Voor jou misschien wel, voor mij niet. De pillen zijn bekend, en gezien mijn verslavingsgevoeligheid is het voor mij enorm eng om iets anders te gaan proberen en doe ik dat dus ook niet.quote:Op woensdag 19 november 2008 00:05 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Vreemd, veel van de voorgeschreven pillen zijn veel linker dan 'n blowtje roken/spacecake nemen...
M.
En ik zorg ervoor dat hij van de Ritalin afblijftquote:Op woensdag 19 november 2008 00:13 schreef Juup© het volgende:
[..]
Voor jou misschien wel, voor mij niet. De pillen zijn bekend, en gezien mijn verslavingsgevoeligheid is het voor mij enorm eng om iets anders te gaan proberen en doe ik dat dus ook niet.
Als het niet goed voelt voor je, moet je het inderdaad niet doen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:19 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik blijf het liefst ver weg van alles wat met drugs te maken heeft, vanaf alcohol tot harddrugs. Medicatie is ook een drug, maar dat vind ik niet zo eng,
Ben te verslavingsgevoelig om met drugs te gaan experimenteren.
Ik hou het maar bij de voorgeschreven pillen.
Ik gebruik, zoveel komma's omdat ik heel monotoom praat, zonder ''rusten''. En toen moest ik, leren, met rusten te praten, dus met komma's.quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:44 schreef Maeghan het volgende:
Domme vraag misschien, maar waarom gebruik je zoveel komma's? Het maakt het lezen van je tekst zo vermoeiend om te gaan zitten verzinnen welke stukken tekst nou bij elkaar horen...
Ik kijk het filmpje erbij en zoals die man praat en beweegt... Helemaal mijn ex en mijn kinderen! En de mythe dat Aspergers geen humor hebben is ook meteen uit de wereldquote:Op woensdag 19 november 2008 08:28 schreef BlueMage het volgende:
Ik keek ff op de FP zoals altijd en zag deze recensie, iemand die dat boek kent ofzo?
M.
Waarom is Ritalin eigenlijk zo slecht?quote:Op woensdag 19 november 2008 01:15 schreef DuchessX het volgende:
[..]
En ik zorg ervoor dat hij van de Ritalin afblijft
Omdat ik er hyperactief door word. Sterker nog, ik voel mezelf dan oppermachtig en heb energie voor meerdere personen, ik heb geen honger meer, geen rust meer, kan iedereen en de hele wereld aan. Het Ritalin ooit geprobeerd omdat er door mijn chaos en drukte/hyperactiviteit gedacht werd aan ADHD, maar dat bleek niet zo te zijn. Het werkte bij mij dus averechts, ipv van rust te geven werd ik onrustig.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:25 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Waarom is Ritalin eigenlijk zo slecht?
Dat klinkt niet zo best inderdaad, maar mijn vraag was eigenlijk waarom Ritalin in het algemeen geen goed spul is.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Omdat ik er hyperactief door word. Sterker nog, ik voel mezelf dan oppermachtig en heb energie voor meerdere personen, ik heb geen honger meer, geen rust meer, kan iedereen en de hele wereld aan. Het Ritalin ooit geprobeerd omdat er door mijn chaos en drukte/hyperactiviteit gedacht werd aan ADHD, maar dat bleek niet zo te zijn. Het werkte bij mij dus averechts, ipv van rust te geven werd ik onrustig.
Nou ja, extreem weet ik niet, maar ik heb wel chronische spanningshoofdpijn en als ik gestresst raak, verkrampen de spieren op m'n schenen, onderarmen en in handen en voeten. Ik krijg dan met name dus pijn op m'n schenen, op het zachte stukje onder m'n voet en tussen m'n duim en wijsvinger. Een paar maanden geleden veranderde ik van baan en ik was daardoor heel erg gestresst, daardoor was mijn rug zo verkrampt dat ik me ziek heb moeten melden in de laatste week bij m'n oude baan en twee dagen plat in bed heb gelegen.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:16 schreef childintime het volgende:
Zijn er meer mensen die last hebben van extreme spierspanningen? Dochter heeft al vanaf klein kind bij stress en druk last van haar nek. Dan worden de spieren zo stijf en hard, dat ze echt een heel "ei" in haar nek heeft zitten en dit trekt door naar haar schouderblad. Ze kan zich dan nauwelijks nog bewegen. Normaal gesproken heeft ze juist een te lage spierspanning.
dat is nogal logisch natuurlijk omdat het hetzelfde werkingsmechanisme heeft als speed... juist bij ADHDers werkt dat dan weer remmendquote:Op donderdag 20 november 2008 13:36 schreef Juup© het volgende:
[..]
Omdat ik er hyperactief door word. Sterker nog, ik voel mezelf dan oppermachtig en heb energie voor meerdere personen, ik heb geen honger meer, geen rust meer, kan iedereen en de hele wereld aan. Het Ritalin ooit geprobeerd omdat er door mijn chaos en drukte/hyperactiviteit gedacht werd aan ADHD, maar dat bleek niet zo te zijn. Het werkte bij mij dus averechts, ipv van rust te geven werd ik onrustig.
Inderdaad hehe.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:01 schreef Re het volgende:
[..]
dat is nogal logisch natuurlijk omdat het hetzelfde werkingsmechanisme heeft als speed... juist bij ADHDers werkt dat dan weer remmend
Ik weet het, maar het was een probeerseltjequote:Op donderdag 20 november 2008 14:01 schreef Re het volgende:
[..]
dat is nogal logisch natuurlijk omdat het hetzelfde werkingsmechanisme heeft als speed... juist bij ADHDers werkt dat dan weer remmend
Ja. Als ik niet lekker in mijn vel zit dan zitten alle spieren boven mijn borstlijn vast. Dus mijn rug/schouder/nek/armspieren zitten dan vast. En fijn is het allerminst want het voelt idd hard aan, net beton en daardoor ben ik dan beperkt in mijn bewegingsvrijheid.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:16 schreef childintime het volgende:
Zijn er meer mensen die last hebben van extreme spierspanningen? Dochter heeft al vanaf klein kind bij stress en druk last van haar nek. Dan worden de spieren zo stijf en hard, dat ze echt een heel "ei" in haar nek heeft zitten en dit trekt door naar haar schouderblad. Ze kan zich dan nauwelijks nog bewegen. Normaal gesproken heeft ze juist een te lage spierspanning.
Die was ik nog vergeten te vermelden. Ik heb het vaak pas in de gaten als ik pijn in mijn kaken krijg van het "klemmen".quote:Op donderdag 20 november 2008 16:35 schreef childintime het volgende:
Tanden "klemmen" doe ik zelf heel erg en idd, bij mij veroorzaakt door stress.
Maar dat medicijn is niet geregistreerd en wordt niet verkocht in Nederland voor zover ik kan vinden.quote:Op donderdag 20 november 2008 16:55 schreef Re het volgende:
het is iig een symptoom wat vaak voorkomt in autisme ja
er is zelfs een medicijn voor
http://www.pubmedcentral.nih.gov/articlerender.fcgi?artid=1586785
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |