abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63287942
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:09 schreef Man-E-Faces het volgende:
En roken werkt stres-verminderend. Mischien dat slimmme mensen en minder slimme mensen toch op dezelfde voet beginnen met roken. En laag-opgeleiden door geldgebrek meer gaan roken.
Dat is een veelgehoorde misvatting, roken werkt toch echt stressverhogend. Roken begint bovendien over het algemeen in de puberteit, nou niet bepaald de leeftijd waarop er sprake is van 'arm en rijk' in de zin dat VMBO'ers armer zijn en VWO'ers rijker.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 17 november 2008 @ 14:11:23 #52
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63287945
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:09 schreef Man-E-Faces het volgende:
En roken werkt stres-verminderend. Mischien dat slimmme mensen en minder slimme mensen toch op dezelfde voet beginnen met roken. En laag-opgeleiden door geldgebrek meer gaan roken.
Roken heft alleen tijdelijk de stress op die het zelf veroorzaakt.
pi_63288123
Dannog. We hebben het hier over wanneer mensen de pijp uit gaan en welk opleidngsniveau ze hebben genoten in het verleden. Daar een lagere opleiding zal leiden tot een lager inkomen, zou dat toch een oorzaak kunnen zijn voor chronisch tekort aan geld na je studententijd. Wat weer kan leiden tot meer stres, meer roken. En mischien daardoor een minder lang leven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Man-E-Faces op 17-11-2008 14:23:15 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63288306
Dit schreeuwt om drastische pensioenpremie verlagingen voor het lager opgeleide volk. Ben benieuwd welke politieke partij haar vingers wil branden door het op te nemen voor de lager opgeleiden. Ik vrees dat het er niet veel zullen zijn uit angst voor imageobeschadiging.
  maandag 17 november 2008 @ 14:30:25 #55
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63288461
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:49 schreef Hephaistos. het volgende:
Het hele Biologisch Voedsel verhaal heeft volgens mij geen reet met dit onderwerp te maken. Zolang je je voedingsstoffen binnen krijgt en niet te dik wordt, maakt het heus niet uit of je appels nu biologisch gekweekt zijn, of dat je biefstukje rechtstreeks van de slager komt.
Nee, maar er is wel een zekere correlatie te vinden tussen ongezond en goedkoop, verwerkt (en niet-biologisch) voedsel. En dat was (wat mij betreft) meer het punt. Dat vers voedsel ook als 'luxe' gepresenteerd wordt. Terwijl veel verwerkt voedsel van restjes gebruik maakt (b.v. restjes vlees, de slechte aardbeien gaan de vruchtenyoghurt in, etc.), en de mooie aardbeien komen in de supermarkt. Zo werk je de consumptie van verwerkt en minder gezond voedsel wel in de hand.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63288505
Er komt overigens ook nog bij dat bijvoorbeeld een sportschool ook niet cheap is.
Nu zijn er wel regelingen voor de minima dat je van de gemeente een subsidie kan krijgen om je kinderen toch te kunnen laten sporten, maar daar moet je ook maar net de weg naartoe weten te vinden.
  maandag 17 november 2008 @ 14:35:11 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63288589
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:31 schreef MarMar het volgende:
Er komt overigens ook nog bij dat bijvoorbeeld een sportschool ook niet cheap is.
Nu zijn er wel regelingen voor de minima dat je van de gemeente een subsidie kan krijgen om je kinderen toch te kunnen laten sporten, maar daar moet je ook maar net de weg naartoe weten te vinden.
Maar sportscholen zijn natuurlijk het verwerkte voedsel van de sportbeoefening.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 17 november 2008 @ 14:45:09 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63288846
quote:
Op maandag 17 november 2008 12:21 schreef ethiraseth het volgende:
Hoogopgeleiden zullen waarschijnlijk

- kwalitatief beter voedsel kunnen kopen
- gemiddeld vaker op de hoogte zijn van de gevaren van slecht voedsel en weinig beweging
- in wijken wonen met schonere lucht en betere huizen
- banen hebben die minder een aanslag zijn op de gezondheid
- betere zorg kunnen veroorloven
sluit deze shit
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 17 november 2008 @ 14:45:10 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63288847
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Logisch. Hoger opgeleiden wonen in schonere wijken en hebben een gezondere levensstijl. Daarbij zijn ze minder crimineel, en hebben dus ook minder kans vermoord te worden.
Ehehehe, ik moest lachen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63288885
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:35 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar sportscholen zijn natuurlijk het verwerkte voedsel van de sportbeoefening.
Geen enkele sport is gratis, tenzij je een beetje wilt gaan hardlopen op het fietspad ofzo, maar daar moet je dan ook maar net de dicipline voor hebben

(overigens is zomaar gaan hardlopen ook niet altijd goed als je niet goed weet hoe en wat je doet)

Het is maar om aan te geven dat al die kleine factoren die bijdragen aan een gezonder leven wellicht makkelijker toegankelijk zijn voor mensen met meer geld, ergo hogere opleiding in de meeste gevallen.

Wat oorzaak en gevolg is, is dan een tweede, want ik denk dat het best ook nog wel vaak zo is en in elk geval vroeger zo was (deze sterftecijfers gaan toch over een paar generaties geleden) dat mensen uit een familie met minder geld noodgedwongen eerder aan het werk moeten en helemaal geen geld hebben voor een lange dure opleiding.
  maandag 17 november 2008 @ 14:48:03 #61
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_63288923
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:45 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

sluit deze shit
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 17 november 2008 @ 14:58:47 #62
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_63289217
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:46 schreef MarMar het volgende:

Het is maar om aan te geven dat al die kleine factoren die bijdragen aan een gezonder leven wellicht makkelijker toegankelijk zijn voor mensen met meer geld, ergo hogere opleiding in de meeste gevallen.

Ik zou er niet automatisch vanuit gaan dat hoger opgeleiden ook effectief meer te besteden hebben aan zulke dingen. Hoeveel lopen er wel niet (financieel) op hun tenen omdat ze een net iets te duur huis hebben gekocht?
pi_63289266
Lucky bastards, die Peruanen.
pi_63289323
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:58 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik zou er niet automatisch vanuit gaan dat hoger opgeleiden ook effectief meer te besteden hebben aan zulke dingen. Hoeveel lopen er wel niet (financieel) op hun tenen omdat ze een net iets te duur huis hebben gekocht?
Je leest over woordjes als "in de meeste gevallen" heen?
pi_63289433
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:01 schreef Monidique het volgende:
Lucky bastards, die Peruanen.
Als je graag hoog opgeleid wilt worden kun je in Nederland ook nog gewoon bij de Luchtmobiele Brigade gaan natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_63303026
Ik denk dat dat hele verhaal over gezond eten, bewegen, roken, overgewicht etc. meer te maken heeft met verstand dan met gelegenheid. Sportschool duur, jazeker, biologisch voedsel duur, tuurlijk, maar verse groente op de markt is goedkoop en hardlopen kun je ook gewoon buiten.
Ook met een minimuminkomen kun je gezond leven, ik ken mensen die daar het levende bewijs van zijn. Volgens mij zit het hem meer in gezond verstand, lange-termijndenken, verantwoordelijkheidsgevoel, dan in geld. Als het aan geld lag zouden minima niet zoveel roken.
pi_63308941
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:42 schreef ShadyLane het volgende:
Ik denk dat dat hele verhaal over gezond eten, bewegen, roken, overgewicht etc. meer te maken heeft met verstand dan met gelegenheid. Sportschool duur, jazeker, biologisch voedsel duur, tuurlijk, maar verse groente op de markt is goedkoop en hardlopen kun je ook gewoon buiten.
Ook met een minimuminkomen kun je gezond leven, ik ken mensen die daar het levende bewijs van zijn. Volgens mij zit het hem meer in gezond verstand, lange-termijndenken, verantwoordelijkheidsgevoel, dan in geld. Als het aan geld lag zouden minima niet zoveel roken.
Hardlopen is ook niet zo geschikt voor mensen met een belastende baan want het is zo vreselijk goed voor je rug en je gewrichten in het onderlichaam. Echt super!

Denk dat het 50-50 is.
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:01:04 #68
194114 drulovic
Paperback Writer
pi_63312690
IK LEES DIT TOPIC OVER EEN JAAR OF 100 WEL.....
Op Facebook en Twitter verkopen mensen zichzelf met een hoog 'kijk mij 's geweldig zijn' gehalte. Dat irriteert mij soms met mijn enorm dikke pik ~ Jim Speelmans
pi_63314093
quote:
Op maandag 17 november 2008 12:11 schreef Elfletterig het volgende:
Onzin-onderzoek of zinvolle informatie?
Dat hangt van zoveel factoren af. Als je alleen kijkt naar de correlatie tussen opleidingsniveau en levensverwachting, dan zegt dat nog niet veel. Je kunt daar in ieder geval geen causaal verband uit afleiden, zoals de media dat maar al te graag doen altijd.
pi_63315259
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 09:36 schreef Tvrb0Jugend het volgende:
Hardlopen is ook niet zo geschikt voor mensen met een belastende baan want het is zo vreselijk goed voor je rug en je gewrichten in het onderlichaam. Echt super!
Hardlopen is maar een van de tal van sporten die je zonder sportschool kan doen.
pi_63326295
Ik ben blij dat jij het zegt The_End, ik vroeg me al af of ik nou werkelijk die moeite moest gaan nemen

Een van de gratis treinkrantjes berichtte er trouwens heel suf over: een grote kop "rijken leven langer" en in het artikel ook voortdurend 'hogeropgeleiden' en 'rijken' door elkaar gehaald. Nou heb ik een behoorlijk hoogopgeleide vriendenkring, maar daarin er zijn er maar enkele die bovenmodaal verdienen.
Ik realiseer me dat er een correlatie is, maar de twee volledig op 1 lijn stellen gaat me toch wat ver
pi_63327327
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:42 schreef ShadyLane het volgende:
Lange termijn denken inderdaad. Laag opgeleide mensen hebben niet zich minder lang conecntreren en zijn minder konsekwent. Dat is volgens mij wel zo. Dus ms toch wel iets van een verband. Trouwens. ik ken hoogopgeleide mensen die zo dik zijn als een nijlpaard. En dat heeft ook met aanleg te maken enzo.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')