abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:06:57 #1
66519 Hilje23
JUST NOT A SHIT GIVER I GUESS
pi_63327878
http://www.telegraaf.nl/b(...)OR_DE_LEEUWEN__.html

Niet te begrijpen....
Je zou werkelijk met tien man die gek opwachten, de hond afpakken en hem ergens brengen waar die gek hem nooit weer vindt...
En dat is precies wat ze in de hand werken op deze manier, want iemand die zoveel moeite doet om alles OFFICIEEL aan te pakken en alles volgens de regels doet krijgt dus gewoon gratis doodsbedreigingen en wat heeft ze kunnen bereiken voor de hond?
Een paar maanden rust in een asiel waar ie bij mocht komen en nu mag ie weer terug naar zijn 'baas'b

wat een land
- "If you don't live for something - you'll die for nothing" -
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
- Me...Just like you ... Only better -
pi_63328049
Apart. Hoe heeft die rechter zich laten overtuigen dat die man wel weer voor de hond kan zorgen en hem vanaf nu goed behandelt?
pi_63328086
Doe me maar ff adresje + molotov cocktail. Zal nooit meer een hond mishandelen.
Tis nog bijna geen garpje ook nog.

Wat is dit trouwens weer een prima voorbeeld van de Nederlandse manier van gerechtigheid zeg. De tering.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:16:21 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63328241
Pappen en nathouden, dan komt het vast wel goed !
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:17:53 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63328298
Uit het Leidsch Dagblad van vandaag.
quote:
Mishandelde hond terug naar eigenaar

Een mishandelde hond die door de rechter uit huis is geplaatst, is in hoger beroep weer toegewezen aan de drugsverslaafde eigenaar die het dier in Leiden had geschopt en geslagen en daarvoor tot een maand voorwaardelijk is veroordeeld met een proeftijd van twee jaar.

De hondenbezitter is na zeven schriftelijke getuigenverklaringen in augustus veroordeeld. Van een mishandeling zijn opnamen gemaakt met een mobieltje. Mensen die de eigenaar op de mishandeling aanspraken, werden met de dood bedreigd.

Na het vonnis van de rechter werd het dier, een Bull Mastif, door de politie weggehaald en in dierentehuis Stevenshage in de Stevenshof geplaatst waar het inmiddels is aangesterkt. Vorige week vrijdag besliste een andere rechter dat de hond weer terugmoet naar de rechtmatige eigenaar. Die overdracht moet dinsdag gebeuren. Vervolgens moet de man met zijn hond binnen zes maanden op een cursus bij de bekende hondentrainer Martin Gaus.

De Leidenaar zou zich anderhalf jaar geleden ook al schuldig hebben gemaakt aan de mishandeling van een hond. Toen waren er echter niet voldoende getuigen maar is het dier uit voorzorg door onbekenden bij hem weggehaald. Daarop nam de eigenaar de Bull Mastif in huis.

,,Dit past helemaal in het plaatje dat wij hebben van de rechterlijke macht'', aldus een woordvoerder van de Dierenbescherming. ,,Het is treurig maar er wordt daar geen prioriteit gegeven aan het welzijn van dieren. Dat is jammer want de sancties op mishandeling zoals strafmaat en boetes zijn de afgelopen periode fors opgekrikt. Maar als de rechter zo mild blijft, houdt het voor ons op. Daarom pleiten wij al heel lang voor een houdverbod: dat iemand die dieren heeft mishandeld helemaal geen dieren meer mag hebben. We gaan dat houdverbod binnenkort weer op een adequate wijze onder de aandacht van de overheid brengen.''
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:20:50 #6
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_63328402
Weet je misschien wanneer en bij welke rechtbank deze uitspraak is gedaan?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_63328909
Dat is toch juist harstikke goed? Op wie moet die arme man die de laatste tijd door justitie al zo is aangepakt zich anders afreageren?
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_63328973
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:33 schreef LordNemephis het volgende:
Dat is toch juist harstikke goed? Op wie moet die arme man die de laatste tijd door justitie al zo is aangepakt zich anders afreageren?
*hap mode

Met scheermes op zijn pols.

/hap mode
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:47:52 #9
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63329409
Denk dat die gasten in de koppenhinksteeg ook wel raad met hem weten
DeviantArt
pi_63329639
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:47 schreef Hukkie het volgende:
Denk dat die gasten in de koppenhinksteeg ook wel raad met hem weten
De rechter in elk geval helaas niet.
pi_63330435
Ongelooflijk dit Waarom moet die hond terug? Er zijn zat mensen die zo'n hond heel graag een nieuw en goed leven zouden willen geven; desnoods naar een asiel (waar ze ook goed voor dieren zijn).

Wat krijg je zodadelijk? Een bange en gestresste hond die wellicht weer mishandeld gaat worden. En dan draait zo'n beest door en grijpt hij iemand. Met als gevolg dat ie dan afgemaakt moet worden. Terwijl het arme beestje er zelf niks aan kan doen.

Bah, bah en nog eens bah

Menselijke ellende doet me helemaal niks meer. Door diverse gebeurtenissen in het verleden geef ik geen ene fuck meer om mensen (zeer weinig uitzonderingen daargelaten). Dood en verderf, ellende, geweld etcetera, het doet me he-le-maal niks meer. Maar dieren -en dan vooral honden- gaan mij naar aan het hart. Kom niet aan dieren. Voor zo iemand zou ik toch met alle plezier gaan zitten. Doe mijn hond iets aan en je gaat eraan.

Klootzakken
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_63330568
Die rechter heeft zeker geen huisdieren?
pi_63330975
doet iemand zo veel moeite om die hond op legale wijze bij die vent weg te krijgen... gaatie net zo hard weer terug
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:36:11 #14
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63331178
Wat een bullcrap zeg Wat bezielt die rechter
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:39:48 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63331267
Vraag me ook wel af welke motivatie die rechter gegeven heeft voor dit 'vonnis'.
DeviantArt
  dinsdag 18 november 2008 @ 23:21:20 #16
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63332595
Ik ben je eik wel zat met je getroll

[ Bericht 96% gewijzigd door yvonne op 18-11-2008 23:23:44 ]
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63332693
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:39 schreef Hukkie het volgende:
Vraag me ook wel af welke motivatie die rechter gegeven heeft voor dit 'vonnis'.
Een huisdier is voor de wet toch een 'voorwerp'?
pi_63335458
Dit is idd dieptreurig .. dit arme dier bij voorbaat als gevaarlijk bestempelen (ivm het ras) en in laten slapen zou humaner zijn
pleased to meet you
pi_63336154
quote:
Op woensdag 19 november 2008 01:46 schreef moussie het volgende:
Dit is idd dieptreurig .. dit arme dier bij voorbaat als gevaarlijk bestempelen (ivm het ras) en in laten slapen zou humaner zijn
Waarom in laten slapen? Ze hadden best een nieuw baasje voor hem kunnen zoeken. Denk dat zeker voor een hond met een 'verleden' genoeg ervaren eigenaren te vinden zijn.
pi_63336227
Die rechter kan niet anders, het is niet zijn schuld. De wet biedt geen mogelijkheid tot het opleggen van een verbod op het houden van dieren. Dat verbod moet er eerst komen, dan kun je hier iets mee.
  woensdag 19 november 2008 @ 07:40:01 #21
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63336411
Tja, welkom in Nederland, waar een huisdier mishandelen gelijk staat aan het in elkaar schoppen van je salontafel.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_63336425
quote:
Op woensdag 19 november 2008 07:40 schreef ethiraseth het volgende:
Tja, welkom in Nederland, waar een huisdier mishandelen gelijk staat aan het in elkaar schoppen van je salontafel.
Dat was vroeger zo inderdaad (dier gold enkel als materiële bezitting). Tegenwoordig hebben we de welzijnswet voor dieren en is er al heel wat veranderd.
pi_63336856
quote:
Op woensdag 19 november 2008 07:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat was vroeger zo inderdaad (dier gold enkel als materiële bezitting). Tegenwoordig hebben we de welzijnswet voor dieren en is er al heel wat veranderd.
Ja, ik merk het bij dit soort topics.

Onbegrijpelijk besluit. Ethisch gezien dan.
pi_63341941
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:31 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja, ik merk het bij dit soort topics.

Onbegrijpelijk besluit. Ethisch gezien dan.
Daarom moet de wet ook worden aangepast, maar zoiets kost tijd. Je kunt alleen niet de rechter daarvan de schuld geven want die mag alleen volgens de wet / jurisprudentie handelen.
pi_63342571
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:12 schreef McKillem het volgende:
Doe me maar ff adresje + molotov cocktail. Zal nooit meer een hond mishandelen.
Tis nog bijna geen garpje ook nog.
Wat is dit trouwens weer een prima voorbeeld van de Nederlandse manier van gerechtigheid zeg. De tering.
Dubieuze opmerking, dit. Op het randje ook trouwens...
Waarom zou je jezelf verlagen tot een niveau dat zo mogelijk nog lager is als dat van deze hondeigenaar?
pi_63342796
Ik zie overigens de 'oplossing' die veel mensen voorstaan hier ... dat die hond bv in een asiel terecht komt en waarschijnlijk sowieso afgemaakt wordt na een tijdje, niet echt als een 'betere' oplossing...

zolang die mishandelende eigenaar wel een duidelijke boete moet betalen en gedwongen wordt een hondencursus te volgen op zijn eigen kosten om die hond weer terug in zn beheer te krijgen, moet die man ook realiseren at zijn mishandeling hem ok veel geld gekost heeft en het zeer waarschijnlijk nogmaals kan gebeuren als hij zn hond niet beter behandeld...

dat hij voorheen niet veroordeld kon worden betekent ook at een rechter dat niet _mag_ meewegen bij zn oordeel... enkel een eerdere veroordeling had voor de rechter de man als 'herhalingsdader' mogen classificeren en een grond kunnen zijn te zeggen dat de man zich niet verbeterd had...
Nu heeft die mishandelaar gewon nog één kans.

Tja, mensen die dieren mishandelen bestaan nu eenmaal, en die mensen doodschoppen zal echt geen oplossing zijn, gewoon bestraffing door een flinke geldboete bij eerste overtreding is volgens mij redelijk legitieme straf.... Ik zie iig niet de meerwaarde in voor de honden als men steeds zwaarder gaat straffen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_63344421
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dubieuze opmerking, dit. Op het randje ook trouwens...
Waarom zou je jezelf verlagen tot een niveau dat zo mogelijk nog lager is als dat van deze hondeigenaar?
In veel situaties (vooral dit soort situaties) ben ik een voorstander van vuur met vuur bestrijden. Daar maak ik absoluut geen geheim van.

Je kan wel overal "boven" willen staan en alles "volgens het boekje" doen, zoals deze vrouw dus deed. Maar uiteinderlijk gaat die hond weer terug is is er dus geen fuck veranderd.
Wat heb je daar nou aan dan?
Dan af en toe maar verlagen hoor.
  woensdag 19 november 2008 @ 14:55:41 #28
163094 Ladidadida
pi_63346234
Ik probeer de uitspraak van de zaak te vinden maar staat nergens Anybody else?
pi_63347555
quote:
Vorige week vrijdag besliste een andere rechter dat de hond weer terugmoet naar de rechtmatige eigenaar. Die overdracht moet dinsdag gebeuren. Vervolgens moet de man met zijn hond binnen zes maanden op een cursus bij de bekende hondentrainer Martin Gaus.
Jezus, zes maanden naar Martin Gaus, en dan zijn er nog mensen die vinden dat er niet zwaar genoeg gestraft wordt in Nederland.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_63347654
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jezus, zes maanden naar Martin Gaus, en dan zijn er nog mensen die vinden dat er niet zwaar genoeg gestraft wordt in Nederland.
  woensdag 19 november 2008 @ 15:51:10 #31
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63347823
Ik vind het ook ongelooflijk, maar als:
quote:
Woordvoerder Niels Dorland van de Dierenbescherming zucht nog maar 's een keer heel diep. "Dit is dus het zoveelste geval. Wij pleiten als organisatie al jaren en jaren voor een houdverbod. Dus dat het je in sommige gevallen verboden wordt om huisdieren te hebben. Maar omdat dat verbod er nog steeds niet is, kan de rechter niet anders beslissen dan de hond weer terug naar z'n baas te laten gaan."
dit waar is, dan verklaart dit veel.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 19 november 2008 @ 15:53:02 #32
163094 Ladidadida
pi_63347881
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:51 schreef Iblis het volgende:
Ik vind het ook ongelooflijk, maar als:
[..]

dit waar is, dan verklaart dit veel.
Maar een rechter mag wel voorwerpen in beslag nemen. Dus als een huisdier als voorwerp wordt gezien, waarom heeft ie daar dan niet voor gekozen.
  woensdag 19 november 2008 @ 16:02:42 #33
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63348166
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:53 schreef Ladidadida het volgende:
Maar een rechter mag wel voorwerpen in beslag nemen. Dus als een huisdier als voorwerp wordt gezien, waarom heeft ie daar dan niet voor gekozen.
Ik denk dat daar voorwaarden aan verbonden zijn. Een rechter kan, gok ik, niet naar believen voorwerpen in beslag nemen die niet verboden of gestolen zijn.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63348455
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:02 schreef Iblis het volgende:

Ik denk dat daar voorwaarden aan verbonden zijn. Een rechter kan, gok ik, niet naar believen voorwerpen in beslag nemen die niet verboden of gestolen zijn.
Inderdaad, dat kan alleen voor specifieke doeleinden. Iedereen gaat er ook zomaar vanuit dat dat hier wenselijk zou zijn. Ik ken de veroordeelde niet, misschien is het wel een prima baasje die een keer door het lint ging in een noodzakelijke poging zijn hond te disciplineren. Het lijkt mij dan niet zinnig om zo'n hond in een asiel te zetten in de hoop dat er ooit iemand die asielhond wil.
pi_63348550
quote:
Op woensdag 19 november 2008 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Helaas geen goede straf aangezien het hondje dus meemoet, zonder dat hij iets misdaan heeft.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  woensdag 19 november 2008 @ 16:19:49 #36
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63348660
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Inderdaad, dat kan alleen voor specifieke doeleinden. Iedereen gaat er ook zomaar vanuit dat dat hier wenselijk zou zijn. Ik ken de veroordeelde niet, misschien is het wel een prima baasje die een keer door het lint ging in een noodzakelijke poging zijn hond te disciplineren. Het lijkt mij dan niet zinnig om zo'n hond in een asiel te zetten in de hoop dat er ooit iemand die asielhond wil.
Als ik de getuigenverklaringen lees, en als die enigszins waar zijn, zoals de hond onder een auto trappen, aan z'n achterpoten over straat slepen en hem op andere wijze mishandelen, dan lijkt het me zeker wenselijk, maar ik vermoed dat het wettelijk gezien dan niet een van de specifieke doeleinden is waarvoor het mogelijk is.
pi_63349614
quote:
Op woensdag 19 november 2008 06:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom in laten slapen? Ze hadden best een nieuw baasje voor hem kunnen zoeken. Denk dat zeker voor een hond met een 'verleden' genoeg ervaren eigenaren te vinden zijn.
zoals je inmiddels misschien begrepen hebt kan de rechter niet anders dan dat dier terug sturen naar die baas ..
en in die context is dat dus wellicht humaner dan terugsturen .. het minste van 2 kwaden
pleased to meet you
pi_63349790
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:19 schreef Iblis het volgende:
Als ik de getuigenverklaringen lees, en als die enigszins waar zijn, zoals de hond onder een auto trappen, aan z'n achterpoten over straat slepen en hem op andere wijze mishandelen, dan lijkt het me zeker wenselijk, maar ik vermoed dat het wettelijk gezien dan niet een van de specifieke doeleinden is waarvoor het mogelijk is.
Nee, op zich ben ik er ook wel voor dat het mogelijk is. Maar we hebben het hier over een verhaal van een enigzins hysterische dierenliefhebster en dat wordt weergegeven door een hysterische journalist in een dito krant.

Het feit dat ik eruit kan destilleren is dat hij zijn hond geschopt en geslagen heeft en dat dit volgens de rechter niet onder het disciplineren viel maar een geval van mishandeling was, en daarvoor is hij veroordeeld. De rest is insinuatie en toonzetting.
pi_63349898
Ik verwacht kamervragen. Dit keer van de PvdD.
  woensdag 19 november 2008 @ 22:35:24 #40
66519 Hilje23
pi_63359995
vanochtend al antwoord van Partij voor de Dieren - die ik een mail gestuurd had -

---------------------------------------------

Geachte mevrouw XXXX,

Hartelijk dank voor uw email. De Partij voor de Dieren deelt de breed gedragen maatschappelijke verontwaardiging over de rechterlijke uitspraak die bepaalt dat Bullmastiff Yango, na zwaar te zijn mishandeld door zijn baas, toch weer terug moet naar zijn agressieve eigenaar.

De Partij voor de Dieren pleit al vanaf haar komst in de Kamer voor een, langdurig of in ernstige gevallen levenslang, houdverbod voor mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan ernstige vormen van dierenmishandeling en de wettelijke zorgplicht voor hun dieren verzaken. Vooralsnog bestaat er helaas nog geen Kamermeerderheid voor een dergelijk houdverbod. Als u op onze website zoekt op ‘houdverbod’ kunt u zien dat wij hier al vaak voor gepleit hebben.

Ook de strafmaat voor dierenmishandeling is in Nederland bedroevend laag. De Partij voor de Dieren wil dat het Openbaar Ministerie meer prioriteit geeft aan het vervolgen van veroorzakers van dierenleed en zal hier in de Kamer op blijven aandringen. Dieren mogen niet het slachtoffer zijn van hun gewelddadige eigenaren. Hier dient een einde aan te komen.

Binnenkort komt er een kabinetsreactie op deze situatie. Wij zullen deze reactie afwachten en indien nodig actie ondernemen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Partij voor de Dieren

Imke Banen

www.partijvoordedieren.nl
- "There is no greater mistake then he who did nothing because he could only do a little" -
pi_63360371
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:35 schreef Hilje23 het volgende:
vanochtend al antwoord van Partij voor de Dieren - die ik een mail gestuurd had -

---------------------------------------------

Geachte mevrouw XXXX,

Hartelijk dank voor uw email. De Partij voor de Dieren deelt de breed gedragen maatschappelijke verontwaardiging over de rechterlijke uitspraak die bepaalt dat Bullmastiff Yango, na zwaar te zijn mishandeld door zijn baas, toch weer terug moet naar zijn agressieve eigenaar.

De Partij voor de Dieren pleit al vanaf haar komst in de Kamer voor een, langdurig of in ernstige gevallen levenslang, houdverbod voor mensen die zich schuldig hebben gemaakt aan ernstige vormen van dierenmishandeling en de wettelijke zorgplicht voor hun dieren verzaken. Vooralsnog bestaat er helaas nog geen Kamermeerderheid voor een dergelijk houdverbod. Als u op onze website zoekt op ‘houdverbod’ kunt u zien dat wij hier al vaak voor gepleit hebben.

Ook de strafmaat voor dierenmishandeling is in Nederland bedroevend laag. De Partij voor de Dieren wil dat het Openbaar Ministerie meer prioriteit geeft aan het vervolgen van veroorzakers van dierenleed en zal hier in de Kamer op blijven aandringen. Dieren mogen niet het slachtoffer zijn van hun gewelddadige eigenaren. Hier dient een einde aan te komen.

Binnenkort komt er een kabinetsreactie op deze situatie. Wij zullen deze reactie afwachten en indien nodig actie ondernemen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Partij voor de Dieren

Imke Banen

www.partijvoordedieren.nl
netjes!

goed dat je er achteraan bent gegaan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 19 november 2008 @ 22:51:23 #42
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63360537
Maar ik neem aan dat Verburg ervoor moet zorgen en het CDA heeft (mede) een bijster matig verleden als het op dierenwelzijn aankomt. Alleen als het ‘vies’ is, zoals dierenporno, dan zijn ze in beweging te krijgen. Maar dan ook nog alleen omdat het smerig is en niet zozeer omdat het dierenmishandeling betreft.
  donderdag 20 november 2008 @ 00:00:58 #43
66519 Hilje23
pi_63362475
Ik heb Dion Graus van de PVV en Krista van Velzen van de SP ook gemaild trouwens...
Met de dode bordeauxdog in Biddinghuizen hebben ze ook alle drie een mail gehad overigens...

Je frustreren, er wakker van liggen en gek worden van dit soort narigheid heeft allemaal weinig nut en is alleen een aanslag op jezelf....ik speel al dit soort frustratie door naar de 'besluitvorming' en de mensen die daar ook maar enigszins een vinger in de pap hebben.
Ik heb zo af en toe nog steeds de illusie dat het weleens het verschil kan maken en niet geschoten is altijd mis natuurlijk...
Ik ben veel illusie's armer geworden de laatste jaren en ook op politiek gebied (ben zelf een tijd flink actief geweest binnen de SP) maar zo af en toe borrelt de optimist in mij nog naar boven en doe ik nog maar eens een poging.
pi_63367440
Dion Graus van de PVV. Die mishandelt misschien geen dieren, maar wel zwangere vrouwen.
Een raar mannetje, wat zelf vrij snel agressief uit de hoek kan komen.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:39:29 #45
66519 Hilje23
pi_63369695
Ja, maar hij heeft zich wel hard gemaakt voor afschaffing van de RAD...
Pistolen Paultje was ook niet altijd de meeste lekkere maar dat boeit me dan vrij weinig...
Het feit dat ze het voor dieren opnemen vind ik dan even het belangrijkst...

Die hele PVV kan me gestolen worden trouwens...ballen partij in mijn ogen, maar Dion Graus heeft in de RAD afschaffing een vrij fanatieke rol gespeeld...
  donderdag 20 november 2008 @ 11:50:34 #46
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_63370000
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:39 schreef Hilje23 het volgende:
Ja, maar hij heeft zich wel hard gemaakt voor afschaffing van de RAD...
Pistolen Paultje was ook niet altijd de meeste lekkere maar dat boeit me dan vrij weinig...
Het feit dat ze het voor dieren opnemen vind ik dan even het belangrijkst...

Die hele PVV kan me gestolen worden trouwens...ballen partij in mijn ogen, maar Dion Graus heeft in de RAD afschaffing een vrij fanatieke rol gespeeld...

Hitler was ook gek op zijn herder en dierenwelzijn, had je die ook aangeschreven als hij had kunnen helpen?

Verder is het triest natuurlijk, maar als er een wet is... En die man moet op training... En die man wordt nu in de gaten gehouden door de klagers... Dus hij is al best het haasje...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_63384742
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Hitler was ook gek op zijn herder en dierenwelzijn, had je die ook aangeschreven als hij had kunnen helpen?

Verder is het triest natuurlijk, maar als er een wet is... En die man moet op training... En die man wordt nu in de gaten gehouden door de klagers... Dus hij is al best het haasje...
Wat bij dit soort types nou juist weer zorgt/kan zorgen dat ze daardoor opgefokt raken en zich afreageren op een zwakkere .. in dit geval de hond .. ik vrees dan ook het ergste voor dit arme dier ..

wat ik mij afvraag is waarom die rechter geen verplichte cursus 'omgaan met mijn agressie' heeft gegeven, lijkt mij een stukje belangrijker dan een cursus samen met de hond
pleased to meet you
  donderdag 20 november 2008 @ 21:06:06 #48
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_63385211
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:52 schreef moussie het volgende:
wat ik mij afvraag is waarom die rechter geen verplichte cursus 'omgaan met mijn agressie' heeft gegeven, lijkt mij een stukje belangrijker dan een cursus samen met de hond
Uit de OP blijkt dat de man drank- en drugsverslaafd is, dus een verplichtte afkickcursus zou dan de beste oplossing zijn. Volgens mij leer je op hondencursussen ook vooral hoe je je hond moet opvoeden en in het gareel moet houden. Voor gedragslessen voor baasjes lijkt me dat ook niet echt op zn plaats, zeker niet als de baas al ontspoord is.
DeviantArt
pi_63387744
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:06 schreef Hukkie het volgende:
Uit de OP blijkt dat de man drank- en drugsverslaafd is, dus een verplichtte afkickcursus zou dan de beste oplossing zijn.
mwah, als je stelselmatig zwakkeren mishandelt als je stoned/dronken bent .. uit het artikel bij de OP blijkt dat hij eerder een hond mishandelde, die is weg gehaald door onbekenden .. doe je dat mi ook als je nuchter bent
quote:
Volgens mij leer je op hondencursussen ook vooral hoe je je hond moet opvoeden en in het gareel moet houden. Voor gedragslessen voor baasjes lijkt me dat ook niet echt op zn plaats, zeker niet als de baas al ontspoord is.
precies, dus zo'n cursus met de hond heeft totaal geen nut mi .. of Gaus is ineens ook psycholoog/therapeut voor tweevoetige beesten

[cynicmode] wie weet zit er nog TV in ook, goed voor minstens 10 afleveringen[/cynicmode]
pleased to meet you
  donderdag 20 november 2008 @ 22:10:51 #50
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_63387888
Boeiend, het is een hond. Maak je druk om belangrijke zaken.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')