel mijn fysio als dr. Backx (sportarts bij het AZU) aangeraden!!!!!
Net terug van wintersport, maar heb die wedstrijd gekeken. Echt ongelofelijk dat jullie die wedstrijd nog weggaven. In het spel van RDZ zat echt geen enkele lijn(misschien dat jullie daar juist moeite mee hadden..) Zware deceptie voor jullie, die voor de 2e keer in 2 jaar een finale weggeven(Vorig jaar stond ik te feestenquote:Op maandag 16 maart 2009 08:49 schreef dribbel79 het volgende:
En in klasse 3F is RDZ kampioen geworden
Arena-RDZ:
Arena had aan 1 punt genoeg om kampioen te worden en 55 minuten lang zag het er naar uit dat dit ook ging lukken. De laatste 5 minuten kreeg Arena 3 goals tegen (waarvan de laatste in de laatste 30 seconden) en het sprookje is uit...
RDZ heeft dit seizoen op ervaring en routine de eerste plek op het allerlaatste moment gepakt...Arena komt er wel...nog ff wachten
Zaterdag naar Alphen aan de Rijn gereden om nieuwe schoenen te kopen. Die Nike Landsharks zit bijna geen demping in, iets wat in de Adidas schoenen veel meer zit. Uiteindelijk heb ik het Pro Intimidate 3/4 model genomen. Zitten heerlijk en kostten me maar 69 euro (itt 99,- wat ze op sommige webshops vragen).quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:50 schreef Luco het volgende:
[..]
Ik ga dit weekend toch nieuwe schoenen kopen, wilde eerst die Nike's halen, maar die winkel heeft die Adidas dingen ook. Toch even passen
Zojuist eerste training op die dingen gehad, zaten goedquote:Op maandag 23 maart 2009 17:02 schreef dribbel79 het volgende:
good busy!!
Ik ga ze binnenkort ook passen...
Vooruitquote:Op maandag 23 maart 2009 23:39 schreef dribbel79 het volgende:
Dat ging jij me toch vertellen??(die zaak die zo goedkoop was met die schoenen)
Moet je goed opletten dat er 2 Intimidate modellen zijn. Het Inimidate 2 en het Intimidate 3/4 model. Die 3/4 model staat bij de "sales" afdeling.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 10:04 schreef dribbel79 het volgende:
Topper, bedankt!! Maar ik zie op de site dat ze 79,- kosten ipv 69,- (maatje 11)
KVS gaat die pot niet winnen...quote:
http://www.korfballeague.nl/nieuws_item.asp?Id=626quote:Het Amsterdamse Blauw Wit/HavenFD zal ook komend seizoen uitkomen in de Lotto Korfbal League. In Scheveningen werd KVS met 23-24 verslagen. Marc Broere en Marijke van den Berg bleken door de thuisploeg niet af te stoppen.
Goed om te horen dat jij, als non-korfballer, zelfs als voetballer, zo'n goed beeld hebt gekregen van korfbal vanavond. Dat willen we zien/horenquote:Op zondag 12 april 2009 01:35 schreef raptorix het volgende:
Vanavond naar KZ geweest, was erg leuke wedstrijd, ben zelf geen korfballer maar ik heb er 5 neefjes en nichtjes die er spelen, prima organisatie en sfeer, als voetballer neem ik me petje af. Scheids floot wel erg rommelig, ben wel geen kenner maar hoorde dat ook van kenners, Jos roosenboom raakte werkelijk niks en denk dat dat toch wel het verschil maakte, van 20 schoten echt niks raak, werd op 22-20 met 3 minuten te gaan werd het nog spannend, met name omdat KZ nerveus speelde. Helaas kan ik er in Ahoy niet bij zijn omdat ik zelf moet voetballen dan, maar ga het zeker op TV kijken.
De hele wedstrijd was live te zien via RTV-NH en ook bij onlinequote:Op zaterdag 18 april 2009 22:22 schreef Sjowhan het volgende:
Godverd. 4-5 minuten maximaal korfbal op Studio Sport.
Echt, niet te geloven![]()
![]()
![]()
Natuurlijk wel veel zwemmen, tennis, wielrennen. Puick gedaan kut-studio sport![]()
![]()
*pissed*![]()
![]()
Ik heb het geprobeerd online te bekijken, zowel bij NH als drenthe, maar bandbreedte hadden ze in ieder geval niet genoeg (veeeeel buffering tijdens de wedstrijd)quote:Op zondag 19 april 2009 09:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
De hele wedstrijd was live te zien via RTV-NH en ook bij online
Rapportage was uitstekend, wel een beetje domper trouwens, maar KZ wel verdiend verloren, schotpercentages waren redelijk dramatisch.
quote:Hier trouwens de hele wedstrijd in herhaling: http://www.rtvnh.nl/asxgen.asp?nmid=35199&item=cmsroot%2Fstream%2FNHSport2009%2FKorfbalfinale%2Ewmv&start=0&tt=Bekijk%20de%20live-uitzending%20nogmaals
Maar wel in het archief van de NOS online. Was een samenvatting van 10 minuten.quote:Op maandag 20 april 2009 21:39 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd online te bekijken, zowel bij NH als drenthe, maar bandbreedte hadden ze in ieder geval niet genoeg (veeeeel buffering tijdens de wedstrijd)
[..]
Schijnt dat zondagmiddag ook een uitzending van Studio Sport geweest is met een langere editie van de korfbalfinale, maar dat heb ik (helaas) gemist. En natuurlijk niet op uitzendinggemist...
Hmm vanavond ff checken. Ben zelf bezig om te kijken of ik een offline versie van de wedstrijd kan maken, maar tot nu toe geen resultaat (wel de beelden, niet het geluidquote:Op maandag 20 april 2009 23:51 schreef Luco het volgende:
[..]
Maar wel in het archief van de NOS online. Was een samenvatting van 10 minuten.
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-506452/category/sport/
Heb de huisartsenpost aan de lijn gehad. Die dacht aan een hersenschudding en raadde me af te lezen, te computeren en tv te kijken. Nou lukte dat ook niet echt door de hoofdpijn. Gaat nu een stuk beter, zo goed als geen last meer. Toch is het kut je hele zondag verneukt te hebben doordat je niks kan/mag...quote:Op maandag 8 juni 2009 10:23 schreef dribbel79 het volgende:
Da's wel balen ja, hoor je niet vaak trouwens...beterschap!!
Is er ook echt een hersenschudding geconstateerd, want dan mag/ kan je beter niet lezen toch??
Gefeliciteerd! Mooi dat jullie van Tiel hebben gewonnen, enorme rotploeg is dat! Aan de einduitslag te zien was het geen hoogstaande pot denk ik?quote:Op zondag 7 juni 2009 14:03 schreef dribbel79 het volgende:
En gehaald!!!!
Haha, dat is inderdaad wel gaaf ja. Videoanalyse is zowieso een mooi middel om je tegenstander zijn/haar zwakke punten uit te gaan buiten.quote:Op maandag 8 juni 2009 16:59 schreef dribbel79 het volgende:
Veel spanning, heel veel spanning, onze taak was voor komen en degelijk uitspelen, dat hebben we nu (in tegenstelling tot andere finales) goed gedaan...de laatste weken stonden echt in het teken van de finale, de tegenstander werd geanalyseerd en elk individu werd bekeken en, nog mooier, compleet lam gelegd!
DWS, terug naar 3e of 4e klasse?? Wel klote
Welkomquote:Op maandag 8 juni 2009 18:28 schreef Felon het volgende:
Nieuwe korfballer meldt zich!
Speel zelf nu al 4 jaar in de selectie van Steeds Hooger uit Apeldoorn. Sinds een jaar in het eerste en dat is natuurlijk na de zomerstop weer de bedoeling. Zowel veld als zaal spelen we 1e klasse, dit jaar in beide competities vrij simpel in de middenmoot geïndigd.
We hebben al tig keer tegen ze gespeeld, dus een video was niet nodigquote:Op maandag 8 juni 2009 19:40 schreef Burnie88 het volgende:
Haha, dat is inderdaad wel gaaf ja. Videoanalyse is zowieso een mooi middel om je tegenstander zijn/haar zwakke punten uit te gaan buiten.
DWS terug naar 4e klasse... Ook al in de zaal. Maarja, helemaal op nul beginnen en er weer tegenaan gaan.
Dat is een mooi compliment. Alleen de wedstrijden onderling willen nog wel eens fel zijn, maar op zich is dat niet erg als je na de wedstrijd maar weer normaal met elkaar om kunt gaan.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:20 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
We hebben al tig keer tegen ze gespeeld, dus een video was niet nodig
DWS blijft een leuke club, we worden er altijd hartelijk ontvangen.
Jullie hebben wel een ander veld nodig
Haha, korfbal hoort op natuurgras man! Kunstgras is voor hockeyquote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:58 schreef Luco het volgende:
Gras... Gewoon alles naar kunstgras ombouwen
Ik speel bij DWS (kleine vereniging).. Maar heb afgelopen anderhalf jaar niet kunnen spelen doordat mijn voorste kruisband was gescheurd. Inmiddels geopereerd en bijna helemaal hersteld, maar het is nog een beetje de vraag in welk team ik dan volgend jaar ga spelen. In ieder geval minstens het 2e, en dat is reserve 4e klassequote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:07 schreef Felon het volgende:
Hmm niet erg bijzonder! Zitten wel een paar leuke clubs tussen hoor daar niet van, maar over het algemeen toch wel een flink aantal 'standaard' tegenstanders:
Asko 1
DOS-WK 1
Oranje Zwart 1
Rigtersbleek 1
SIOS (W) 1
Sparta (Zw) 1
Steeds Hooger 1
VDW-OLS 1
En bij welke club speel jij? Ook een mooie indeling?
Tsja, er staat altijd iets lekkers koud, je wordt er vriendelijk te woord gestaan en de keuken doet het ook goed. Als dan de wedstrijden ook nog goed verlopen (qua inzet, resultaat en onderlinge verstandhouding) ben je als club goed bezig...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:23 schreef Burnie88 het volgende:
Dat is een mooi compliment. Alleen de wedstrijden onderling willen nog wel eens fel zijn, maar op zich is dat niet erg als je na de wedstrijd maar weer normaal met elkaar om kunt gaan.
Een ander veld nodig? Kunstgras bedoel je? Op zich hebben we een heel mooi veld, er willen alleen nog wel eens wat kale plekken/hobbels/kuiltjes ontstaan wat niet fijn is voor je knie of enkel.
Ik denk dat hetzelfde geldt voor Arenaquote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:13 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Tsja, er staat altijd iets lekkers koud, je wordt er vriendelijk te woord gestaan en de keuken doet het ook goed. Als dan de wedstrijden ook nog goed verlopen (qua inzet, resultaat en onderlinge verstandhouding) ben je als club goed bezig...
En ja, jullie hebben een ander veld nodig, dat gras kan echt niet meer...
a) is het gewoon gras
b) is het te zacht
c) idd, het barst van de onregelmatigheden
d) korfbal doe je tegenwoordig op kunstgras
Klopt, hij heeft wat jaren in Dalto 1 gelopen en is toen (woont in IJsselstein geloof ik) bij Fortissimo gaan ballen. jaren hoofdklasse-niveau, achillespees afgescheurd (of beiden, weet ik niet meer) en af gaan bouwen...sympathieke vent, maar ook weer niet, omdat hij kampioen is geworden, hahaquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:05 schreef Burnie88 het volgende:
Mark van der Vussen is zeker zo'n oud-speler van Fortissimo 1? Ja tegen dat soort tegenstanders, en ook DVO 5 (volgens een klasgenoot van me spelen daar 2 á 3 ex-spelers van het 1e) is het altijd lastig spelen. En je komt dan inderdaad niet zo makkelijk meer uit die 4e klasse. Bovendien is de pd-regeling wel erg zwaar.
Kesteren is toch niet zo heel sterk? Die hebben in de zaal een PD duel van Reehorst gewonnen geloof ik...was een draak om te zien...ik heb Kesteren helemaal niet zo hoog zitten (laat onze hoofdtrainer het maar niet horen trouwensquote:Ik zie bij DWS 1 volgend jaar hetzelfde gebeuren (net zoals in zaal dit seizoen). Alle wedstrijden winnen, op 2 na, en dat was in ons geval Kesteren, een sterke en uitgebalanceerde ploeg. Dan wordt je dus 2e met zo'n 20 punten, toch geen promotie terwijl je niet in de 4e klasse thuishoort. Dat geldt dus ook voor jullie en dat gold voor Arena 1.
Kesteren heeft dit jaar 2 hele goede wedstrijden gespeeld tegen DWS, alhoewel DWS niet had mogen verliezen. Ze hebben het daar wel goed op de rit volgens mij, 2x kampioen geworden dit seizoen. Haha ja die beslissingswedstrijd tegen Reehorst was idd niet best, maar dat zijn dat soort wedstrijden nooit.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:14 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Klopt, hij heeft wat jaren in Dalto 1 gelopen en is toen (woont in IJsselstein geloof ik) bij Fortissimo gaan ballen. jaren hoofdklasse-niveau, achillespees afgescheurd (of beiden, weet ik niet meer) en af gaan bouwen...sympathieke vent, maar ook weer niet, omdat hij kampioen is geworden, haha
DVO 5 is bijna hetzelfde verhaal, allemaal steengoeie korfballers, ze sussen je in slaap in een pot, en al;s je dichterbij denkt te komen, schieten ze er 6 in en is de wedstrijd over.
[..]
Kesteren is toch niet zo heel sterk? Die hebben in de zaal een PD duel van Reehorst gewonnen geloof ik...was een draak om te zien...ik heb Kesteren helemaal niet zo hoog zitten (laat onze hoofdtrainer het maar niet horen trouwens)
Ach, het blijft toch hetzelfde liedje: kon ik maar heel goed korfballen, dan was de toegang tot Ahoy' gratis
Haha, maar Arena is ook wel een iets ander formaat tegenstander voor Kesteren dan DWS ofzo hoor.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:32 schreef dribbel79 het volgende:
Vreemd, Arena heeft een x in de zaal tegen Kesteren geoefend en ze (Kesteren) zijn er goed afgeveegd...in Ahoy'zonder betalen: ik ga in de horeca werken
Dai is klote, heb het zelf ook gehad toen ik in de A speelde. Dan ben je er inderdaad meteen anderhalf jaar uit, dus anderhalf jaar stil in je ontwikkeling. En als de revalidatie niet helemaal voorspoedig en zonder terugval gaat, reken dan maar meteen op 2 jaar voordat je een beetje terug bent op niveau.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:19 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ik speel bij DWS (kleine vereniging).. Maar heb afgelopen anderhalf jaar niet kunnen spelen doordat mijn voorste kruisband was gescheurd. Inmiddels geopereerd en bijna helemaal hersteld, maar het is nog een beetje de vraag in welk team ik dan volgend jaar ga spelen. In ieder geval minstens het 2e, en dat is reserve 4e klasse. 1e Speelt ook 4e klasse, dus ook absoluut geen mooie tegenstanders haha. Maargoed, we gaan nu de weg inzetten naar succes met een hele nieuwe selectie, beleidsplan, e.d.
DOS-WK en Rigtersbleek zijn nog wel mooie ploegjes toch? Ongelovelijk hoe DOS-WK is weggezakt de afgelopen jaren.
Wel een leuke vereniging, nieuwe eigen hal (groot nadeel is wel dat de lampen er in de zaal aan de wand hangen ipv aan het plafond) en er staat een nieuw kunstgrasveld op de agenda geloof ik...typisch zo'n ploeg die leuke aanwas of doorgroei nodig heeft, en een trainer die er een leuk geheel van smeedt...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:59 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Haha, maar Arena is ook wel een iets ander formaat tegenstander voor Kesteren dan DWS ofzo hoor.
Maar bij nader inzien is het niet zo'n hele bijzondere ploeg. Vooral omdat de coach verkast naar DVO 3 volgens mij.
Ik hoop inderdaad weer op mijn oude niveau te komen. Is dat bij jou dan wel gelukt?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:08 schreef Felon het volgende:
[..]
Dai is klote, heb het zelf ook gehad toen ik in de A speelde. Dan ben je er inderdaad meteen anderhalf jaar uit, dus anderhalf jaar stil in je ontwikkeling. En als de revalidatie niet helemaal voorspoedig en zonder terugval gaat, reken dan maar meteen op 2 jaar voordat je een beetje terug bent op niveau.
Maargoed, als ik het zo lees maken jullie als selectie zijnde een nieuwe frisse start, dus wie weet hoe het zich bij jullie de komende jaren gaat ontwikkelen. Kan snel gaan hoor, en hoe hoger je speelt hoe meer aantrekkingskract je hebt (spelers, trainers, sponsoren), en dan zit je zomaar in die positieve spiraal omhoog. Binnen een jaar of 5 kan een club geweldig klimmen of dalen.
DOS is inderdaad zwaar afgezakt, en Bleek is er ook zeker niet sterker op geworden. Verleden jaar is iets van 70 procent uit het eerste gestopt/weggegaan, dus het 2e werd het 1e, en het derde werd het 2e. Logisch gevolg daarvan is dat het niveau keldert, maar het is absoluut een sympathieke club waarmee we regelmatig tot in de late uurtjes doorzakken na een wedstrijd.
Die naam hebben wij ook trouwens, als die gasten van StH komen dan slaan ze extra drank in en zorgen ze voor dubbele kantinebezetting. Regelmatig is de volledige thuisvereniging weg en zitten wij nog gezellig te bieren en wijnen. Prestatie mits plezier!![]()
Heb trouwens met het ploegje dat ik train/coach weleens tegen jullie gespeeld, zelf nog nooit.
Die oude coach van Reehorst (ik denk dat je Theo bedoelt), traint/coacht nu bij Activitas volgens mij. Bij Reehorst moest hij gedwongen weg ofzoiets, maar het is daar ook wel zo'n zooitje, dus maar goed dat hij daar weg moest.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:31 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Wel een leuke vereniging, nieuwe eigen hal (groot nadeel is wel dat de lampen er in de zaal aan de wand hangen ipv aan het plafond) en er staat een nieuw kunstgrasveld op de agenda geloof ik...typisch zo'n ploeg die leuke aanwas of doorgroei nodig heeft, en een trainer die er een leuk geheel van smeedt...
Wat doet die ouwe trainer/coach van Reehorst tegenwoordig, die is een jaar geleden aan de kant gezet en sindsdien zie ik hem overal (Putten, Wageningen, etc.) maar heeft ie een ploeg??
Misschien wel leuk om te weten: gaan er veel spelers weg bij jouw club, en gaan ze hogerop, lageraf of stoppen ze? Bij ons gaat er één naar Animo, er gaat er één verhuizen naar Deventer en onze coach (Arena 2) gaat naar De Meeuwen
Dat is nog maar de vraag, aangezien hij het gevoel kreeg dat ze niet echt op nieuwe heren zitten te wachten, aangezien ze er al genoeg hebbenquote:Op woensdag 10 juni 2009 09:33 schreef Burnie88 het volgende:
Jammer dat jullie je coach en 2 spelers kwijtraken. Gaat die persoon die naar Deventer gaat bij Devinco spelen?
Mij is dat zeker gelukt ja, maar heb er wel ruim 2.5 jaar over gedaan. Soms denk ik weleens: waar had ik nu gestaan als korfballer als ik die 2.5 jaar mezelf gewoon had kunnen doorontwikkelen? Niet eens zozeer dat ik dan op een hoger niveau bij een andere club was gaan ballen hoor, dit is gewoon mijn clubje en daar blijf ik bij. Maar meer puur de motivatie beter te worden, na 2.5 jaar begin je echt weer op nul natuurlijk.quote:Op woensdag 10 juni 2009 09:30 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ik hoop inderdaad weer op mijn oude niveau te komen. Is dat bij jou dan wel gelukt?
Ja inderdaad, ik ben ook wel positief over ons 1e en 2e. Volgend seizoen hele nieuwe start. 6 Nieuwe mensen erbij (uit eigen vereniging), technisch beleidsplan, eindelijk een TC en een trainer/coach (die er het afgelopen seizoen tot aan de zaal niet was). Dus ik ben benieuwd.
Wel leuk dat je bij een ploeg als Rigtersbleek zo leuk ontvangen wordt en lekker kan bieren tot de late uurtjes. Zo hoort het na de wedstrijd eigenlijk altijd te zijn.
Heb je het afgelopen jaar met een D-ploeg (ik dacht D1) tegen onze D1 gespeeld? Die D1 zal volgend jaar grotendeels mijn C1 worden.
Ach ja, iedereen doet het omdat hij of zij het leuk vind. Wat er leuk aan is is voor iedereen weer anders. De één gaat puur voor presteren, de ander voor de gezelligheid en weer een ander voor een combinatie van beide. En dat heeft natuurlijk ook met je leeftijd te makenquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:22 schreef Sjowhan het volgende:
Netjes dat jullie op hogere niveaus spelen. Opzich wel leuk om daar te spelen, maar ik zal dat niveau nooit (meer) behalen (ben al bijna een ouwe lul
). Daarnaast hoeft het hele competitie-gedoe voor mij niet echt, laat mij maar lekker een balletje gooien met leuke tegenstanders
.
..................
Ik kijk dus weer uit naar eind augustus om weer te starten met trainingen
Haha, ik train ook lekker door deze zomer! Naast onze veldaccomodatie ligt een grote sportschool, en die komen 1x per week aan de selectie specifieke korfbal trainingen geven. Denk daarbij aan interval- en duurlopen, krachtsoefeningen, balans en coördinatie-oefeningen etc. Zij hebben een reclamebord en een pagina reclame in de clubkrant gekregen, wij krijgen in plaats van geld trainingen van ze!quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:15 schreef dribbel79 het volgende:
Ik train lekker door in de zomerstop, in Wageningen...op die manier hoop ik dat de seizoensstart me minder opbreekt dan normaal
Tsja, genoeg misschien wel, maar misschien kunnen ze ook nog wel iemand die kwalitatief goed is gebruiken. Bij Devinco loopt het totaal niet de afgelopen tijd.quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:07 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag, aangezien hij het gevoel kreeg dat ze niet echt op nieuwe heren zitten te wachten, aangezien ze er al genoeg hebben
Dit is helemaal correct. TOP/Wereldtickets.nl to be precise.quote:Op woensdag 10 juni 2009 14:58 schreef Burnie88 het volgende:
@ Sjowhan:
Jij speelt toch bij TOP? Of verwar ik je nu met een andere usert op dit forum?
Ja oke. Nog gefeliciteerd met het kampioenschap in de overgangsklasse danquote:Op woensdag 10 juni 2009 20:07 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Dit is helemaal correct. TOP/Wereldtickets.nl to be precise.
Bij welke vereniging + team speel jij?quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:04 schreef Luco het volgende:
Topic maar opleuken met een fototje
[ afbeelding ]
Nouja.. Het is wel beter geworden dan dat het was, maar in mijn ogen moet er nog aan de weg getimmert worden voordat ik zelf kan zeggen dat er ook inderdaad aandacht is naar de lagere teams.quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:09 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ja oke. Nog gefeliciteerd met het kampioenschap in de overgangsklasse dan. Maar is het, omdat jullie eerste seniorenteams hoog spelen, zo dat de lagere seniorenteams minder aandacht krijgen (van o.a. het TC) dan dat ze verdienen?
Ja op zich is het logisch, maar spelers uit de lagere teams moeten natuurlijk niet het gevoel krijgen buitengesloten te worden. Het probleem is natuurlijk ook dat er niet altijd genoeg mankracht is om alle teams goed te begeleiden qua technische zaken.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:55 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Nouja.. Het is wel beter geworden dan dat het was, maar in mijn ogen moet er nog aan de weg getimmert worden voordat ik zelf kan zeggen dat er ook inderdaad aandacht is naar de lagere teams.
Het was namelijk geheel niet zo; enkel de hoge teams die inderdaad in de OK/HK spelen (of gaan spelen) hadden de meeste aandacht; de rest werd een beetje afgeschoven.
Maar dit is (helaas) niet enkel bij ons, maar bijna wel bij elke vereniging; de hogere teams zijn namelijk interessanter, en hebben dan ook meer aandacht en tijd nodig dan de lagere teams.
Los van het feit dat mensen van net buiten de selectie niet het gevoel hebben ooit nog aan te kunnen sluiten op de selectie...er zijn zat verenigingen waar men spelers haalt/koopt en dat het derde en het vierde gewoon 3 klassen lager spelen...quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:05 schreef Burnie88 het volgende:
Ja op zich is het logisch, maar spelers uit de lagere teams moeten natuurlijk niet het gevoel krijgen buitengesloten te worden. Het probleem is natuurlijk ook dat er niet altijd genoeg mankracht is om alle teams goed te begeleiden qua technische zaken.
Er zijn wat mooie complexen in korfballand, ik noem een Woudenberg en SKF in Veenendaal...wat is volgens jullie de mooiste accommodatie?quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:05 schreef Burnie88 het volgende:
Ik las trouwens laatst in het blad Korfbal! een artikelen over jullie nieuwe accomodatie (veld, zaal, fitnessruimte). Wat een ongelovelijk mooi complex daar zeg! Echt luxe.
Accomodatie van Woudenberg is inderdaad ook geweldig. Het enige kleine nadeel is dat de boel deels gedeeld moet worden met de voetballers en de zaal staat er niet bij. Maar dat is dan ook het enige. De rest is super.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:55 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Er zijn wat mooie complexen in korfballand, ik noem een Woudenberg en SKF in Veenendaal...wat is volgens jullie de mooiste accommodatie?
Ik ga voor Woudenberg, lekker knus, nieuw en de kleedkamers ondergonds, super!
Gaafquote:Op woensdag 10 juni 2009 23:05 schreef Burnie88 het volgende:
Ik las trouwens laatst in het blad Korfbal! een artikelen over jullie nieuwe accomodatie (veld, zaal, fitnessruimte). Wat een ongelovelijk mooi complex daar zeg! Echt luxe.
Bijna vergeten ja, De Meeuwen!! Geweldige locatie en veld, zaal etc.quote:Op donderdag 11 juni 2009 16:23 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Op zich is de locatie en het complex van DVO ook heel mooi, het is alleen wat oud geworden allemaal. Ook De Meeuwen heeft trouwens een toplocatie en accomodatie.
Ik wilde ook De Meeuwen opperen! Maar het veld van ASVD is ook niet mis! Alleen mist de eigen zaal nog (toch?)!quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:06 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Bijna vergeten ja, De Meeuwen!! Geweldige locatie en veld, zaal etc.
DVO is ouwe zooi idd, paar weken terug op dat hoofdveld gestaan, in de ovaal lijkt het wel slecht Leenbakker tapijt...helemaal weggesleten!
Ja daar zal nog wel een hele organisatie (achter moeten) zitten om dat allemaal in goede banen te leiden. Hoeveel leden heeft TOP eigenlijk? 600 ofzoiets?quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:11 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Gaaf. Mja, we hebben in ieder geval veel complimenten gekregen tijdens het jaarlijkse ' 5 districten toernooi', zowel van bezoekers als van de bond zelf
.
Ben ook heeeeel erg blij ermee. Zit zelf actief in de organisatie die zorgt voor het reilen en zeilen van de kantines, en het zal nog wel wat wennen zijn aangezien bij zaalwedstrijden van ons eerste het gigantisch druk is. Dit hebben we al gemerkt met de 3 laatste wedstrijden die het eerste speelden in onze eigen hal..
Nu bij Rondom d' Olle Grieze (ROG) in Groningen in het tweede. Speel daarmee 1e klasse veld en zaal. Seizoen hiervoor bij KC Rodenburg in het 2e gespeeld. Op die foto ben ik dat ventje in het blauwquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:24 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Bij welke vereniging + team speel jij?
Oke dan, gaafquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:27 schreef Luco het volgende:
[..]
Nu bij Rondom d' Olle Grieze (ROG) in Groningen in het tweede. Speel daarmee 1e klasse veld en zaal. Seizoen hiervoor bij KC Rodenburg in het 2e gespeeld. Op die foto ben ik dat ventje in het blauw.
Heb altijd landelijk gespeeld, maar ROG kende ik ook nietquote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:22 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Oke dan, gaaf. Je bent rebounder? Ik had eerlijk gezegd nog nooit van ROG gehoord
. Maar komt ook omdat ik alleen in oost korfbal.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:22 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Oke dan, gaaf. Je bent rebounder? Ik had eerlijk gezegd nog nooit van ROG gehoord
. Maar komt ook omdat ik alleen in oost korfbal.
ROG 1 speelt al een tijdje in de 1e klasse, ROG 2 heeft tot nu toe altijd tussen 1e en 2e klasse gehangen, Dit seizoen voor het eerst in de geschiedenis van ROG gehandhaafd met het tweede in de 1e klasse. Volgend jaar "hoge" ambities. Bovenin meedraaien voor zowel 1 als 2.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:24 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Heb altijd landelijk gespeeld, maar ROG kende ik ook niet
De strijd om een plaats in de KL-veldcompetitie is losgebarsten tussen OVVO en TOP/Wereldtickets.nl. Ik ben heel benieuwd wie er as zaterdag wintquote:De TOP-spelers bedankten hun publiek na de 19-23 winst tegen OVVO. Misschien wilden ze zich ook wel een beetje verontschuldigen want echt goed had TOP niet gespeeld. Zoveel supporters mee (waaronder twee bussen) en dan te weinig brengen. “Dat gaan we zaterdag dan ook zeker beter doen”, zei Christa. “En ik ga dan wel die ballen er in gooien”, beloofde Nisha.
Ik zit in selectie 1/2. Opstelling 1e kan iedere week variëren, dus niet echt in een vast team.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:28 schreef MaleDuck het volgende:
Nog mensen die moeten gaan knokken voor een selectieplaats voor volgend seizoen of weten jullie al in welk team jullie komen?
Zitten een paar leuke doelpuntjes tussen. TOP verdient het trouwens om te promoveren, hele veldseizoen nog geen pot verloren!quote:Op maandag 15 juni 2009 11:37 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
De strijd om een plaats in de KL-veldcompetitie is losgebarsten tussen OVVO en TOP/Wereldtickets.nl. Ik ben heel benieuwd wie er as zaterdag wint
verslag
Valt er bij jullie niemand af naar 3? Ik las vanmorgen dat ik mag gaan knokken voor mn plaats in het 4e team...quote:Op maandag 15 juni 2009 12:10 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Ik zit in selectie 1/2. Opstelling 1e kan iedere week variëren, dus niet echt in een vast team.
Als er niks van buitenaf komt gewoon lekker in Arena 2...ind e wandelgangen gehoord dat er wellicht 4 a 5 heren over zouden komen, dan wordt het different cook..quote:Op maandag 15 juni 2009 11:28 schreef MaleDuck het volgende:
Nog mensen die moeten gaan knokken voor een selectieplaats voor volgend seizoen of weten jullie al in welk team jullie komen?
tja geruchten... bij ons in de vereniging zouden er 3 dames uit het eerste stoppen.. nu is dat er maar 1...quote:Op maandag 15 juni 2009 12:43 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Als er niks van buitenaf komt gewoon lekker in Arena 2...ind e wandelgangen gehoord dat er wellicht 4 a 5 heren over zouden komen, dan wordt het different cook..
Er zijn al mensen afgevallen, selectie voor volgend jaar is nu al bekendgemaakt. Dus ik ben zeker van mijn plekkie, mits mijn knie het volhoudt... Maar daar gaan we vanuit.quote:Op maandag 15 juni 2009 12:27 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Valt er bij jullie niemand af naar 3? Ik las vanmorgen dat ik mag gaan knokken voor mn plaats in het 4e team...
Gefeliciteerd met de promotie! Dik verdiend. Wat een mooi seizoen heeft TOP gedraaid zeg!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:24 schreef Sjowhan het volgende:
Vanmiddag gaat het los, de promotiewedstrijd tussen Top/Wereldtickets.nl en Ovvo/De Kroon. Mocht er interesse zijn wat de tussenstand is, kunnen jullie deze vinden op http://www.kvtop.nl/joomla/index.php?option=com_liveticker&Itemid=356
TOP (s) was zeker supersterkquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:44 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met de promotie! Dik verdiend. Wat een mooi seizoen heeft TOP gedraaid zeg!
Volgens mij was de 2e helft supersterk van TOP? Of was OVVO zo zwak?
Er komt gewon een nieuwe hoorquote:
Thankgod dat je opmerking geen indruk maakt op de users hier in dit topic.quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:08 schreef raaavi het volgende:
Thankgod, dit topic is bijna dicht.
SKF is al tijden niet meer in goede doen, dus de uitslag was van tevoren eigenlijk al bekendquote:Op donderdag 25 juni 2009 19:04 schreef Burnie88 het volgende:
Haha, ik had het gelezen van dat doelpunt ja. Wel gaaf dat die gewoon goedgekeurd werd, en ook gaaf voor Luuk.
Ik vind de uitslag wel heeeeeeel groot.. Natuurlijk, Oranje is een ongelovelijk goed team (wat een opstelling!), maar SKF is toch hoofdklasser. Zo dik verliezen is dan wel opvallend vind ik. Of was het meer een lolwedstrijdje?
Jouw fantastische "Puma Jamaica" topic gelukkig ook...quote:
Oh ja, dat zeker. Maar meer dan 30 om de oren krijgen is niet best.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 13:13 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
SKF is al tijden niet meer in goede doen, dus de uitslag was van tevoren eigenlijk al bekend
quote:Op donderdag 25 juni 2009 19:34 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Thankgod dat je opmerking geen indruk maakt op de users hier in dit topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |