abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63931216
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 01:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Stage gelopen bij een investment bank in Londen tijdens mijn studie in Delft en daar na mijn studie full-time begonnen. Voor die stage heb ik me gewoon via internet opgegeven en daarna ben ik alle gesprekken en testjes doorlopen. Aan het einde van de stage krijg je altijd te horen of je wel of niet een aanbod krijgt. In mijn geval dus wel, toen hoefde ik enkel nog het papiertje te halen om het jaar daarop terug te kunnen komen.

Beviel allemaal enorm goed, maar toen een tijdje geleden iets nieuws voorbij kwam, ben ik iets anders gaan bekijiken. Ik werk wel nog steeds in Londen, maar nu bij een iets kleinere onderneming, wat gepaard gaat met minder uren, meer verantwoordelijkheid en een iets betere beloning. Al met al erg happy.
Welke studie heb je gedaan? Was die stage ook voor studiepunten? Wat deed je tijdens je stage en (hoe) gebruikte je de tijdens je studie opgedane kennis bij je stage (als je dat uberhaupt al deed)?
pi_63933186
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:05 schreef berent het volgende:

[..]

Welke studie heb je gedaan? Was die stage ook voor studiepunten? Wat deed je tijdens je stage en (hoe) gebruikte je de tijdens je studie opgedane kennis bij je stage (als je dat uberhaupt al deed)?
Ik heb werktuigbouwkunde afgerond. Tijdens mijn stage werkte ik op een afdeling die zich met het "klassieke" M&A bezig hield, waardoor mijn rol voornamelijk veel met financiele analyses en presentaties te maken had. Hierbij gebruikte ik natuurlijk weinig specifieke werktuigbouwkundige kennis, maar heb ik daarentegen wel een hoop nieuwe dingen geleerd. Daarbij voelde ik me tussen die bergen cijfers goed op mijn gemak en dat heeft altijd flink geholpen. Oh, en ik kreeg volle studiepunten voor deze stage, bij mijn master deden wel meer mensen stages buiten de techniek...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_63949859
quote:
Op woensdag 10 december 2008 22:02 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Het "bonus"verhaal is al door Donjames gedaan, ik ben benieuwder waarom je bruto en netto salaris gelijk is (1700 euro).
Heb niet het hele jaar gewerkt dus betaal elke maand teveel belasting. Dat krijg ik bij de aangifte straks terug.

En die bonus is idd reiskostenvergoeding, maar die vergoeding is een stuk hoger dan de werkelijke kosten die ik maak, dus vandaar.

Maargoed, vind salaris niet zo belangrijk eigenlijk, vind leuk werk veel belangrijker!
pi_63966972
quote:
Op donderdag 11 december 2008 14:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb werktuigbouwkunde afgerond. Tijdens mijn stage werkte ik op een afdeling die zich met het "klassieke" M&A bezig hield, waardoor mijn rol voornamelijk veel met financiele analyses en presentaties te maken had. Hierbij gebruikte ik natuurlijk weinig specifieke werktuigbouwkundige kennis, maar heb ik daarentegen wel een hoop nieuwe dingen geleerd. Daarbij voelde ik me tussen die bergen cijfers goed op mijn gemak en dat heeft altijd flink geholpen. Oh, en ik kreeg volle studiepunten voor deze stage, bij mijn master deden wel meer mensen stages buiten de techniek...
En had je zelf al veel kennis van het bankwezen etc. voordat je aan de stage begon of heb je dat voornamelijk tijdens je stage geleerd?
pi_64029610
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 18:16 schreef berent het volgende:

[..]

En had je zelf al veel kennis van het bankwezen etc. voordat je aan de stage begon of heb je dat voornamelijk tijdens je stage geleerd?
Nagenoeg geen kennis, dus inderdaad alles tijdens de stage geleerd. Ik heb 1 keer de Vault guide doorgelezen (da's wel een tip voor interviews) en verder wist ik echt nul-komma-nul.
pi_64055310
quote:
Op maandag 15 december 2008 13:31 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nagenoeg geen kennis, dus inderdaad alles tijdens de stage geleerd. Ik heb 1 keer de Vault guide doorgelezen (da's wel een tip voor interviews) en verder wist ik echt nul-komma-nul.
Dat is wel tof dat ze iemand zonder die achtergrond daar stage laten lopen. Heb zelf ook niet een economische achtergrond maar het lijkt me wel leuk en leerzaam om in de finance sector stage te gaan lopen. Duurt nog wel een jaar voordat ik daar mee ga beginnen dus maar ff hopen dat het dan wat beter gaat met de economie zodat ik wat meer kans maak op zo'n plek.

En wat staat er allemaal in zo'n Vault guide?
pi_64056541
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:15 schreef berent het volgende:

[..]

Dat is wel tof dat ze iemand zonder die achtergrond daar stage laten lopen. Heb zelf ook niet een economische achtergrond maar het lijkt me wel leuk en leerzaam om in de finance sector stage te gaan lopen. Duurt nog wel een jaar voordat ik daar mee ga beginnen dus maar ff hopen dat het dan wat beter gaat met de economie zodat ik wat meer kans maak op zo'n plek.

En wat staat er allemaal in zo'n Vault guide?
Dat doen ze ook niet enkel uit liefdadigheid natuurlijk, een groot deel van de bankiers in Londen heeft nooit iets economisch gestudeerd. Het gaat enkel om wat je kunt, niet wat je weet. Enfin, Vault guide heeft de basis voor elk interview in een bepaalde sector. De Vault guide voor investment banking heeft dus een lijst met basis vragen, procedures en uitleg over het interview proces. Allemaal vrij voor de hand liggend, maar toch goed om een keer door te lezen als je er echt niks vanaf weet.
pi_64057295
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:02 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat doen ze ook niet enkel uit liefdadigheid natuurlijk, een groot deel van de bankiers in Londen heeft nooit iets economisch gestudeerd. Het gaat enkel om wat je kunt, niet wat je weet. Enfin, Vault guide heeft de basis voor elk interview in een bepaalde sector. De Vault guide voor investment banking heeft dus een lijst met basis vragen, procedures en uitleg over het interview proces. Allemaal vrij voor de hand liggend, maar toch goed om een keer door te lezen als je er echt niks vanaf weet.
Hoi hoi,

Je hebt gelijk hoor.
Maar even los daarvan, ik zit ook in Londen (City) Société Générale Bank en heb begin dit jaar ook al eens een paar posts gemaakt. Bij welke Investment Bank zit je?
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_64060248
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 14:32 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Hoi hoi,

Je hebt gelijk hoor.
Maar even los daarvan, ik zit ook in Londen (City) Société Générale Bank en heb begin dit jaar ook al eens een paar posts gemaakt. Bij welke Investment Bank zit je?
Dat heb ik altijd open gelaten en dat laat ik ook liever zo...
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:11:59 #110
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_64065819
1 : Bedrijfstak: Overheid
2 : Functie: Applicatiebeheerder/ontwikkelaar
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 36-40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee, wel veel goede secundaire arbeidsvoorwaarden (verlof, compensatie e.d.)
7 : Bruto maand salaris: 3600
8 : Netto maand salaris: +/- 2570,-
9 : Overuren betaald: Ja
10: Werkervaring: 3 jaar als ICT-er, 2 jaar als audiotechnicus
11: Goodies : Lease auto, computer, telefoon, koffie... :-)
12: Opleiding: MBO niv 4, MCSE (Win 2000) en veel zelfstudie

Leuke baan, gezellige collega's en ik heb erg veel plezier in wat ik doe.
pi_64065993
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:11 schreef huismerk het volgende:
1 : Bedrijfstak: Overheid
2 : Functie: Applicatiebeheerder/ontwikkelaar
3 : Leeftijd: 30
4 : Aantal uren per week: 36-40
6 : 13e maand: Nee, wel veel goede secundaire arbeidsvoorwaarden (verlof, compensatie e.d.)
7 : Bruto maand salaris: 3600
8 : Netto maand salaris: +/- 2570,-
10: Werkervaring: 3 jaar als ICT-er, 2 jaar als audiotechnicus
11: Goodies : Lease auto, computer, telefoon, koffie... :-)
12: Opleiding: MBO niv 4, MCSE (Win 2000) en veel zelfstudie

Leuke baan, gezellige collega's en ik heb erg veel plezier in wat ik doe.
Vind het verschil tussen Bruto en Netto onwaarschijnlijk klein als je ook nog een lease-auto hebt. Dit kan bijna niet (afgemeten tegen mijn eigen getallen (hoger bruto, lager nette, ook auto)).
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_64067101
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:18 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Vind het verschil tussen Bruto en Netto onwaarschijnlijk klein als je ook nog een lease-auto hebt. Dit kan bijna niet (afgemeten tegen mijn eigen getallen (hoger bruto, lager nette, ook auto)).
Netto 2100 zal een stuk reeler zijn.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:01:26 #113
232935 huismerk
pi_64067159
Eigenlijk is het geen leaseauto, maar zoals bij veel overheidsinstellingen een dienstauto, echter mag ik hem voor een kleine 104,- in de maand ook privé gebruiken, en daarnaast moet ik 'm zelf tanken maar hij is redelijk zuinig. (Toyota Prius). Verder krijg ik nog 125,- in de maand aan loontoeslag wegens de aard van het werk.
pi_64072444
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 20:01 schreef huismerk het volgende:
Eigenlijk is het geen leaseauto, maar zoals bij veel overheidsinstellingen een dienstauto, echter mag ik hem voor een kleine 104,- in de maand ook privé gebruiken, en daarnaast moet ik 'm zelf tanken maar hij is redelijk zuinig. (Toyota Prius). Verder krijg ik nog 125,- in de maand aan loontoeslag wegens de aard van het werk.
Boefje. Nu komt de aap uit de mouw!
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_64092960
Net bij mijn contract verlenging weer 200 euro er bovenop gekregen

1 : Bedrijfstak: Automatisering
2 : Functie: Systeem / Netwerkbeheer
3 : Leeftijd: 26
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 27
7 : Bruto maand salaris: 2650
8 : Netto maand salaris: 1600 - 1700 euro
10. Pension betaald: Ja
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies : Lease auto (geen eigenbijdrage), laptop, HSDPA, telefoon,
13: Opleiding: MCSA Windows 2003

In Februari hoop ik mijn CCNA binnen te halen en in mei heb ik mijn MCSE afgerond. Bijelkaar weer goed voor 200 euro extra loon .
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:33:43 #116
214090 sfera
C.V. boer!
pi_64160651
1 : Bedrijfstak: Kleinmetaal
2 : Functie: Projectleider C.V. installatie techniek woning & kleine utiliteits bouw
3 : Leeftijd: 22
4 : Aantal uren per week: 38-40
6 : 13e maand: Nee, wel winstdeling
7 : Bruto maand salaris: 2500
8 : Netto maand salaris: Geen idee, net opslag gehad.
10: Werkervaring: 1 jaar als werkvoorbereider , 1,5 jaar als junior projectleider
11: Goodies : Lease auto, computer, telefoon,
12: Opleiding: VMBO - kader installatietechniek
pi_64161712
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:33 schreef sfera het volgende:
10: Werkervaring: 1 jaar als werkvoorbereider , 1,5 jaar als junior projectleider
11: Goodies : Lease auto, computer, telefoon,
12: Opleiding: VMBO - kader installatietechniek
En dat met alleen VMBO, geen MBO ?
Volgens mij moet een installatietechnicus / servicemonteur toch wel MTS hebben tegenwoordig.
En dan leid jij de hele bende met een VMBO diploma ?
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:16:30 #118
214090 sfera
C.V. boer!
pi_64162061
Ben met mijn mbo gestopt in het 3e jaar , en waarom zou het niet kunnen eigenlijk zit je ook in deze tak van sport??

Heb menig collega zien sneuvelen met veel hogere opleidingen dan mijn persoon , en het is ook niet dat je de werken die ik onder mijn beheer heb klein mag noemen.
pi_64162991
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En dat met alleen VMBO, geen MBO ?
Volgens mij moet een installatietechnicus / servicemonteur toch wel MTS hebben tegenwoordig.
En dan leid jij de hele bende met een VMBO diploma ?
Leidinggeven is niet volledig te leren. Dat kun je of niet.
pi_64163441
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:16 schreef sfera het volgende:
Ben met mijn mbo gestopt in het 3e jaar , en waarom zou het niet kunnen eigenlijk zit je ook in deze tak van sport??

Ah, 3 jaar mbo, dat is al weer anders dan alleen VMBO zoals in je post stond.

Ik heb zelf 8 jaar in het grotere leidingwerk gezeten zeg maar van 1" tot 36".
Eerst als pijpfitter, later als werkvoorbereider en op de QC-afdeling en mijn ervaring is dat je bij de meeste bedrijven toch minimaal MTS moest hebben voor werkvoorbereider.
Projectleiders waren vaak HBOers of MTSers van een jaar of 35 met een verleden als werkvoorbereider of uitvoerder.
Dan praat ik over klussen van 15 tot 70 man personeel.

Maar goed als jij nu projectleider bent, proficiat !
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:36:19 #121
214090 sfera
C.V. boer!
pi_64164950
Dat zijn wel de mooie klussen waar 36'' voorkomt.

Ik heb nu rond de 800 woningen onder mijn beheer , en een renovatie van een verzorgingstehuis ,een kinderdag verblijf , combinatie project in scheveningen en een zorgboulevard.

Meestal zitten er op onze klussen in woningbouw mannetje of 4 - 6 en in de utiliteit een mannetje of 2 tot 10 maximaal, grootste leiding diameters waarmee ik werk is rond de dn 150-200.
  zaterdag 20 december 2008 @ 08:00:31 #122
232935 huismerk
pi_64172162
Ik heb begrepen dat ik er volgend jaar 77 euro bruto op vooruit ga en dat ik een extra vakantiedag krijg. Tevens hebben we een leuke kerstbonus (+/- 250 euro)... was een leuke borrel gisteravond. Mijn afdelingschef gaat twee weken op de lange latten en uw huismerk mag dan samen met zijn collega het "gezag" (afdeling is bijna leeg....) over nemen.
pi_64173212
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 08:00 schreef huismerk het volgende:
Ik heb begrepen dat ik er volgend jaar 77 euro bruto op vooruit ga en dat ik een extra vakantiedag krijg. Tevens hebben we een leuke kerstbonus (+/- 250 euro)... was een leuke borrel gisteravond. Mijn afdelingschef gaat twee weken op de lange latten en uw huismerk mag dan samen met zijn collega het "gezag" (afdeling is bijna leeg....) over nemen.
Ligt het aan mij, of is 77 euro best wel weinig? Persoonlijk vind ik alles onder de 200 euro opslag al weinig.
pi_64174094
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 10:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:

Ligt het aan mij, of is 77 euro best wel weinig? Persoonlijk vind ik alles onder de 200 euro opslag al weinig.
Ik neem even aan dat die 77 euro per maand is.

Je zult er maar je hele loopbaan jaarlijks 200 euro per maand bij krijgen. Dan zit je na 30 jaar op een bruto salaris van 6000 euro. Zoveel verdienen de meeste mensen in het bedrijfsleven toch echt niet.
pi_64179185
1 : Bedrijfstak: Autobranche
2 : Functie: Verkoper Bestelwagens
3 : Leeftijd: 22
4 : Aantal uren per week: 38-50 ( avondklanten)
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 1800
8 : Netto maand salaris: 1385
9 : Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: 1,5 jaar verkoop auto branche
11: Goodies : Lease auto, telefoon, veel leuke "werk"uitjes
12: Opleiding: Havo / MBO Internationale handel

Uiteraard werken op provisie basis. Haal ik mijn doelstelling, heb ik mijn minimale ( Bij net behalen Tagret zonder extar bonussen meegerekend) bonus te pakken á 4500 euro bruto.

Als voorbeeld: Dit jaar buiten doelstelling bonus zo'n 5500 euro Bruto aan nieuwe klanten en leasecontract bonussen.

Tevreden??? Redelijk, leuke job in de branche waar ik affiniteit mee heb.
Super collega's, in een organisatorisch goed bedrijf.
Hoop enkel dat mijn basis salaris nog stukken zal groeien. Mogelijk? Absoluut..

Ach, als "jongentje" van 22 mag ik denk ik niet klagen met deze job....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')