Hey ik had wat ideetjes voor een volgend spel, misschien vinden jullie het wat:
Bodyguard word een bij-rol, iedereen kan bodyguard zijn, zelfs de maffia. Hiermee kan iedereen zich beschikbaar stellen voor BM, en het kan voor grappige situaties zorgen.
Cupido kan eventueel ook een bij-rol worden, aangezien het op dat ene schot na niks toevoegd. Ook is het misschien wat om cupido pas te laten schieten in de eerste nacht, zodat cupido de burgemeestervekiezings uitslag kan gebruiken.
De maffia is al vele rondes lang duidelijk het sterkst, deze ronde werd het close, maar meestal wint het dorp overtuigend. Meer maffia leden vind ik een vrij saaie oplossing, dus daarom deze twee speciale maffia rollen, ze krijgen naast hun normale maffia bevoegdheid een tweede vaardigheid, om de informatie stroom iets te beïnvloeden.
De conciërge, heeft 3 keer de mogelijkheid om zijn speciale vaardigheid te gebruiken, deze kan zowel op de dag als in de nacht gebruikt worden. Met zijn speciale vaardigheid kiest hij een speler, en als die speler deze ronde sterft, dan blijft de rol van die speler verborgen voor iedereen (behalve degene die de speler vermoorde, in het geval van een lynch krijgt niemand het te weten). De concierge kan zijn vaardigheid maximaal 1 keer per dagdeel gebruiken.
De framer kan een keer een speler uitkiezen, en er zullen hints naar hem verschijnen tijdens de nacht post (alsof deze een maffia lid is).
De zombie gaat weg, en word vervangen door de huurmoordenaar. Deze kan 1 keer iemand doodschieten in de nacht.
De zombie is grappig, maar in deze ronde had de zombie wel heel veel macht omdat iedereen wist dat hij te vertrouwen was, bij ieder ander kan je zeggen: "ik zeg je niks, ik vertrouw je niet" maar dat was bij sheep niet mogelijk.
Een alternatief kan de heks zijn, deze kan zowel 1 keer iemand vermoorden, als 1 keer iemand beschermen.
Ik vind die busdriver trouwens geweldig! Erin houden die rol, heerlijk dat ik bijna vermoord werd door mijn maffiabroeders, maar toch gered door mijn bodyguards de ik later verloochende en als doelwit heb aangewezen