Ik vind het zo slecht niet. Iemand met een HBO opleiding met dezelfde leeftijd, zal ongeveer hetzelfde krijgen.quote:
In Nederland kan je aardig van levenquote:Op zondag 22 februari 2009 19:29 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Zoveel is 3.000 netto nou ook weer niet. Maar gezien het profiel, is het ook niet slecht.
Inderdaad, het is toch wel 2x modaal.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:46 schreef samjustme het volgende:
[..]
In Nederland kan je aardig van leven
Op sommige punten is de overheid als werkgever zo gek nog niet.quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:50 schreef sizzler het volgende:
1 : Bedrijfstak: overheid
2 : Functie: adviseur
3: Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 50 (exclusief de verplichte vrije dagen)
6 : 13e maand: Eindejaarsuitkering van een halve maand.
7 : Bruto maand salaris: +/- 3.000
8 : Netto maand salaris: +/- 1.900
9: Overuren betaald: Nope
10 : Werkervaring: 2 jaar
11 : Goodies : Blackberry, OV-trajectabonnement en dienstreizen met OV zijn 1e klas.
12: Opleiding: WO
Herpost met een nuance: ik werk 40 uur p/w maar heb een contract van 36 uur p/w. Daarom bouw je iedere week een halve dag extra vakantie op. Vandaar de 50+ vakantiedagen.
Komt gewoon omdat hij een 36-urig contract heeft, maar 40 uur werkt en dus iedere 2 weken een extra dag opspaart.quote:Op woensdag 25 februari 2009 16:12 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Op sommige punten is de overheid als werkgever zo gek nog niet.
Kijk je wel uit dat het niet te verleidelijk wordt om daarom maar nooit weer terug te keren naar een studie?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:00 schreef Stnerual het volgende:
1 : Bedrijfstak: semi-overheid (spoorinfra-beheer)
2 : Functie: medewerker aanbestedingen, kostenmanagement en inkoop
3: Leeftijd: 19
5 : Aantal vakantiedagen: 20 betaald, een zelf te bepalen hoeveelheid onbetaald
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: +/- 2000
8 : Netto maand salaris: +/- 1.500
9: Overuren betaald: Ja
10 : Werkervaring: 1 maand
11 : Goodies : Onbeperkt Fok en spitsnieuws F5-en, 10 euro reisvergoeding per dag (waarvan maar 30% nodig) en zeer makkelijk doorgroeien naar interessantere functies
12: Opleiding: VWO (tijdelijk gestopt met Luchtvaart en Ruimtevaarttechniek)
Haha, dat heb ik vaker gehoord. Ik kijk er zeker voor uit, ik wil namelijk graag later op de linkerstoel van een mooie kist terecht komen. September ga ik weer lekker van start.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:59 schreef Matthijs- het volgende:
[..]
Kijk je wel uit dat het niet te verleidelijk wordt om daarom maar nooit weer terug te keren naar een studie?
Wat moet een ex-L&Rstudent overigens met een mariniersterm in zijn naam. =p
Wat een lekker salaris wel op jouw leeftijd!quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:00 schreef Stnerual het volgende:
1 : Bedrijfstak: semi-overheid (spoorinfra-beheer)
2 : Functie: medewerker aanbestedingen, kostenmanagement en inkoop
3: Leeftijd: 19
5 : Aantal vakantiedagen: 20 betaald, een zelf te bepalen hoeveelheid onbetaald
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: +/- 2000
8 : Netto maand salaris: +/- 1.650
10 : Werkervaring: 1 maand
11 : Goodies : Onbeperkt Fok en spitsnieuws F5-en, 10 euro reisvergoeding per dag (waarvan maar 30% nodig), zeer makkelijk doorgroeien naar interessantere functies
12: Opleiding: VWO (tijdelijk gestopt met Luchtvaart en Ruimtevaarttechniek)
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:29 schreef Majesteit het volgende:
1 : Bedrijfstak: Semi-overheid
2 : Functie: Staffunctie Marketing & Communicatie
3: Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 36
5 : Aantal vakantiedagen: 23
6 : 13e maand: Nee, wel eindejaarsuitkering
7 : Bruto maand salaris: 2803
8 : Netto maand salaris: ongeveer 2000, incl. reiskostenvergoeding
9: Overuren betaald: Nee, maar pand sluit om 17:00, dus ook niet mogelijk![]()
10 : Werkervaring: 2 jaar intercedent, 2 jaar in bibliotheek.
11 : Goodies : Werkplek in mooie, oude villa
12: Opleiding: WO Cultuur- & Mediabeleid
Voor mbo zoveel wowquote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:34 schreef wapperdamklubik het volgende:
1: Bedrijfstak: Chemie
2 : Functie: Plaatsvervangend Teamleader. (Procesoperator)
3 : Leeftijd: 27
4 : Aantal uren per week: 32,6 uur per week
5 : Vakantie dagen: 25
6 : 13e maand: Ja en vakantiegeld.
7 : Bruto maand salaris: ¤ 3500,- (over 3 maanden 3800)
8 : Netto maand salaris: ¤ 2100,-
10 : Werkervaring: 4 jaar
11: Opleiding afgerond: MBO-3 (vapro B)
12: Opleiding afgerond over 6 maanden:: MBO+ (Vapro C).
13 : Goodies : Bonus ieder jaar van min. 2500 euro, plus dat elke opleiding die ik wil doen door de baas word betaalt
Hierbij wel gelijk vermelden dat ik in een vol continu rooster loop, wat inhoud dat je ochtend, middag en nachtdiensten loopt volgens vast rooster en je dus ook soms in de weekenden werkt. Waardoor je prima eens af en toe naar winkelcentra kan op een bv dinsdagmorgen (lekker rustig)
Je studeert vast wel aan de Nijenrode? Want alleen met VWO kan je toch niet zover komen>?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:19 schreef nostra het volgende:
1 : Bedrijfstak: Accountancy
2 : Functie: Controleleider
3 : Leeftijd: 27
5 : Vakantie dagen: 32
6 : 13e maand: ja, plus tantieme van ongeveer een maandsalaris
7 : Bruto maand salaris: ¤ 3800-nog wat
8 : Netto maand salaris: ¤ 2500
9: Overuren betaald: tijd voor tijd
10 : Werkervaring: kleine 10 jaar
11 : Goodies : Studie wordt vergoed, laptop?, blackberry, ruime onkostenvergoeding, leaseauto
12 : Opleiding: VWO
Heb een paar maanden stage gelopen bij semi-overheid en de vooroordelen waren 100% waar: alles gaat zo ontzettend inefficient. Projectje had een budget overschrijding, oh was niet erg doe maar paar honderd euro bij, toch geld zat.. Niemand die gaat onderzoeken waar de fout lag om dit voortaan te voorkomen.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:42 schreef samjustme het volgende:
[..]
Als je kijkt naar je genoten opleiding, heel goed gedaan.
Was ook ooit ambtenaar maar trok me niet echt, mensen zijn zo langzaam daareerlijk gezegd denk ik dat makkelijk 30% van de ambtenaren weg kan als men iets efficienter zou gaan werken, gewoon werken dus kuch kuch
Ach, WO geeft af op HBO, bèta's op alpha's en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ik zou me er persoonlijk niet te veel van aantrekken. Je behoort nog altijd tot de hoogst opgeleide personen van NL.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 13:43 schreef Majesteit het volgende:
Ik heb ook geen klachten. Qua opleiding, tja, een echte alpha-studie. Maar je leert daar net zo goed het academisch werk- & denkniveau aan hoor. Vind het altijd beetje jammer dat er zo wordt neerbuigend wordt gedaan over dergelijke studies.
Overigens, heb nu een jaarcontract. Bij verlenging krijg ik vast contract en ga ik naar ongeveer 3300 bruto
Ik zit dan zelf niet in de accountancy, maar volgens mij wordt je genaaid bij het leven. 2400 voor iemand met HBO en 9 jaar ervaring lijkt me erg laag, onafhankelijk van het vakgebied. Daarnaast kunnen ze een bonus die je belooft is zomaar laten vallen 'want we zitten in een crisis'.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:51 schreef PSEArcher het volgende:
1: Bedrijfstak: Retail leverancier
2 : Functie: Key Account Manager
3 : Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 40 (meestal worden 50 uur en meer gewerkt)
5 : Vakantie dagen: 23, geen ATV, geen CAO
6 : 13e maand: Nee, wel vakantiegeld van 8%
7 : Bruto maand salaris: ¤ 2.400,-
8 : Netto maand salaris: ¤ 1.430,- (na aftrek bijtelling, etc.)
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 9 jaar
11: Opleiding afgerond: HBO / BBA A-Level (Bachelor - behaalt in Oostenrijk),
13 : Goodies : Bonus was beloofd van 1 maandsalaris extra bij behalen van 2.500.000 omzet, is vervallen van wegen crisis, mobiel en Laptop van de zaak, maak ik amper gebruik van, auto van de zaak
Mijn vraag nu: Een collega van mij (zelfde functie, wel 10 jaar ouder, meer ervaring en ca. 30 % meer omzet) krijgt 3.950 brutto betaald. Is dit een conform salaris en arbeidsvoorwaarden of word ik genaait?
accountancy en account manager is heel iets andersquote:Op maandag 2 maart 2009 21:56 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik zit dan zelf niet in de accountancy, maar volgens mij wordt je genaaid bij het leven. 2400 voor iemand met HBO en 9 jaar ervaring lijkt me erg laag, onafhankelijk van het vakgebied. Daarnaast kunnen ze een bonus die je belooft is zomaar laten vallen 'want we zitten in een crisis'.
Ik zou eens een beetje rond gaan kijken of er andere bedrijven in je geinteresseerd zijn en wat deze bieden.
En verwachten dat je voor zo'n bedrag 10 of meer uur per week overwerkt is al helemaal belachelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |