Is dat zo?quote:Op woensdag 19 november 2008 13:15 schreef nietzman het volgende:
Naar de aarde.
Klopt.quote:
Duurt even, maar ook zo'n tas komt gewoon aan op aarde.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:18 schreef etoz het volgende:
[..]
anders zou het tasje toch vallen naar de aarde ipv zweven?
Dus wanneer ik in de ruimte zou zijn en ik zou iets richting de zon gooien dan gaat het alsnog naar de aarde?quote:
Ja natuurlijk. Die tas zweeft in de aantrekkingskracht van de aarde. Als er op dat punt geen aantrekkingskracht zou zijn zou hij als een raket de ruimte inschieten. Dankzij die aantrekkingskracht blijft hij dus in een baan rond de aarde. En zal hij ook langzaamaan richting de aarde gaan zakken en over een tijd verbranden in de dampkring.quote:
Lijkt me sterk,quote:Op woensdag 19 november 2008 13:19 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Duurt even, maar ook zo'n tas komt gewoon aan op aarde.
Nee, dat is echt zo. Zo'n tas zit vol homokinetische koppelingen welke reageren op sonar. Sonar in de vorm zoals wij die kennen is terug te vinden op aarde. Zo'n tas weet dus feilloos de weg terug naar 'huis'.quote:
Ja, ja. Want je gooit niet hard genoeg. Om de zwaartekracht van de aarde te ontsnappen moet je ongeveer 11 kilometer per seconde gaan (maar dan kan je nog gegrepen worden door de maan, tenzij je die snelheid volhoudt). Om ook te ontsnappen van de maan moet je 2,38 km/s gaan maar dan moet je wel bijsturen, want je wordt nog wel aangetrokken door de maan (je maakt er dan een bocht omheen).quote:Op woensdag 19 november 2008 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus wanneer ik in de ruimte zou zijn en ik zou iets richting de zon gooien dan gaat het alsnog naar de aarde?
Of wanneer ik op de maan een golfbal de ruimte in mep?
Als je zo hard zou kunnen meppen dat je 'm buiten het de aantrekkingskracht van de maan zou kunnen meppen dan zou hij wel weer in de aantrekkigskracht van de aarde terecht komen. Dan moetje wel heel ver meppen.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus wanneer ik in de ruimte zou zijn en ik zou iets richting de zon gooien dan gaat het alsnog naar de aarde?
Anti-sonar.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:22 schreef etoz het volgende:
hoe komt het dat een satelliet in de ruimte dan niet richting aarde zweeft?
Ze vallen er omheen, omdat ze snel genoeg opzij gaan. Maar ook satellieten moeten gas bijgeven soms.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:22 schreef etoz het volgende:
Waarom denk je dat ze de Hubble al meerdere malen in een hogere baan hebben moeten brengen?quote:Op woensdag 19 november 2008 13:22 schreef etoz het volgende:
Alles gaat naar de Aarde, dat is immers het middelpunt van het universum!quote:Op woensdag 19 november 2008 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat doen ze normaal ook. Alleen duurt dat een tijdje. Behalve geostationaire satellieten (die dus precies op de goede hoogte vliegen en de goede snelheid hebben), daarbij is de aantrekkingskracht even groot als de middelpuntvliedende kracht en blijft hij dus precies hangen.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:22 schreef etoz het volgende:
De Shuttle ( en de tas) bewegen zich in een lage omloopbaan. De resten atmosfeer op die hoogt zullen voorwerpen langzaam afremmen waardoor ze gewoon neerstorten.quote:
Dank je, dan krijg ik 'm dus op mijn kop, aangezien het universum toch echt om mij draait...quote:Op woensdag 19 november 2008 13:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Alles gaat naar de Aarde, dat is immers het middelpunt van het universum!
quote:Op woensdag 19 november 2008 13:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet een aardige slinger geven om hem in de zon te krijgen. En vrouw kan dat niet.
Eens.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet een aardige slinger geven om hem in de zon te krijgen. En vrouw kan dat niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |