Nou oke in veel gevallen kom je er goed mee weg..quote:
Burgers straffen even zwaar als Rechters! lees dat topic eens door.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:57 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nou oke in veel gevallen kom je er goed mee weg..
Niet in alle gevallen deze bijv. :
http://www.ad.nl/utrecht/(...)_roofovervallen.html
Ja het zal best zo zijn, ik vind persoonlijk de straffen 9 v/d 10 keer te laag.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:59 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Burgers straffen even zwaar als Rechters! lees dat topic eens door.
Het blijkt dat veel mensen strafmaten veel beter begrijpen als ze zich in de zaak verdiepen en niet alleen maar op een forum moord en brand gaan schreeuwen.
Vrij door goed gedrag kennen ze niet in het jeugdstrafrecht.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:04 schreef MisterGreen het volgende:
Na aftrek voorarrest en goed gedrag dus gelijk al vrij
Dat komt waarschijnlijk doordat jij je mening basseerd op wat de media melden en je totaal niet in de zaken en het strafrecht verdiept.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja het zal best zo zijn, ik vind persoonlijk de straffen 9 v/d 10 keer te laag.
Je gaat nu een strafeis vergelijken met een uitspraakquote:Op woensdag 19 november 2008 20:04 schreef MisterGreen het volgende:
iemand vermoorden 2 jaar.
en wat brandjes stichten 5 jaar??
Ja dat snap ik dat dat verschil is. Maar in dit geval dient dat recht van minderjarig te vervallen.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:48 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Een simpele reactie op jouw betoog is al genoeg:
Volwassenen strafrecht is anders dan jeugd strafrecht.
Als jij dat nu nog niet begrijpt, dan heeft het geen zin om verder een discussie met jou te voeren.
ja tuurlijk.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:06 schreef Shreyas het volgende:
Walgelijk lage straf inderdaad.
Er is zoveel slapheid in Nederland dat er gewoon criminaliteit in de hand gewerkt wordt.
En dan zijn er nog mensen die het lef hebben om te zeggen: ''Het is nog maar een kind", ''Hij bedoelde het niet zo'', ''Hij was onder invloed van drank/vrienden'', ''Het was een ongeluk'', ''Hij zal er zelf wel veel spijt van hebben'', ''Zijn hele leven is zelf al naar de klote omdat hij moet leven met een moord die hij gepleegd heeft'', etc.![]()
WHO CARES?
Laten we eens ophouden om ons in Nederland steeds te bekommeren en steeds empathie te hebben met de dader. Laten we die nou eens keihard aanpakken en er voor zorgen dat hij niemand meer kan lastig vallen. Waarom zouden we iemand die een ander van het leven beroofd een hand boven het hoofd houden?
Dat dat jeugdrecht in dit geval dient vervallen is jouw mening. Mensen die zich ECHT met deze zaak hebben beziggehouden denken daar anders over.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja dat snap ik dat dat verschil is. Maar in dit geval dient dat recht van minderjarig te vervallen.
Maar kennelijk vind jy het normaal dat je iemand met een klauwhamer vermoord.
Je bent echt te simpel.
Strafrecht intresseerd me idd vrij weinig ja.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:06 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk doordat jij je mening basseerd op wat de media melden en je totaal niet in de zaken en het strafrecht verdiept.
De cel?quote:Op woensdag 19 november 2008 20:10 schreef Houtworm het volgende:
[..]
ja tuurlijk.
Een tiener 2 jaar in de cel stoppen is die persoon de hand boven het hoofd houden.
Vast wel.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Strafrecht intresseerd me idd vrij weinig ja.
Ik heb me wel eens in wat zaken verdiept maar dan nog zal de straf bij mij hoger zijn..
Kan jij me misschien uitleggen waarom als Patrick Kluivert of Marco Bakker met zn dronken harses iemand anders dood rijdt een taakstraf krijgt en andere mensen gewoon gevangenisstraf krijgen?
Misschien is hier een verklaring voor?
En ze kunnen ongelimiteerd gebruik maken van die computer, voetbal-veld en krijgen elke dag een feestje?quote:Op woensdag 19 november 2008 20:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
De cel?
Laat me niet lachen zeg...
Ik woon vlakbij een jeugdgevangenis en ze hebben daar gewoon een computer, relaxt voetbalveld en ja zelfs feestjes.
Net op kamers wonen behalve dan dat je er niet uit kunt (vrij relaxte kamers ook nog).
mijn zwager heeft ook iemand dood gereden ook zijn schuld ook taakstraf.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:13 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Strafrecht intresseerd me idd vrij weinig ja.
Ik heb me wel eens in wat zaken verdiept maar dan nog zal de straf bij mij hoger zijn..
Kan jij me misschien uitleggen waarom als Patrick Kluivert of Marco Bakker met zn dronken harses iemand anders dood rijdt een taakstraf krijgt en andere mensen gewoon gevangenisstraf krijgen?
Misschien is hier een verklaring voor?
Hij had die hamer niet bij zich, die lag op het terrein met de pallets en hij had hem gepakt om mee te kloten.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:53 schreef Frutsel het volgende:
Vraag me af wat dat "jeugd-detentie" precies inhoudt... of dat idd zon "playstation idee" is dat sommigen aan ons voorhouden.Zit daar ook nog " proef verlof" of "vervroegde vrijlating bij goed gedrag", of "minus voorarrest" bij?
Ik vind het te bizar voor woorden... waarom had ie uberhaupt een hamer bij zich? voor het carbid ofzo?
Ik hoor ze in ieder geval elke dag voetballen, feestjes natuurlijk niet elke dag..quote:Op woensdag 19 november 2008 20:20 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En ze kunnen ongelimiteerd gebruik maken van die computer, voetbal-veld en krijgen elke dag een feestje?
Hoe dan ook, ze worden niet bepaald de hand boven het hoofd gehouden. Of jij moet het normaal vinden om elke avond opgesloten te worden, niet te kunnen bellen met je vrienden en familie wanneer je wilt, niet naar een leuk feest of concert te kunnen gaan.
Had hij ook gedronken dan?quote:Op woensdag 19 november 2008 20:20 schreef MisterGreen het volgende:
[..]
mijn zwager heeft ook iemand dood gereden ook zijn schuld ook taakstraf.
dus u praat onzin
beetje teveel onderbuik.
u stemt pvv?
Ga je toch lekker een paar weken daar logeren.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik hoor ze in ieder geval elke dag voetballen, feestjes natuurlijk niet elke dag..
En normaal vind ik het niet, een straf ook niet echt in dit geval.
mag ik een teeeiiiltjequote:Op woensdag 19 november 2008 20:20 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En ze kunnen ongelimiteerd gebruik maken van die computer, voetbal-veld en krijgen elke dag een feestje?
Hoe dan ook, ze worden niet bepaald de hand boven het hoofd gehouden. Of jij moet het normaal vinden om elke avond opgesloten te worden, niet te kunnen bellen met je vrienden en familie wanneer je wilt, niet naar een leuk feest of concert te kunnen gaan.
Ja lekker tussen de loverboys zittenquote:Op woensdag 19 november 2008 20:23 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ga je toch lekker een paar weken daar logeren.
Tijdje terug. Een aantal mensen die een nachtje zijn gaan slapen in een gevangenis.quote:
Dus je ziet toch wel in dat het geen pretje is. Prima.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:26 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja lekker tussen de loverboys zitten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |