Als ik niks gedaan heb ga ik daar natuurlijk niet voor mn lol zitten.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:28 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dus je ziet toch wel in dat het geen pretje is. Prima.
Je zit daar ook nooit voor je lol natuurlijk.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als ik niks gedaan heb ga ik daar natuurlijk niet voor mn lol zitten.
Nee zeker niet, wat ik wel raar vind is dat hier ook meisjes zitten, die slachtoffer zijn geworden van loverboys, omdat er geen ruimte is voor hun bij andere instanties..quote:Op woensdag 19 november 2008 20:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je zit daar ook nooit voor je lol natuurlijk.
Jij ziet er blijkbaar tegenop om daar een paar dagen te blijven. Dus je ziet toch wel in dat het geen pretje is om daar te blijven.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als ik niks gedaan heb ga ik daar natuurlijk niet voor mn lol zitten.
verhaaltjes uit m'n duim zuigen kan ik ookquote:Op woensdag 19 november 2008 20:27 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Tijdje terug. Een aantal mensen die een nachtje zijn gaan slapen in een gevangenis.
Dat waren van die mensen die dachten dat het helemaal geen straf was om in een cel te zitten. Na dat nachtje waren ze wel heel erg blij dat ze weer naar huis mochten. Het gevangenisleven was hun toch zwaar tegen gevallen.
Het is zo makkelijk oordelen over situaties die je niet kent. Dat mensen dat toch massaal doen op forums als dit blijft jammer.
Dat gaat meer om de mensen die daar ook vast zitten.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:38 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Jij ziet er blijkbaar tegenop om daar een paar dagen te blijven. Dus je ziet toch wel in dat het geen pretje is om daar te blijven.
Ook dat bepaald mee aan het feit dat het geen pretje is om opgesloten te zitten in een jeugdgevangenis.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat gaat meer om de mensen die daar ook vast zitten.
Het enige dat er onprettig aan is, is dat er allemaal van die ongecontroleerde ADHD josten rondlopen. Maar die lui die in zo'n gevangenis belanden zijn meestal zelf ook ongecontroleerd ADHD jost, dus dan wordt de aanwezigheid van soortgenoten toch een stuk minder als 'vervelend' ervaren, maar eerder als stimulerend.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:45 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ook dat bepaald mee aan het feit dat het geen pretje is om opgesloten te zitten in een jeugdgevangenis.
Verschil is alleen dat ik dat niet doe.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:39 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]
verhaaltjes uit m'n duim zuigen kan ik ook
Zo te horen ben jij vaak in een dergelijke gevangenis geweest.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:50 schreef BabyBel4 het volgende:
[..]
Het enige dat er onprettig aan is, is dat er allemaal van die ongecontroleerde ADHD josten rondlopen. Maar die lui die in zo'n gevangenis belanden zijn meestal zelf ook ongecontroleerd ADHD jost, dus dan wordt de aanwezigheid van soortgenoten toch een stuk minder als 'vervelend' ervaren, maar eerder als stimulerend.
Lachen toch zo'n gevangenis.quote:Het idee dat de gevangenis een hotel is, - zoals bijvoorbeeld bewaarders keer op keer op verjaardagsfeestjes te horen krijgen -, daar keren de meeste bezoekers naar de rondleiding wel van terug. Niet zelden klinkt zelfs medelijden door over het leven tussen de muren. ,,Vergeet niet dat iedereen die hier zit in een afhankelijkheidspositie zit. Je moet vragen om wc-papier en vervolgens of de wc mag worden doorgetrokken,'' zegt bewaker Peter.
Klopt, in de cel zitten is helemaal niet leuk. Dat neemt niet weg dat ik in deze liever het volwassen strafrecht toegepast had zien worden, twee jaar voor een dergelijke doodslag is wel érg karig.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:52 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Verschil is alleen dat ik dat niet doe.
Er is elk jaar wel een open dag in de gevangenis en mensen komen daar veelal "bekeerd" van terug.
Zoals hier http://www.deweekkrant.nl(...)_BEV-12_080521_1.pdf Blauwe kolom.
Misschien een idee om eens een keer mee te doen aan zo'n open dag voor de mensen die denken dat het leuk is om opgesloten te worden.
2 jaar in het leven van een tiener is, volgens mij, vergelijkbaar met 10 jaar in het leven van een volwassenen.quote:Op woensdag 19 november 2008 23:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Klopt, in de cel zitten is helemaal niet leuk. Dat neemt niet weg dat ik in deze liever het volwassen strafrecht toegepast had zien worden, twee jaar voor een dergelijke doodslag is wel érg karig.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar we hebben het hier wel over doodslag... Het opzettelijk iemand het leven ontnemen. Dat mag best negatieve gevolgen hebben voor het leven van iemand (en: als je op 30 jarige leeftijd iemand om zeep helpt, kun je het verder ook meestal wel vergeten...).quote:Op woensdag 19 november 2008 23:30 schreef Houtworm het volgende:
[..]
2 jaar in het leven van een tiener is, volgens mij, vergelijkbaar met 10 jaar in het leven van een volwassenen.
Er gebeuren zoveel dingen met iemand op die leeftijd, daarvan zal die een groot deel missen. Denk aan opleiding, persoonlijke ontwikkeling.
Als je iemand op zijn 16de als volwassene 10 jaar opsluit, dan weet je zeker dat die jongen geen kans meer heeft om normaal te functioneren in de maatschappij. Te oud om nog te gaan leren, te oud voor eerste baantjes, zolang uit de samenleving geweest dat die niet meer weet hoe het werkt en niet genoeg levenservaring om goed te overleven.
Plus dat die 10 jaar in de gevangenis heeft moeten overleven tussen allerhande misdadigers. Lijkt me ook geen goede ontwikkeling voor een jong iemand met weinig weerstand die daarna normaal moet gaan functioneren in de maatschappij.
Op 30 jarige leeftijd weet je al beter hoe het leven gaat. Je staat zelfverzekerder in het leven en daarmee kun je je beter staande houden in een gevangenis. Je hebt waarschijnlijk een opleiding afgemaakt en je eerste baantjes achter de rug.quote:Op woensdag 19 november 2008 23:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, maar we hebben het hier wel over doodslag... Het opzettelijk iemand het leven ontnemen. Dat mag best negatieve gevolgen hebben voor het leven van iemand (en: als je op 30 jarige leeftijd iemand om zeep helpt, kun je het verder ook meestal wel vergeten...).
Nou en? Dat joch heeft al een leven van iemand anders vernietigd, om nog maar niet te spreken van wat hij de nabestaanden heeft aangedaan! Wat mij betreft verdient hij het dat de rest van zijn leven verpest is. Wat mij betreft ziet hij nooit meer de zon...quote:Op woensdag 19 november 2008 23:55 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Op 30 jarige leeftijd weet je al beter hoe het leven gaat. Je staat zelfverzekerder in het leven en daarmee kun je je beter staande houden in een gevangenis. Je hebt waarschijnlijk een opleiding afgemaakt en je eerste baantjes achter de rug.
Allemaal ervaringen die je in de leeftijd 16 t/m 25 opdoet.
Als je mensen op hun 16 al tot ver na hun 20ste in de bak stopt, weet je bijna wel zeker dat je de rest van z'n leven verpest. Is dat het doel van iemand in de cel stoppen?
Zelfs in het volwassenenstrafrecht krijgt een veroordeelde niet automatisch een levenslange straf.quote:Op woensdag 19 november 2008 23:59 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Nou en? Dat joch heeft al een leven van iemand anders vernietigd, om nog maar niet te spreken van wat hij de nabestaanden heeft aangedaan! Wat mij betreft verdient hij het dat de rest van zijn leven verpest is. Wat mij betreft ziet hij nooit meer de zon...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |