abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64642370
Wie zien jullie het liefst als nieuwe trainer?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_64644389
Ik een jonge hond.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_64645147
Ik weet niet... er worden veel namen geroepen, maar het zijn weinig personen waarbij ik denk "ja, dat moet em worden!".
pi_64652342
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:07 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik een jonge hond.
Zit er een talent tussen de laatst afgestudeerde lichting van de cursus? Die jongens zullen in elk geval wel massaal gaan solliciteren.

Een type als Jurrie Koolhof lijkt me ook niet zo bij Den Bosch passen eigenlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_64658710
quote:
Op zondag 4 januari 2009 01:37 schreef fanneke het volgende:
Laat Fredje maar een half seizoen voor de ploeg staan. Heeft nog niet de juiste papieren maar dispensatie moet daar toch wel voor te krijgen zijn.
Dit lijkt mij ook de meest praktische oplossing.
pi_64660777
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:14 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zit er een talent tussen de laatst afgestudeerde lichting van de cursus? Die jongens zullen in elk geval wel massaal gaan solliciteren.

Een type als Jurrie Koolhof lijkt me ook niet zo bij Den Bosch passen eigenlijk.
Ken de laatste lichting niet.

Koolhof is niks nee.
Wat een vrouw!
spits!
pi_64661424
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:22 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Ken de laatste lichting niet.

Koolhof is niks nee.
Hmm, de groep die in de zomer is begonnen bevat o.a. Adrie Bogers, John Karelse, Ernest Faber, Erwin van de Looi, David Nascimento en Michel Vonk, maar die zijn nog niet klaar denk ik.

In november 2007 is deze groep geslaagd: Frank de Boer (Ajax), John van den Brom (AGOVV Apeldoorn), Fons Groenendijk (Ajax), Richard Grootscholten (Sparta), Erik ten Hag (FC Twente), Gerry Hamstra (BVO Emmen), Gert Heerkes (Germanicus), Pascal Jansen (Vitesse), John Lammers (Feyenoord), Erik van der Meer (Qatar), Zeljko Petrovic (RKC Waalwijk), Jurgen Streppel (Helmond Sport) en Jan Zoutman (BVO Haarlem).
www.thuisuiteten.nl
pi_64661466
Alleen vd Looi heeft een verleden hier, maar weet niet of hij een goede trainer is. Ken ´m verder niet echt goed.
pi_64662227
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:35 schreef Halcon het volgende:
Alleen vd Looi heeft een verleden hier, maar weet niet of hij een goede trainer is. Ken ´m verder niet echt goed.
Petro ook.

Doe maar Frank de Boer dan
Wat een vrouw!
spits!
pi_64662426
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:49 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Petro ook.

Doe maar Frank de Boer dan
Misschien kan Frank de Boer zelf nog de voetbalschoenen aantrekken. Hij moet het huidige niveau nog wel aan kunnen.
  Trouwste user 2022 zondag 4 januari 2009 @ 22:53:48 #113
7889 tong80
Spleenheup
pi_64668998
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:25 schreef Blawh het volgende:

[..]

Hendrie gaat echt niet weg uit Almelo, heeft niet voor niets ook Feyenoord afgezegd afgelopen seizoen. Bovendien heeft hij niet eens de juiste papieren om hoofdtrainer te zijn.
Ok dat wist ik niet.

Een jonge trainer is al blij dat ie ergens aan de slag kan.

Maar bij FC is niks mogelijk.

Wie wil daar instappen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_64677842
De FC is een geweldige club met uitstraling en een schitterende stad, Dat helpt.
Wat een vrouw!
spits!
pi_64682159
quote:
Clubiconen FC Den Bosch tarten de KNVB

door Rik Spekenbrink. maandag 05 januari 2009 | 03:42 | Laatst bijgewerkt op: maandag 05 januari 2009 | 10:14

DEN BOSCH - Fred van der Hoorn, Arnold Scholten en Jan van Grinsven gaan met zijn drieën het seizoen afmaken als trainers van FC Den Bosch. Dat heeft het trio gisteren aan de spelersgroep laten weten, na lang beraad op zaterdagavond over de ontstane situatie.

De club zag die dag hoofdcoach Theo Bos na 3,5 jaar vertrekken naar Vitesse. "Vervolgens heeft de spelersgroep baat bij duidelijkheid. Vanuit het comité werden wij met z'n drieën naar voren geschoven. Met samen bijna 1500 gespeelde wedstrijden weten wij hoe de bal rolt", zei Van der Hoorn gisteren.

Hoewel de drie op basis van gelijkwaardigheid gaan werken, is Van der Hoorn eindverantwoordelijke en aanspreekpunt voor de spelers. Van Grinsven gaat de persconferenties leiden en is beschikbaar voor de pers. Voor het trainen van de A1 en het tweede team vond Van der Hoorn gisteravond vervangers. Hij en Scholten stoppen daar voorlopig mee.

Het is echter nog geen uitgemaakte zaak dat de drie clubiconen het seizoen daadwerkelijk afmaken. De richtlijnen schrijven voor dat een club na het vertrek van een trainer vier weken de tijd krijgt iemand anders aan te stellen die het diploma Coach Betaald Voetbal. heeft

"En ik zie geen reden waarom die regel niet voor FC Den Bosch zou gelden", zegt Gerard Marsman, directeur van de Coaches Betaald Voetbal (CBV). " Zoals ik het zie moet FC Den Bosch dus binnen die tijd een andere oplossing hebben. Die regel is ooit bedacht en niet voor niets."

Volgens Marsman kan FC Den Bosch wel een verzoek tot uitstel indienen bij de KNVB. " En dan zal de bond uitsluitsel geven. Mijn inschatting is dat die periode van vier weken geldig blijft."

Van der Hoorn wilde gisteravond niet ingaan op de reactie van Marsman. Eerder zei hij een reactie 'van hogerhand' af te wachten. "Dit overkomt ons. Ik ben er niet mee bezig. Wij gaan de kar trekken en het enige doel is scherp te zijn voor de wedstrijd tegen Excelsior op 16 januari."

De eerstvolgende cursus Coach Betaald Voetbal start pas in 2010. Voor volgend seizoen zal dus sowieso een andere coach worden aangetrokken.
quote:
Theo Bos komt nu scouten in De Vliert

door Rik Spekenbrink. maandag 05 januari 2009 | 03:32 | Laatst bijgewerkt op: maandag 05 januari 2009 | 10:12

DEN BOSCH - Fred van der Hoorn had zijn ski's dinsdag nog niet opgeborgen of de telefoon ging. Theo Bos was direct na het ontslag van Hans Westerhof door Vitesse benaderd en vroeg Van der Hoorn toestemming om in Arnhem te gaan praten. Die gaf de manager direct en – Vitesse had haast – een paar dagen later was het rond. Vrijdagnacht rond 01.00 uur kwamen beide clubs er uit.

Maar zó eenvoudig als het lijkt, ging het niet. De clausule die de scheidend trainer van FC Den Bosch vorig seizoen nog in zijn contract had staan, verviel op 1 juni 2008. Die behelsde dat Bos voor een bepaald (lager) bedrag naar een eredivisieclub zou mogen gaan, als FC Den Bosch tenminste niet zelf zou promoveren. Hoewel hij bij Vitesse al na het vertrek van Aad de Mos in april werd genoemd, gebeurde er niets. Bos had ondertussen bijgetekend in Den Bosch en lag, zonder clausule, vast tot 1 juli van dit jaar. En dus moest Vitesse over de brug komen.

"En als FC Den Bosch op haar strepen was gaan staan, was Bos gebleven", zei Van der Hoorn zaterdag, kort nadat de trainer zijn afscheidspraatje aan de spelersgroep had gehouden. " Maar wij gunnen Theo de overstap naar zijn oude liefde van harte. Je hebt er ook niets aan als een trainer nog een halfjaar blijft met een spijker in zijn schoen omdat hij weg wil. Niet dat Theo onprofessioneel is, maar toch. Bovendien: over een halfjaar had FC Den Bosch helemaal niets gekregen bij een vertrek."

Hoeveel de club er nu rijker mee is geworden, wil Van der Hoorn niet zeggen. Maar veel water bij de wijn heeft Den Bosch niet gedaan. Even dachten Bos en Van der Hoorn dat het nog wel zou kunnen klappen. "Maar dat zou ook een rare situatie hebben gegeven", meenden beiden. Bos: "Ik was gestreeld door het feit dat FC Den Bosch aangaf met mij het seizoen af te willen maken. Aan de andere kant had ik iets van: 'Ja, kom op. Het mag nu niet meer afketsen'."

Dit was dé kans voor 'mister Vitesse'. Over de vraag of hij de club, hoe diep ook in de penarie, wilde helpen hoefde Bos niet lang na te denken. " Moeilijker was de beslissing bij FC Den Bosch te stoppen. Ik heb hier de kans gekregen en fantastische jaren gehad. Ik werd altijd gesteund binnen de club, ook in mindere tijden. Natuurlijk heb ik fouten gemaakt, maar ik ben ervan overtuigd een betere trainer te zijn dan drie jaar geleden. Nu keer ik terug op het oude nest – ik heb alles bij elkaar 26 jaar bij Vitesse rondgelopen. Deze kans is top. Maar toch vertrek ik met pijn in het hart."

Tegen zijn spelers gaf Bos (43) aan niet te twijfelen aan een snelle comeback. "FC Den Bosch komt nog bij de top vijf. Daar herbergt de selectie voldoende kwaliteit voor. Ik gun ze het allerbeste. Er hebben hier de afgelopen jaren spelers rondgelopen die keihard werkten voor heel weinig geld. Daar heb ik veel respect voor."

Zoals Bos Vitesse op de voet volgde vanuit Den Bosch, zo zal hij nu nog regelmatig zijn wedstrijdjes in De Vliert meepikken. "Ik moet toch ook scouten" , zei hij eerst grappend. Maar het is geen geheim dat de verdediging van Vitesse niet de sterkste linie is. "En FC Den Bosch heeft goede spelers" , weet Bos. En Van der Hoorn: "Dat er voor Jordens Peters nog geen interesse is geweest, vind ik heel vreemd. Theo is erg gecharmeerd van Jordens en ik zou het logisch vinden als er een club voor hem komt. Maar hij heeft nog een contract voor anderhalf jaar en er is bij FC Den Bosch niemand met een clausule in zijn contract." Dat levert dus ook wat op, wil de manager maar zeggen.

En weg waren de twee. Bos naar Arnhem, waar hij voor anderhalf jaar tekende. En gisteravond meteen door naar Turkije. De spelers van het eerste team kregen zaterdagmiddag vrij om het nieuws te laten bezinken. Gisteren stond Van der Hoorn alweer, op geheel eigen wijze, voor de groep. Bos had daar de afgelopen 3,5 jaar gestaan, maar ook dit beeld oogde meteen weer vertrouwd.
pi_64683167
Het eerste bericht is eigenlijk het mooiste. Dat ze aankondingen de rest van het jaar het team te gaan trainen terwijl het niet eens mag van de KNVB.. Hopelijk krijgen ze het er toch door.
  Trouwste user 2022 maandag 5 januari 2009 @ 14:28:45 #117
7889 tong80
Spleenheup
pi_64685854
Mooi trio om de club te leiden.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_64686338
Vd Horst lijkt hiermee definitief op een zijspoor geraakt.
pi_64693709
Den Bosch wil vertrek Bos intern oplossen

Ik vind dat de KNVB niet moet zeuren. Het is tenslotte niet de schuld van Den Bosch dat ze ineens een trainer moeten gaan zoeken!
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 5 januari 2009 @ 17:32:35 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_64693888
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:28 schreef methodmich het volgende:

Ik vind dat de KNVB niet moet zeuren. Het is tenslotte niet de schuld van Den Bosch dat ze ineens een trainer moeten gaan zoeken!
Ze hadden ook nee kunnen zeggen

pi_64694235
Sowieso belachelijk dat je een papiertje nodig hebt.
pi_64694560
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:38 schreef Blawh het volgende:
Tja, zo probeert CBV de werkgelegenheid voor de leden iets hoger te houden.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 5 januari 2009 @ 18:14:48 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_64695882
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:38 schreef Blawh het volgende:
Precies

Rinus Israël zakte als wereldkampioen voor zijn examen.

Deed het toch niet slecht na zijn her-examen bij FC

dinsdag 6 januari 2009 @ 11:04:29 #124
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_64721461
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:32 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ze hadden ook nee kunnen zeggen

en dan was er een arbitrage gekomen en was ie alsnog weg.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  Trouwste user 2022 dinsdag 6 januari 2009 @ 11:05:41 #125
7889 tong80
Spleenheup
pi_64721494
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:04 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

en dan was er een arbitrage gekomen en was ie alsnog weg.
Tuurlijk

pi_64727512
We krijgen waarschijnlijk geen dispensatie en PSV gaat waarschijnlijk niet door.
pi_64786016
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:28 schreef methodmich het volgende:

Ik vind het sowieso onzin dat je dat papiertje moet hebben. Een manager bij een verzekeringsmaatschappij hoeft toch ook niet een managersdiploma te hebben?
pi_64796104
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:41 schreef TerroRobbie het volgende:
Vd Horst lijkt hiermee definitief op een zijspoor geraakt.
Ik weet niet of het waar is, maar heb het idee dat ze hem al een tijdje liever kwijt dan rijk zijn.
  Trouwste user 2022 donderdag 8 januari 2009 @ 06:08:00 #129
7889 tong80
Spleenheup
pi_64798672
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik weet niet of het waar is, maar heb het idee dat ze hem al een tijdje liever kwijt dan rijk zijn.
Waarop baseer je dat ?

donderdag 8 januari 2009 @ 18:17:04 #130
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_64819639
quote:
Locatiewijziging FC Den Bosch - VV Capelle

De wedstrijd FC Den Bosch – VV Capelle, die aanstaande zaterdag op het programma staat, wordt niet op het PBO Opleidings- en Trainingscomplex gespeeld, maar op Sportpark Molenburg te Gorinchem. De velden van het PBO Opleidings- en Trainingscomplex zijn namelijk nog bedekt met ijs en sneeuw en daardoor onbespeelbaar. Het aanvangstijdstip is door de locatiewijziging vervroegd naar 10.00 uur.

SVW Gorinchem is gevestigd aan De Kleine Schelluinsekade 5c (4204 TZ) te Gorinchem.
10.00 uur.

Na Brahim Zaari heeft overigens ook Samuel Scheimann zijn contract verlengd (tot 2011). Goeie zaak.
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_64831399
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 06:08 schreef tong80 het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat ?

Contract werd een tijd terug gehalveerd toch? Nu dit? Dat terwijl Wim toch al een tijd meeloopt.
  Trouwste user 2022 vrijdag 9 januari 2009 @ 06:41:00 #132
7889 tong80
Spleenheup
pi_64838859
Het contract van Jan van Grinsven werd toch ook gehalveerd. En die zit nu in de technische staf.

pi_64871030
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 06:41 schreef tong80 het volgende:
Het contract van Jan van Grinsven werd toch ook gehalveerd. En die zit nu in de technische staf.

Maar die wordt nu niet gepasseerd en in eerdere situaties werd hij ook op de bank gezet.
pi_64877748
Kevin Brands naar Jong AZ. Nu heb ik hem nooit zien voetballen, maar dit moet wel geregeld zijn door papa Brands toch? Anders had FCDB hem vast nooit laten gaan als hij dat niveau aan zou kunnen.
pi_64893447
Hij kent er echt niks van hoor
pi_64893524
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 18:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Hij kent er echt niks van hoor
Dat is mijn idee ook, al heb ik hem nooit zien voetballen. De media doen echter alsof AZ een aanstaande topper heeft binnengehaald.
pi_64921692
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:00 schreef Halcon het volgende:
Dat is mijn idee ook, al heb ik hem nooit zien voetballen. De media doen echter alsof AZ een aanstaande topper heeft binnengehaald.
De Groot mag weg bij de Graafschap. Misschien dat ze jouw oogappeltje nu wel binnenhalen
pi_64934598
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:20 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

De Groot mag weg bij de Graafschap. Misschien dat ze jouw oogappeltje nu wel binnenhalen
Dat hadden ze een paar jaar geleden moeten doen i.p.v. die slunger van RKC te halen. Dan hadden de zaken er nu wat anders voor gestaan.

Maar goed, heb de Groot al een hele poos niet meer zien voetballen. Ik weet niet of het nu nog een versterking voor ons is. Al kan hij nooit veel slechter zijn dan de spitsen die we nu hebben.

Al zal er wel geen geld zijn. Jans kan dan wel niet meedoen, maar zijn salaris moet wel gewoon doorbetaald worden.
pi_64943256
Tegen PSV morgen ook afgelast.
pi_64947382
Is Westerhof niks voor jullie?
pi_64965236
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:43 schreef Roflpantoffel het volgende:
Is Westerhof niks voor jullie?
Te duur en heeft het bij Vitesse niet best gedaan.
pi_65063080
Opstelling morgen.
quote:
Verdediging vlnr: Peters, Ebbinge, Berg, Gobel.
Middenveld vlnr: Scheimann, van Moorsel, Aborah.
Aanval vlnr: Barakat, vd Biezen, El Makrini.
Toch redelijk verrassend. Ben benieuwd.
pi_65065261
Alle linkspoten op rechts, inderdaad verrassend!
pi_65065353
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:11 schreef Yeahinho het volgende:
Alle linkspoten op rechts, inderdaad verrassend!
pi_65065561
Peters, Scheimann en Barakat staan in die genoemde opstelling rechtsback, rechtshalf en rechtsbuiten... Kortom, alles staat in spiegelbeeld.

Of Peters moet linksbuiten staan, Barakat linksback, Van der Biezen laatste man, en Eppie en Berg in de spits, natuurlijk.
pi_65065892
Het is gewoon per linie wie waar staan. Er staat notabene nog bij van links naar rechts.

Maar zoals je het nu zegt is het inderdaad niet direct de meest logische manier om het weer te geven.

Aan de andere kant, dit is zoals je het zegt.
pi_65067576
We hebben allebei gelijk. Ik zou het anders weergeven, maar wat er staat klopt op zich wel...

Maar goed, het is inderdaad een verrassende opstelling. Geen De Boer, Rossen, Seedorf, Matusiwa en Idrissi dus. En ook nog 4-3-3, wat we al jaren niet meer hebben gespeeld. Ik ben benieuwd!
pi_65068034
Ja Boer en Rossen zijn geblesseerd, dus dat is nog niet eens zo bijzonder. Maar Aborah en rechts en Paco op tien. Is toch wel opmerkelijk. En in mindere mate Makrini die wordt verkozen boven Seedorf.
  Trouwste user 2022 donderdag 15 januari 2009 @ 18:38:42 #150
7889 tong80
Spleenheup
pi_65080571
Gert Jan iets voor de FC ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')