abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2008 @ 17:25:52 #126
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63350549
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:23 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En voor zo'n standpunt heb ik alle respect. Het lijkt nu wel alsof ik er een wedstrijdje van ga maken om zoveel mogelijk vrouwen te bezwangeren en ze door te sturen naar de abortuskliniek, maar dat is natuurlijk onzin. Een abortus is een ingrijpende zaak, waar de betrokkenen goed over na moeten denken. Maar als de conclusie is dat leven niet een absoluut criterium kan zijn, dan moet je de ouders de keuze laten.

(Ik ben het overigens totaal niet met je eens dat zwanger zijn alleen negen maanden ongemak is.)
Ok, dat was een beetje een over-simplificatie, maar het punt is dat het geen kwestie van leven of dood is voor de moeder, maar voor de foetus / het kind wel. In de meeste gevallen dan.
pi_63350586
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:19 schreef CANARIS het volgende:
Ik weet niet wat ik verstorender vind.

De brachial rethoriek van Desiredbard of de polterende debilieteit van Papierversnipperaar.

Daar ik me echter wel een beetje kan vinden in de zichtwijze van Desiredbard terwijl de waanzin van papuierversnipperaar op geen stuk papier (!) past , kies ik voor Desiredbard.
Zo zo, mond vol. En nu graag een argument.
  woensdag 19 november 2008 @ 17:33:36 #128
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63350723
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

Kippen leggen ook onbevruchte eieren. Als er een rood dingetje in je ei zit is dat een afgescheurd bloedvaatje. Geen bevrucht eitje.
Het is potentieel een kip, een argument dat gebruikt werd.
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:50 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Misschien had je het al eerder in dit topic gezegd, maar wanneer vind jij persoonlijk abortus moreel verdedigbaar?
Ik hoef helemaal niets te verdedigen. Een individu bepaald zelf wat ze met haar eigen lichaam doet, zwanger of niet. De tegenstanders moeten verantwoorden waarom zij denken dat ze iemands persoonlijke lichamelijke integriteit kunnen aantasten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 19 november 2008 @ 17:36:13 #129
pi_63350791
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:59 schreef desiredbard het volgende:

Echter je moet een aardige kronkel in je kop hebben om een kind gelijk te stellen aan een kip
Dat zal ik zeker niet doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 19 november 2008 @ 17:40:14 #130
pi_63350864
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:16 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Je bent echt niet zo snugger he?

Als je het verschil niet eens snapt tussen een bevrucht en een onbevrucht kippen-ei, dan gaat deze discussie je sowieso ver boven de pet lijkt me...
Je kan er een kip van maken, dus is het in potentie een kip.

Maar ok, ik eet ook koeie baby's. Jij ook? Zo'n lekker mals kalfslapje? Of een lekker jong lammetje?
We eten continu baby's, maar een vrouw mag niet zelf weten wat ze met haar eigen leven doet omdat?
  woensdag 19 november 2008 @ 17:42:02 #131
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63350900
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe is een onbevrucht kippenei een potentieele kip!? Het is al uit de kip, natuurlijke bevruchting is niet meer mogelijk. Snap je dat echt niet?
quote:
[..]

Ik hoef helemaal niets te verdedigen.
Dat hoeft inderdaad niet, ik vroeg dan ook enkel om zijn persoonlijke mening.
  woensdag 19 november 2008 @ 17:42:43 #132
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63350921
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan er een kip van maken, dus is het in potentie een kip.

Maar ok, ik eet ook koeie baby's. Jij ook? Zo'n lekker mals kalfslapje? Of een lekker jong lammetje?
We eten continu baby's, maar een vrouw mag niet zelf weten wat ze met haar eigen leven doet omdat?
Nee, ik ben vegetarier, dat was onderhand wel duidelijk dacht ik...
  woensdag 19 november 2008 @ 17:43:29 #133
pi_63350936
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:17 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nog zo'n domme trut
Eieren zijn niet bevrucht dus eindig je geen leven.
\ Nee, je voorkomt er een, net als bij abortus.
quote:

Echter als je een wortel eet .....
Dan ben je wel een moordenaar? En nootjes?
pi_63350946
quote:

[..]

FYI
ar•gu•ment het; o -en hetgeen men aanvoert ter ondersteuning ve bewering, een daad; bewijs(grond): een zwak ~
quote:
Ik hoef helemaal niets te verdedigen. Een individu bepaald zelf wat ze met haar eigen lichaam doet, zwanger of niet. De tegenstanders moeten verantwoorden waarom zij denken dat ze iemands persoonlijke lichamelijke integriteit kunnen aantasten.
Ach met argumenten kun je niet komen
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zal ik zeker niet doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Gloeiende poker in je gleuf.... maar dat hadden ze eigenlijk al bij je moeder moeten doen voordat ze jou kon verwekken
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 19 november 2008 @ 17:45:07 #135
pi_63350982
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:19 schreef CANARIS het volgende:
Ik weet niet wat ik verstorender vind.

De brachial rethoriek van Desiredbard of de polterende debilieteit van Papierversnipperaar.

Daar ik me echter wel een beetje kan vinden in de zichtwijze van Desiredbard terwijl de waanzin van papuierversnipperaar op geen stuk papier (!) past , kies ik voor Desiredbard.
Prima, zolang je het anderen maar niet oplegt.
  woensdag 19 november 2008 @ 17:45:18 #136
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63350987
quote:
Een ei dat je in de supermarkt aantreft is niet potentieel een kip en is het niet meer geweest vanaf het moment dat het uit de kip kwam. Op dat moment is het potentieel bedorven, potentieel een omelet of potentieel een teken van protest op het hoofd van Ab Klink, maar het is niet meer potentieel een kip.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 19 november 2008 @ 17:45:57 #137
pi_63350997
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:42 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nee, ik ben vegetarier, dat was onderhand wel duidelijk dacht ik...
Jij eet volgroeid leven, moordenaar
pi_63351013
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:14 schreef desiredbard het volgende:
Je bent echt dom
Die zijn onbevrucht
Wat weet jij nu van de eieren die ik eet? Niet iedereen eet die boi-industrietroep. DAT is pas een gebrek aan respect voor leven.
pi_63351041
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:43 schreef desiredbard het volgende:
FYI
ar•gu•ment het; o -en hetgeen men aanvoert ter ondersteuning ve bewering, een daad; bewijs(grond): een zwak ~
En
quote:
Gloeiende poker in je gleuf.... maar dat hadden ze eigenlijk al bij je moeder moeten doen voordat ze jou kon verwekken
Wat moeten we hier nog van zeggen?
  woensdag 19 november 2008 @ 17:48:34 #140
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63351049
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij eet volgroeid leven, moordenaar
Ik eet planten ja.
pi_63351065
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:46 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Wat weet jij nu van de eieren die ik eet? Niet iedereen eet die boi-industrietroep. DAT is pas een gebrek aan respect voor leven.
Zegt nog altijd niet dat er een haan bij geweest is.
Ook de Bio eieren zijn opnbevrucht
Ik dacht dat bevruchte eieren niet verkocht mochten worden
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

\ Nee, je voorkomt er een, net als bij abortus.
Blond... mens jij bent zowat hersendood.
Een ei wordt in de kip bevrucht niet daarbuiten, het vershil tussen vogels en vissen
quote:
Dan ben je wel een moordenaar? En nootjes?
Nee een nootje kun je vergelijken met dat ei
Echter een wortel is een levend wezen...een ei is een verzameling voedingsstoffen

Feit is dat je gewoon geen kant meer op kunt met deze discussioe en alleen nog maar met recalcitrante non argumenten een beetje kunt gaan trollen
  woensdag 19 november 2008 @ 17:52:35 #142
pi_63351129
quote:

[..]

FYI
[..]

Ach met argumenten kun je niet komen
Ik heb geen argumenten nodig om niet in te hoeven grijpen in iemands persoonlijke leven.
quote:
WHOEAAH! Een monster Kill it! Kill it!
quote:

Wat ben je toch liefdevol, ik ben blij dat je kind zo veel liefde te verwerken krijgt als hij opgroeit. Respect voor mensen, respect hebben voor iemands persoonlijke integriteit en zelfbeschikkingsrecht.
  woensdag 19 november 2008 @ 17:56:37 #143
pi_63351213
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:45 schreef Iblis het volgende:

[..]

Een ei dat je in de supermarkt aantreft is niet potentieel een kip en is het niet meer geweest vanaf het moment dat het uit de kip kwam. Op dat moment is het potentieel bedorven, potentieel een omelet of potentieel een teken van protest op het hoofd van Ab Klink, maar het is niet meer potentieel een kip.
En hoe denk je dat die eieren daar komen? Hebben ze de kip gevraagd onbevruchte eieren te leggen? Of hebben ze de kip de mogelijkheid ontnomen om nakomelingen te maken?

Eerst dwing je een kip onbevruchte eieren te leggen en daarna roep je dat het toch geen kip was geworden! Ja, duh!
  woensdag 19 november 2008 @ 18:03:53 #144
pi_63351378
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:49 schreef desiredbard het volgende:

Nee een nootje kun je vergelijken met dat ei
Echter een wortel is een levend wezen...een ei is een verzameling voedingsstoffen
Nootjes groeien uit tot volledige planten, hoor.
quote:

Feit is dat je gewoon geen kant meer op kunt met deze discussioe en alleen nog maar met recalcitrante non argumenten een beetje kunt gaan trollen
Oh, IK ben aan het trollen
quote:

pi_63351437
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En hoe denk je dat die eieren daar komen? Hebben ze de kip gevraagd onbevruchte eieren te leggen? Of hebben ze de kip de mogelijkheid ontnomen om nakomelingen te maken?

Eerst dwing je een kip onbevruchte eieren te leggen en daarna roep je dat het toch geen kip was geworden! Ja, duh!
Nee die kip heeft de bewuste keuze gemaakt niet zomaar met ieder haan het hok in te duiken
Buiten beschouwing latend dat de dolfijn het enige beest is dat sex heeft voor het plezier en het voor de rest van de dierenwereld gaat om VOORTPLANTING niet het beeindigen daarvan.

Mocht die kip wel een bevrucht ei leggen dan broedt ze het zowieso uit of ze het kuiken daarnaa het nest uitgooit is wat anders...ze broedt het eerst uit. Waarmee die kip dus sowieso waard is dan jij
  woensdag 19 november 2008 @ 18:16:43 #146
pi_63351669
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:06 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Nee die kip heeft de bewuste keuze gemaakt niet zomaar met ieder haan het hok in te duiken
Buiten beschouwing latend dat de dolfijn het enige beest is dat sex heeft voor het plezier en het voor de rest van de dierenwereld gaat om VOORTPLANTING niet het beeindigen daarvan.
Daar denken Bonobo's heel anders over, hoor.
quote:

Mocht die kip wel een bevrucht ei leggen dan broedt ze het zowieso uit of ze het kuiken daarnaa het nest uitgooit is wat anders...ze broedt het eerst uit.
Omdat kippen nog geen pre-natale abortus hebben uitgevonden, ja.
quote:
Waarmee die kip dus sowieso waard is dan jij
Leer je kleine grut vooral deze waarden, daar hebben ze echt wat aan
  woensdag 19 november 2008 @ 18:17:44 #147
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63351702
quote:
Ook leeuwen en primaten hebben seks voor de lol, zeker bonobo’s…
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63351871
quote:
Nee, die haan verkracht gewoon die kip. Daarom mag je best bevruchte eieren eten.

Daarnaast lul je maar wat raak, apen rukken elkaar al naar gelang ze d'r behoefte aan hebben.
quote:
Mocht die kip wel een bevrucht ei leggen dan broedt ze het zowieso uit of ze het kuiken daarnaa het nest uitgooit is wat anders...ze broedt het eerst uit. Waarmee die kip dus sowieso waard is dan jij
En waarom, gegeven dat je kip eet, had papierversnipperaar dan niet geaborteerd mogen worden? Of ik?
  woensdag 19 november 2008 @ 18:33:32 #149
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_63352004
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:22 schreef Iblis het volgende:
Mijns inziens zit er veel scheefheid inzake abortus door hier keihard op tegen te zijn louter omdat het een mens (d.w.z. homo sapiens) betreft. Een kenmerk dat ik tamelijk arbitrair acht (gelijk aan mannen wel toelaten tot de universiteit maar vrouwen niet. Niet het geslacht is van belang, maar de intellectuele capaciteit).
Op zich is dat de basis van het humanisme en daarop (deels) gestoelde visies, waaronder het klassieke liberalisme, waarin de menselijke individu voorop staat. In feite steunt de westerse ethiek voor een groot deel op dit uitgangspunt. En ja, het stellen van mensen boven dieren is misschien scheef, maar uiteindelijk is elke ethische visie ergens scheef, afhankelijk van de gekozen invalshoek.

Ik voel me prettig bij dat uitgangspunt, waarin ieder mens gelijkwaardig is. Om die reden zie ik niet zoveel in die vergelijking op basis van 'capaciteiten'. Als ik moet kiezen tussen het doden van een pasgeboren baby of een volwassen chimpansee, dan schiet ik de chimpansee neer, ook al heeft die laatste meer capaciteiten.

Het doden van een pasgeboren baby mag van mij dus ook absoluut niet bij een handicap. Alleen bij evident ondraaglijk en uitzichtloos (fysiek) lijden zou naar mijn mening euthanasie toegepast mogen worden bij een baby. Een blinde baby met een verstandelijke handicap is voor mij net zoveel mens als een Nobelprijswinnaar of een sexy fotomodel.

Het enige probleem waar ik dan nog mee zit is: op welk moment is een foetus een mens? En daarvan zeg ik dus dat het een glijdende schaal is, waarbij je juridisch ergens een arbitraire grens moet trekken.
pi_63352140
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:49 schreef desiredbard het volgende:
Zegt nog altijd niet dat er een haan bij geweest is.
Ook de Bio eieren zijn opnbevrucht
Ja, dat weet ik ook wel, die snavels eten zo kut. Maar er zijn ook nog mensen met kippen en hanen die rondbanjeren. En dat weet je niet alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')