dat komt omdat je tot je 21ste, het minimumloon 'groeit'(dus het minimumloon van een 16 jarige is veel lager dan die van een 21 jarige ) na je 21ste staat het minimumloon vast en kan je dus alleen maar 'promotie' krijgen en heeft het niets meer met leeftijd te maken.quote:Op zondag 28 december 2008 21:03 schreef peter070 het volgende:
bij ons bedrijf geld dit in ieder geval wel.. heeft ook te maken met loonschalen heb ik mij laten vertellen..
enn.. het is me vorig jaar ook al gebeurd
Hier komen is vertellen, dus zeg het maar. Wat schuift Danny?quote:
1 : Bedrijfstak: detail handelquote:Op maandag 19 januari 2009 20:55 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Hier komen is vertellen, dus zeg het maar. Wat schuift Danny?
quote:Op maandag 19 januari 2009 21:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
1 : Bedrijfstak: ICT
2 : Functie:Kassier en vakkenvuller bij de Albert Heijn
3 : Leeftijd: 19
4 : Aantal uren per week: minimaal 10
5 : Aantal vakantiedagen: ?
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: ~ 240euro, wordt binnenkort verhoogd.
8 : Netto maand salaris: ~220euro
9 : Overuren betaald: uitbetaald
10: Werkervaring: 4 jaar
11: Goodies : tot 300 euro per jaar extra dmv. personeelspas
12: Opleiding: geen voor het werk relevante. MBO Juridische dienstverlening en propedeuse jaar HBO SJD!
scannen enzo, jeweettogquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.당신을 사랑합니다
Ik denk eerlijk gezegd dat geen bovenstaande punten dit zijn. Ik werk in de ICT, klein bedrijfje (dus geen schalen e.d.), en het brutoloon is bijna 100 euro vermeerderd.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:06 schreef Iced_Lips het volgende:
Welke branche en welke CAO werk je?
Informeer even bij je werkgever. Er kunnen dan twee zaken gebeuren:quote:Op zondag 25 januari 2009 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat geen bovenstaande punten dit zijn. Ik werk in de ICT, klein bedrijfje (dus geen schalen e.d.), en het brutoloon is bijna 100 euro vermeerderd.²
Als er 100 euro bruto meer op je loonstrook staat zou ik je baas bedanken.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat geen bovenstaande punten dit zijn. Ik werk in de ICT, klein bedrijfje (dus geen schalen e.d.), en het brutoloon is bijna 100 euro vermeerderd.²
overheid is 36 uurquote:Op zondag 25 januari 2009 14:45 schreef Renesite het volgende:
Voor 30 uur niet gek! Als je omrekent naar 40 uur ruim 1900 netto!
Een correctie hierop. Netto zal ongeveer 1800 zijn ipv 1900.quote:Op zondag 25 januari 2009 14:45 schreef Renesite het volgende:
Voor 30 uur niet gek! Als je omrekent naar 40 uur ruim 1900 netto!
Mja, oke, ik deed wat simpel *bedrag* delen door 30 * 40quote:Op zondag 25 januari 2009 16:32 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Een correctie hierop. Netto zal ongeveer 1800 zijn ipv 1900.
ja mjah, minimunloon he...... Bedrijf is nog niet tevreden over mijn kunnen, dus ja... dan krijg je zoiets al snel. maar tot nu toe heb ik het naar me zin en heb ik niet al te veel uitgaven (woon nog thuis) dus....quote:Op zondag 25 januari 2009 19:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Gateway, sorry dat ik het zeg. Maar je verdient echt weinig. Veels te weinig. Full time kranten bezorgen zou meer opleveren.²
Is dat nettoloon inclusief je eigen bijdrage voor je leaseauto?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:00 schreef Blik het volgende:
Even een update, wegens nieuwe loonstrook vanaf 2009
1 : Bedrijfstak: Consultancy
2 : Functie: Analyst (Supply Chain Management)
3 : Leeftijd: 24
4 : Aantal uren per week: 40
5 : 27 vakantie dagen
6 : 13e maand: ja
7 : Bruto maand salaris: 2354,- (excl vakantiegeld)
8 : Netto maand salaris:¤ 1650
9: Overuren betaald: tijd voor tijd
10 : Werkervaring: geen
11 : Goodies : The usual. VW Polo incl. Europese tankpas + 15.000 privé kilometers, GSM, laptop, korting op ziektekosten, onkostenvergoeding, internetvergoeding en flink veel opleidingsmogelijkheden
Dat lijkt me sterk. Of die auto moet 10.000 kosten, bij wijze van spreken.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:53 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Is dat nettoloon inclusief je eigen bijdrage voor je leaseauto?
Dat doe je niet verkeerd. De meesten die ik ken met zo'n profiel, werkend bij deloitte zaten op zo'n 2700 bruto en die waren ook nog eens 2-3 jaar ouder. Rekening houdend met de inflatie vind ik het absoluut niet slecht.quote:Op zondag 25 januari 2009 21:34 schreef Megter het volgende:
1 : Bedrijfstak: Accountancy
2 : Functie: RA i.o.
3 : Leeftijd: 25
5 : 26 vakantie dagen
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: ¤ 3140
8 : Netto maand salaris:¤ 1950
10 : Werkervaring: 3 jaar
11 : Goodies : Tel. (incl. privé bellen + dataverkeer), lease-auto, laptop
Dan moet je een andere baas zoeken of werk zoeken waar je talent wel ligt.quote:Op zondag 25 januari 2009 19:44 schreef gateway het volgende:
[..]
ja mjah, minimunloon he...... Bedrijf is nog niet tevreden over mijn kunnen, dus ja... dan krijg je zoiets al snel. maar tot nu toe heb ik het naar me zin en heb ik niet al te veel uitgaven (woon nog thuis) dus....
ja ook al over zitten denken, maar leuke collega's en werk redelijk in de buurt is ook wel fijnquote:Op zondag 25 januari 2009 22:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Dan moet je een andere baas zoeken of werk zoeken waar je talent wel ligt.
Ik vind dat je erg weinig overhoud van die 3140 euro. verdien 800 euro bruto minder, maar netto maar 300 minder (en als ik vakantiegeld meetel is dat maar 150 minder)quote:Op zondag 25 januari 2009 21:34 schreef Megter het volgende:
1 : Bedrijfstak: Accountancy
2 : Functie: RA i.o.
3 : Leeftijd: 25
5 : 26 vakantie dagen
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: ¤ 3140
8 : Netto maand salaris:¤ 1950
10 : Werkervaring: 3 jaar
11 : Goodies : Tel. (incl. privé bellen + dataverkeer), lease-auto, laptop
quote:Op zondag 25 januari 2009 19:53 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Is dat nettoloon inclusief je eigen bijdrage voor je leaseauto?
Incl. bijdrage voor leaseauto. VW Polo is een 1.2 benzine (70 PK) en valt in 20% bijtelling. Heeft wel allerlei opties zoals airco, navigatie, cruise-control, parkeersensoren etc. Je moet ook niet vergeten dat ik 80 euro netto onkostenvergoeding krijg waardoor het netto salaris wat hoger uitvaltquote:Op zondag 25 januari 2009 20:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Of die auto moet 10.000 kosten, bij wijze van spreken.²
Komt ook door de belastingstelsel he. 800 euro bruto is slechts circa 450 euro netto. Een beetje dure auto en er verdwijnt nog een hap van je netto salaris.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind dat je erg weinig overhoud van die 3140 euro. verdien 800 euro bruto minder, maar netto maar 300 minder (en als ik vakantiegeld meetel is dat maar 150 minder)
Een goede (zakelijke) relatie met de baas is ook belangrijk, vind ik. Je bent toch 40 uur voor diegene aan het werk, en als je dan te horen krijgt dat je niet goed functioneert.. Leuke collega's kun je ook bij een ander bedrijf hebbenquote:Op maandag 26 januari 2009 17:48 schreef gateway het volgende:
[..]
ja ook al over zitten denken, maar leuke collega's en werk redelijk in de buurt is ook wel fijn
Mja, ik verdien bruto weer 250 euro meer dan die 3140,00, maar hou netto maar 100 euro meer over.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind dat je erg weinig overhoud van die 3140 euro. verdien 800 euro bruto minder, maar netto maar 300 minder (en als ik vakantiegeld meetel is dat maar 150 minder)
als het buitenland is, is bruto salaris juist wel handig. Welk land werk je trouwens? Hangt daar je salaris nog vanaf?quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:13 schreef Agent_Calavera het volgende:
Ben benieuwd wat jullie hier over te melden hebben. Werk in het buitenland, dus bruto salaris laat ik even weg.
1 : Bedrijfstak: I.T. (ERP) Recruitment
2 : Functie: Voornamelijk recruiter maar ik doe ook zaken als IT en Business Development, aangezien het een wat kleiner bedrijf is.
4 : Aantal uren per week: 45
5 : Vakantie dagen: Naar eigen inzicht, stuk of 10 standaard denk ik, rest in overleg.
6 : 13e maand: haha, nee.
7 : Bruto maand salaris: ¤ -
8 : Netto maand salaris: ¤ 1200
9: Overuren betaald:, nope.
10 : Werkervaring: 1,5 jaar bij dit bedrijf, 6 jaar (professionele) IT
11 : Goodies : Naast een leuke werklocatie en leuke collega's / baas, niks.
12 : Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Tijd om iets anders te zoeken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:13 schreef Agent_Calavera het volgende:
Ben benieuwd wat jullie hier over te melden hebben. Werk in het buitenland, dus bruto salaris laat ik even weg.
1 : Bedrijfstak: I.T. (ERP) Recruitment
2 : Functie: Voornamelijk recruiter maar ik doe ook zaken als IT en Business Development, aangezien het een wat kleiner bedrijf is.
4 : Aantal uren per week: 45
5 : Vakantie dagen: Naar eigen inzicht, stuk of 10 standaard denk ik, rest in overleg.
6 : 13e maand: haha, nee.
7 : Bruto maand salaris: ¤ -
8 : Netto maand salaris: ¤ 1200
9: Overuren betaald:, nope.
10 : Werkervaring: 1,5 jaar bij dit bedrijf, 6 jaar (professionele) IT
11 : Goodies : Naast een leuke werklocatie en leuke collega's / baas, niks.
12 : Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |