abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63314970
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:16 schreef schoelje het volgende:

[..]

Ik heb altijd vreselijk te doen met die sukkel van McDonalds die dan met zijn grijpertje en plastic vuilniszak 's avonds in het donker over zo'n industrieterrein aan het scharrelen is, verlicht door de koplampen van uitgaanspubliek. Meestal van die oudere type auto's die bevolkt worden door van die gasten met baseballpetjes die achteloos de rotzooi van zijn neus het raam uit gooien. Echt vernederend en moderne slavernij. Weet zo'n McDonalds medewerker niet dat hij met een uitkering bijna net zoveel 'verdient' als bij de Mek?
Als je je lol moet hebben van jezelf beter te voelen dan een ander, kun je maar beter afvragen hoe je je eigen leven kan verbeteren.

Daarbij: wellicht dat een McDonald's medewerker evenveel krijgt als een uitkeringstrekker maar hij, de McDonald's medwerker, verdient zeker meer.
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:25:09 #32
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_63315043
Moeten die bakken bij de Mc niet zo vol zitten.
pi_63315067
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Ben ik nou de enige die denkt dat mensen dan gewoon alles behalve de zak uit het raam flikkeren?

Verder wel een goed plan. Kleine moeite en het zal toch een deel van de mensen tegenhouden.
Of het kenteken eruit scheuren en als nog alles uit het raam flikkeren.
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:26:35 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63315071
Goed plan. Helemaal mooi zou het zijn als je de verantwoordelijke vervuilers ook nog een paar duizend euro boete zou opleggen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 18 november 2008 @ 13:26:36 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63315072
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:59 schreef detulp050 het volgende:
Goed idee, MAAR wie zegt dat de medewerker bij raam 2 van de McDonalds het goede kenteken opschrijft? Een schrijffout en ik moet opeens betalen voor iemand uit Roermond die daar iets weg heeft gegooid. Daarnaast zie je regelmatig vogels verpakkingen uit een vuilnisbak halen en ze ergens anders openscheuren, op zoek naar voedsel. Moet ik dan ook betalen?

En tot slot: bij de pinbonnen bij de geldautomaat kun je nog beter zien wie er zijn bonnetje heeft weggegooid, een stuk betrouwbaarder lijkt me.
Das mooi aangezien ik nooit pin bij de Mac.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:28:00 #36
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_63315117
DAT IS ECHT KUT

ik heb de auto, andere willen mac, ik rij wel, en hun flikkeren het uit hun raampie!
pi_63315218
Het is al sad genoeg dat het nodig is omdat mensen te lam zijn om het even op te ruimen.
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:35:53 #38
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63315295
Leuk, dus bij de gewone McDonals eten halen,
kenteken op de zak schrijven van die nare overbuurman,
en wegtiefen.
zzz
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:39:16 #39
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_63315389
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:35 schreef L.Denninger het volgende:
Leuk, dus bij de gewone McDonals eten halen,
kenteken op de zak schrijven van die nare overbuurman,
en wegtiefen.
tnx!v
pi_63315392
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:21 schreef Gunner het volgende:
Blijkbaar heeft de politie aldaar tijd over voor dit soort zaken.
- Lijstje krijgen van Mac
- Even invoeren op de pc
- Automatisch boetes laten versturen
- Klaar!
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:41:14 #41
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63315442
netjes!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63315444
Ik zie de politie al in tijden dat er meer boetes geschreven moeten worden door de vuilnisbakken gaan om nummerborden te noteren, en die dan vervolgens een boete sturen.
pi_63315462
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:00 schreef MinderMutsig het volgende:
Ben ik nou de enige die denkt dat mensen dan gewoon alles behalve de zak uit het raam flikkeren?
En vervolgens de zak thuis weggooien?
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:44:46 #44
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63315527
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:39 schreef DJKoster het volgende:

[..]

- Lijstje krijgen van Mac
- Even invoeren op de pc
- Automatisch boetes laten versturen
- Klaar!

Zeg blondie, jij denkt dat McDonals medewerkers beschikbaar stelt die de bermen van nederland gaan nalopen op weggegooide McDonalds-verpakkingen ofzo ?
zzz
pi_63315542
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:42 schreef DJKoster het volgende:

[..]

het gaat om het principe!
pi_63315699
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:18 schreef HEvaRe het volgende:

Sinds de Mc op het industrieterrein zit pleuren de aso's hun McAfval overal neer, gelukkig ruimt de Mc nog twee straten in de omgeving op.

Je kunt een bedrijf niet de schuld geven wat hun klanten doen.
Absoluut wel als je ziet dat de manier waarop men het product wat men verkoopt opeens een negatieve invloed op het geheel heeft.

Ik zie bijna nooit mensen die hun frieten van de snackbar in hun auto gaan zitten opeten en daarna de rotzooi naar buiten pleuren.

Ja ik heb het 1 * gezien dat iemand uit een een langzaam rijdende auto snackbar rotzooi eruit gooide, helaas voor hem reed hij in een soort stads file. Zijn dak stond open dus ik heb het daardoor weer naar binnen gegooid, en boos dat die aso was. Maar ja hij kon niet zomaar zijn auto verlaten.
pi_63315758
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:29 schreef SHE het volgende:
Geniaal!

Als iets bij mij irritatie opwekt dan is dat wel de nonchalance waarmee dingen op straat geflikkerd worden
Eens. Van die gasten in tupperware golfjes die dan het raampje opendoen en achteloos die zak naar buiten gooien. Terwijl op de parkeerplaats daar om de 10 meter een vuilnisbak staat. Goed plan.
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:
Ja ik heb het 1 * gezien dat iemand uit een een langzaam rijdende auto snackbar rotzooi eruit gooide, helaas voor hem reed hij in een soort stads file. Zijn dak stond open dus ik heb het daardoor weer naar binnen gegooid, en boos dat die aso was. Maar ja hij kon niet zomaar zijn auto verlaten.
.
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:55:56 #48
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63315780
Master actie
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63315841
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:21 schreef Gunner het volgende:
Blijkbaar heeft de politie aldaar tijd over voor dit soort zaken.
Blijkbaar snap jij het niet.

De politie gaat hier echt niets mee doen. Gewoon al het feit dat er een kenteken opstaat zorgt voor preventie. En dat is mooi
PWBF
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:00:34 #50
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63315895
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Blijkbaar snap jij het niet.

De politie gaat hier echt niets mee doen. Gewoon al het feit dat er een kenteken opstaat zorgt voor preventie. En dat is mooi
Precies; de politie is helemaal niet meer nodig voor bestrijding hiervan. BOA's van de gemeente kunnen een "naheffing" opleggen, feitelijk een soort gemeentebelasting
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63316231
Ook al zou het alleen de bewustwording maar aanwakkeren, dan is het al een goed initiatief.
pi_63316353
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:44 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Zeg blondie, jij denkt dat McDonals medewerkers beschikbaar stelt die de bermen van nederland gaan nalopen op weggegooide McDonalds-verpakkingen ofzo ?
Nee, alleen de directe omgeving rond het restaurant . Waar McDonalds medewerkers nu ook al (vaak) opruimen.
pi_63316572
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Absoluut wel als je ziet dat de manier waarop men het product wat men verkoopt opeens een negatieve invloed op het geheel heeft.

Ik zie bijna nooit mensen die hun frieten van de snackbar in hun auto gaan zitten opeten en daarna de rotzooi naar buiten pleuren.

Wel eens mensen gezien die iets bij een tankstationkopen en het afval dan in de berm weggooien?
Zijn dan de tankstations verantwoordelijk om de bermen langs de snelwegen en op- en afritten op te laten ruimen? Of hoort de verantwoordelijkheid volgens jou dan bij bijvoorbeeld Coca-cola of Mars te liggen?
Ik denk dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt, die hoort zijn afval netjes weg te gooien.
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
pi_63316656
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:00 schreef soylent het volgende:

[..]

Precies; de politie is helemaal niet meer nodig voor bestrijding hiervan. BOA's van de gemeente kunnen een "naheffing" opleggen, feitelijk een soort gemeentebelasting
Misschien kunnen we de opruim-medewerkers van de MAC ook nog wel tot BOA benoemen zodat hun gewoon van al die zielepieten die denken dat ze stoer zijn als ze hun afval zomaar laten vallen een leuke naheffing krijgen. Dan het liefst ook nog met een bonussysteem gekoppeld aan het aantal uitgeschreven naheffingen.
pi_63317014
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:25 schreef HEvaRe het volgende:

[..]

Wel eens mensen gezien die iets bij een tankstationkopen en het afval dan in de berm weggooien?
Zijn dan de tankstations verantwoordelijk om de bermen langs de snelwegen en op- en afritten op te laten ruimen? Of hoort de verantwoordelijkheid volgens jou dan bij bijvoorbeeld Coca-cola of Mars te liggen?
Ik denk dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt, die hoort zijn afval netjes weg te gooien.
Gelukkig voor mesnen die wel een beter milieu aanhangen denkt onze overheid niet zo een dimensionaal
quote:
http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Drankverpakkingen
Overheid
Volgens het ministerie van VROM is een statiegeldfles beter voor het milieu dan een verpakking zonder statiegeld. VROM is voor instelling en eventuele uitbreiding van statiegeldverplichting voor drankenverpakkingen als Nederland de recyclingdoelstellingen via gescheiden inzameling niet haalt. Het ministerie vindt het (vanuit het milieubeleid) namelijk wenselijk dat degene die een product op de markt brengt, verantwoordelijk is voor het afvalbeheer, én voor de gescheiden inname.
Producenten
De Nederlandse bierbrouwers vinden dat het huidige (vrijwillige) systeem van statiegeld voor hervulbare verpakkingen goed functioneert. Zij willen de meermalige bierfles dan ook handhaven.

De drankenmarkt wordt gedomineerd door enkele grote spelers die niet staan te springen om statiegeldsystemen. Statiegeldsystemen gaan voordelen door schaalvergroting in de Europese markt tegen, omdat statiegeld landelijk is opgezet.
Helaas hebben die jankballen van een coca cola het toch nog voor elaar gekregen om met die 0.5 liter flesjes onder de statiegeld regels uit te komen.

Maar er zou een overleg door proudcenten opgeet gaan worden
quote:
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=32303
Minister Cramer, VNG en het verpakkende bedrijfsleven sluiten akkoord over gescheiden inzameling en recycling van verpakkingen

15-08-2007

.....

Het bedrijfsleven zal op zeer korte termijn een uitvoeringsorganisatie oprichten, die uitvoering zal geven aan de producentenverantwoordelijkheid voor consumentenverpakkingen. Deze organisatie is het aanspreekpunt voor VNG en gemeenten als het gaat om gescheiden inzameling en recycling van verpakkingen.
Ik ben benieuwd of de onze producenten al enige verantwoordelijkheid genomen hebben. Op korte termijn iets oprichten zou mijns inziens (ruim 1 jaar later) allang gebeurd moeten zijn.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 14:43:08 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63317015
Grappig idee en zo lang het kenteken met een pen op de zak wordt geschreven en niet geautomatiseerd wordt geprint en/of opgeslagen in één of ander systeem, is de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet van toepassing.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63317093
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Grappig idee en zo lang het kenteken met een pen op de zak wordt geschreven en niet geautomatiseerd wordt geprint en opgeslagen in één of ander systeem, is de Wet Bescherming Persoonsgegevens niet van toepassing.
Je hebt tegenwoordig ook digitale pennen die een 'image' van alles wat je opschrijft naar je e-mailadres sturen.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 14:48:16 #58
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_63317138
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:46 schreef schoelje het volgende:
Je hebt tegenwoordig ook digitale pennen die een 'image' van alles wat je opschrijft naar je e-mailadres sturen.
Ik heb gelijk m'n post aangepast.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_63317157
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:42 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Netjes bij het oud papier.
Go recycle!
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:54:43 #60
37248 BertV
Klei indiaan
pi_63317316
Laat de politie gewoon regelmatig posten, in een onopvallende auto.
Handgemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')