abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63339605
Eens met stelling 1, maar niet met 2.

Verbieden zou helemaal niet nodig zijn als volwassenen gewoon hun gezond verstand zouden gebruiken.
Het is een kinderfeest, en de enigen die het proberen kapot te maken zijn de volwassenen der correctheid.
pi_63339627
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb een bruine Kerstman mijn woonkamer. Echt waar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_63339647
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:53 schreef Specularium het volgende:
Eens met stelling 1, maar niet met 2.

Verbieden zou helemaal niet nodig zijn als volwassenen gewoon hun gezond verstand zouden gebruiken.
Het is een kinderfeest, en de enigen die het proberen kapot te maken zijn de volwassenen der correctheid.
Als we het kinderfeest gaan verwateren met z'n allen, dan blijft er niet veel van over.
pi_63339704
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:53 schreef Monolith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zei het verkeerd. Een kerstman in fluweel bruin kostuum.
pi_63339738
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als we het kinderfeest gaan verwateren met z'n allen, dan blijft er niet veel van over.
je kunt je beter druk maken om de kerstman ipv specifieke huidskleuren verbieden....
ps... een zwarte vrouw die haar gezicht wit maakt en voor sint speel...mag dat wel van jouw sintpolitie?
pi_63339897
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

je kunt je beter druk maken om de kerstman ipv specifieke huidskleuren verbieden....
ps... een zwarte vrouw die haar gezicht wit maakt en voor sint speel...mag dat wel van jouw sintpolitie?
Mag ook niet. Een vrouw kan nooit een piet zijn, dus ook geen zwarte. Toen ik klein was, vond ik een vrouwelijk zwarte piet dus gewoon niet kunnen.

En waarom zou men dat ook zo doen? Er zijn toch mannen genoeg, mag ik hopen?
pi_63339947
Waarom zijn de zogenaamde antiracisten vrijwel altijd zo gefocust op huidskleur
pi_63339998
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:05 schreef Chewie het volgende:
Ik ben zeker geen antiracist. Het heeft niets met huidskleur te maken, maar puur met TRADITIE. niks meer of minder dan dat.
pi_63340059
Wat een domme OP. Als het niet die Stichting Eer en Herstel is, dan is het wel EchtGaaf en mevrouw Verdonk die een onschuldig kinderfeest in het politieke trekken.
pi_63340064
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:05 schreef Chewie het volgende:
geen idee waarom die posters hier en de TS zo perse over huidskleur van sint en piet willen hebben... als je mijn posts goed bekijkt vanaf het begin dan heb ik het over diverse vormen van sintgebeuren inclusief huidskleurverandering... ga jij nou niet de antiracist uithangen en mij 'pakken' op huidskleur
pi_63340173
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mag ook niet. Een vrouw kan nooit een piet zijn, dus ook geen zwarte. Toen ik klein was, vond ik een vrouwelijk zwarte piet dus gewoon niet kunnen.

En waarom zou men dat ook zo doen? Er zijn toch mannen genoeg, mag ik hopen?
maar een zwarte man die sint speelt? met witte schmink op zijn gezicht ?
is dat het sintfeest kapot maken..?
en waarom vind je de oprukkende kerstman geen gevaar ?
pi_63340181
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

geen idee waarom die posters hier en de TS zo perse over huidskleur van sint en piet willen hebben... als je mijn posts goed bekijkt vanaf het begin dan heb ik het over diverse vormen van sintgebeuren inclusief huidskleurverandering... ga jij nou niet de antiracist uithangen en mij 'pakken' op huidskleur
Het was dan ook een algemene opmerking maar ik moet wel zeggen dat door je huidskleurverandering opmerking je het juist wel op huidskleur gooit terwijl dat geen argument zou horen te zijn.

Met antiracisten doelde ik ook eigenlijk meer op die mensen die een protesttocht tegen zwarte-piet wouden organiseren, debatten erover gaan houden enz.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2008 11:17:13 ]
pi_63340288
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het was dan ook een algemene opmerking maar ik moet wel zeggen dat door je huidskleurverandering opmerking je het juist wel op huidskleur gooit terwijl dat geen argument zou horen te zijn.
ach joh.... het is het belangrijkste thema van dit topic.... iedereen heeft het daarover...
pi_63340336
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

is dat het sintfeest kapot maken..?
Wie zegt dat ik een wit geschminkte zwarte man een probleem zou vinden? Integendeel! Want mijn punt is dat een Sint "wit"eruit moet zien en een zwarte Piet "zwart" . Net zo goed dat ik een ongeschminkte zwarte man uit Kenia zwarte piet mag spelen. Uiteraard goed en niet lullig bedoeld

Nogmaals ik ben geen racist.
quote:
en waarom vind je de oprukkende kerstman geen gevaar ?
Dat is een ander verhaal. De Kerstman is al jarenlang ook hier een latent fenomeen geweest en behoort tot de westerse tradities. Geen probleem dus.
pi_63340389
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:09 schreef Dodecahedron het volgende:
Wat een domme OP. Als het niet die Stichting Eer en Herstel is, dan is het wel EchtGaaf en mevrouw Verdonk die een onschuldig kinderfeest in het politieke trekken.
En wat zou daar mis voor zijn? Mevrouw Verdonk en ik hebben wat betreft echt een punt. Mensen hebben steeds meer de hang naar oude volkstradities. En zeker in hele onzekere tijden als deze.
pi_63340414
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja of een lilliputter die sint speelt op stelten
pi_63340438
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach joh.... het is het belangrijkste thema van dit topic.... iedereen heeft het daarover...
Ja en dat maakt het juist zo belachelijk
pi_63340456
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee, ik heb dat niet zo bedoeld. Het gaat er puur om hoe ze eruit zien. Nogmaals een geschminkte Sint zou geen probleem zijn. Net zo goed dat ik een naar blank geschminkte piet zou afkeuren.
quote:
Met antiracisten doelde ik ook eigenlijk meer op die mensen die een protesttocht tegen zwarte-piet wouden organiseren, debatten erover gaan houden enz.
Ja, dat vind ik ook heel zielig.
pi_63340565
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En wat zou daar mis voor zijn? Mevrouw Verdonk en ik hebben wat betreft echt een punt. Mensen hebben steeds meer de hang naar oude volkstradities. En zeker in hele onzekere tijden als deze.
De beste manier om een cultuur te behouden is om het te uiten. Niet om andere denkwijzen te verbieden. Met andere woorden: De beste manier om Sinterklaas te behouden is om het te vieren, niet om een heksenjacht te openen op mensen die anders over Sinterklaas denken.
pi_63340570
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik een wit geschminkte zwarte man een probleem zou vinden? Integendeel!
dat weet ik niet wie het zegt... ik vraag er alleen naar om je standpunt duidelijk te krijgen
maar een sint die zich wat bruinig schminkt zoasl de echte sint was..? dat zie je ook als taboe ?
quote:
Dat is een ander verhaal. De Kerstman is al jarenlang ook hier een latent fenomeen geweest en behoort tot de westerse tradities. Geen probleem dus.
oei... je insteek is het conserveren van de sinttraditie, zeg je....
vijand nr 1 is dan de kerstman .. hoe serieus ben je dan met je pro-sintisme ? of wordt je vooral zenuwachtig van niet-westerse verschijnselen ?
er spelen dus andere motieven mee met je stellingname..?

overigens ...niet de sint vieren is ook een westerse traditie .. eigenlijk nog veel meer dan wél vieren
en een cultuurvorm nieuwe jasjes geven of op andere manieren verwerken is ook westers..
pi_63340625
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja en dat maakt het juist zo belachelijk
mee eens ergens..... ik neem dit topic dan ook niet al te serieus... just fo fun
pi_63341099
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ben jij inderdaad Sjun ?
Die leest volgens mij alleen mee......
Zou Aaahtje of een van zijn kloontjes kunnen zijn
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_63342129
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:49 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Die leest volgens mij alleen mee......
Zou Aaahtje of een van zijn kloontjes kunnen zijn
Aaahtje?

Jij gelooft niet dat hij dood is?
pi_63342972
quote:
Op woensdag 19 november 2008 12:25 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Aaahtje?

Jij gelooft niet dat hij dood is?
?????
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_63343205
Zwarte piet is zwart. Sinterklaas is wit.

Klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')