Zit er een talent tussen de laatst afgestudeerde lichting van de cursus? Die jongens zullen in elk geval wel massaal gaan solliciteren.quote:
Dit lijkt mij ook de meest praktische oplossing.quote:Op zondag 4 januari 2009 01:37 schreef fanneke het volgende:
Laat Fredje maar een half seizoen voor de ploeg staan. Heeft nog niet de juiste papieren maar dispensatie moet daar toch wel voor te krijgen zijn.
Ken de laatste lichting niet.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:14 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zit er een talent tussen de laatst afgestudeerde lichting van de cursus? Die jongens zullen in elk geval wel massaal gaan solliciteren.
Een type als Jurrie Koolhof lijkt me ook niet zo bij Den Bosch passen eigenlijk.
Hmm, de groep die in de zomer is begonnen bevat o.a. Adrie Bogers, John Karelse, Ernest Faber, Erwin van de Looi, David Nascimento en Michel Vonk, maar die zijn nog niet klaar denk ik.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:22 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ken de laatste lichting niet.
Koolhof is niks nee.
Petro ook.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:35 schreef Halcon het volgende:
Alleen vd Looi heeft een verleden hier, maar weet niet of hij een goede trainer is. Ken ´m verder niet echt goed.
Misschien kan Frank de Boer zelf nog de voetbalschoenen aantrekken. Hij moet het huidige niveau nog wel aan kunnen.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:49 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Petro ook.
Doe maar Frank de Boer dan
Ok dat wist ik niet.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:25 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hendrie gaat echt niet weg uit Almelo, heeft niet voor niets ook Feyenoord afgezegd afgelopen seizoen. Bovendien heeft hij niet eens de juiste papieren om hoofdtrainer te zijn.
quote:Clubiconen FC Den Bosch tarten de KNVB
door Rik Spekenbrink. maandag 05 januari 2009 | 03:42 | Laatst bijgewerkt op: maandag 05 januari 2009 | 10:14
DEN BOSCH - Fred van der Hoorn, Arnold Scholten en Jan van Grinsven gaan met zijn drieën het seizoen afmaken als trainers van FC Den Bosch. Dat heeft het trio gisteren aan de spelersgroep laten weten, na lang beraad op zaterdagavond over de ontstane situatie.
De club zag die dag hoofdcoach Theo Bos na 3,5 jaar vertrekken naar Vitesse. "Vervolgens heeft de spelersgroep baat bij duidelijkheid. Vanuit het comité werden wij met z'n drieën naar voren geschoven. Met samen bijna 1500 gespeelde wedstrijden weten wij hoe de bal rolt", zei Van der Hoorn gisteren.
Hoewel de drie op basis van gelijkwaardigheid gaan werken, is Van der Hoorn eindverantwoordelijke en aanspreekpunt voor de spelers. Van Grinsven gaat de persconferenties leiden en is beschikbaar voor de pers. Voor het trainen van de A1 en het tweede team vond Van der Hoorn gisteravond vervangers. Hij en Scholten stoppen daar voorlopig mee.
Het is echter nog geen uitgemaakte zaak dat de drie clubiconen het seizoen daadwerkelijk afmaken. De richtlijnen schrijven voor dat een club na het vertrek van een trainer vier weken de tijd krijgt iemand anders aan te stellen die het diploma Coach Betaald Voetbal. heeft
"En ik zie geen reden waarom die regel niet voor FC Den Bosch zou gelden", zegt Gerard Marsman, directeur van de Coaches Betaald Voetbal (CBV). " Zoals ik het zie moet FC Den Bosch dus binnen die tijd een andere oplossing hebben. Die regel is ooit bedacht en niet voor niets."
Volgens Marsman kan FC Den Bosch wel een verzoek tot uitstel indienen bij de KNVB. " En dan zal de bond uitsluitsel geven. Mijn inschatting is dat die periode van vier weken geldig blijft."
Van der Hoorn wilde gisteravond niet ingaan op de reactie van Marsman. Eerder zei hij een reactie 'van hogerhand' af te wachten. "Dit overkomt ons. Ik ben er niet mee bezig. Wij gaan de kar trekken en het enige doel is scherp te zijn voor de wedstrijd tegen Excelsior op 16 januari."
De eerstvolgende cursus Coach Betaald Voetbal start pas in 2010. Voor volgend seizoen zal dus sowieso een andere coach worden aangetrokken.
quote:Theo Bos komt nu scouten in De Vliert
door Rik Spekenbrink. maandag 05 januari 2009 | 03:32 | Laatst bijgewerkt op: maandag 05 januari 2009 | 10:12
DEN BOSCH - Fred van der Hoorn had zijn ski's dinsdag nog niet opgeborgen of de telefoon ging. Theo Bos was direct na het ontslag van Hans Westerhof door Vitesse benaderd en vroeg Van der Hoorn toestemming om in Arnhem te gaan praten. Die gaf de manager direct en – Vitesse had haast – een paar dagen later was het rond. Vrijdagnacht rond 01.00 uur kwamen beide clubs er uit.
Maar zó eenvoudig als het lijkt, ging het niet. De clausule die de scheidend trainer van FC Den Bosch vorig seizoen nog in zijn contract had staan, verviel op 1 juni 2008. Die behelsde dat Bos voor een bepaald (lager) bedrag naar een eredivisieclub zou mogen gaan, als FC Den Bosch tenminste niet zelf zou promoveren. Hoewel hij bij Vitesse al na het vertrek van Aad de Mos in april werd genoemd, gebeurde er niets. Bos had ondertussen bijgetekend in Den Bosch en lag, zonder clausule, vast tot 1 juli van dit jaar. En dus moest Vitesse over de brug komen.
"En als FC Den Bosch op haar strepen was gaan staan, was Bos gebleven", zei Van der Hoorn zaterdag, kort nadat de trainer zijn afscheidspraatje aan de spelersgroep had gehouden. " Maar wij gunnen Theo de overstap naar zijn oude liefde van harte. Je hebt er ook niets aan als een trainer nog een halfjaar blijft met een spijker in zijn schoen omdat hij weg wil. Niet dat Theo onprofessioneel is, maar toch. Bovendien: over een halfjaar had FC Den Bosch helemaal niets gekregen bij een vertrek."
Hoeveel de club er nu rijker mee is geworden, wil Van der Hoorn niet zeggen. Maar veel water bij de wijn heeft Den Bosch niet gedaan. Even dachten Bos en Van der Hoorn dat het nog wel zou kunnen klappen. "Maar dat zou ook een rare situatie hebben gegeven", meenden beiden. Bos: "Ik was gestreeld door het feit dat FC Den Bosch aangaf met mij het seizoen af te willen maken. Aan de andere kant had ik iets van: 'Ja, kom op. Het mag nu niet meer afketsen'."
Dit was dé kans voor 'mister Vitesse'. Over de vraag of hij de club, hoe diep ook in de penarie, wilde helpen hoefde Bos niet lang na te denken. " Moeilijker was de beslissing bij FC Den Bosch te stoppen. Ik heb hier de kans gekregen en fantastische jaren gehad. Ik werd altijd gesteund binnen de club, ook in mindere tijden. Natuurlijk heb ik fouten gemaakt, maar ik ben ervan overtuigd een betere trainer te zijn dan drie jaar geleden. Nu keer ik terug op het oude nest – ik heb alles bij elkaar 26 jaar bij Vitesse rondgelopen. Deze kans is top. Maar toch vertrek ik met pijn in het hart."
Tegen zijn spelers gaf Bos (43) aan niet te twijfelen aan een snelle comeback. "FC Den Bosch komt nog bij de top vijf. Daar herbergt de selectie voldoende kwaliteit voor. Ik gun ze het allerbeste. Er hebben hier de afgelopen jaren spelers rondgelopen die keihard werkten voor heel weinig geld. Daar heb ik veel respect voor."
Zoals Bos Vitesse op de voet volgde vanuit Den Bosch, zo zal hij nu nog regelmatig zijn wedstrijdjes in De Vliert meepikken. "Ik moet toch ook scouten" , zei hij eerst grappend. Maar het is geen geheim dat de verdediging van Vitesse niet de sterkste linie is. "En FC Den Bosch heeft goede spelers" , weet Bos. En Van der Hoorn: "Dat er voor Jordens Peters nog geen interesse is geweest, vind ik heel vreemd. Theo is erg gecharmeerd van Jordens en ik zou het logisch vinden als er een club voor hem komt. Maar hij heeft nog een contract voor anderhalf jaar en er is bij FC Den Bosch niemand met een clausule in zijn contract." Dat levert dus ook wat op, wil de manager maar zeggen.
En weg waren de twee. Bos naar Arnhem, waar hij voor anderhalf jaar tekende. En gisteravond meteen door naar Turkije. De spelers van het eerste team kregen zaterdagmiddag vrij om het nieuws te laten bezinken. Gisteren stond Van der Hoorn alweer, op geheel eigen wijze, voor de groep. Bos had daar de afgelopen 3,5 jaar gestaan, maar ook dit beeld oogde meteen weer vertrouwd.
Ze hadden ook nee kunnen zeggenquote:Op maandag 5 januari 2009 17:28 schreef methodmich het volgende:
Den Bosch wil vertrek Bos intern oplossen
Ik vind dat de KNVB niet moet zeuren. Het is tenslotte niet de schuld van Den Bosch dat ze ineens een trainer moeten gaan zoeken!
Tja, zo probeert CBV de werkgelegenheid voor de leden iets hoger te houden.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:38 schreef Blawh het volgende:
Sowieso belachelijk dat je een papiertje nodig hebt.
Preciesquote:Op maandag 5 januari 2009 17:38 schreef Blawh het volgende:
Sowieso belachelijk dat je een papiertje nodig hebt.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:04 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
en dan was er een arbitrage gekomen en was ie alsnog weg.
Ik vind het sowieso onzin dat je dat papiertje moet hebben. Een manager bij een verzekeringsmaatschappij hoeft toch ook niet een managersdiploma te hebben?quote:Op maandag 5 januari 2009 17:28 schreef methodmich het volgende:
Den Bosch wil vertrek Bos intern oplossen
Ik vind dat de KNVB niet moet zeuren. Het is tenslotte niet de schuld van Den Bosch dat ze ineens een trainer moeten gaan zoeken!
Ik weet niet of het waar is, maar heb het idee dat ze hem al een tijdje liever kwijt dan rijk zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Vd Horst lijkt hiermee definitief op een zijspoor geraakt.
Waarop baseer je dat ?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik weet niet of het waar is, maar heb het idee dat ze hem al een tijdje liever kwijt dan rijk zijn.
10.00 uur.quote:Locatiewijziging FC Den Bosch - VV Capelle
De wedstrijd FC Den Bosch – VV Capelle, die aanstaande zaterdag op het programma staat, wordt niet op het PBO Opleidings- en Trainingscomplex gespeeld, maar op Sportpark Molenburg te Gorinchem. De velden van het PBO Opleidings- en Trainingscomplex zijn namelijk nog bedekt met ijs en sneeuw en daardoor onbespeelbaar. Het aanvangstijdstip is door de locatiewijziging vervroegd naar 10.00 uur.
SVW Gorinchem is gevestigd aan De Kleine Schelluinsekade 5c (4204 TZ) te Gorinchem.
Contract werd een tijd terug gehalveerd toch? Nu dit? Dat terwijl Wim toch al een tijd meeloopt.quote:
Maar die wordt nu niet gepasseerd en in eerdere situaties werd hij ook op de bank gezet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 06:41 schreef tong80 het volgende:
Het contract van Jan van Grinsven werd toch ook gehalveerd. En die zit nu in de technische staf.
Dat is mijn idee ook, al heb ik hem nooit zien voetballen. De media doen echter alsof AZ een aanstaande topper heeft binnengehaald.quote:
De Groot mag weg bij de Graafschap. Misschien dat ze jouw oogappeltje nu wel binnenhalenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:00 schreef Halcon het volgende:
Dat is mijn idee ook, al heb ik hem nooit zien voetballen. De media doen echter alsof AZ een aanstaande topper heeft binnengehaald.
Dat hadden ze een paar jaar geleden moeten doen i.p.v. die slunger van RKC te halen. Dan hadden de zaken er nu wat anders voor gestaan.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:20 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
De Groot mag weg bij de Graafschap. Misschien dat ze jouw oogappeltje nu wel binnenhalen
Toch redelijk verrassend. Ben benieuwd.quote:Verdediging vlnr: Peters, Ebbinge, Berg, Gobel.
Middenveld vlnr: Scheimann, van Moorsel, Aborah.
Aanval vlnr: Barakat, vd Biezen, El Makrini.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:11 schreef Yeahinho het volgende:
Alle linkspoten op rechts, inderdaad verrassend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |