Hier in ’t durp hebben we diverse winkels, o.a. Super de Boer, Albert Heijn (een lekkere grote in het centrum), Dirk, Aldi, Lidl, C1000 en daarnaast op woensdag een grote markt.
De Dirk zit nu op loopafstand dus daar ga ik het meest naar toe, en als ik van mijn werk naar huis fiets neem ik vaak nog wat dingetjes mee bij de Lidl of de AH, want die liggen op de route. Andere winkels kom ik wel eens, maar dan moet ik er speciaal voor gaan als ze een bepaalde aanbieding hebben of zo.
Vervelende aan de markt is dat-ie er alleen op woensdag staat en dan werk ik normaal gesproken, dus daar kom ik niet zo vaak. Als-ie op zaterdag of zondag zou zijn ging ik elke week.
De Dirk is een fijne winkel, goed assortiment voor prima prijzen, leuke aanbiedingen, het enige nadeel is dat het zo’n klein filiaaltje is (je kan net met twee karretjes langs elkaar, en als ze toevallig vakken aan het vullen zijn kun je beter omlopen).
AH in het centrum is zoals gezegd heel groot, iets van twaalf kassa’s of zo, loopt lekker snel door mits ze allemaal open zijn. Lekker brede gangpaden, niet zo’n gedrang als bij de Dirk. Daar wil ik dan best wat meer voor betalen.
Lidl is ideaal voor de basisdingen; melk, boter, rijst en aardappelen, vleeswaren en kaas en zo, je dagelijkse boodschappen zal ik maar zeggen. Voor specifieke dingen ga ik dan naar Dirk of de AH.