Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar dat is een andere discussie, I guess.quote:Op maandag 17 november 2008 00:04 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat jij genoeg voldoening lijkt te halen uit hele losse contacten waardoor je als het erop aankomt bij niemand terecht kan behalve je ouders, je broertje.
Gelukkig alleen jouw hart, anders had jij een anders forum moeten zijnquote:Op maandag 17 november 2008 01:15 schreef MiVer het volgende:
nieuw in deze partij
binnenkort hoor ik uitslag
van diagnose
over dit onderwerp
vol spanning klopt mijn hart
met een knipoog en succesquote:Op maandag 17 november 2008 01:17 schreef Juup© het volgende:
[..]
Gelukkig alleen jouw hart, anders had jij een anders forum moeten zijn
Maar Ontopic, succes
Dank jequote:Op maandag 17 november 2008 02:23 schreef dutch-mamma het volgende:
TVP van moeder-van-2-aspergers.
Sterkte, Juup!
Ja!quote:Op maandag 17 november 2008 12:01 schreef Re het volgende:
dan ook maar een tvp vervuilende post
Is er hier eigenlijk een beetje behoefte aan de wetenschappelijke onderzoeken die ik voor mijn onderzoek vaak tegenkom? Er geburt iig erg veel op dit gebied.
Ik dus Oxazepam. Het is niet zo dat ik elke dag zo gespannen ben, maar de laatste tijd wel door omstandigheden die ik niet kan beïnvloedenquote:Op maandag 17 november 2008 08:31 schreef Oxymoron het volgende:
Ik heb, vanwege erge spanning Lorazepam, gekregen.
100% herkenbaar mbt mezelf.quote:Op maandag 17 november 2008 13:31 schreef Oxymoron het volgende:
Vinden jullie, het ook moeilijk om emoties te nuanceren?
Bij mij is het, óf goed óf erg, slecht.
Alsof het gevoel, mij steeds overvalt en omdat ik dan, de andere (mildere) gevoelens, niet herken meteen doorschiet, in een extreme, gedachtengang.
Niet een beetje droevig maar meteen wanhopig, suicidaal.
Niet een beetje blij, maar hyper en ''overdreven'' opgelucht.
Peter Vermeulen heeft een boek geschreven: Een gesloten boek. Autisme en emoties.
Daar staat in het volgende: Er zijn vaak ook grote stemmingswisselingen: het ene moment hebben ze een fikse driftbui, enkele ogenblikken staan ze te lachen. (..) Het lijkt erop dat er bij mensen met autisme geen rem staat op het uiten van gevoelens. (1997)
Duiidelijk?
Ja ik ben, erg gespannen en soms wanhopig omdat ik dus zit met een ongeneeslijke autisme en een benkb. muur om mij heen waardoor ik mensen niet kan bereiken.quote:Op maandag 17 november 2008 10:25 schreef Troel het volgende:
He Oxy, wat vervelend! Weet je ook waar de spanningen door komen?
"e:Op maandag 17 november 2008 14:57 schreef tijnbrein het volgende:
Ik voel mij een heel stuk beter nadat ik contact heb gehad met het uitzendbureau en het bedrijf waar ik werkte.
Door miscommunicatie tussen het uitzendbureau en het bedrijf ben ik zo aan de kant gezet. Dit was niet de bedoeling. Verder heb ik nu de redenen wat uitgebreider gehoord. En eigenlijk kan ik mee daar wel in vinden.
Mijn moeite met sociale interactie daar ben ik mee bezig dmv een cursus dat dit zeer moeizaam gaat is een ander verhaal.
Dat ik niet nauwkeurig genoeg in mijn werkzaamheden ben daar ben ik mij van bewust en ik doe ook mij best om nauwkeuriger te worden.
Het is goed zo. Ik sluit dit hoofdstuk af en ga verder met mijn leven. Het is jammer dat zo is afgelopen. Maar daar kan niemand nog iets aan veranderen. Ik heb hier een les van geleerd en die ga ik in de toekomst toepassen. Nu kan ik alleen nog hopen dat ik snel een andere baan vind en dat het de volgende keer makkelijker gaat.
Succes en sterkte.quote:Op maandag 17 november 2008 13:51 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik dus Oxazepam. Het is niet zo dat ik elke dag zo gespannen ben, maar de laatste tijd wel door omstandigheden die ik niet kan beïnvloeden
Ik vertik het om elke dag van die pillen te slikken omdat ze en verslavend zijn, en dab de werking steeds minder wordt. Maar zoals het nu gaat gaat het niet goed want ik lijk wel een ADHD'er, maar zoals gewoonlijk is de psych niet te bereiken en kan ik pas eind volgende week terecht
Zoek het maar lekker uit dan, ik ga het er woensdag met mijn "klaagmuur" over hebben en dan zie ik wel verder.
Zo gaat het in mijn hoofd er aan toe op dit moment:
[ afbeelding ]
een oncontroleerbare storm van neuronen.
Welkom hierquote:Op maandag 17 november 2008 01:15 schreef MiVer het volgende:
nieuw in deze partij
binnenkort hoor ik uitslag
van diagnose
over dit onderwerp
vol spanning klopt mijn hart
Niet alleen een beetje, maar veel.quote:Op maandag 17 november 2008 12:01 schreef Re het volgende:
Is er hier eigenlijk een beetje behoefte aan de wetenschappelijke onderzoeken die ik voor mijn onderzoek vaak tegenkom? Er geburt iig erg veel op dit gebied.
Meer dan duidelijk. Vanaf mijn 16e tot mijn 23ste behoorlijk veel last gehad, maar grotendeels alleen voor mijzelf (ik probeerde het te verbergen voor anderen, deels schaamte/genant vinden) Inmiddels weinig last meer van, gelukkig, want het heeft me aardig wat toetsenborden gekost...quote:Op maandag 17 november 2008 13:31 schreef Oxymoron het volgende:
Alsof het gevoel, mij steeds overvalt en omdat ik dan, de andere (mildere) gevoelens, niet herken meteen doorschiet, in een extreme, gedachtengang.
Niet een beetje droevig maar meteen wanhopig, suicidaal.
Niet een beetje blij, maar hyper en ''overdreven'' opgelucht.
Peter Vermeulen heeft een boek geschreven: Een gesloten boek. Autisme en emoties.
Daar staat in het volgende: Er zijn vaak ook grote stemmingswisselingen: het ene moment hebben ze een fikse driftbui, enkele ogenblikken staan ze te lachen. (..) Het lijkt erop dat er bij mensen met autisme geen rem staat op het uiten van gevoelens. (1997)
Duiidelijk?
He meisje tochquote:Op maandag 17 november 2008 16:33 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ja ik ben, erg gespannen en soms wanhopig omdat ik dus zit met een ongeneeslijke autisme en een benkb. muur om mij heen waardoor ik mensen niet kan bereiken.![]()
Frustratie dat zich uit in suicidale gedachten.Maar voor mijn omgeving houd ik alles normaal. Er is niks
Probeer er toch over te praten met iemand van je begeleiding. Vaak kunnen zij de wereld om je heen weer een beetje met/voor je ordenen, of helpen relativeren.quote:Op maandag 17 november 2008 16:33 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Ja ik ben, erg gespannen en soms wanhopig omdat ik dus zit met een ongeneeslijke autisme en een benkb. muur om mij heen waardoor ik mensen niet kan bereiken.![]()
Frustratie dat zich uit in suicidale gedachten.Maar voor mijn omgeving houd ik alles normaal. Er is niks
misschien helpt t om een blowtje te roken?quote:Op maandag 17 november 2008 13:51 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik dus Oxazepam. Het is niet zo dat ik elke dag zo gespannen ben, maar de laatste tijd wel door omstandigheden die ik niet kan beïnvloeden
Ik vertik het om elke dag van die pillen te slikken omdat ze en verslavend zijn, en dat de werking steeds minder wordt. Maar zoals het nu gaat gaat het niet goed want ik lijk wel een ADHD'er, maar zoals gewoonlijk is de psych niet te bereiken en kan ik pas eind volgende week terecht
Zoek het maar lekker uit dan, ik ga het er woensdag met mijn "klaagmuur" over hebben en dan zie ik wel verder.
Zo gaat het in mijn hoofd er aan toe op dit moment:
[ afbeelding ]
een oncontroleerbare storm van neuronen.
Ja.quote:Op maandag 17 november 2008 12:01 schreef Re het volgende:
Is dat een heleboel theorie?quote:Op maandag 17 november 2008 12:01 schreef Re het volgende:
Er wordt gewoon veel wetenschappelijk onderzoek gedaan, veel basaal werk (hoe onstaat het, welke genen zijn er verantwoordelijk), er zijn natuurlijk de nodige medicijnstudies om bepaalde negatieve gedragselementen onder controle te houden en er is idd genoeg onderzoek naar de algemene aspecten van PDD etc.quote:Op dinsdag 18 november 2008 02:47 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Is dat een heleboel theorie?
Is dat gericht op de praktijk?
Hoe is het tot stand gekomen?
Is er geluisterd naar de PDD-ers?
Is er geluisterd naar de ouders/verzorgers/partners?
Er gebeurt een boel onderzoek, maar de praktijk is dat de PDD-ers big time in de kou staan. En dat geldt ook voor de ouders/verzorgers.
De kloof tussen theorie/onderzoek en praktijk.
Maar vertel eens...!
Zelf schrijf ik voornamelijk over onderzoeken, dus ik voer ze niet uit maar schrijf de resultaten op in opdracht van de farmaceutische industrie (voornamelijk in de VS) in de vorm van wetenschappelijke artikelen.quote:
Bedankt voor je uitleg!quote:Op dinsdag 18 november 2008 08:33 schreef Re het volgende:
[..]
Er wordt gewoon veel wetenschappelijk onderzoek gedaan, veel basaal werk (hoe onstaat het, welke genen zijn er verantwoordelijk), er zijn natuurlijk de nodige medicijnstudies om bepaalde negatieve gedragselementen onder controle te houden en er is idd genoeg onderzoek naar de algemene aspecten van PDD etc.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:18 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
misschien helpt t om een blowtje te roken?
Spacecake? Wel voorzichtig mee zijn, duurt een uur voordat het aanslaat! Begin eens met een kwart stuk...quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:59 schreef Juup© het volgende:
[..]Al geprobeerd maar had geen positief resultaat (en ik rook niet).
Ik blijf het liefst ver weg van alles wat met drugs te maken heeft, vanaf alcohol tot harddrugs. Medicatie is ook een drug, maar dat vind ik niet zo eng,quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:28 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Spacecake? Wel voorzichtig mee zijn, duurt een uur voordat het aanslaat! Begin eens met een kwart stuk...
(ik gebruik het wel eens als ik veel last van astma en benauwdheid heb...)
En met die pillen was je ook al zo blij...quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:19 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik blijf het liefst ver weg van alles wat met drugs te maken heeft, vanaf alcohol tot harddrugs. Medicatie is ook een drug, maar dat vind ik niet zo eng,
Ben te verslavingsgevoelig om met drugs te gaan experimenteren.
Ik hou het maar bij de voorgeschreven pillen.
Tjaquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
En met die pillen was je ook al zo blij...
Organiseer een autistenmeet en zoek daar vriendjes.quote:Op zondag 16 november 2008 23:12 schreef SHE het volgende:
[..]
Jamaar Xen, ik kan dit toch niet verkopen aan een weldenkend mens?
Ja hoi, ik wil heel graag met je omgaan, maar wel een beetje rommelig. Is dat goed?
Ik denk niet dat iemand daar behoefte aan heeft
Misschien dat ze als hobby wat dingen zou kunnen schrijven voor een lokale krant, website oid? Op die manier kun je ook dingen bereiken, ze hoeft niet per se HBO Journalistiek te doen om journalist te worden.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:40 schreef childintime het volgende:
[..]
Wat ik wel heb geleerd de afgelopen jaren is haar niet te overvragen. Het is meer wat zij zelf aan geeft. Als ik haar vraag wat ze nou echt wil gaan doen (en ze moet nu kiezen) dan geeft ze als antwoord dat ze archeoloog of journalist wil worden....... Dat doet me verdriet; want hoe je het ook went of keert, dat zal er echt niet inzitten.
Mooi toch? Sommige dingen zijn nu eenmaal belangrijker dan op een zo hoog mogelijk niveau presteren.quote:Deze week hadden we voortgangsbespreking op school. Het gaat heel goed en ze haalt alleen maar 8enDat dat op het laagste nivo is (basis nivo) boeit niet; het doet haar goed om resultaten op papier te zien die zo goed zijn. Het geeft haar zelfvertrouwen.
Opvallend. Ik zat juist op een school waar ze mensen liever een lager niveau lieten doen met hogere cijfers, daardoor hadden ze namelijk betere slagingspercentages en hogere eindcijfers.quote:De pest is juist, dat "de maatschappij" van haar verwacht dat ze dan wel een stapje hoger kan met wat meer inspanning en misschien wat lagere cijfers en dan gaat het dus mis want dat hebben ze (tegen mijn advies in) al op 2 vorige scholen geprobeerd met als gevolg een depressief kind met dwangmatige handelingen, nachtmerries, slaapwandelen en zelfdestructieve neigingen.....
Begrijpt ze dat probleem zelf? En is er geen begeleide manier om het te doen, of op een laag niveau beginnen en dan doorstromen?quote:Het lastige is, dat dit haar laatste jaar is en ze dus naar een MBO moet, maar dat wordt dan nivo 1 of 2 en er is niets dat ze ook maar enigszins wil gaan doen in die richting; de dingen die zij leuk vindt starten minimaal op nivo 3 maar meestal hoger. En dat is heel frustrerend, vooral voor haar, het zorgt ervoor dat ze helemaal niets meer leuk vindt.
Domme vraag misschien, maar waarom gebruik je zoveel komma's? Het maakt het lezen van je tekst zo vermoeiend om te gaan zitten verzinnen welke stukken tekst nou bij elkaar horen...quote:Op maandag 17 november 2008 13:31 schreef Oxymoron het volgende:
Er is wel steeds meer evidence-based onderzoek naar diverse hulpvormen. Een goede ontwikkeling vind ikquote:Op dinsdag 18 november 2008 02:47 schreef dutch-mamma het volgende:
Er gebeurt een boel onderzoek, maar de praktijk is dat de PDD-ers big time in de kou staan. En dat geldt ook voor de ouders/verzorgers.
De kloof tussen theorie/onderzoek en praktijk.
Vreemd, veel van de voorgeschreven pillen zijn veel linker dan 'n blowtje roken/spacecake nemen...quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:19 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik blijf het liefst ver weg van alles wat met drugs te maken heeft, vanaf alcohol tot harddrugs. Medicatie is ook een drug, maar dat vind ik niet zo eng,
Ben te verslavingsgevoelig om met drugs te gaan experimenteren.
Ik hou het maar bij de voorgeschreven pillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |