abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:19:16 #271
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_66706754
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:57 schreef infp2009 het volgende:
Nee hoor, dit is wel redelijk normaal.
- zonder aan te hoeven geven welke -
Zit je bij ING/Rabo/ABN of een andere?
Oh really?
pi_66706890
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:15 schreef PSEArcher het volgende:

[..]

Driver... jouw vergelijking klopt volgens mij niet... bij mij reken je er facilitaire kosten en belasting bij en vergelijkt het dan met de gewone brutto salaris van mijn collega. Het voorbeeld van jouw berekening volgend kom ik bij hem dan op 5.384,- Euro.
Blijven lezen - Ik trek het er ook weer vanaf voordat het vergeleken wordt....
quote:
3.950,- t.o.v. 5.384,- Euro en bij een salarisverhoging van 0 % voor de inflatie (hebben wij niet want er is ook geen CAO in ons bedrijf). Dan heb ik hem ingehaald in .... hmmm wacht even.... NOOIT!!

En dan kan ik ook verkopen zoveel ik wil... de bonusregeling bestaat niet meer ook opgeheven i.v.m. crisis. En zelfs zou ze nog bestand hebben zijn de targets voor deze tijd opgezet en tegenwoordig alleen met een klein wonder te behalen. En zelfs zou ik er nog een hebben: gebaseerd op 12 maanden + 2 maanden bonus + 8 % vakantiegeld krijg ik een brutto jaarsalaris van 35.904,-, mijn collega (zonder bonus) 51.192,-

Dit volg ik allemaal niet, maar mijn eerder vergelijking klopt dus gewoon wel, je werd blijkbaar alleen een beetje geirriteerd en las erover heen? En wat je dus tegen je baas kan zeggen is dat je een verhoging wilt van 1.6% per jaar bovenop inflatie bij gelijk blijvende verkoop cijfers (dus blijvend 30% minder dan je collega) en dan krijg je eigenlijk dus wat je toekomt.

Mensen denken altijd maar dat ze meer verdienen. Uiteindelijk is het gewoon een financieel rekensommetje dat moet kloppen.
quote:
Hoe je het of draait of keert, het blijft onredelijk.
Nee, jij blijft het onredelijk vinden
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 4 maart 2009 @ 21:32:40 #273
236211 PSEArcher
Think Different!
pi_66707288
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:22 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Blijven lezen - Ik trek het er ook weer vanaf voordat het vergeleken wordt....

[..]

Dit volg ik allemaal niet, maar mijn eerder vergelijking klopt dus gewoon wel, je werd blijkbaar alleen een beetje geirriteerd en las erover heen? En wat je dus tegen je baas kan zeggen is dat je een verhoging wilt van 1.6% per jaar bovenop inflatie bij gelijk blijvende verkoop cijfers (dus blijvend 30% minder dan je collega) en dan krijg je eigenlijk dus wat je toekomt.

Mensen denken altijd maar dat ze meer verdienen. Uiteindelijk is het gewoon een financieel rekensommetje dat moet kloppen.

[..]

Nee, jij blijft het onredelijk vinden
Heb ik ook gedaan hoor: brutto salaris + 833 facilitaire kosten + 30 % (belasting) - 833 facilitaire kosten = rekensommetje

Als je dit voor mij rekent moet je het ook voor mijn collega rekenen. Toch?

En voor mij lijkt het wel erop alsof jij makkelijk over dingen heen gaat: Ik heb net geschreven dat er bij ons geen verhogingen in zitten. Niet eens een aanpassing voor de Inflatie, hoe kom je dan erbij, dat ik een "gewone" salarisverhoging door kan krijgen?

En wat ik met mijn berekening wou aangeven is dat ik met jouw advies van "je moet meer verkopen" er ook voor geen meter opschiet.

En wie zegt eigenlijk dat ik ALTIJD 30 % minder ga doen dan mijn collega?

Je moet wel appels met appels en niet appels met peren vergelijken.
“The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.”
pi_66708323
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:32 schreef PSEArcher het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan hoor: brutto salaris + 833 facilitaire kosten + 30 % (belasting) - 833 facilitaire kosten = rekensommetje
Nu, nog een keer dan:

Jij nu:
2400 brutto + 833 kosten = 3233 totaal

Jij als je 30% meer verkoopt:
3233 totaal x 130% = 4203 totaal
4203 total - 833 kosten = 3370 brutto

Jouw collega zit toch op 3950 brutto, of niet dan? Wat is er nu niet vergelijkbaar?
quote:
Als je dit voor mij rekent moet je het ook voor mijn collega rekenen. Toch?

En voor mij lijkt het wel erop alsof jij makkelijk over dingen heen gaat: Ik heb net geschreven dat er bij ons geen verhogingen in zitten. Niet eens een aanpassing voor de Inflatie, hoe kom je dan erbij, dat ik een "gewone" salarisverhoging door kan krijgen?
Ik geef dus net aan dat die 1.6% dus iets is wat je als verhoging zou moeten kunnen krijgen per jaar, of natuurlijk nu alles in een keer. Als er geen inflatie verrekend wordt voor zowel jou als je collega, kunnen we dat achterwege laten.
quote:
En wat ik met mijn berekening wou aangeven is dat ik met jouw advies van "je moet meer verkopen" er ook voor geen meter opschiet.
Natuurlijk wel. Als je meer verkoopt kun je naar je baas toe en heb je bovenstaande berekening om te laten zien dat je meer zou moeten krijgen.
quote:
En wie zegt eigenlijk dat ik ALTIJD 30 % minder ga doen dan mijn collega?
Niemand. Maar wie gaat jou nu betalen voor die 30% die je misschien in de toekomst gaat verkopen?
pi_66709700
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:15 schreef PSEArcher het volgende:

[..]

Hoe je het of draait of keert, het blijft onredelijk.
Zal ik je eens vertellen waarom hij het recht heeft om meer te verdienen dan jij. Hij kan gewoon beter onderhandelen. Het is daarom ook volkomen terecht dat je collega meer krijgt. En als je het onredelijk vindt, en denkt dat je meer kan krijgen, dan zoek je lekker een andere baan. Denk je dat, maar doe je het niet, dan is het ook volkomen terecht dat je minder krijgt. Je moet niet denken dat wanneer je met je luie kont op je stoel blijft zitten, dat je alles voor je bord krijgt geworpen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:32:29 #276
236211 PSEArcher
Think Different!
pi_66709782
Nou, misschien ben ik ook te sloom om zoiets te begrijpen, maar als ik snap jouw berekening nog steeds niet.

Ik verdien voor het bedrijf zo'n 2 Miljoen Euro per jaar in de vette jaren hebben mijn voorgangers zo'n 3,2 weten te behalen, mijn collega zo'n 2,5 miljoen.

Als ik die 30 % meer omzet behaal, dan zou ik ik toch even veel (misschien iets minder - aangezien het ervaringsverschil van 10 jaar) moeten hebben als mijn collega. Na jouw berekening heb ik zelfs als ik meer verkoop nog steeds een verschil van 620,- Euro per maand vergeleken met hem. En dat noem je dan fair? Jou zou ik niet als baas willen hebben, met alle respect.

Je vindt het blijkbaar helemaal normaal, dat een hoogopgeleide Key Account Manager met 10 jaar ervaring, die zelfs zijn vrije tijd opoffert voor de zaak het met 1.460,- netto in de maand moet doen. Ik krijg zelfs van de bank verteld dat ik te weinig verdien om ook maar een klein huisje te kopen, 80.000 is het hoogste wat ze me met mijn salaris willen geven.

Terwijl bijvoorbeeld zelfs de verkoop binnendienst meer verdient dan ik. Zelf kan ik het ermee doen omdat ik een vrij lage huur heb, maar ik zou niet weten hoe ik een familie zou moeten onderhouden.
“The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.”
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:40:26 #277
236211 PSEArcher
Think Different!
pi_66710151
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:30 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Zal ik je eens vertellen waarom hij het recht heeft om meer te verdienen dan jij. Hij kan gewoon beter onderhandelen. Het is daarom ook volkomen terecht dat je collega meer krijgt. En als je het onredelijk vindt, en denkt dat je meer kan krijgen, dan zoek je lekker een andere baan. Denk je dat, maar doe je het niet, dan is het ook volkomen terecht dat je minder krijgt. Je moet niet denken dat wanneer je met je luie kont op je stoel blijft zitten, dat je alles voor je bord krijgt geworpen.
Daar heb je het dus mis: ik ben Oostenrijker. Bij ons liggen de salarisniveaus aardig lager. Ik heb in de automobielindustrie als Key Account Manager gewerkt met klanten als Ford, BMW en Volkswagen. 70 uur per week gedeeltelijk. Ik kreeg 1.100,- Euro netto, pas klaar met mijn studie. Heel normaal bij ons.

Ga eens ff. in mijn schoenen staan: ga naar een vreemd land op je eentje. Je krijgt een baan aangeboden die super lijkt. Even later zit je bij een biertje met een collega en het blijkt dat hij er bij zelfde opleiding veel meer krijgt. Je baas is niet bereid erover te praten. Het is crisis en nieuwe banen vallen niet van de hemel. Wat doe je? Je bent zeker niet pissed off?
pi_66710545
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:32 schreef PSEArcher het volgende:
Nou, misschien ben ik ook te sloom om zoiets te begrijpen, maar als ik snap jouw berekening nog steeds niet.
Dat kan gebeuren, maar geloof me, hij klopt.
quote:
Ik verdien voor het bedrijf zo'n 2 Miljoen Euro per jaar in de vette jaren hebben mijn voorgangers zo'n 3,2 weten te behalen, mijn collega zo'n 2,5 miljoen.
Da's omzet natuurlijk, geen winst.
quote:
Als ik die 30 % meer omzet behaal, dan zou ik ik toch even veel (misschien iets minder - aangezien het ervaringsverschil van 10 jaar) moeten hebben als mijn collega. Na jouw berekening heb ik zelfs als ik meer verkoop nog steeds een verschil van 620,- Euro per maand vergeleken met hem. En dat noem je dan fair? Jou zou ik niet als baas willen hebben, met alle respect.
Met 10 jaar verschil noem ik dat wellicht fair ja, maar goed, da's iedereen zijn eigen mening.
quote:
Je vindt het blijkbaar helemaal normaal, dat een hoogopgeleide Key Account Manager met 10 jaar ervaring, die zelfs zijn vrije tijd opoffert voor de zaak het met 1.460,- netto in de maand moet doen. Ik krijg zelfs van de bank verteld dat ik te weinig verdien om ook maar een klein huisje te kopen, 80.000 is het hoogste wat ze me met mijn salaris willen geven.
Hoho - Daar heb ik niks over gezegd. Ik heb het puur financieel berekend. Ik vind 1,460 netto per maand weinig, dat kan ik je zo zeggen. Maar dat heeft niks met jouw collega te maken. Dat is meer omdat mijn broertje al meer verdient in zijn eerste baan en ik ook meer gewend ben. Met 10 jaar ervaring zou ik er van afknappen.
quote:
Terwijl bijvoorbeeld zelfs de verkoop binnendienst meer verdient dan ik.
Da's slecht inderdaad.
quote:
Zelf kan ik het ermee doen omdat ik een vrij lage huur heb, maar ik zou niet weten hoe ik een familie zou moeten onderhouden.
Luister. Al met al lijkt het me dat je genaaid wordt. Maar dat vergelijk met die collega is gewoon lastig, dat moet je vanuit een financieel oogpunt begrijpen. Echter, over het geheel genomen kan je zeker een case maken dat je die 600 wilt hebben.
pi_66710975
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:40 schreef PSEArcher het volgende:

[..]

Daar heb je het dus mis: ik ben Oostenrijker. Bij ons liggen de salarisniveaus aardig lager. Ik heb in de automobielindustrie als Key Account Manager gewerkt met klanten als Ford, BMW en Volkswagen. 70 uur per week gedeeltelijk. Ik kreeg 1.100,- Euro netto, pas klaar met mijn studie. Heel normaal bij ons.

Ga eens ff. in mijn schoenen staan: ga naar een vreemd land op je eentje. Je krijgt een baan aangeboden die super lijkt. Even later zit je bij een biertje met een collega en het blijkt dat hij er bij zelfde opleiding veel meer krijgt. Je baas is niet bereid erover te praten. Het is crisis en nieuwe banen vallen niet van de hemel. Wat doe je? Je bent zeker niet pissed off?
Ik blijf bij mijn mening. Als je niet tevreden bent, dan zoek je iets anders. Je zegt het zelf, het is crisis, dus je vindt niet zo maar iets anders. Je baas zit ook in de crisis, en kan jou ook niet zo maar meer betalen. We leven hier in een vrij land. Je hoeft niet alles te nemen wat er is. Je kunt pissed off zijn, maar dan? Wat wil je dan doen? Je baas bedreigen om meer te geven? Boos of niet boos, je bent nergens aan verbonden, dus ga op zoek naar iets anders. Waar een wil is, is een weg. Take it, or leave it.
pi_66717579
quote:
B4llistic dinsdag 3 maart 2009 @ 11:45 (#254)

1: Bedrijfstak: ICT
2: Functie: Netwerkbeheerder
3: Leeftijd: 21
4: Aantal uren per week: 40
5: Aantal vakantiedagen: 30
6: 13e maand: Ja
7: Bruto maand salaris: 2000
8: Netto maand salaris: 1400 oid
9: Overuren: 150 of 200%
10: Werkervaring: ICT 1jaar
11 Goodies: Samsung PDA, Seat Leon FR
12: Opleiding: MBO niv 3
Een Leon FR ter waarde van ¤ 30.000 op je 21ste met jouw achtergrond??? onmogelijk

Volgens de bruto/netto berekening kun je ook nooit 1400 overhouden. Eerder 11 of 1200. Helemaal als je een eigen bijdrage hebt.

Weet je zeker dat het geen MINI van Peak-IT is?

[ Bericht 2% gewijzigd door bravoboost op 05-03-2009 08:44:28 ]
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:33:51 #281
247356 infp2009
More cowbell!
pi_66718873
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 21:19 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

- zonder aan te hoeven geven welke -
Zit je bij ING/Rabo/ABN of een andere?
Bij een andere...

Vanwaar deze vraag?
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:37:24 #282
247356 infp2009
More cowbell!
pi_66718950
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:04 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zal toch wel afhangen van de bank? Is vrij weinig vergeleken bij het salaris voor een starter in CF ofzo.
Banken ontlopen elkaar weinig qua primaire arbeidsvoorwaarden voor trainees heb ik gemerkt. Wat wel verschilt is het bedrag dat ze hiernaast nog aan je spenderen aan opleidingen en dergelijke (wat ik in een traineeship eigenlijk belangrijker vind).
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:21:27 #283
176155 Mr.Nash
Komt nog..
pi_66720057
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 08:35 schreef bravoboost het volgende:

[..]

Een Leon FR ter waarde van ¤ 30.000 op je 21ste met jouw achtergrond??? onmogelijk

Volgens de bruto/netto berekening kun je ook nooit 1400 overhouden. Eerder 11 of 1200. Helemaal als je een eigen bijdrage hebt.

Vond het idd al best veel wat hij krijgt. Ik verdien 2500 en houd net onder de 1500 over door de bijtelling (22j, ben trouwens ook in de netwerken actief)
idem dito..
pi_66720155
quote:

[..]

Jeezz.. hoe fucking dom ben jij..

Scroll voortaan eens een paar posts naar beneden voordat je kansloze shit gaat blaaten...

edit: En hij is 32k
En in een mini, of ie nou van Peak-IT is of niet..zou ik niet dood in gevonden willen worden.
pi_66726179
quote:
B4llistic donderdag 5 maart 2009 @ 10:24 (#284)

Jeezz.. hoe fucking dom ben jij..

Scroll voortaan eens een paar posts naar beneden voordat je kansloze shit gaat blaaten...

edit: En hij is 32k
Heb ik gedaan. Daarin zeg je dat je NET onder de 1400 zit. en dat kan niet. als je geen auto had, zou je 1500 overhouden. Dat betekent dat je net iets over de 100 euro zit aan bijtelling. Niet echt geloofwaardig voor een auto van 32k + eigen bijdrage.

sowieso niet snugger om in zo n auto te rijden met dat salaris, maar dat terzijde.
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:35:40 #286
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_66727985
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:32 schreef bravoboost het volgende:

sowieso niet snugger om in zo n auto te rijden met dat salaris, maar dat terzijde.
Dat bepalen mensen natuurlijk altijd zelf nog. Als je nog steeds op je studentenflat voor 300 euro per maand all-in zit boeit dat ook weinig. Zeker als je een beetje auto-freak bent en je het leuk vindt om met zo'n ding te rijden, of je woont nog thuis.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:05:05 #287
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_66735777
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:33 schreef infp2009 het volgende:

[..]

Bij een andere...

Vanwaar deze vraag?
Omdat ik verwacht c.q. 'wel eens hoor/lees' dat de startsalarissen daar een stukje hoger liggen. Volgens een onderzoek van intermediair ligt het wo-startsalaris bij de Rabobank bijvoorbeeld op ruim 3200.
Oh really?
pi_66736055
quote:
7 : Bruto maand salaris: ¤ 2.600,-
8 : Netto maand salaris: ong. ¤ 1.800,-
Hoe kan je nou van 2.600 bruto nog maar 1.800 netto overhouden? Je hebt ook geen lease auto zie ik. 35% van van je bruto inleveren vind ik wel veel hoor.
ne okuyon, bokmu var?
pi_66737456
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 14:35 schreef jackson het volgende:

[..]

Dat bepalen mensen natuurlijk altijd zelf nog. Als je nog steeds op je studentenflat voor 300 euro per maand all-in zit boeit dat ook weinig. Zeker als je een beetje auto-freak bent en je het leuk vindt om met zo'n ding te rijden, of je woont nog thuis.
Hoe duurder de auto, des te meer je werkgever moet afdragen aan belasting. Je werkgever bepaalt dus indirect mee. Daarnaast loopt de werkgever een risico op het contract, op het moment dat je weg gaat. Een werkgever is dus dom om dure lease-auto's te accepteren van zijn (lage) werknemers.
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:59:28 #290
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_66737523
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:15 schreef saban het volgende:

[..]

Hoe kan je nou van 2.600 bruto nog maar 1.800 netto overhouden? Je hebt ook geen lease auto zie ik. 35% van van je bruto inleveren vind ik wel veel hoor.
Welkom in Nederland...

Schijf 1 t/m ¤ 17.579 = 33,60% belasting.
Schijf 2 17.580 t/m 31.589 = 41,85% belasting.
Schijf 3 31.590 t/m 53.860 = 42,00% belasting.
Schijf 4 ¤ 53.861 en hoger = 52.00% belasting.

Bron:belastingdienst

Het is dus helemaal niet zo gek
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_66738431
quote:

[..]

Niet helemaal, ik verdien bruto iets minder, maar netto houd ik 1420 over. Werkgever betaalt diverse bijdrages. Heb dan geen leasewagen (meer).
pi_66738598
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:57 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Hoe duurder de auto, des te meer je werkgever moet afdragen aan belasting.
Die druk komt nog altijd ten laste van werknemers, niet werkgevers.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_66738709
1 : Bedrijfstak: Financieel
2 : Functie: Financieel medewerker
3: Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40 + deeltijd HBO
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: Nee, wel eindejaars bonus (5000 vorig jaar dacht ik)
7 : Bruto maand salaris: +/- 1800
8 : Netto maand salaris: +/- 1420 excl reiskosten & overuren
9: Overuren betaald: Ja
10 : Werkervaring: 1 maand
11 : Goodies : taalcursussen, ICT-cursussen (S.A.P etc) + zeer goede doorgroeimogelijkheden
12: Opleiding: mbo niv 4

Tevreden: nog niet echt, blijft een beetje mbo niveau allemaal.. Komt wel als ik mn HBO binnen heb
pi_66738812
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:15 schreef saban het volgende:

[..]

Dat is toch heel gewoon? Hij zal wel wat zelf aan pensioenpremie betalen ofzo maar zoveel hoeft dat niet te zijn om op 1800 uit te komen.
  donderdag 5 maart 2009 @ 19:43:00 #295
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_66739206
quote:

[..]

Je komt een beetje jaloers over.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_66739833
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:31 schreef Beroepsgokker het volgende:

Tevreden: nog niet echt, blijft een beetje mbo niveau allemaal.. Komt wel als ik mn HBO binnen heb
Het kan volgens mij wel wat beter, maar reken er niet op dat het met een HBO opleiding ineens automatisch gaat binnenstromen. (heb er zelf niet zo beste ervaringen mee...)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_66740680
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:58 schreef jackson het volgende:

[..]

SAP-pers verdienen echt asociaal veel hoor ik hier en daar. Als start zijnde is dit ook totaal niet verkeerd , na 3 jaar werkervaring valt het me toch wat tegen moet ik bekennen.
Wat is SAP eigenlijk? Ik kom de term vaker tegen en als ik op internet kijk kom ik bij http://www.sap.com/ uit een duits bedrijf? Maar waar staat het eigenlijk voor SAP en wat doet het?
pi_66740839
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 19:58 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Het kan volgens mij wel wat beter, maar reken er niet op dat het met een HBO opleiding ineens automatisch gaat binnenstromen. (heb er zelf niet zo beste ervaringen mee...)
Ligt eraan wat je er zelf van maakt . Heb sollicitatiegesprekken gehad waar het salarris op 1500 zat, kon er nog wel 1600 van maken, maar meer niet. Ben er dan ook niet verder op in gegaan . Als je je eigen kwaliteiten kent kun je makkelijk een mooi salaris bij elkaar praten

[ Bericht 13% gewijzigd door Beroepsgokker op 05-03-2009 20:29:51 ]
pi_66740908
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 20:17 schreef iBolt het volgende:

[..]

Wat is SAP eigenlijk? Ik kom de term vaker tegen en als ik op internet kijk kom ik bij http://www.sap.com/ uit een duits bedrijf? Maar waar staat het eigenlijk voor SAP en wat doet het?
Het grootste communicatie systeem van Europa zo ongeveer, wordt bij veel grote bedrijven gebruikt voor de inkoop/verkoop/boekhouding, etc.
pi_66741406
1 : Bedrijfstak: Consultancy in de Zorg
2 : Functie: Trainee/Jr. Consultant
3: Leeftijd: 27
4 : Aantal uren per week: 32
5 : Aantal vakantiedagen: 24 op full time base (voor mij dus x0.8)
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 2100 op basis van full time (1680 dus voor mij)
8 : Netto maand salaris: 1345 + 100 euro maaltijdvergoeding + alle (375 per maand ) reiskosten
9: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd
10 : Werkervaring: 1 maand
11 : Goodies : niet echt
12: Opleiding: Bachelor Bedrijfseconomie en bijna Master Marketing Management (Vandaar de 32uur ipv 40)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')