abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63380954
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:04 schreef Stupendous76 het volgende:
Zijn er hier mensen met spierkrampen/tandenknarsen die daar meer dan alleen met stress last van hebben?
Ja.
  donderdag 20 november 2008 @ 19:12:38 #77
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_63381667
Je kunt ook, kaakklemmen krijgen van medicijnen.
Wat je, dan kunt doen, is Akineton nemen. Dat, helpt bij mij goed.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_63381709
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:12 schreef Oxymoron het volgende:
Je kunt ook, kaakklemmen krijgen van medicijnen.
Wat je, dan kunt doen, is Akineton nemen. Dat, helpt bij mij goed.
Hmm dat is ook een idee idd. Ik zal het eens overwegen
pi_63381945
Re, weet jij trouwens wat meer over het gebruik van magnesium-tabletten?
Zijn gewoon vrij verkrijgbaar, ontspannend en helpen wel bij knarsentanden/tandenklapperen bij XTC-gebruik en zelfs om clusterhoofdpijn te voorkomen.
Sweet and innocent...
pi_63381951
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:04 schreef Stupendous76 het volgende:
Zijn er hier mensen met spierkrampen/tandenknarsen die daar meer dan alleen met stress last van hebben?
Wat versta je onder stress? Ik denk namelijk dat overprikkeling bijvoorbeeld ook al stress is voor je lichaam
pi_63382186
och, ik tandeknars altijd in mijn slaap. En 1x in de maand zo erg dat de volgende ochtend de tandenvormen in de zijkanten van mijn tong staan. Dagje pijn in je tong en daarna trekt het weer bij.

Ik heb hier een boek over Autisme, Asperger en PDD-NOS. Is hoofdzakelijk voor hulpverleners en studenten, maar ook voor patienten te lezen. Speciaal voor mensen met autisme in combi met een gemiddeld/normaal tot hoog IQ. Boek is geschreven door Psychiaters en Psychologen en voornamelijk afkomstig van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).

http://www.bol.com/nl/p/b(...)tml#product_overview

Het leest voor mij als een studieboek.
  donderdag 20 november 2008 @ 19:38:07 #82
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_63382469
O, dat vond ik, niet zo'n helder, boek. Ik vind Van een andere planeet - autisme van binnenuit, van Dominique Dumortier , een goed boek. En Dubbelklik, van Landschip en Loes Modderman.
En The speed of dark van Elisabeth Moon, is een mooie roman, over HFA in de toekomst (jaar, 2030 ong.).
Ik lees nu samen met de begeleiding: Het elastiek tussen lichaam en ziel.
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_63382525
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:38 schreef Oxymoron het volgende:
O, dat vond ik, niet zo'n helder, boek. Ik vind Van een andere planeet - autisme van binnenuit, van Dominique Dumortier , een goed boek. En Dubbelklik, van Landschip en Loes Modderman.
En The speed of dark van Elisabeth Moon, is een mooie roman, over HFA in de toekomst (jaar, 2030 ong.).
Ik lees nu samen met de begeleiding: Het elastiek tussen lichaam en ziel.
Hm, ik vind het eigenlijk helemaal bij mijn stijl passen zoals het geschreven is. Maargoed, ik dacht ik geef even een tip.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:12:32 #84
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63390173
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:22 schreef Xennia het volgende:

[..]

Wat versta je onder stress? Ik denk namelijk dat overprikkeling bijvoorbeeld ook al stress is voor je lichaam
Denk dat dat voor een ieder anders is. Ik heb geen ASS, maar bijt/klem wel m'n kiezen stuk , bij mij dus als ik veel stress heb/ erg gespannen ben. Of dochter knarst, bijt of klemt weet ik natuurlijk niet, omdat ze nog jong is, zul je dat aan de resultaten niet kunnen zien. Dat komt helaas pas als je ouder wordt en er weinig meer aan te veranderen is
  vrijdag 21 november 2008 @ 00:02:18 #85
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63391824
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:48 schreef Juup© het volgende:

[..]

Maar dat medicijn is niet geregistreerd en wordt niet verkocht in Nederland voor zover ik kan vinden.
volgens mij heet het gabitril en wordt gebruikt bij epilepsie... zal morgen ff verder kijken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 november 2008 @ 00:18:20 #86
202682 childintime
*wait for the ricochet*
  vrijdag 21 november 2008 @ 00:20:47 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63392287
quote:
thanks! (scheelt mij weer zoeken )

ik zie wel dat clonazepam er ook tegen zou kunnen helpen, maar daar is verder weinig over bekend

[ Bericht 8% gewijzigd door Re op 21-11-2008 00:26:18 ]
  vrijdag 21 november 2008 @ 00:22:34 #88
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63392325
Ik vraag me wel een beetje af of mensen met ASS gebaat zijn met neurotransmitterremmende medicatie. Ik zou dochter het niet "zomaar" geven. Alles werkt al anders en soms doen die neurotransmitters maar wat en loopt zij dagenlang met haar hoofd "in de mist". Als ze dan nog medicatie zou krijgen ben ik bang dat ze helemaal haar eigen ik kwijtraakt.
  vrijdag 21 november 2008 @ 00:30:46 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63392479
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:22 schreef childintime het volgende:
Ik vraag me wel een beetje af of mensen met ASS gebaat zijn met neurotransmitterremmende medicatie. Ik zou dochter het niet "zomaar" geven. Alles werkt al anders en soms doen die neurotransmitters maar wat en loopt zij dagenlang met haar hoofd "in de mist". Als ze dan nog medicatie zou krijgen ben ik bang dat ze helemaal haar eigen ik kwijtraakt.
Ik ben bezig met artikelen te schrijven over autisme en antipsychotica in kinderen met gedragsstoornissen (agressie, tantrums etc) en nee ik zou hetmijn kinderen (als ik ze had) ook niet zomaar geven nee...
pi_63392612
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:20 schreef Re het volgende:

[..]

thanks! (scheelt mij weer zoeken )

ik zie wel dat clonazepam er ook tegen zou kunnen helpen, maar daar is verder weinig over bekend
Benzodiazepines worden vanaf komend jaar niet meer vergoed door de zorgverzekeraars tenzij het nodig is vanwege chronische ziekte. Oxazepam gaat mij ook geld kosten.
  vrijdag 21 november 2008 @ 00:45:04 #91
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63392704
Ik heb ervaren (maar goed, ik ben werkzaam in de psychiatrie en verstandelijke gehandicaptenzorg) dat mijn rust en openheid haar heel ver brengt. Toen wij een slechte periode doormaakten, waarin dochter zichzelf beschadigde, hebben wij (vader en ik) veel met haar gepraat. Ik ben dus werkzaam in boven omschreven sector; vader is crisisinterventor in de psychiatrie.

Dat kan misschien een belasting zijn voor haar, aan de andere kant kan het ook een streepje voor hebben, omdat wij precies weten wat er allemaal "te koop" is en ons niet af laten schepen. Mijn dochter aan de medicatie, nee.... Koste wat kost zal ik dat proberen te voorkomen. Omdat ik in de tijd dat ik in een psychiatrisch ziekenhuis heb gewerkt, heb gezien wat dat met mensen doet en mijn kind zolang mogelijk zichzelf wil laten zijn.

Natuurlijk speelt onze tijd mee. In mijn jeugd was een ieder die anders was onaangepast en moest maar naar een LOM school. Tegenwoordig weten we al heel wat van allerlei stoornissen en beperkingen en zien ook in dat eenieder met een beperking ook zijn kwaliteiten heeft; alleen de wereld op een andere manier benadert.
pi_63395616
Het zoeken naar werk is nog vermoeiender dan werken zelf. Pff gisteren bijvoorbeeld had ik vier afspraken waarvan twee sollicitatiegesprekken. Steeds weer hetzelfde verhaal vertellen. Veel informatie over het bedrijf in kwestie. Tussen die afspraken moest ik ook nog een eind rijden. En daar tussen door komen nog de telefoontjes van andere mensen met vragen. Ik zou blij zijn als ik werk heb. Want dit trek ik niet langer.

Vandaag gelukkig maar twee afspraken een sollicitatiegesprek en een intakegesprek. Volgende week ook meerdere afspraken per dag.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_63395975
Zo, wat gaat het snel hier!!
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:40 schreef childintime het volgende:

[..]

Wat ik wel heb geleerd de afgelopen jaren is haar niet te overvragen. Het is meer wat zij zelf aan geeft. Als ik haar vraag wat ze nou echt wil gaan doen (en ze moet nu kiezen) dan geeft ze als antwoord dat ze archeoloog of journalist wil worden....... Dat doet me verdriet; want hoe je het ook went of keert, dat zal er echt niet inzitten.

Deze week hadden we voortgangsbespreking op school. Het gaat heel goed en ze haalt alleen maar 8en Dat dat op het laagste nivo is (basis nivo) boeit niet; het doet haar goed om resultaten op papier te zien die zo goed zijn. Het geeft haar zelfvertrouwen.
De pest is juist, dat "de maatschappij" van haar verwacht dat ze dan wel een stapje hoger kan met wat meer inspanning en misschien wat lagere cijfers en dan gaat het dus mis want dat hebben ze (tegen mijn advies in) al op 2 vorige scholen geprobeerd met als gevolg een depressief kind met dwangmatige handelingen, nachtmerries, slaapwandelen en zelfdestructieve neigingen.....

Het lastige is, dat dit haar laatste jaar is en ze dus naar een MBO moet, maar dat wordt dan nivo 1 of 2 en er is niets dat ze ook maar enigszins wil gaan doen in die richting; de dingen die zij leuk vindt starten minimaal op nivo 3 maar meestal hoger. En dat is heel frustrerend, vooral voor haar, het zorgt ervoor dat ze helemaal niets meer leuk vindt.
Wat goed dat het zo goed gaat! Wat betreft vervolgonderwijs: sterkte/succes gewenst.
quote:
Op zondag 16 november 2008 10:56 schreef SHE het volgende:
Jeeeeeeeeeeeeeeezus.

Hoi
Dat ten eerste.
Ik zit weer te prutsen. Dat hele vriendschappen gedoe lukt me gewoon niet
Ik wil het wel, en ik heb er soms ook behoefte aan, maar ik begrijp gewoon geen fluit van het hele proces. Ik ga ook meteen stom doen als vriendinnen heel dichtbij komen. Ik zeg weer heel veel afspraken af en ik vergeet mensen zelfs te bellen als ze jarig zijn.
Ook al staat het in mijn agenda. Online & op papier. Ik doe er gewoon niets mee en ik zie er als een berg tegenop

WHY?

De ene dag overlaad ik iemand met aandacht, om vervolgens een half jaar niets meer van me te laten horen omdat ik het 'gedoe' vind.
Zo, dat is eruit
Zeer, zeer herkenbaar. Ik negeer momenteel mijn beste vriendin (op de een of andere manier kan ik in het algemeen beter overweg met vrouwen dan met mannen ). De drempel om weer contact te zoeken wordt steeds hoger. Ik heb dat met name bij mensen die hoog in mijn achting staan.
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:31 schreef Oxymoron het volgende:
Vinden jullie, het ook moeilijk om emoties te nuanceren?
Bij mij is het, óf goed óf erg, slecht.
Alsof het gevoel, mij steeds overvalt en omdat ik dan, de andere (mildere) gevoelens, niet herken meteen doorschiet, in een extreme, gedachtengang.

Niet een beetje droevig maar meteen wanhopig, suicidaal.
Niet een beetje blij, maar hyper en ''overdreven'' opgelucht.

Peter Vermeulen heeft een boek geschreven: Een gesloten boek. Autisme en emoties.

Daar staat in het volgende: Er zijn vaak ook grote stemmingswisselingen: het ene moment hebben ze een fikse driftbui, enkele ogenblikken staan ze te lachen. (..) Het lijkt erop dat er bij mensen met autisme geen rem staat op het uiten van gevoelens. (1997)

Duidelijk?
Ja. En herkenbaar.
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:45 schreef childintime het volgende:
[..]

Natuurlijk speelt onze tijd mee. In mijn jeugd was een ieder die anders was onaangepast en moest maar naar een LOM school. Tegenwoordig weten we al heel wat van allerlei stoornissen en beperkingen en zien ook in dat eenieder met een beperking ook zijn kwaliteiten heeft; alleen de wereld op een andere manier benadert.
Precies. En dat is wel een vooruitgang.
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:43:25 #94
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63406934
weer wat hoopvol nieuws:
quote:
Link Between Nicotine Addiction And Autism Found
ScienceDaily (Nov. 21, 2008) — Scientists have identified a relationship between two proteins in the brain that has links to both nicotine addiction and autism. The finding has led to speculation that existing drugs used to curb nicotine addiction might serve as the basis for potential therapies to alleviate the symptoms of autism.
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/11/081117103651.htm

Er is dus een receptor in de hersenen die die gebruikt worden bij de overdracht van signalen van de hersenen, het is dus al gebleken dat in mensen met autisme deze receptor nauwelijks aanwezig is maar bij mensen die verslaafd zijn aan nicotine is deze receptor weer teveel aanwezig. Dus door eigenlijk medicijnen aan te passen die tegen nicotine verslaving werken en deze in een vroeg stadium aan kinderen te geven kunnen bepaalde ontwikkelingen in de hersenen gestopt worden die autisme veroorzaken

(als ik het goed begrepen heb)
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:21:19 #95
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_63408075
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:43 schreef Re het volgende:
weer wat hoopvol nieuws:
[..]

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/11/081117103651.htm

Er is dus een receptor in de hersenen die die gebruikt worden bij de overdracht van signalen van de hersenen, het is dus al gebleken dat in mensen met autisme deze receptor nauwelijks aanwezig is maar bij mensen die verslaafd zijn aan nicotine is deze receptor weer teveel aanwezig. Dus door eigenlijk medicijnen aan te passen die tegen nicotine verslaving werken en deze in een vroeg stadium aan kinderen te geven kunnen bepaalde ontwikkelingen in de hersenen gestopt worden die autisme veroorzaken

(als ik het goed begrepen heb)
Volgens mij bedoelen ze dat de symptomen geremd worden, niet stoppen. Maar is wel een interessante ontwikkeling.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_63414289
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:39 schreef HPoi het volgende:

[..]

Hm, ik vind het eigenlijk helemaal bij mijn stijl passen zoals het geschreven is. Maargoed, ik dacht ik geef even een tip.
Hoi

Ik ben niet zo van het boeken lezen over autisme eigenlijk. Maar misschien moet ik het toch maar proberen.
pi_63414378
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 08:46 schreef tijnbrein het volgende:
Het zoeken naar werk is nog vermoeiender dan werken zelf. Pff gisteren bijvoorbeeld had ik vier afspraken waarvan twee sollicitatiegesprekken. Steeds weer hetzelfde verhaal vertellen. Veel informatie over het bedrijf in kwestie. Tussen die afspraken moest ik ook nog een eind rijden. En daar tussen door komen nog de telefoontjes van andere mensen met vragen. Ik zou blij zijn als ik werk heb. Want dit trek ik niet langer.

Vandaag gelukkig maar twee afspraken een sollicitatiegesprek en een intakegesprek. Volgende week ook meerdere afspraken per dag.
Je hoeft het jezelf niet zo moeilijk te maken. Gewoon 1 sollicitatiegesprek per dag plannen, dan ben je waarschijnlijk voor dat ene gesprek een stuk meer gefocust waardoor je meer kans hebt op een baan
pi_63414826
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:34 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Hoi

Ik ben niet zo van het boeken lezen over autisme eigenlijk. Maar misschien moet ik het toch maar proberen.
Als ik het uit heb mag je het boekje wel lenen. (als je het wil lezen dan natuurlijk)
pi_63414895
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:51 schreef HPoi het volgende:

[..]

Als ik het uit heb mag je het boekje wel lenen. (als je het wil lezen dan natuurlijk)
Is goed
pi_63415631
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 08:46 schreef tijnbrein het volgende:

Ik heb ook veel sollicitatiegesprekken gehad (en steeds afgewezen). Dat is iets om moedeloos van te worden. Ik heb er veel voor moeten reizen en veel kosten gemaakt. Ik had het gevoel maatschappelijk mislukt te zijn. Pas in mei 2007 kreeg ik de diagnose Syndroom van Asperger.

Inmiddels verricht ik 30 uur per week routinematig werk achter een computer, dus ik ben blij dat mijn week weer invulling heeft. Door de loondispensatie zal ik, ook als ik in voltijd zou werken, niet eens de volledige arbeidskorting kunnen benutten. De hoop op financiële voorspoed heb ik voorlopig opgegeven (een normaal salaris is al gauw 2200 euro bruto). Ik ben afgestudeerd in 2004 en het is nu bijna 2009... maar ik zeg nooit nooit.
pi_63419116
D'r is nu een film op ned2.. gaat over een gehandicapte jongen. Ik weet niet wat ie heeft, maar het lijkt me wel autisme wat ie speelt. Met al die vaste dingen die die moet doen enzo..
Er gaat niets boven Groningen
pi_63423704
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:21 schreef Innocence het volgende:
Re, weet jij trouwens wat meer over het gebruik van magnesium-tabletten?
Zijn gewoon vrij verkrijgbaar, ontspannend en helpen wel bij knarsentanden/tandenklapperen bij XTC-gebruik en zelfs om clusterhoofdpijn te voorkomen.
Ik heb standaard bio-magnesium van pharma-nord, verkrijgbaar bij Etos, DA en Dirx drogisterijen voor 7,95 geloof ik en die werken goed. Die prut van kruidvat huismerk werkt bijv. niet.

Ik slaap er korter mee en ik heb minder spier- en gewrichtspijn. Ik ben hypermobiel en veel hms'ers gebruiken extra magnesium.
Sanity is (not) statistical
pi_63426633
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:37 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Je hoeft het jezelf niet zo moeilijk te maken. Gewoon 1 sollicitatiegesprek per dag plannen, dan ben je waarschijnlijk voor dat ene gesprek een stuk meer gefocust waardoor je meer kans hebt op een baan
Het zijn niet allemaal sollicitatiegesprekken. De meeste zijn intakegesprekken bij een uitzendbureau of detacheringsbureau. Maar het is inderdaad wel een goed idee om zo min mogelijk afspraken per dag te doen. Gisteren had ik een intakegesprek en een sollicitatiegesprek. Dat vond ik goed te doen. Als er maar genoeg tijd tussen de gesprekken zit zodat ik tijd heb om voor te bereiden gaat het wel.

Tot nu toe heb ik drie sollicitatiegesprekken gehad. Twee bedrijven vond ik het werk niet interessant genoeg en daarom hebben vonden zo wel ik als het bedrijf het niet verstandig om verder te gaan. Het andere bedrijf vond mijn vaardigheden niet voldoende en gaan iemand anders aannemen.

Ik weet ongeveer wat ik wil. Maar dat kan niet elk bedrijf bieden. Zeker kleine bedrijven niet. Bij kleine bedrijven moet je iets gelijk kunnen en is er eigenlijk geen tijd om iemand in te werken. Dat werkt bij mij niet.
Dus is het voor mij beter dat ik bij een groter bedrijf ga werken waar ik rustig het werk kan leren. Dit ligt zowel aan mijn werkervaring, nauwkeurigheid en mij onzekerheid.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_63426820
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:16 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Ik heb ook veel sollicitatiegesprekken gehad (en steeds afgewezen). Dat is iets om moedeloos van te worden. Ik heb er veel voor moeten reizen en veel kosten gemaakt. Ik had het gevoel maatschappelijk mislukt te zijn. Pas in mei 2007 kreeg ik de diagnose Syndroom van Asperger.

Inmiddels verricht ik 30 uur per week routinematig werk achter een computer, dus ik ben blij dat mijn week weer invulling heeft. Door de loondispensatie zal ik, ook als ik in voltijd zou werken, niet eens de volledige arbeidskorting kunnen benutten. De hoop op financiële voorspoed heb ik voorlopig opgegeven (een normaal salaris is al gauw 2200 euro bruto). Ik ben afgestudeerd in 2004 en het is nu bijna 2009... maar ik zeg nooit nooit.
Wat jij zegt daar herken ik mijzelf ook wel in. Maar toch heb ik de afgelopen 3 jaar gewerkt in de richting waar ik een diploma in gehaald heb. Alleen nog niet op het niveau dat ik zou willen.
Overigens ben ik nog nooit getest op autisme. Maar ik denk ook niet dat ik dat heb. Ik heb wel veel moeite met sociale interactie maar dat komt door problemen die ik gehad heb als kind. Als ik die problemen een plaats kan geven en meer zelfvertrouwen krijg dan komt het vanzelf goed met mij. Nu alleen die twee dingen nog bereiken. Het zal niet makkelijk zijn om die dingen te bereiken maar ik ben er wel mee bezig.
14 SHADES OF GREY
pi_63439529
quote:

[..]

Ik begrijp dat je meer geld wilt, maar probeer tevreden te zijn met wat je hebt en ermee te doen wat je kunt. Mijn vriend studeert nog en heeft alleen een bijbaantje en ik verdien 1680 bruto per vier weken. Netto heb ik dan 1400 euro, maar daar zitten weekend- en avondtoeslagen, maaltijd- en reiskostenvergoeding al bij. Het is geen vetpot hoor, maar we leven er ruim van (ik heb 1000 euro vaste lasten) en we doen nog regelmatig leuke dingen ook. Ja ok, een wereldreis zit er dan misschien niet in, maar het had allemaal ook veel erger gekund. Ik had me ook iets anders voorgesteld na alle verhalen over academisch startsalaris en zo, maar het zit er nu eenmaal niet in.
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:16:14 #106
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63439677
quote:

[..]

Ik snap dat dat niet leuk is. Maar ook ik werk onder nivo en verdien te weinig. Echter niet door ASS, maar door hele andere oorzaken, die ook overmacht zijn. Wat ik wel belangrijk vind, is het gevoel mee te doen aan de maatschappij. Er zijn zoveel mensen die om allerlei redenen niet mee kunnen doen (of willen doen), dat ik het erg kan waarderen om igg een onderdeel van de werkende maatschappij te zijn.
pi_63448876
Veel succes met verder solliciteren dan tijnbrein
pi_63450133
quote:
Op zondag 23 november 2008 14:05 schreef Black_Tulip het volgende:
Veel succes met verder solliciteren dan tijnbrein
Dankjewel. Ik heb goede hoop dat ik snel weer ander werk heb.
14 SHADES OF GREY
pi_63461432
TVP over evt asperger gesprekken
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_63478937
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 23:16 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik snap dat dat niet leuk is. Maar ook ik werk onder nivo en verdien te weinig. Echter niet door ASS, maar door hele andere oorzaken, die ook overmacht zijn. Wat ik wel belangrijk vind, is het gevoel mee te doen aan de maatschappij. Er zijn zoveel mensen die om allerlei redenen niet mee kunnen doen (of willen doen), dat ik het erg kan waarderen om igg een onderdeel van de werkende maatschappij te zijn.
Dat vind ik inderdaad ook heel wat waard: het gevoel nuttig bezig te zijn en mee te draaien in de samenleving (zowel wat werk betreft als daarbuiten). Ik heb het geluk niet al te materialistisch ingesteld te zijn, en op carrièregebied voorzie ik nog wel groeimogelijkheden. Dat heeft wel tijd nodig.

Wat contacten betreft gaat het heel redelijk, maar op subtiel niveau merk ik toch dat er met ASS toch verschillen zijn. Tijdens bijvoorbeeld een kerkdienst of muziekoptreden praat degene naast mij vaker met zijn of haar andere buurman of buurvrouw dan met mij. Het zijn kleine dingetjes, maar soms heb ik er toch moeite mee - in bekend gezelschap nog het minst. Om voldoende gespreksstof te hebben doe ik mijn best om levenservaring op te doen. Stilstand is, bij mij in ieder geval, achteruitgang.
pi_63482525
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:51 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik dus Oxazepam. Het is niet zo dat ik elke dag zo gespannen ben, maar de laatste tijd wel door omstandigheden die ik niet kan beïnvloeden
[...blaaat...]
Gevonden waar mijn spanning vandaan kwam

Ik was enorm gespannen omdat ik iets wilde gaan ondernemen wat eigenlijk veel prikkels zou gaan opleveren, en op basis van het laatste had ik besloten om het dus niet te gaan doen. Met dat besluit ging ik 100% in tegen mijn innerlijke gevoel, en dat maakte mij verdrietig, voelde mezelf eenzaam, en zat mezelf enorm in de weg, en dat riep enorm veel emoties op.
Ik heb vrijdag na een goed gesprek met mijn vrouw besloten om toch datgene te gaan ondernemen wat ik wilde, en ondanks de hoeveelheid prikkels die ik er door kreeg, heeft het mij enorm goed gedaan en ben ik mijn innerlijke pijn en onrust kwijt.
Ik heb weer wat geleerd mbt mezelf en dat is altijd goed. Ik moet meer naar mijn gevoel luisteren, niet niet altijd alles willen redeneren en voorspellen (invullen).

Mensen hoeven niet altijd te weten dat ik autist ben, het gaat tenslotte om de de inhoud niet om de verpakking.
pi_63486369
Ik voel me behoorlijk hopeloos op dit moment, en dat is niet de eerste keer. Ik ga nu regelmatig om met een paar studiegenoten die ik graag vrienden zou willen noemen, afgezien van het feit dat het 'vriendschapsgevoel' ontbreekt. Ik voel niet echt een 'klik', ik heb niet het gevoel dat ze me echt aardig vinden, dat ze ooit aan me denken, tijd voor me vrij willen maken, iets aardigs voor me willen doen, etc. En ondertussen zie ik dat ze dat wel hebben met elkaar. Vandaag was nog wel het absolute dieptepunt. Een van hen is twee weken weggeweest naar Australië en die is sinds gisteren terug. Vandaag bleek hij souvenirs te hebben gekocht voor de twee anderen, maar niet voor mij... We kennen elkaar allemaal even lang, dus dat is het niet. En het ging op het begin zo goed.. Ergens is er iets mis gegaan en ik weet niet wat het is.

Kan iemand mij een crash course "hoe maak ik vrienden" geven..? Please..
  maandag 24 november 2008 @ 21:39:20 #113
188877 Stupendous76
pi_63490457
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:30 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik voel me behoorlijk hopeloos op dit moment, en dat is niet de eerste keer. Ik ga nu regelmatig om met een paar studiegenoten die ik graag vrienden zou willen noemen, afgezien van het feit dat het 'vriendschapsgevoel' ontbreekt. Ik voel niet echt een 'klik', ik heb niet het gevoel dat ze me echt aardig vinden, dat ze ooit aan me denken, tijd voor me vrij willen maken, iets aardigs voor me willen doen, etc. En ondertussen zie ik dat ze dat wel hebben met elkaar. Vandaag was nog wel het absolute dieptepunt. Een van hen is twee weken weggeweest naar Australië en die is sinds gisteren terug. Vandaag bleek hij souvenirs te hebben gekocht voor de twee anderen, maar niet voor mij... We kennen elkaar allemaal even lang, dus dat is het niet. En het ging op het begin zo goed.. Ergens is er iets mis gegaan en ik weet niet wat het is.

Nee, helaas niet.
Maar als je binnen een bepaalde tijd zelf op vakantie gaat, stuur dan op zijn minst een kaartje naar die vriend...
Repent, Pray, Forgive
  maandag 24 november 2008 @ 21:40:10 #114
188877 Stupendous76
pi_63490490
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:07 schreef Juup© het volgende:

[..]

Gevonden waar mijn spanning vandaan kwam

Ik was enorm gespannen omdat ik iets wilde gaan ondernemen wat eigenlijk veel prikkels zou gaan opleveren, en op basis van het laatste had ik besloten om het dus niet te gaan doen. Met dat besluit ging ik 100% in tegen mijn innerlijke gevoel, en dat maakte mij verdrietig, voelde mezelf eenzaam, en zat mezelf enorm in de weg, en dat riep enorm veel emoties op.
Ik heb vrijdag na een goed gesprek met mijn vrouw besloten om toch datgene te gaan ondernemen wat ik wilde, en ondanks de hoeveelheid prikkels die ik er door kreeg, heeft het mij enorm goed gedaan en ben ik mijn innerlijke pijn en onrust kwijt.
Ik heb weer wat geleerd mbt mezelf en dat is altijd goed. Ik moet meer naar mijn gevoel luisteren, niet niet altijd alles willen redeneren en voorspellen (invullen).

Mensen hoeven niet altijd te weten dat ik autist ben, het gaat tenslotte om de de inhoud niet om de verpakking.
Zoiets ja, al kost het ontzettend veel moeite om dat te doen.
Repent, Pray, Forgive
pi_63492183
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:30 schreef Black_Tulip het volgende:

Tja misschien heb jij ook minder voor diegene gedaan dan die andere twee? Ik bedoel het niet lullig, maar misschien dat je ongemerkt gewoon minder aandacht hebt besteed aan dingen die voor diegene belangrijk waren, waardoor diegene het idee heeft gekregen dat jij niet zo geinteresseerd bent? Ik heb zelf bijvoorbeeld dat ik altijd vergeet om naar dingen te vragen die anderen belangrijk vinden. Ten eerste zijn het dingen die voor mij persoonlijk geen rol spelen, daarom denk ik er niet aan. Ten tweede, al schrijf ik het op mijn hand, zodra er een blaadje voorbijwappert ben ik het weer vergeten en dan denk ik er nog niet aan om ernaar te vragen. Ten derde denk ik eigenlijk altijd dat als mensen wat willen vertellen, ze dat toch wel doen simpelweg om het feit dat ik dat zelf ook doe. Ik merk wel dat mensen het om een of andere reden op prijs stellen als je vraagt naar hun rijexamen, verbroken relatie, overleden cavia, etc. ( ja ik wéét het wel en ik snap ook wel een beetje waarom - ik snap alleen niet waarom ik er eerst naar moet vragen als overduidelijk is dat iemand iets kwijt wil ).
pi_63492728
Ik ga me laten testen op autisme, ik kan me goed vinden in de kenmerken die gegeven worden. Het schijnt in de familie te zitten.

Derhalve tvp
Children of the night. What music they make.
pi_63496248
quote:
Op maandag 24 november 2008 22:29 schreef Maeghan het volgende:
Tja misschien heb jij ook minder voor diegene gedaan dan die andere twee? Ik bedoel het niet lullig, maar misschien dat je ongemerkt gewoon minder aandacht hebt besteed aan dingen die voor diegene belangrijk waren, waardoor diegene het idee heeft gekregen dat jij niet zo geinteresseerd bent?
Dat is ongetwijfeld zo, en niet eens ongemerkt. Ik neem het hem wat dat betreft absoluut niet kwalijk dat de andere twee meer voor hem betekenen dan ik. Wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij kennelijk helemaal niet aan me gedacht heeft.

Normaal ben ik juist in één-op-één gesprekken een stuk beter dan in gesprekken in de groep, maar met hen is het precies andersom. Eén op één is er maar een met wie ik durf te praten; bij de andere twee weet ik eigenlijk niet wat ik moet zeggen Ik wil best met ze praten en ik mag ze ook, maar ik klap gewoon dicht. Daarbij moet ik wel zeggen dat zij mij dus ook niet uit zichzelf aanspreken. Tel daarbij op dat de gesprekken in de groep niet veel diepgang hebben en het is gelijk duidelijk dat en waarom zij meer betekenen voor hem dan ik.

Even voor de duidelijkheid, het gaat om twee jongens en een meisje. Met het meisje kan ik wel praten, sterker nog, die heb ik net gebeld om mijn hart te luchten. Ze reageerde gelukkig positief, maar zei wel dat ze 'niets voor me kon doen' en dat ik eigenlijk met de andere twee moest praten.
quote:
Ik heb zelf bijvoorbeeld dat ik altijd vergeet om naar dingen te vragen die anderen belangrijk vinden. Ten eerste zijn het dingen die voor mij persoonlijk geen rol spelen, daarom denk ik er niet aan. Ten tweede, al schrijf ik het op mijn hand, zodra er een blaadje voorbijwappert ben ik het weer vergeten en dan denk ik er nog niet aan om ernaar te vragen. Ten derde denk ik eigenlijk altijd dat als mensen wat willen vertellen, ze dat toch wel doen simpelweg om het feit dat ik dat zelf ook doe. Ik merk wel dat mensen het om een of andere reden op prijs stellen als je vraagt naar hun rijexamen, verbroken relatie, overleden cavia, etc. ( ja ik wéét het wel en ik snap ook wel een beetje waarom - ik snap alleen niet waarom ik er eerst naar moet vragen als overduidelijk is dat iemand iets kwijt wil ).
Dat derde kan ik me erg in vinden inderdaad. Er zijn mensen die het vervelend vinden om altijd maar de praatpaal te zijn, maar ik heb daar geen bezwaar tegen. Maar zie eerst maar iemand ervan te overtuigen dat ze bij jou hun ei kwijt kunnen. Als het erop aan komt, ben ik best lief Als ik iemand kan helpen, doe ik dat graag. Ik kom alleen kennelijk niet zo over. Wat betreft vragen naar dingen die anderen belangrijk vinden, dan moet je er wel eerst achterkomen wat iemand belangrijk vindt. Voordat iemand je dat wil vertellen ben je alweer een paar stappen verder, stappen waar ik nu dus moeite mee heb.

Nog even wat voorbeeldjes van dingen waar ik me druk over maak:
Er zijn pasgeleden twee feestjes geweest (waar ik bij was) en er is er nog eentje op komst donderdag (Thanksgiving). Een feestje organiseren lijkt de uitgelezen manier om contact met meerdere studiegenoten te hebben. Tsja, groepscontact gaat nu kennelijk beter dan 1 op 1 dus dan doe ik het even zo. Dus ik stelde vandaag voor om Sinterklaas te vieren bij mij thuis en ik nodigde ze alvast uit. De reactie? "... ... Sure "

Daarna nodigde de Australië-jongen waar ik bij stond het meisje uit om die middag een bordspel te spelen met "nummer drie" en nog een andere jongen. Ik vroeg hem of hij nog van plan was om mij uit te nodigen. "Oh ja, hoor, dat kan, maar dat wordt wel lastig, want dat bordspel spelen we altijd met zijn vieren..." Toen bleek dat die andere jongen niet kon, zei hij dat ik moeilijk mee kon omdat ik mijn fiets niet bij me had (ik was met de bus gegaan). Ik ben mijn fiets gaan halen op het station en toen ik bij hem thuis was, waren zij ook nog maar net drie seconden daar. Nou, het bordspel was leuk en de rest weet je dus al. En ik kwam met een kutgevoel thuis.

Stupendous, ik reageer later op je PM, ik moet naar bed.
  dinsdag 25 november 2008 @ 03:24:26 #118
227016 Noorsbloed
Ja viking ja !
pi_63496940
Hmm
Ik ga hier toch even wat neerzetten mischien dat iemand hier kan helpen.

Ik heb een aantal problemen en kom er maar niet achter of ik er iets mee moet doen of niet.
Mischien kunnen jullie wat tips geven of advies ?

Ik kan alleen maar zwart en wit denken.
Er is geen tussenweg en die is er ook nooit geweest naar mijn gevoel.
Ik ben erg snel overprikkeld als ik veel met andere mensen moet omgaan.
Dat is 1 van de redenen dat ik mijn school niet heb kunnen afmaken.
Ook heb ik last gehad van verlatingsangst, maar dat is al iets aan het inbinden geloof ik.
Ik slaap al jaren slecht, en mijn hoofd raast continue met mach 6 van het ene punt naar het ander punt.
Verder ben ik extreem chaotisch en vergeet ik soms de meest normale dingen en afspraken.
Ook heb ik een hekel aan spiegels en probeer ik die soms toch echt wel te vermijden.
En sport ik gigantisch hard op het moment om die extra kilo's eraf te krijgen.

Ook kan ik niet goed met boze gevoelens en telleurstelingen omgaan.
Dat gevoel blijft maar draaien en draaien tot het punt dat ik iets moet slopen of het er gewoon moet uitgooien op de een of andere manier.

Ik word soms zo moe van alles om mij heen, en van mijzelf dat ik even niet meer weet hoe ik nu verder moet.
Op het moment zit ik echt in een goede fase met alleen maar vooruitgang.
Maar toch kan ik bovenstaande dingen niet vergeten, en blijven die bestaan.

Mischien iemand die mij wat advies kan geven ?

[ Bericht 5% gewijzigd door Noorsbloed op 25-11-2008 03:31:34 ]
Vikingen zijn niet dood !
Noorsbloed officiële Fok! Vikingsnelkookpan !
pi_63499443
Stap 1: accepteer jezelf zoals je bent. Je hebt nu een rijtje negatieve punten opgesomd; wat kan je wél goed? Probeer daar aandacht aan te besteden zoals je nu focust op je negatieve punten.

Wat betreft overprikkeling: gewoon jezelf aan die prikkels blijven blootstellen en probeer om met zoveel mogelijk mensen om te gaan, met een beetje mazzel word je er vanzelf minder gevoelig voor. Geef jezelf de tijd om te rusten als je dat nodig hebt, maar blijf niet te lang alleen.

Hoe oud ben je en wat voor opleiding deed je als ik vragen mag? Wat zijn andere redenen waarom je bent gestopt?

Heb je al slaapmiddelen geprobeerd?

Probeer meer structuur aan te brengen in je leven door afspraken op te schrijven. Probeer uit te vinden welke manier voor jou het beste werkt. Ik ben begonnen met briefjes op mijn bureau en ik heb nu een Word document waar ik alles in bij houd. Het garandeert niet dat je nu alles gaat doen wat opgeschreven staat, maar je zult merken dat je je rustiger voelt.

Blijf sporten.

Ga op zoek naar verantwoorde manieren om woede kwijt te raken. Boksen of zo.

Misschien helpt dit
  dinsdag 25 november 2008 @ 12:11:05 #120
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63502796
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:19 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Dat is ongetwijfeld zo, en niet eens ongemerkt. Ik neem het hem wat dat betreft absoluut niet kwalijk dat de andere twee meer voor hem betekenen dan ik. Wat ik hem wel kwalijk neem is dat hij kennelijk helemaal niet aan me gedacht heeft.

Normaal ben ik juist in één-op-één gesprekken een stuk beter dan in gesprekken in de groep, maar met hen is het precies andersom. Eén op één is er maar een met wie ik durf te praten; bij de andere twee weet ik eigenlijk niet wat ik moet zeggen Ik wil best met ze praten en ik mag ze ook, maar ik klap gewoon dicht. Daarbij moet ik wel zeggen dat zij mij dus ook niet uit zichzelf aanspreken. Tel daarbij op dat de gesprekken in de groep niet veel diepgang hebben en het is gelijk duidelijk dat en waarom zij meer betekenen voor hem dan ik.

Even voor de duidelijkheid, het gaat om twee jongens en een meisje. Met het meisje kan ik wel praten, sterker nog, die heb ik net gebeld om mijn hart te luchten. Ze reageerde gelukkig positief, maar zei wel dat ze 'niets voor me kon doen' en dat ik eigenlijk met de andere twee moest praten.
[..]

Dat derde kan ik me erg in vinden inderdaad. Er zijn mensen die het vervelend vinden om altijd maar de praatpaal te zijn, maar ik heb daar geen bezwaar tegen. Maar zie eerst maar iemand ervan te overtuigen dat ze bij jou hun ei kwijt kunnen. Als het erop aan komt, ben ik best lief Als ik iemand kan helpen, doe ik dat graag. Ik kom alleen kennelijk niet zo over. Wat betreft vragen naar dingen die anderen belangrijk vinden, dan moet je er wel eerst achterkomen wat iemand belangrijk vindt. Voordat iemand je dat wil vertellen ben je alweer een paar stappen verder, stappen waar ik nu dus moeite mee heb.

Er zijn pasgeleden twee feestjes geweest (waar ik bij was) en er is er nog eentje op komst donderdag (Thanksgiving). Een feestje organiseren lijkt de uitgelezen manier om contact met meerdere studiegenoten te hebben. Tsja, groepscontact gaat nu kennelijk beter dan 1 op 1 dus dan doe ik het even zo. Dus ik stelde vandaag voor om Sinterklaas te vieren bij mij thuis en ik nodigde ze alvast uit. De reactie? "... ... Sure "

Daarna nodigde de Australië-jongen waar ik bij stond het meisje uit om die middag een bordspel te spelen met "nummer drie" en nog een andere jongen. Ik vroeg hem of hij nog van plan was om mij uit te nodigen. "Oh ja, hoor, dat kan, maar dat wordt wel lastig, want dat bordspel spelen we altijd met zijn vieren..." Toen bleek dat die andere jongen niet kon, zei hij dat ik moeilijk mee kon omdat ik mijn fiets niet bij me had (ik was met de bus gegaan). Ik ben mijn fiets gaan halen op het station en toen ik bij hem thuis was, waren zij ook nog maar net drie seconden daar. Nou, het bordspel was leuk en de rest weet je dus al. En ik kwam met een kutgevoel thuis.

Ik denk dat het niet zo handig is om jezelf ergens uit te nodigen, dat werkt juist averechts.

Verder herken ik je verhaal heel erg. Toen ik net aan mijn studie begon vormden zich ook groepjes en ik werd als enige aan tafel niet gevraagd mee uit te gaan enzo. Geen idee waarom.

Ik heb wel vaker dat ik zie dat mensen naar elkaar toe trekken die elkaar evenlang kennen als ik en dat ik dan langzamerhand een beetje het buitenbeentje word. Niet omdat mensen me niet aardig vinden denk ik. Maar ik vind het eng als mensen te dicht bij komen, me aanraken etc. Daar krijg ik het benauwd van, en ik denk dat mensen aanvoelen dat ik me daar dus niet voor open stel. Al zou ik dat wel heel graag willen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:21:08 #121
188877 Stupendous76
pi_63504738
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:19 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

[..]

edit: voegt niets toe

[ Bericht 1% gewijzigd door Stupendous76 op 25-11-2008 14:22:11 ]
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:25:50 #122
188877 Stupendous76
pi_63504883
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 03:24 schreef Noorsbloed het volgende:
Hmm
Ik ga hier toch even wat neerzetten mischien dat iemand hier kan helpen.

Ik heb een aantal problemen en kom er maar niet achter of ik er iets mee moet doen of niet.
Mischien kunnen jullie wat tips geven of advies ?

Ik kan alleen maar zwart en wit denken.
Er is geen tussenweg en die is er ook nooit geweest naar mijn gevoel.
Ik ben erg snel overprikkeld als ik veel met andere mensen moet omgaan.
Dat is 1 van de redenen dat ik mijn school niet heb kunnen afmaken.
Ook heb ik last gehad van verlatingsangst, maar dat is al iets aan het inbinden geloof ik.
Ik slaap al jaren slecht, en mijn hoofd raast continue met mach 6 van het ene punt naar het ander punt.
Verder ben ik extreem chaotisch en vergeet ik soms de meest normale dingen en afspraken.
Ook heb ik een hekel aan spiegels en probeer ik die soms toch echt wel te vermijden.
En sport ik gigantisch hard op het moment om die extra kilo's eraf te krijgen.

Ook kan ik niet goed met boze gevoelens en telleurstelingen omgaan.
Dat gevoel blijft maar draaien en draaien tot het punt dat ik iets moet slopen of het er gewoon moet uitgooien op de een of andere manier.

Ik word soms zo moe van alles om mij heen, en van mijzelf dat ik even niet meer weet hoe ik nu verder moet.
Op het moment zit ik echt in een goede fase met alleen maar vooruitgang.
Maar toch kan ik bovenstaande dingen niet vergeten, en blijven die bestaan.

Mischien iemand die mij wat advies kan geven ?
Hoewel niet gemakkelijk, probeer alle jouw bekende eigenaardigheden simpel te ordenen. Vergelijk ze daarna met een lijstje van bijvoorbeeld asperger (niet daarvoor, want dan schrijf je daar onbedoeld naar toe) Zitten er veel overeenkomsten tussen en heb je het vermoeden dat dat altijd zo is geweest, ga naar iemand met wie je hierover in vertrouwen kan praten (familie/vriend/arts)

Wat je hier opsomt komt mij erg bekend voor, maar dat wil niets zeggen (helaas )
Repent, Pray, Forgive
pi_63509563
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:11 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet zo handig is om jezelf ergens uit te nodigen, dat werkt juist averechts.

Verder herken ik je verhaal heel erg. Toen ik net aan mijn studie begon vormden zich ook groepjes en ik werd als enige aan tafel niet gevraagd mee uit te gaan enzo. Geen idee waarom.

Ik heb wel vaker dat ik zie dat mensen naar elkaar toe trekken die elkaar evenlang kennen als ik en dat ik dan langzamerhand een beetje het buitenbeentje word. Niet omdat mensen me niet aardig vinden denk ik. Maar ik vind het eng als mensen te dicht bij komen, me aanraken etc. Daar krijg ik het benauwd van, en ik denk dat mensen aanvoelen dat ik me daar dus niet voor open stel. Al zou ik dat wel heel graag willen.
De sfeer zal misschien ook gewoon niet leuk zijn. Bij mij is dat meestal wel zo, omdat ik me ongemakkelijk voel of geforceerd doe, voelen andere mensen zich ook niet op d'r gemak bij me.

Bovendien is vriendschap geen rationeel iets, waarbij je net zoveel terug hoort te krijgen als je geeft, zoals Black Tulip het volgensmij wel poogt te benaderen. Helaas....
Sweet and innocent...
pi_63510536
Vandaag twee sollicitatiegesprekken gehad twee keer afgewezen. Bij het tweede gesprek kwam ik niet enthousiant genoeg over en dat ik daarom niet binnen het team pas. Hoe kan ik nog enthousianter doen dan ik daadwerkelijk ben? Ik bedoel ik kan moeilijk toneel gaan spelen want daar prikken ze toch door heen.
Keer op keer komt het er op neer dat ik niet goed genoeg ben als mens. Als mensen mij niet goed genoeg vinden om wat voor reden dan ook kunnen ze van betreft doodvallen.

Ik trek al dit gedoe niet meer. Weer een gesprek, weer een afwijzing. Hoe moet dit nog doorgaan? Ik begin nu zelfs bijna spijt te krijgen dat ik mijn vorige baan heb opgezegd. Terug gaan wil ik niet. Maar het ziet er naar uit dat er geen andere optie is.
Misschien moet ik accepteren dat ik bepaalde dingen niet kan en dat ik sommige dingen nooit zal bereiken.
Maar als niemand mij ooit een kans geeft om mijzelf te bewijzen hoe kan ik dan ooit iets bereiken in het leven. Werk is belangrijk en je moet in je werk een uitdaging zien en je moer er plezier in hebben. En dat had ik bij mijn vorige baan niet.
Ik word er compleet moedeloos van en weet eigenlijk niet goed meer wat nu verstandig is om te gaan doen.
14 SHADES OF GREY
pi_63521915
Vrijwel niets is zo frustrerend als keer op keer afgewezen worden. Mijn ervaring is dat als je sociaal niet zo sterk aangelegd bent, de kans veel kleiner is om aangenomen te worden. Een tweede gesprek is wel mogelijk. Heel vervelend, want om je te kunnen bewijzen moet je wel een kans geboden worden. Ervaring opdoen in de vorm van een stage is niet altijd haalbaar. De huur moet tenslotte wel betaald worden.

Een diagnose heeft bij mij wel geholpen om een en ander beter te leren accepteren, maar dan nog blijft veel buiten bereik wat wel vrij gangbaar is in onze maatschappij (bijvoorbeeld een auto of vliegvakantie). Uiteindelijk zal het in financiele zin vaak neerkomen op roeien met de riemen die je hebt. Mensen die bij mij op visite komen kunnen niet hetzelfde comfort verwachten als ze thuis gewend zijn. In ieder geval heb ik nog het geluk dat ik geen schulden heb en er in slaag om rond te komen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 22:38:19 #126
234312 Onsterfelijkheid
Servus_Universitas <3
pi_63522350
Uhm, een kennis van mij heeft erg veel autistische trekken (volgens het lijstje). Mijn vraag is hoe vaak het voorkomt dat een autistische persoon zeer formeel praat (in alle omstandigheden), en woorden/letterlijke zinnen overneemt van hooggeleerde mannen waar hij op geilt. Veel voorkomend? Of? Geen flauw idee.
pi_63523172
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:11 schreef -Mellow- het volgende:
Dat weet ik, daarom heb ik het ook voorzichtig geprobeerd te vragen: 'was je nog van plan om mij uit te nodigen...?' Ik vond het namelijk vreemd dat hij niks zei terwijl ik recht tegenover hem stond. Dat meisje vond het ook vreemd overigens.
quote:
Maar ik vind het eng als mensen te dicht bij komen, me aanraken etc. Daar krijg ik het benauwd van, en ik denk dat mensen aanvoelen dat ik me daar dus niet voor open stel. Al zou ik dat wel heel graag willen.
Ik heb daar eigenlijk geen problemen mee. Ik weet wel dat mensen me onbereikbaar noemden, ook al is dat oordeel ook al weer minstens twee jaar geleden. Ik kan me goed voorstellen dat ik voor sommige mensen nog steeds als onbereikbaar overkom.

Stupendous76, wat heb je weggehaald?
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:07 schreef Innocence het volgende:
De sfeer zal misschien ook gewoon niet leuk zijn. Bij mij is dat meestal wel zo, omdat ik me ongemakkelijk voel of geforceerd doe, voelen andere mensen zich ook niet op d'r gemak bij me.
Soms is het heel duidelijk een kwestie van een verkeerde sfeer inderdaad, maar ik denk niet dat het deze keer het geval is.
quote:
Bovendien is vriendschap geen rationeel iets, waarbij je net zoveel terug hoort te krijgen als je geeft, zoals Black Tulip het volgensmij wel poogt te benaderen. Helaas....
Ik weet ook wel dat het niet zo werkt. Ik moet er alleen nog achterkomen hoe het dan wel werkt, en dan eigenlijk vooral hoe mensen vrienden met elkaar worden.

Ik heb vandaag dus met die jongen gepraat die me in eerste instantie niet had uitgenodigd. Het was een vrij heftig gesprek, maar ik ben wel blij dat ik het gedaan heb Om het kort te houden: niet uitgenodigd worden kwam doordat ik de vijfde zou zijn bij een traditie om met zijn vieren een spel te spelen. (oplossing: spel meenemen wat met zijn vijven of meer kan worden gedaan). Hij mag me wel, hij komt graag naar mijn Sinterklaasfeest en het was zeker niet kwaad bedoeld. En ik moet niet zo moeilijk doen. Iedereen twijfelt wel eens of vrienden wel vrienden zijn en niet worden uitgenodigd worden is nooit leuk, maar daar moet je je niet zoveel van aantrekken. En hij probeerde me te troosten En hij reageerde welwillend op mijn voorstel om eens wat samen te gaan doen

Ik heb ook vandaag een gesprek gehad met een coördinator van mijn studie. Ik heb haar verteld over mijn autisme, wat voor haar nogal wat ophelderde omdat er al wat misverstanden waren geweest. En we hebben gepraat over de twijfels die ik had over mijn studie en de major die ik moet gaan kiezen. Ik ben weer back on track en ik ga er weer met volle moed tegenaan.

Het was een goede dag vandaag
pi_63523432
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 16:34 schreef tijnbrein het volgende:
Vandaag twee sollicitatiegesprekken gehad twee keer afgewezen. Bij het tweede gesprek kwam ik niet enthousiant genoeg over en dat ik daarom niet binnen het team pas. Hoe kan ik nog enthousianter doen dan ik daadwerkelijk ben? Ik bedoel ik kan moeilijk toneel gaan spelen want daar prikken ze toch door heen.
Keer op keer komt het er op neer dat ik niet goed genoeg ben als mens. Als mensen mij niet goed genoeg vinden om wat voor reden dan ook kunnen ze van betreft doodvallen.
Geef niet op, blijf proberen. Ik zou willen dat ik je beter kon helpen, maar ik weet natuurlijk niet hoe je overkomt tijdens zo'n gesprek. Ik heb eigenlijk zelf niet heel veel moeite met sollicitatiegesprekken. De moeite komt later wanneer het bedrijf beseft wat voor botte ongezellige trien ze in huis hebben gehaald Misschien moet je meer met Maeghan praten? Die wist er wel wat van af geloof ik.

Jij bent degene die bepaalt of je goed genoeg bent als mens. Het maakt geen flikker uit wat iemand anders daarvan denkt.
quote:
Misschien moet ik accepteren dat ik bepaalde dingen niet kan en dat ik sommige dingen nooit zal bereiken.
Doe dat niet! Solliciteren kun je leren, daar ben ik van overtuigd (al heb ik het zelf (nog) niet hoeven te leren, gelukkig). Het is een beetje tegenstrijdig, aan de ene kant is het voor je zelfvertrouwen goed om je tekortkomingen te accepteren, aan de andere kant is het juist een enorme boost als je ontdekt dat je bereikt wat je voor onmogelijk hield. Ik wens je veel sterkte. Vooral niet opgeven. Nu nog niet.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:18:20 #129
188877 Stupendous76
pi_63523708
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:02 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Stupendous76, wat heb je weggehaald?
[..]
Het paste niet bij die specifieke post maar heb het verder niet meer geplaatst. Was iets als: ik kan vrij slecht verwoorden wat ik denk/weet/voel, maar gelukkig zijn er een aantal mensen hier die precies de voorbeelden aanhalen die ik bedoel.
Voorbeelden:
  • jouw opmerking dat je je het buitenbeentje voelen zijn/worden (ook al hoeft dat niet zo te zijn, het voelt wel zo);
  • Juup: Ik moet meer naar mijn gevoel luisteren, niet altijd alles willen redeneren en voorspellen (invullen).
  • Sempron2400: Het zijn kleine dingetjes, maar soms heb ik er toch moeite mee - in bekend gezelschap nog het minst.
  • Tijnbrein: ik ben eerlijk en zeg dat ik iets niet zo goed kan en wordt daarom afgewezen
    etc.

Ik heb al eens verschillende posts uit de topicreeks verzameld en doorgestuurd naar de psycholoog (maar dat deed ik te laat ), ik denk dat ik het nog maar eens moet proberen: constant feest der herkenning, maar in hoeverre speelt het en/of kan/moet je er wat aan doen.
  • Repent, Pray, Forgive
    pi_63525528
    Het is een 'feest' van herkenning hier inderdaad.

Hoe is dat gegaan met de psycholoog?
    pi_63528979
    Hmm even over dat solliciteren, het is denk ik altijd goed om gewoon eerlijk te zijn in zo'n gesprek, maar 't blijft 'n ellende en veel afwijzingen en brieven schrijven en etc. Maar geef niet op. En realiseer je: niet veel mensen komen bij 'n baan terecht die precies aansluit bij hun vooropleiding.

M.
    Hallon!
    pi_63531922
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 22:38 schreef Onsterfelijkheid het volgende:
    Uhm, een kennis van mij heeft erg veel autistische trekken (volgens het lijstje). Mijn vraag is hoe vaak het voorkomt dat een autistische persoon zeer formeel praat (in alle omstandigheden), en woorden/letterlijke zinnen overneemt van hooggeleerde mannen waar hij op geilt. Veel voorkomend? Of? Geen flauw idee.
    Ik praat en schrijf vaak erg formeel, ook op mijn werk waar een deel van de mensen aan de lopende band schuine moppen vertelt. Voor dergelijke moppentapperij haal ik mijn neus op, ik denk dat de meeste van mijn vrienden er ook niet op zitten te wachten.
      woensdag 26 november 2008 @ 22:13:24 #133
    223428 Countess
    De kater komt later. Prrrrt!
    pi_63549191
    Ik praat er nooit met anderen over, maar ik heb volgens mezelf een emotioneel mankement.
    Als anderen iets verdrietigs (zouden) vertellen, dan voel ik daar helemaal niets bij. Ik word niet emotioneel geraakt door de gevoelens van een ander.
    Ik ben niet zo iemand die grof over andermans gevoelens heenstapt, maar ik heb kennelijk geen vermogen tot medeleven of geen inlevingsvermogen.

Als ik mezelf onbewust met anderen ga vergelijken, dan voel ik me minderwaardig doordat ik weet dat ik een ´mankement´ heb.
    Ik vind het extra moeilijk omdat mensen vaak met verhalen naar me toekomen, en ik aan dat gebrek denk.
    Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
      donderdag 27 november 2008 @ 01:04:05 #134
    188877 Stupendous76
    pi_63554072
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 00:34 schreef Black_Tulip het volgende:
    Het is een 'feest' van herkenning hier inderdaad.

Hoe is dat gegaan met de psycholoog?
    Eigenlijk wel goed, maar achteraf bezien kon het beter. Zoals gezegd kan ik niet goed verwoorden wat ik bedoel, heb ik niet echt problemen, ben niet dom, kortom: ik kan me redelijk redden. Haar/hun diagnose is dan ook dat ik waarschijnlijk pdd-nos heb, voornamelijk omdat ze wel punten herkent van aandoening X of Y, maar om een stempeltje te krijgen van X of Y moet je zo veel als mogelijk punten van het lijstje X of Y hebben.
    Er zou nu een vervolgtraject moeten komen, maar vanwege drukte bij mij (werk/huis) ben ik daar nog niet mee doorgegaan.
    Repent, Pray, Forgive
    pi_63554342
    Vandaag naar de huisarts geweest, ik krijg een verwijzing zodra zij heeft uitgezocht bij welke instelling ik verder moet. Ben benieuwd!
    Children of the night. What music they make.
    pi_63554360
    Komen jullie allemaal alleen op FOK!, of ook nog op andere websites/weblogs/e.d.?
      donderdag 27 november 2008 @ 01:23:31 #137
    188877 Stupendous76
    pi_63554497
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 01:17 schreef Juup© het volgende:
    Komen jullie allemaal alleen op FOK!, of ook nog op andere websites/weblogs/e.d.?
    Tweakers... maar alleen voor de frontpage te lezen en af en toe het forum & de pricewatch als ik iets aan het zoeken ben. Fok! al weer een aantal jaar, dit is mijn tweede account nadat ik het vorige wachtwoord ben vergeten
    Repent, Pray, Forgive
    pi_63554681
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 01:23 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Tweakers... maar alleen voor de frontpage te lezen en af en toe het forum & de pricewatch als ik iets aan het zoeken ben. Fok! al weer een aantal jaar, dit is mijn tweede account nadat ik het vorige wachtwoord ben vergeten

Ohja, ik zal het zelf ook nog even aangeven:

• FOK!
  • Eeuuhhmm FOK!
  • Tweakers voor het nieuws en de pricewatch
  • Diverse weblogs mbt autisme.
  • And last but not least: FOK!
  • pi_63555163
    Wel ik heb dus de huisarts gebeld.
    En die vond mijn klachten verdacht veel lijken op borderline.

Ik vind zelf totaal van niet.
    Maar ik moet eerlijk toegeven dat praktisch al mijn " problemen " wel onder alle punten van Borderline passen.
    Volgende week heb ik een afspraak bij een psycholoog.
    Maar eigenlijk wil ik het helemaal niet weten

Straks heb ik ECHT borderline.
    En dan ?
    Daar kom je nooit meer vanaf.
    Hoe kan ik dat mijn toekomstige vrouw aandoen ?
    En het kindje dat op komst is ?
    Vikingen zijn niet dood !
    Noorsbloed officiële Fok! Vikingsnelkookpan !
    pi_63559706
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 02:10 schreef Noorsbloed het volgende:

Maar ik moet eerlijk toegeven dat praktisch al mijn " problemen " wel onder alle punten van Borderline passen.

En dan ?
    Als je borderline hebt, dan had je dat al zonder te weten. De diagnose verandert dan eigenlijk weinig. Maar praat er eens met je verloofde over (zie ik dat goed?). Borderline is iets wat vooral je naasten goed merken (in nadelige zin), heeft zij het idee dat jij borderline hebt? Zoals je in dit topic kan lezen is het niet vreemd als mensen eerst een diagnose borderline krijgen om pas daarna te worden gediagnosticeerd als autistisch. En ga praten met die psycholoog
    pi_63560120
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 09:26 schreef BlueMage het volgende:
    Hmm even over dat solliciteren, het is denk ik altijd goed om gewoon eerlijk te zijn in zo'n gesprek, maar 't blijft 'n ellende en veel afwijzingen en brieven schrijven en etc. Maar geef niet op. En realiseer je: niet veel mensen komen bij 'n baan terecht die precies aansluit bij hun vooropleiding.

M.
    Ik snap wat jij bedoeldt maar dan moet die baan toch aan de volgende voorwaarden voldoen. Ten eerste moet je het werk leuk en uitdagend vinden. Ten tweede moet je mogelijkheden krijgen om jezelf verder te ontwikkelen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele baan gehad die aan beiden voorwaarden voldeed. Ik hoopte daarom ook dat ik bij het bedrijf waar ik ontslagen ben wel die dingen kon vinden. Maar helaas mocht dat niet zo zijn.
    14 SHADES OF GREY
    pi_63560209
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 02:10 schreef Noorsbloed het volgende:

En dan ?
    Volgens mij als je echt borderline hebt dan kun je geen vriendin hebben. Enneh verder...'t zijn maar labeltjes die ze op je plakken, misschien kan 't helpen met hoe je met je eigen nare karaktertrekjes omgaat maar als meer moet je zo'n 'diagnose' ook niet zien, bovendien weet 'n huisarts niet zoveel over psychische aandoeningen dus hecht er niet teveel waarde aan.

M.
    Hallon!
    pi_63591037
    Nog meer goed nieuws hier. Ik was gisteren bij een Thanksgiving feest dat mede georganiseerd werd door het al eerder genoemde meisje. Het was hartstikke tof. Ik heb veel goede gesprekken gehad en het eten was heerlijk en het was gewoon heel gaaf Alleen wel jammer dat ik pas om drie uur 's nachts weer thuis was door de treinen
    pi_63611394
    quote:
    Op donderdag 27 november 2008 10:59 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik snap wat jij bedoeldt maar dan moet die baan toch aan de volgende voorwaarden voldoen. Ten eerste moet je het werk leuk en uitdagend vinden. Ten tweede moet je mogelijkheden krijgen om jezelf verder te ontwikkelen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele baan gehad die aan beiden voorwaarden voldeed. Ik hoopte daarom ook dat ik bij het bedrijf waar ik ontslagen ben wel die dingen kon vinden. Maar helaas mocht dat niet zo zijn.
    Ik begrijp heel goed hoe je je voelt en heb ook heel veel frustraties mbt werk en solliciteren. Echt een oplossing heb ik niet, maar wel wat tips:

1. Probeer eerst uit te zoeken wat je écht leuk vindt en solliciteer op banen die je echt wilt. Dat je niet enthousiast overkomt, heeft namelijk misschien ook wel te maken met het feit dat je niet enthousiast bént. Ik weet zelf bijv. vaak niet wat ik nou eigenlijk wil en als je het zelf niet weet, kun je het ook niet op een ander overbrengen.
    2. Oefen heel veel met solliciteren. En niet alleen ter plekke, maar ook thuis. Wat heel veel heeft geholpen bij mij is de site carrieretijger.nl. Hier staan veel tips over solliciteren, van het schrijven van een brief tot je lichaamshouding tijdens het gesprek. Door het lezen kun je je beter voorbereiden op standaardvragen. Ik had bijvoorbeeld problemen met uitleggen wat mijn sterke punten zijn en waar dat uit blijkt. Ten eerste heb ik altijd moeite met open vragen: als iemand vraagt, ben je goed in X dan kan ik wel bedenken of dat wel of niet zo is, maar als iemand me vraagt 'waar ben je goed in' dan lijkt het wel alsof m'n hoofd helemaal leeg wordt en ik niet meer na kan denken. Dus zet dat soort standaardantwoorden vast op een rijtje. Carrieretijger heeft me ook goed geholpen om praktijkvoorbeelden te bedenken voor karaktereigenschappen en daardoor verlopen de gesprekken vlotter en zit je met meer vertrouwen in het gesprek, je kunt namelijk 'bewijzen' dat je idd goed bent in iets.
    3. Acceptatie. Accepteer dat je anders bent, dat je hier altijd problemen mee zult blijven houden en dat het je meer moeite zal kosten om exact hetzelfde te bereiken als iemand anders die misschien wel minder geschikt is voor het werk, maar gewoon makkelijker praat. Het is helaas nu eenmaal zo dat mensen meer geven om een leuk uiterlijk en een vlotte babbel dan om je capaciteiten. Als je weet dat vrouwen met oorbellen eerder aangenomen worden dan vrouwen zonder oorbellen, dan weet je hoe diepgaand zo'n gesprek is. Dus dat je als persoon afgewezen wordt is echt niet zo; hou gewoon in gedachten dat er een of andere oppervlakkige man of vrouw tegenover je zit die graag voorgelogen wil worden en een mooi toneelstukje wil zien. Misschien kun je het ook zo zien: een sollicitatiegesprek is eigenlijk een toneelstukje waarin alleen de grove lijnen van het verhaal vaststaan: verzin je een leuk toneelstukje, dan ga je door naar de volgende ronde. Het is ook niet zo mijn ding, maar goed. Het zij zo.
    pi_63611521
    Even een vraagje... Mijn vriend wil soms weleens 's avonds uit of een weekend bij vrienden blijven. Op zich begrijp ik dat wel... Eerst had ik er sowieso heel veel moeite mee en bleef hij voor mij thuis of hij belde om te vragen of ik het goed vond, maar kwam dan naar huis omdat ik overstuur raakte. Na ongeveer een jaar is hij zes weken naar familie geweest in het buitenland, ik had het toen heel moeilijk en verwaarloosde het huishouden en mezelf en was heel erg neerslachtig, heb de eerste 2 1/2 week iedere avond gehuild en daarna nog heel veel (al werd het wat minder gelukkig). We belden toen ook ongeveer iedere twee dagen. Tegenwoordig gaat het wel iets beter. Ik begrip dat hij weleens uit wil en als ik het wat langer van tevoren weet kan ik er redelijk mee omgaan, dan kan ik me erop voorbereiden en soms vind ik het helemaal niet erg meer. Als ik gewoon van tevoren weet dat hij bijv. volgende week niet thuis is, dan weet ik dat en dan houd ik mezelf ook nog wel bezig 's avonds. Nu belde hij net om een uur of elf dat hij niet thuis kwam - normaal is hij er rond half twaalf. Kortom, ik verwachtte hem bijna thuis en had het er weer heel moeilijk mee dat hij niet thuis kwam.

Herkent iemand dit en heeft iemand tips om ermee om te gaan?
    pi_63614945
    Toch wel vervelend/moeilijk om te lezen dat met een ASS de kans op werk zo klein is. Je kunt in deze maatschappij vele normen en waarden aan de laars lappen, antisociaal zijn, en toch een goede baan hebben. Maar o wee als je wat minder goed kan communiceren. Dan is het maar de vraag of je een financieel gezonde toekomst te wachten staat.
    pi_63617367
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 09:09 schreef sempron2400 het volgende:
    Toch wel vervelend/moeilijk om te lezen dat met een ASS de kans op werk zo klein is. Je kunt in deze maatschappij vele normen en waarden aan de laars lappen, antisociaal zijn, en toch een goede baan hebben. Maar o wee als je wat minder goed kan communiceren. Dan is het maar de vraag of je een financieel gezonde toekomst te wachten staat.
    Het is in deze maatschappij schijnbaar normaal om mensen met een handicap als minderwaardig te beschouwen. Maar owee als je dit durft te zeggen over iemand met een ander ras, geloof of geslacht. Want dat is de wereld te klein. Ieder mens is gelijk ongeacht het verschil, handicap of wat dan ook.
    Ieder mens zou gelijk moeten zijn in deze maatschappij maar toch blijkt dit nog steeds niet zo te zijn. Zodra je een handicap hebt dan ben je minderwaardig en de maatschappij to last. Waarom? Iedereen levert een bijdrage aan de maatschappij op zijn of haar manier.

Als er maar vaak genoeg tegen jouw wordt gezegd dat je niet goed genoeg bent ga je dit vanzelf geloven terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn.

In mijn geval ga ik nu bijna geloven dat ik bepaalde dingen niet kan terwijl ik weet dat ik ze wel kan. Alleen dat ik langer nodig heb om iets te leren dat moet niet uitmaken. Dat daar bij veel bedrijven daar geen ruimte voor is, is een kwalijke zaak.
    Verder kijk ik in het begin de kat uit de boom. Omdat ik in het begin niet weet wat voor houding ik mijzelf moet aannemen. Als mensen dat raar vinden is dat hun probleem en niet de mijne. Andersom moet ik begrip hebben voor hun problemen maar zij hoeven geen begrip te hebben voor mijn problemen. En als je dat niet doet dan ben je de slechterik en hun niet. Ook hier wordt door bedrijven geen rekening mee gehouden. Als je een afwachtende houding aanneemt bij je onverschillig en niet geïnteresseerd. Terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet zo is.
    14 SHADES OF GREY
    pi_63617779
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 00:11 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed hoe je je voelt en heb ook heel veel frustraties mbt werk en solliciteren. Echt een oplossing heb ik niet, maar wel wat tips:

1. Probeer eerst uit te zoeken wat je écht leuk vindt en solliciteer op banen die je echt wilt. Dat je niet enthousiast overkomt, heeft namelijk misschien ook wel te maken met het feit dat je niet enthousiast bént. Ik weet zelf bijv. vaak niet wat ik nou eigenlijk wil en als je het zelf niet weet, kun je het ook niet op een ander overbrengen.
    2. Oefen heel veel met solliciteren. En niet alleen ter plekke, maar ook thuis. Wat heel veel heeft geholpen bij mij is de site carrieretijger.nl. Hier staan veel tips over solliciteren, van het schrijven van een brief tot je lichaamshouding tijdens het gesprek. Door het lezen kun je je beter voorbereiden op standaardvragen. Ik had bijvoorbeeld problemen met uitleggen wat mijn sterke punten zijn en waar dat uit blijkt. Ten eerste heb ik altijd moeite met open vragen: als iemand vraagt, ben je goed in X dan kan ik wel bedenken of dat wel of niet zo is, maar als iemand me vraagt 'waar ben je goed in' dan lijkt het wel alsof m'n hoofd helemaal leeg wordt en ik niet meer na kan denken. Dus zet dat soort standaardantwoorden vast op een rijtje. Carrieretijger heeft me ook goed geholpen om praktijkvoorbeelden te bedenken voor karaktereigenschappen en daardoor verlopen de gesprekken vlotter en zit je met meer vertrouwen in het gesprek, je kunt namelijk 'bewijzen' dat je idd goed bent in iets.
    3. Acceptatie. Accepteer dat je anders bent, dat je hier altijd problemen mee zult blijven houden en dat het je meer moeite zal kosten om exact hetzelfde te bereiken als iemand anders die misschien wel minder geschikt is voor het werk, maar gewoon makkelijker praat. Het is helaas nu eenmaal zo dat mensen meer geven om een leuk uiterlijk en een vlotte babbel dan om je capaciteiten. Als je weet dat vrouwen met oorbellen eerder aangenomen worden dan vrouwen zonder oorbellen, dan weet je hoe diepgaand zo'n gesprek is. Dus dat je als persoon afgewezen wordt is echt niet zo; hou gewoon in gedachten dat er een of andere oppervlakkige man of vrouw tegenover je zit die graag voorgelogen wil worden en een mooi toneelstukje wil zien. Misschien kun je het ook zo zien: een sollicitatiegesprek is eigenlijk een toneelstukje waarin alleen de grove lijnen van het verhaal vaststaan: verzin je een leuk toneelstukje, dan ga je door naar de volgende ronde. Het is ook niet zo mijn ding, maar goed. Het zij zo.
    Dankjewel voor de tips.
    1) Ik weet eigenlijk niet echt wat ik wil. Waarom ik iets leuk vind kan ik ook nauwelijks verwoorden. Op een vraag als (welk eten vind jij het lekkerst?) heb ik geen antwoord. Gewoon weg omdat ik eten niet zo belangrijk vind en niet echt een favoriet gerecht heb.
    Maar dit geldt eigenlijk voor alles in het leven. Alles wat ik in het leven bereikt heb daar haal ik mijn schouders vooral. Ik heb een MAVO diploma en een MBO diploma maar het doet me weinig. Zo ook met dingen als een huis, auto en werk. Alle dingen die ik bereikt heb zijn normaal en hebben de meeste mensen ook daarom vind ik het niet speciaal. Mijn verjaardag heeft voor mij ook geen speciaale betekennis. En nu met al dat gedoe ben ik er helemaal niet mee bezig. Vandaag (29 november) ben ik jarig overigens ik word 26. Maar eigenlijk interesseerd met het helemaal niks. Die verjaardag kan me gestolen worden.
    Ik ben ongelukkig en vraag mijzelf vaak hard op af waarom ik elke morgen weer op sta. Wat heb ik bereikt in het leven niet veel? Waarom doe ik de dingen die ik doe? Veel vragen waarop ik geen antwoord heb. Eigenlijk weet ik niet wie ik ben en wat ik wil. Als ik in de spiegel kijk heb ik geen idee wie mijn spiegelbeeld is.
    2) Ik ga zeker kijken op carrieretijger.
    3) Ik accepteer dat ik anders ben. Maar ik heb het gevoel dat ik nog nooit een kans heb gehad om mijzelf te bewijzen. Dat een sollicitatiegesprek een toneel stukje is. Dat weet ik. Maar ik ben liever eerlijk. En toneelspelen is niks voor mij. Het is voor onbegrijpelijk dat mensen zo snel een oordeel vellen zonder een persoon de kans te geven zichzelf te bewijzen.
    14 SHADES OF GREY
    pi_63618144
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 09:09 schreef sempron2400 het volgende:
    De labels autisme/PDS-NOS/asperger zijn ook ontzettend heftige labels. Mensen met mildere vormen die wel een goede baan hebben, en zich kunnen redden, zullen echt niet snel zeggen dat ze "een beetje autistisch" zijn.
    "The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
    pi_63618524
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 00:16 schreef Maeghan het volgende:
    Herkent iemand dit en heeft iemand tips om ermee om te gaan?
    Ik herken het niet echt eigenlijk, maar misschien helpt het als je zelf ook vaak de hort op gaat. Dat maakt het misschien makkelijker om te accepteren dat hij soms weg is als jij thuis bent. Of misschien kun je zelf op stap gaan als je weet dat hij die avond weg is; dan zit je niet alleen thuis.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')