FOK!forum / Klaagbaak / Pakket ineens verdwenen bij TNT?
Barziwoensdag 19 november 2008 @ 12:15
Op 13 november 2008 is er een pakketje in Zoetermeer op de post gedaan. Dit was om zo'n 3 uur (dus voordat de pakketten worden opgehaald). Echter, vandaag (19 november 2008), heb ik het pakketje nog steeds niet binnen. De (enige) status is nog steeds:

Zending opgehaald en in sorteerproces 13-11-2008 Zoetermeer , balie postkantoren

Hoe kan dit? Wanneer kan de ontvanger het pakketje ontvangen?

Ik en de verzender hebben TNT gebeld en er zal een formulier opgestuurd worden naar de verzender. Deze moet hij dan terugsturen en dan zou over 5 werkdagen blijken waar het pakketje is gebleven.
Ik baal hier dus ontzettend van, want nu heb ik dus geen telefoon (al vanaf 12 november)..

In het pakketje zat een N95 8GB.
Prismwoensdag 19 november 2008 @ 12:17
Is het pakketje aangetekend verstuurd?
Ifigineiawoensdag 19 november 2008 @ 12:18
Ja sorry, die heb ik gekregen
Biancaviawoensdag 19 november 2008 @ 12:20
Ze zijn gewoon heel langzaam met sorteren in Zoetermeer.
Vandawwoensdag 19 november 2008 @ 12:24
Ergens halverwege van de vrachtwagen gevallen?
Barziwoensdag 19 november 2008 @ 12:26
Verzekerd verstuurd ja(Zeker pakket, 7,95 euro). Wat kan ik verwachten(van TNT omdat het pakket verzekerd is verzonden) als deze, zoals Vandaw zegt, "van de vrachtwagen gevallen is"?
Prismwoensdag 19 november 2008 @ 12:31
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:26 schreef Barzi het volgende:
Verzekerd verstuurd ja(Zeker pakket, 7,95 euro). Wat kan ik verwachten(van TNT omdat het pakket verzekerd is verzonden) als deze, zoals Vandaw zegt, "van de vrachtwagen gevallen is"?
Verhalen op TNT?
Barziwoensdag 19 november 2008 @ 12:54
Ja, maar de nieuwaarde terug? Of hoe gaan weten zij wat er in het pakketje zat?
Prismwoensdag 19 november 2008 @ 12:56
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:54 schreef Barzi het volgende:
Ja, maar de nieuwaarde terug? Of hoe gaan weten zij wat er in het pakketje zat?
Dat lijkt me stug, maar daar zou ik minimaal wel over beginnen te klagen ja!
Je tekent zo'n ding niet voor niets aan, dat doe je om zekerheid te hebben dat er niets mee gebeurd onderweg.
Barziwoensdag 19 november 2008 @ 13:35
Hmm oke. Maar moet ik eerst even wachten wat blijkt uit het onderzoek (met formulier)?
Misschien word het pakketje terug gevonden, maar dan heeft het verzenden wel zo'n 2 week gedaan..

Of wat voor tips hebben jullie voor mij ?
Ravagewoensdag 19 november 2008 @ 13:42
Bij het Zeker pakket ben je verzekerd tot ¤ 500 bij verlies of diefstal. Dus je krijgt je geld terug, maar het kan nog wel even duren...
Mourirwoensdag 19 november 2008 @ 13:59
TS heeft een telefoon gekocht via marktplaats
Dan vraag je gewoon om problemen. De verkoper heeft er waarschijnlijk iets illegaal in gedaan wat onderschept is en hij heeft je een tracking nummer gegegeven zodat het lijkt of hij echt de telefoon heeft verstuurd.

Hoeveel heb je voor de N95 betaald?
KaaKaa2woensdag 19 november 2008 @ 14:49
quote:
Op woensdag 19 november 2008 13:59 schreef Mourir het volgende:
TS heeft een telefoon gekocht via marktplaats
Dan vraag je gewoon om problemen. De verkoper heeft er waarschijnlijk iets illegaal in gedaan wat onderschept is en hij heeft je een tracking nummer gegegeven zodat het lijkt of hij echt de telefoon heeft verstuurd.

Hoeveel heb je voor de N95 betaald?
Binnen Nederland word niet gecheckt.. Zo stuur ik altijd mn wiet op (wel goed sealen, anders kunnen ze m alsnog openmaken om de meur die er uit komt). Je kan tot 5 kilo versturen voor maar 6,20 .
Barziwoensdag 19 november 2008 @ 14:54
Het is zeker geen oplichter. Een n95 8GB van tweakers gekocht met een goede feedback.
Daar ligt het niet aan. En ALS er iets illigaals in zat, hoor ik dat graag van TNT. Nu weet ik eigenlijk niks, alleen dat ik mijn pakketje niet heb.

Heeft iemand al eens meegemaakt dat een pakketje zoek was en je je geld terug krijgt? Ik weet niet hoe ze de waarde gaan schatten(gewoon geloven op je woord?) en hoelang gaat dat ongeveer duren (moet dus een nieuwe mobiel zoeken, maar heb het geld wel nodig).
Maringowoensdag 19 november 2008 @ 15:16
Voor mn werk sturen we met enige regelmaat kleinere pakketen op. Niet alleen in het binnenland, maar ook naar het buitenland (Spanje, Italie, Polen, Mexico, Pakistan etc). En welk groot postorder bedrijf je ook gebruikt, TNT of UPS bv, bijna altijd wel problemen. Of pakketten die te veels laat zijn (Niet 1 dag, maar een maand) of pakketten die zoek zijn, pakketten die teruggestuurd worden.

En het ergste is, ze mogen je niks vertellen, dus ook niet waar het staat dat je het zelf, of degene die het ontvangt, wel ophaalt.

TNT heeft het zo erg gemaakt met een zending naar Polen, wat ze ons vertelde is dat ie in Polen in het depot stond, de ontvanger had niks ontvangen van een papiertje van het lokale postbedrijf, hij stond op het depot en mocht hm niet meenemen. Ze bepalen zelf wanneer ze langsgaan en ook daar kon niks over gezegd worden, we konden ook het adres niet veranderen. Al met al, vier weken nadat wij hm verstuurd hadden kwam ie weer terug. En mochten we het opnieuw doen. En dat was een pakketje van net geen 200 euro...

Maar je kan lang wachten met de TNT, als de verzender een track/trace heb je nog enig kans op waar het pakket ongeveer is. Anders is het gewoon wachten dat ie bij een van jullie aankomt.
Barziwoensdag 19 november 2008 @ 17:13
Hij kan ook gejat zijn toch?
Fhawoensdag 19 november 2008 @ 17:18
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:13 schreef Barzi het volgende:
Hij kan ook gejat zijn toch?
Alles kan. Maar daar zou ik nog maar even niet van uit gaan.
Barziwoensdag 19 november 2008 @ 17:40
Dat snap ik. Weten jullie ook of de verzender (dus de verkoper) langs het sorteercentrum kan gaan? Hij heeft een Track & Trace nummer dus het pakketje dan opzoeken zal niet al te moeilijk zijnn.

Of raden jullie mij eerst aan om het onderzoek (4 a 6 werkdagen) af te wachten?
Ravagewoensdag 19 november 2008 @ 17:54
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:40 schreef Barzi het volgende:
Dat snap ik. Weten jullie ook of de verzender (dus de verkoper) langs het sorteercentrum kan gaan? Hij heeft een Track & Trace nummer dus het pakketje dan opzoeken zal niet al te moeilijk zijnn.

Of raden jullie mij eerst aan om het onderzoek (4 a 6 werkdagen) af te wachten?
Langs het sorteercentrum gaan heeft weinig zin: het lijkt er op dat ie daar nooit is aangekomen, anders had je wel als status gekregen "Zending gesorteerd in sorteercentrum"
Pakketten blijven nooit langer dan een dag in het sorteercentrum, aan het eind van de nacht is alles weggewerkt en het sorteercentrum leeg. Dus vermoed ik dat het pakket of per ongeluk in het postkantoor blijven liggen, of is gejat.
Barziwoensdag 19 november 2008 @ 18:21
Maar aan de Track & Trace status te zien is ie wel opgehaald bij het postkantoor, toch?
Dat betekent dus automatisch dat het pakketje gejat is?
Conflictwoensdag 19 november 2008 @ 18:36
Misschien ligt het op het postkantoor.

Naar een sorteercentrum gaan heeft echt geen zin, deze verwijzen je naar de klantenservice. Je komt alleen met een pasje binnen.
Jouw pakket wordt trouwens vanuit het sorteercentrum naar het distributiecentrum gebracht. Van daaruit rijden de chauffeurs. Dat distributiecentrum wordt om 5.00 uur helemaal volgepropt met pakketten en een paar uur later is alles weg, voor 100%. Het is uitgesloten dat een pakket daar achter blijft. Door een chauffeur kan een pakket niet gejat worden, alles wordt geregistreerd en er is daar videobewaking.
Barziwoensdag 19 november 2008 @ 20:54
Dus waar is mijn pakket?

(sorry kan er niet echt een conclusie uit opmaken :$ )
Marurkwoensdag 19 november 2008 @ 21:01
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:54 schreef Barzi het volgende:
Dus waar is mijn pakket?

(sorry kan er niet echt een conclusie uit opmaken :$ )
Dat weten wij toch ook niet.
zomaareennaamwoensdag 19 november 2008 @ 21:03
misschien wel gebruikt als verhoger van een plantenbakje?
Barziwoensdag 19 november 2008 @ 21:03
Haha dat snap ik. Maar ik bedoel, waar kan die liggen volgens Conflict?
Conflictwoensdag 19 november 2008 @ 21:19
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:03 schreef Barzi het volgende:
Haha dat snap ik. Maar ik bedoel, waar kan die liggen volgens Conflict?
postkantoor misschien.
lipboutjedonderdag 20 november 2008 @ 02:56
Weer nieuw speeltje vooronze con-flict
Maringodonderdag 20 november 2008 @ 08:14
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:21 schreef Barzi het volgende:
Maar aan de Track & Trace status te zien is ie wel opgehaald bij het postkantoor, toch?
Dat betekent dus automatisch dat het pakketje gejat is?
Als iemand hm heeft opgehaald bij het postkantor, en jij was het niet, dan is het postkantoor wel fout. Maar daar moet je samen met de verzender achter heen. Langsgaan bij een sorteercentrum heeft nooit zin, iedereen kan wel een track/trace nummer hebben opgeschreven. En ook al heb je officiele papieren, ze mogen toch niks geven.

Het zit zo dicht daarzo, iedereen houdt zn mond, als je pakketje niet aankomt is wat ze vaak zeggen dat het een foutje in het systeem is. oid en laten jou gewoon zonder pakket zitten.
Megumidonderdag 20 november 2008 @ 08:19
Ik denk dat een van je buren blij is met je nieuwe telefoon.
Barzidonderdag 20 november 2008 @ 08:38
De status betekent niet dat het pakketje is opgehaald bij mijn huis. Dat is de allereerste (en enige) status.
Ik woon ook zelf in Groningen, en de verkoper juist in Zoetermeer.
Dus hij is nog ergens in Zoetermeer, maar waar ?
opperpanterzaterdag 6 december 2008 @ 00:59
Hoe is het afgelopen? ik heb precies eenzelfde geval (sorteercentrum dordrecht). pakket is verstuurd vanuit eindhoven naar arnhem.

Verzekerd tot 500 euro is bij verlies volgens mij gewoon 500 euro incasseren. Bij schade wordt de schade volgens mij opgenomen.

Plz let me know hoe het is afgelopen bij jou!