Het negatieve voor de maatschappij is dat over 20 jaar iemand met een hazenlipje (of een andere aangeboren aandoening) wordt aangesproken op het feit dat hij het leven heeft.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:11 schreef Chewie het volgende:
klopt ook een zaak van de eventuele partner maar wat zijn in godsnaam de negatieve gevolgen voor de maatschappij?
[..]
Mijn god zeg zo'n onzinnige vergelijking kom je zelden tegen.
Klopt, met een beetje geluk selecteren we een ubermensch bij elkaar de aankomende decennia. Dat mag natuurlijk niet, god z'n broddelwerk wat bijschaven.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:12 schreef schoelje het volgende:
[..]
Of je leest maar half of je houdt je opzettelijk van de domme. Het argument dat ik aan het heb geprobeerd te brengen is dat abortus niet alleen het ongeboren kind treft, maar onze soort in het algemeen.
Ja, waarom pleeg je geen zelfmoord eigenlijk? Gaan de maatschappij er genetisch op vooruit!quote:Op woensdag 19 november 2008 15:16 schreef en_door_slecht het volgende:
Klopt, met een beetje geluk selecteren we een ubermensch bij elkaar de aankomende decennia. Dat mag natuurlijk niet, god z'n broddelwerk wat bijschaven.
Mensen met een hazenlip worden nu nooit aangesproken wou je zeggen? Prima dat je tegen abortus bent maar doe dan wat aan je argumentatiequote:Op woensdag 19 november 2008 15:13 schreef schoelje het volgende:
[..]
Het negatieve voor de maatschappij is dat over 20 jaar iemand met een hazenlipje (of een andere aangeboren aandoening) wordt aangesproken op het feit dat hij het leven heeft.
Boeren vergelijken met een vrouw die abortus overweegt en dan vragen of ik uit kan leggen waarom die vergelijking onzinnig is, een erg helder licht ben je niet en mischien is dat ook je reden om tegen abortus te zijn want met zo'n verstandelijke beperking zou je nu wellicht niet meer geboren zijn.quote:Waarom is de vergelijking onzinnig trouwens? Of kun je dat niet uitleggen?
En waarom zou dat zo zijn? Omdat schisis zeldzaam geworden is? Of omdat voorkomen had kunnen worden? Misschien dat alleen diep dogmatische zieltjes dat zouden vinden, maar een overgrote meerderheid zal zich dat geen seconde afvragen.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:13 schreef schoelje het volgende:
Het negatieve voor de maatschappij is dat over 20 jaar iemand met een hazenlipje (of een andere aangeboren aandoening) wordt aangesproken op het feit dat hij het leven heeft.
je krijgt gewoon gedwongen castratie en een gloeiende poker op je gleufquote:Op woensdag 19 november 2008 13:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan krijgt ze gewoon een abortus. 9 maanden sjouwen is alleen leuk als je eenkind wilt.
Waar een kind de dupe van wordtquote:Ik vind het kiezen voor abortus ook een manier om verantwoordelijkheid te nemen.
Je bedoelt Entloessung voorquote:Nee, maar daar zijn pillen en abortus een goede oplossing voor.
Nee de consequentie van sex zonder voorbehoedsmiddelen is dat je zwanger kunt rakenquote:Maar de consequenties worden in dit geval door jouw opgelegd door abortus te willen verbieden. En jij hebt makkelijk praten, je kan niet zwanger worden.
Ik vind iemand die een abortus heeft na een 1 night stand een enorme takkesnol en moordenaresquote:Ik vind een abortus een uitstekende manier om verantwoordelijkheid te nemen.
En de gevolgen daarvan zijn zo ongeveer gelijk aan een gloeiende poker op je gleuf, en zijn gevaarlijk zat.quote:Dan krijg je illegale abortussen, je steekt je hoofd in het zand.
Waar haal jij het vandaan om over het leven en lichaam van iemand anders te bepalenquote:Dat is niet aan jou om te bepalen.
Waar haal jij het recht vandaan om iemand anders te vertellen dat ze niet de beschikking heeft over haar eigen lichaam?
Mwoa, het enige dat ik dan hoef te doen is er zeker van zijn dat ik geen nakomelingen op de wereld zet. En aangezien ik wel blijf rampetampen, kan ik je dat alleen verzekeren met abortus.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:17 schreef schoelje het volgende:
[..]
Ja, waarom pleeg je geen zelfmoord eigenlijk? Gaan de maatschappij er genetisch op vooruit!
Ja, want dat zien we ook met inentingen. Dat kinderen die ziek worden omdat hun ouders hen niet ingeënt hebben keihard worden uitgelachen en aan hun lot worden over gelaten: haha, jij hebt de bof, haha, is dat even dikke pech, zak maar lekker in de stront met je Christelijke ouders! Zo gaat dat. Onvermijdelijk. En natuurlijk geen verzekering die daarvoor opdraait.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:13 schreef schoelje het volgende:
Ik merk dat je enige basale biologische kennis ontbeert. Genetische verspreiding is geschiedt niet simpelweg door in leven te zijn. Indien iemand zich reeds heeft voortgeplant maakt een zelfmoord niets meer uit, daarentegen kan ook zonder zelfmoord iemand zich niet voortplanten doordat er niemand bezwangert wordt. In sommige gevallen kan zelfs door kunstmatige inseminatie iemand zich nog postuum voortplanten.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:17 schreef schoelje het volgende:
Ja, waarom pleeg je geen zelfmoord eigenlijk? Gaan de maatschappij er genetisch op vooruit!
De wereld is overbevolkt. We schieten toch ook zwijnen af als de Veluwe te vol word?quote:Op woensdag 19 november 2008 15:12 schreef schoelje het volgende:
[..]
Of je leest maar half of je houdt je opzettelijk van de domme. Het argument dat ik aan het heb geprobeerd te brengen is dat abortus niet alleen het ongeboren kind treft, maar onze soort in het algemeen.
Okay, het was een kinderachtige opmerking was en ik meen dat ook niet van die zelfmoord. Ik liet me een beetje provoceren door een opmerking van de persoon in kwestie. Net zoals ik me ook liet provoceren toen ik jou een opmerking hoorde maken over de voordelen van infanticide.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:26 schreef Iblis het volgende:
Ik merk dat je enige basale biologische kennis ontbeert. Genetische verspreiding is geschiedt niet simpelweg door in leven te zijn. Indien iemand zich reeds heeft voortgeplant maakt een zelfmoord niets meer uit, daarentegen kan ook zonder zelfmoord iemand zich niet voortplanten doordat er niemand bezwangert wordt. In sommige gevallen kan zelfs door kunstmatige inseminatie iemand zich nog postuum voortplanten.
Het is geen kind. Punt.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:21 schreef desiredbard het volgende:
Waar een kind de dupe van wordt
En waarom heb ik die verantwoordelijkheid? Iets tien keer stellen in een discussie maakt het geen feit, vrind.quote:Nee de consequentie van sex zonder voorbehoedsmiddelen is dat je zwanger kunt raken
Als je die keuze maakt heb je ook de verantwoordelijkheid voor het leven dat je gecreerd hebt
Dat na 9 maanden iemand die verantwoordelijkheid van je overneemt is iets anders
Lekker boeiend wat jij vindt, tolerant jong.quote:Ik vind iemand die een abortus heeft na een 1 night stand een enorme takkesnol en moordenares
Een hoer die haar eigen leven niet waard is
En wat als je pil weigert? 75% van de abortussen volgt op falende voorbehoedsmiddelen.quote:Nogmaals verkrachting gezondheid van de moeder. Prima dat daar medisch ingegrepen wordt
Snollen (m/v) die de verantwoordelijkheid niet nemen voorbehoedsmiddelen te gebruiken.....
dat ze Aids mogen oplopen
Dat rechtvaardigt meteen abortus op de baby want dat doe je het jkind niet aan
iemand die te dom is geen condoom pil etc te gebruiken is te dom om over het leven van een (ongeboren) ander te beschikken
Iedereen vindt dat er teveel mensen op de wereld rondlopen maar niemand wil voor zelfzelf daar de ultime consequentie aan verbinden.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De wereld is overbevolkt. We schieten toch ook zwijnen af als de Veluwe te vol word?
Ik heb nergens over de voordelen van infanticide gesproken, ik heb gesproken over sommige situaties waarin het moreel verdedigbaar kan zijn om infanticide te plegen; bijvoorbeeld in het geval van heel zwaar gehandicapte baby's.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:35 schreef schoelje het volgende:
Okay, het was een kinderachtige opmerking was en ik meen dat ook niet van die zelfmoord. Ik liet me een beetje provoceren door een opmerking van de persoon in kwestie. Net zoals ik me ook liet provoceren toen ik jou een opmerking hoorde maken over de voordelen van infanticide.
Ok! Ga er voor! Terug naar de middeleeuwen Iedereen lekker martelen die het niet met je eens is!quote:Op woensdag 19 november 2008 15:21 schreef desiredbard het volgende:
[..]
je krijgt gewoon gedwongen castratie en een gloeiende poker op je gleuf
Als het kind dood is heeft het nergens last van.quote:
Waar een kind de dupe van wordt
Dat is als de ene club de andere wil vermoorden. In dit geval beslist de moeder alleen over zichzelf.quote:
Je bedoelt Entloessung voor
Het kan ook binnen 24 weken afgelopen zijn met een keurige nette abortus. Dat is ook een hele verantwoordelijke keuze.quote:
Nee de consequentie van sex zonder voorbehoedsmiddelen is dat je zwanger kunt raken
Als je die keuze maakt heb je ook de verantwoordelijkheid voor het leven dat je gecreerd hebt
Dat na 9 maanden iemand die verantwoordelijkheid van je overneemt is iets anders
Dat mag jij vinden maar dat is geen argument om abortus te verbieden.quote:
Ik vind iemand die een abortus heeft na een 1 night stand een enorme takkesnol en moordenares
Een hoer die haar eigen leven niet waard is
Hetzelfde probleem als met drugs: Mensen nemen hun eigen beslissingen, ook als je er een wet tegen maakt. Als het illegaal is los je dus geen problemen op, je krijgt er alleen problemen bij. Als je daar nou eens verantwoordelijkheid voor neemt, dan ben je pas een kerel.quote:
En de gevolgen daarvan zijn zo ongeveer gelijk aan een gloeiende poker op je gleuf, en zijn gevaarlijk zat.
Prima .
Bovendien stel je het strafbaar als zijnde illegale medische handelingen etc etc en moord
De psychische gezondheid van een eventueel toekomstige moeder die helemaal geen moeder wil zijn vind ik ook een uitstekende reden voor een abortus.quote:
Nogmaals verkrachting gezondheid van de moeder. Prima dat daar medisch ingegrepen wordt
Ja! Straf ze, straf ze! Heet jij Allah?quote:
Snollen (m/v) die de verantwoordelijkheid niet nemen voorbehoedsmiddelen te gebruiken.....
dat ze Aids mogen oplopen
Dus abortus toch legaal?quote:
Dat rechtvaardigt meteen abortus op de baby want dat doe je het jkind niet aan
Er worden genoeg mensen zwanger die wel voorbehoedsmiddelen gebruiken, maar hoe dan ook, te dom is zeker te dom om een kind te krijgen en alleen maar argument voor abortus.quote:
iemand die te dom is geen condoom pil etc te gebruiken is te dom om over het leven van een (ongeboren) ander te beschikken
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Wie ben jij om in iemand anders lichaam in te grijpen?quote:
Waar haal jij het vandaan om over het leven en lichaam van iemand anders te bepalen
vermoedelijk ben je een van de onverantwoordelijke snollen waarover ik het had, en voel je je nu zo schuldig over het feit dat je kind verwerkt is tot lippenstift danwel dat een ander kind dat je hebt (moge het nooit gebeuren) ooit zult krijgen een (half) broertje danwel zusje had gehad dat je volkomen afgestompt bent
Nee, Allah wenst niet, Allah doet. Allah neemt gewoon injectienaalden mee naar sexfeestjes en neukt homo's in hun kont.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja! Straf ze, straf ze! Heet jij Allah?
Maakt voor mij ook niet uit, abortus en infanticide is voor mij hetzelfde. Maar ik heb er begrip voor dat abortusaanhangers daar anders tegenaan kijken. Zo, laat ik ook eens zien dat ik niet helemaal vastgeroest zit in mijn anti-abortusstandpuntquote:Op woensdag 19 november 2008 15:40 schreef Iblis het volgende:
Ik heb nergens over de voordelen van infanticide gesproken, ik heb gesproken over sommige situaties waarin het moreel verdedigbaar kan zijn om infanticide te plegen; bijvoorbeeld in het geval van heel zwaar gehandicapte baby's.
Ik laat me niet aanleunen dat infanticide, of zelfs abortus voordelen heeft, het is soms de minst slechte oplossing van twee kwaden.
Ik krijg geen kinderen maar neem wel de plaats in van iemand die eventueel wel kinderen zou gaan maken, ik ben dus goed bezig.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:37 schreef schoelje het volgende:
[..]
Iedereen vindt dat er teveel mensen op de wereld rondlopen maar niemand wil voor zelfzelf daar de ultime consequentie aan verbinden.
Daarnaast verbied ik niemand om kinderloos te blijven. Itt christelijke politici die het krijgen van kinderen proberen te stimuleren.quote:Lijkt een beetje op links-nederland, ze vinden allemaal dat er teveel vervuild wordt maar ze gaan allemaal wel 2x per jaar op vliegvakantie - en ondertussen trots zijn dat men een milieuvriendelijk lampje in de fitting heeft zitten
Gelovigen (of religieuze partijen) hebben wel vaker de neiging het voor iedereen te willen verbieden.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:02 schreef Wheelgunner het volgende:
Ben atheist trouwens, en er wordt veel te gemakkelijk gedaan alsof alleen gelovigen van mening kunnen zijn dat abortus verkeerd is.
Tja, men stapt wel eens wat makkelijk over Dawkins heen die beweert dat atheïsten een hoger moreel besef hebben dan de religieuzenquote:Op woensdag 19 november 2008 16:02 schreef Wheelgunner het volgende:
Ben atheist trouwens, en er wordt veel te gemakkelijk gedaan alsof alleen gelovigen van mening kunnen zijn dat abortus verkeerd is.
Niet. Ik ga mijn standpunt niet veranderen omdat iemand anders in de war raakt omdat er na een abortus nog iets beweegt. Ik eet ook vlees na met jonge poesjes gespeeld te hebben.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:08 schreef Wheelgunner het volgende:
Trouwens, de mensen die hier zo voorstander zijn van abortus, hoe gaan jullie om met het feit dat er abortus-overlevenden zijn?
Ik heb het over mensen die het overleefd hebben en een bestaan opgebouwd hebben. Ondanks dat iemand heeft geprobeerd ze te doden nog voor ze geboren waren.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet. Ik ga mijn standpunt niet veranderen omdat iemand anders in de war raakt omdat er na een abortus nog iets beweegt. Ik eet ook vlees na met jonge poesjes gespeeld te hebben.
Ik zie niet helemaal uit waarom het uitmaakt. Wat wil je ermee zeggen? Ik zie een rechtvaardiging voor abortus als een rechtvaardiging om leven in sommige gevallen te mogen doden. Dat het dan soms niet lukt zegt niet dat het moreel niet gerechtvaardigd was geweest als het wel gelukt was. Het zegt met name dat de procedure slecht is uitgevoerd (en dat het een procedure is die, in geval van late abortus, zoals bij Gianna Jessen, de foetus erge pijn kan toebrengen, iets waar ik niet voor ben).quote:Op woensdag 19 november 2008 16:08 schreef Wheelgunner het volgende:
Trouwens, de mensen die hier zo voorstander zijn van abortus, hoe gaan jullie om met het feit dat er abortus-overlevenden zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |