Welke studie heb je gedaan? Was die stage ook voor studiepunten? Wat deed je tijdens je stage en (hoe) gebruikte je de tijdens je studie opgedane kennis bij je stage (als je dat uberhaupt al deed)?quote:Op zaterdag 22 november 2008 01:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Stage gelopen bij een investment bank in Londen tijdens mijn studie in Delft en daar na mijn studie full-time begonnen. Voor die stage heb ik me gewoon via internet opgegeven en daarna ben ik alle gesprekken en testjes doorlopen. Aan het einde van de stage krijg je altijd te horen of je wel of niet een aanbod krijgt. In mijn geval dus wel, toen hoefde ik enkel nog het papiertje te halen om het jaar daarop terug te kunnen komen.
Beviel allemaal enorm goed, maar toen een tijdje geleden iets nieuws voorbij kwam, ben ik iets anders gaan bekijiken. Ik werk wel nog steeds in Londen, maar nu bij een iets kleinere onderneming, wat gepaard gaat met minder uren, meer verantwoordelijkheid en een iets betere beloning. Al met al erg happy.
Ik heb werktuigbouwkunde afgerond. Tijdens mijn stage werkte ik op een afdeling die zich met het "klassieke" M&A bezig hield, waardoor mijn rol voornamelijk veel met financiele analyses en presentaties te maken had. Hierbij gebruikte ik natuurlijk weinig specifieke werktuigbouwkundige kennis, maar heb ik daarentegen wel een hoop nieuwe dingen geleerd. Daarbij voelde ik me tussen die bergen cijfers goed op mijn gemak en dat heeft altijd flink geholpen. Oh, en ik kreeg volle studiepunten voor deze stage, bij mijn master deden wel meer mensen stages buiten de techniek...quote:Op donderdag 11 december 2008 13:05 schreef berent het volgende:
[..]
Welke studie heb je gedaan? Was die stage ook voor studiepunten? Wat deed je tijdens je stage en (hoe) gebruikte je de tijdens je studie opgedane kennis bij je stage (als je dat uberhaupt al deed)?
Heb niet het hele jaar gewerkt dus betaal elke maand teveel belasting. Dat krijg ik bij de aangifte straks terug.quote:Op woensdag 10 december 2008 22:02 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Het "bonus"verhaal is al door Donjames gedaan, ik ben benieuwder waarom je bruto en netto salaris gelijk is (1700 euro).
En had je zelf al veel kennis van het bankwezen etc. voordat je aan de stage begon of heb je dat voornamelijk tijdens je stage geleerd?quote:Op donderdag 11 december 2008 14:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb werktuigbouwkunde afgerond. Tijdens mijn stage werkte ik op een afdeling die zich met het "klassieke" M&A bezig hield, waardoor mijn rol voornamelijk veel met financiele analyses en presentaties te maken had. Hierbij gebruikte ik natuurlijk weinig specifieke werktuigbouwkundige kennis, maar heb ik daarentegen wel een hoop nieuwe dingen geleerd. Daarbij voelde ik me tussen die bergen cijfers goed op mijn gemak en dat heeft altijd flink geholpen. Oh, en ik kreeg volle studiepunten voor deze stage, bij mijn master deden wel meer mensen stages buiten de techniek...
Nagenoeg geen kennis, dus inderdaad alles tijdens de stage geleerd. Ik heb 1 keer de Vault guide doorgelezen (da's wel een tip voor interviews) en verder wist ik echt nul-komma-nul.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:16 schreef berent het volgende:
[..]
En had je zelf al veel kennis van het bankwezen etc. voordat je aan de stage begon of heb je dat voornamelijk tijdens je stage geleerd?
Dat is wel tof dat ze iemand zonder die achtergrond daar stage laten lopen. Heb zelf ook niet een economische achtergrond maar het lijkt me wel leuk en leerzaam om in de finance sector stage te gaan lopen. Duurt nog wel een jaar voordat ik daar mee ga beginnen dus maar ff hopen dat het dan wat beter gaat met de economie zodat ik wat meer kans maak op zo'n plek.quote:Op maandag 15 december 2008 13:31 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nagenoeg geen kennis, dus inderdaad alles tijdens de stage geleerd. Ik heb 1 keer de Vault guide doorgelezen (da's wel een tip voor interviews) en verder wist ik echt nul-komma-nul.
Dat doen ze ook niet enkel uit liefdadigheid natuurlijk, een groot deel van de bankiers in Londen heeft nooit iets economisch gestudeerd. Het gaat enkel om wat je kunt, niet wat je weet. Enfin, Vault guide heeft de basis voor elk interview in een bepaalde sector. De Vault guide voor investment banking heeft dus een lijst met basis vragen, procedures en uitleg over het interview proces. Allemaal vrij voor de hand liggend, maar toch goed om een keer door te lezen als je er echt niks vanaf weet.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:15 schreef berent het volgende:
[..]
Dat is wel tof dat ze iemand zonder die achtergrond daar stage laten lopen. Heb zelf ook niet een economische achtergrond maar het lijkt me wel leuk en leerzaam om in de finance sector stage te gaan lopen. Duurt nog wel een jaar voordat ik daar mee ga beginnen dus maar ff hopen dat het dan wat beter gaat met de economie zodat ik wat meer kans maak op zo'n plek.
En wat staat er allemaal in zo'n Vault guide?
Hoi hoi,quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet enkel uit liefdadigheid natuurlijk, een groot deel van de bankiers in Londen heeft nooit iets economisch gestudeerd. Het gaat enkel om wat je kunt, niet wat je weet. Enfin, Vault guide heeft de basis voor elk interview in een bepaalde sector. De Vault guide voor investment banking heeft dus een lijst met basis vragen, procedures en uitleg over het interview proces. Allemaal vrij voor de hand liggend, maar toch goed om een keer door te lezen als je er echt niks vanaf weet.
Dat heb ik altijd open gelaten en dat laat ik ook liever zo...quote:Op dinsdag 16 december 2008 14:32 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Hoi hoi,
Je hebt gelijk hoor.
Maar even los daarvan, ik zit ook in Londen (City) Société Générale Bank en heb begin dit jaar ook al eens een paar posts gemaakt. Bij welke Investment Bank zit je?
Vind het verschil tussen Bruto en Netto onwaarschijnlijk klein als je ook nog een lease-auto hebt. Dit kan bijna niet (afgemeten tegen mijn eigen getallen (hoger bruto, lager nette, ook auto)).quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:11 schreef huismerk het volgende:
1 : Bedrijfstak: Overheid
2 : Functie: Applicatiebeheerder/ontwikkelaar
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 36-40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee, wel veel goede secundaire arbeidsvoorwaarden (verlof, compensatie e.d.)
7 : Bruto maand salaris: 3600
8 : Netto maand salaris: +/- 2570,-
9 : Overuren betaald: Ja
10: Werkervaring: 3 jaar als ICT-er, 2 jaar als audiotechnicus
11: Goodies : Lease auto, computer, telefoon, koffie... :-)
12: Opleiding: MBO niv 4, MCSE (Win 2000) en veel zelfstudie
Leuke baan, gezellige collega's en ik heb erg veel plezier in wat ik doe.
Netto 2100 zal een stuk reeler zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:18 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Vind het verschil tussen Bruto en Netto onwaarschijnlijk klein als je ook nog een lease-auto hebt. Dit kan bijna niet (afgemeten tegen mijn eigen getallen (hoger bruto, lager nette, ook auto)).
Boefje. Nu komt de aap uit de mouw!quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:01 schreef huismerk het volgende:
Eigenlijk is het geen leaseauto, maar zoals bij veel overheidsinstellingen een dienstauto, echter mag ik hem voor een kleine 104,- in de maand ook privé gebruiken, en daarnaast moet ik 'm zelf tanken maar hij is redelijk zuinig. (Toyota Prius). Verder krijg ik nog 125,- in de maand aan loontoeslag wegens de aard van het werk.
En dat met alleen VMBO, geen MBO ?quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:33 schreef sfera het volgende:
10: Werkervaring: 1 jaar als werkvoorbereider , 1,5 jaar als junior projectleider
11: Goodies : Lease auto, computer, telefoon,
12: Opleiding: VMBO - kader installatietechniek
Leidinggeven is niet volledig te leren. Dat kun je of niet.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:06 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En dat met alleen VMBO, geen MBO ?
Volgens mij moet een installatietechnicus / servicemonteur toch wel MTS hebben tegenwoordig.
En dan leid jij de hele bende met een VMBO diploma ?
Ah, 3 jaar mbo, dat is al weer anders dan alleen VMBO zoals in je post stond.quote:Op vrijdag 19 december 2008 21:16 schreef sfera het volgende:
Ben met mijn mbo gestopt in het 3e jaar , en waarom zou het niet kunnen eigenlijk zit je ook in deze tak van sport??
Ligt het aan mij, of is 77 euro best wel weinig? Persoonlijk vind ik alles onder de 200 euro opslag al weinig.quote:Op zaterdag 20 december 2008 08:00 schreef huismerk het volgende:
Ik heb begrepen dat ik er volgend jaar 77 euro bruto op vooruit ga en dat ik een extra vakantiedag krijg. Tevens hebben we een leuke kerstbonus (+/- 250 euro)... was een leuke borrel gisteravond. Mijn afdelingschef gaat twee weken op de lange latten en uw huismerk mag dan samen met zijn collega het "gezag" (afdeling is bijna leeg....) over nemen.
Ik neem even aan dat die 77 euro per maand is.quote:Op zaterdag 20 december 2008 10:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Ligt het aan mij, of is 77 euro best wel weinig? Persoonlijk vind ik alles onder de 200 euro opslag al weinig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |