Je moet je vingers ook niet té lui maken. Deze akkoorden kunnen makkelijk gespeeld worden zonder capo en zonder je duim te gebruiken. Dat 2de akkoord zou ik gewoon spelen met middelvinger 3de fret E snaar, wijsvinger 2de fret D snaar, pink 4de fret G snaar en ringvinger 3de fret B snaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:14 schreef Jordy-B het volgende:
Het is wel te doen, al zou ik de bassnaar met de duim fretten, zodat je alle overige vingers vrij hebt. (lukt niet zo best als je kleine handen hebt).
[ code verwijderd ]
wijsvinger, middelvinger, ringvinger, pink, duim
Dat tweede akkoord is de lastigste greep in het liedje, volgens mij. Zou je eventueel ook kunnen doen met een capo op de 2e fret. Hoef je de snaar alleen maar los te laten.
Dankje voor de tips, maar deze zijn toch net te makkelijk.quote:
Ok, dankje voor de tipquote:Op zaterdag 10 januari 2009 01:33 schreef Jordy-B het volgende:
Ik ben zelf wel een fan van de liedjes van Roy Orbison (da's die van Pretty Woman).
Leuke liedjes met vrij simpele akkoorden.
Aaah, een klassieker. Als die lukt ben ik blijquote:
Yay, een 3/4 gitaar met konijntjes stickers enzo...quote:Op zondag 11 januari 2009 11:11 schreef qu63 het volgende:
Met Disney Star Guitarist leer je nu echt gitaar spelen
Dat klinkt best interessant!
Mocht je problemen hebben om een F akkoord aan te slaan, onthoud dan dat er meerdere wegen naar Rome leiden.quote:Op zondag 11 januari 2009 15:23 schreef robbolo het volgende:
[..]
Dankje voor de tips, maar deze zijn toch net te makkelijk.
[..]
Ok, dankje voor de tip
[..]
Aaah, een klassieker. Als die lukt ben ik blij
Er werd ook verteld dat je ook je gewone gitaar kon gebruikenquote:Op zondag 11 januari 2009 21:28 schreef witte_fantasie het volgende:
Yay, een 3/4 gitaar met konijntjes stickers enzo...![]()
Niettemin leuk om mee te klooien denk ik.![]()
Guitar hero is de grens, als je dit wilt doen. Pak dan een echt gitaar zegquote:Op zondag 11 januari 2009 11:11 schreef qu63 het volgende:
Met Disney Star Guitarist leer je nu echt gitaar spelen
Dat klinkt best interessant!
Je kan je normale gitaar er ook gewoon op aansluitenquote:Op zondag 11 januari 2009 22:58 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Guitar hero is de grens, als je dit wilt doen. Pak dan een echt gitaar zeg
Het is een echte gitaar. Da's het hele idee.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:58 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Guitar hero is de grens, als je dit wilt doen. Pak dan een echt gitaar zeg
Klopt, het is alleen afwachten hoe dat speelt. Die kerel in dat interview zegt wel dat ze de latency geëlimineerd hebben in dat spel, maar dat wil ik nog even afwachten.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
Er werd ook verteld dat je ook je gewone gitaar kon gebruiken
Zolang het alleen software is ga ik het op zn minst proberenquote:Op maandag 12 januari 2009 12:52 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Klopt, het is alleen afwachten hoe dat speelt. Die kerel in dat interview zegt wel dat ze de latency geëlimineerd hebben in dat spel, maar dat wil ik nog even afwachten.
In het filmpje werd een laptop gebruikt. het zou dus miischien gewoon op je mic-in kunnen. Of het gaat via usb naar een apart kastje.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:23 schreef Leonos het volgende:
Natuurlijk is het niet alleen software. Je moet ook die gitaar aansluiting op je PC hebben.
No way dat dit via een simpele pc microfoon gaat werken. Waarschijnlijk zit er een gitaarelementje bij dat je op de gitaar moet monteren - je hebt al veel langer van die elementen die realtime aangeslagen gitaarsnaren naar MIDI signalen omzetten, dit zal iets vergelijkbaars zijn.quote:Op maandag 12 januari 2009 14:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
In het filmpje werd een laptop gebruikt. het zou dus miischien gewoon op je mic-in kunnen. Of het gaat via usb naar een apart kastje.
quote:
Wacht even....je koopt een uberdure gitaar terwijl je niets eens fastoenlijk gitaar kunt spelen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:52 schreef M4a1 het volgende:
Ben nu eens oerhard begonnen met toonladdertjes spelen (oftewel justin's 'fingergym'), de hammer-on's zijn nog niet zo lastig, maar pull-offs met m'n pink heb ik nog nooit gedaan, toon wordt steeds zachter
Wel goeie oefening zo lijkt me.
Heb je dan een strat met een korte schaal?quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:52 schreef M4a1 het volgende:
[..]
dat lijkt misschien op de foto, als ik de LP en de Strat tegen elkaar houd is de nek precies even lang... de LP is wel ietsjes breder, de snaren zitten net een millimeter meer uit elkaar dan bij de Strat, wat ik wel fijner vind voor tokkelwerk.
Meestal is de mensuurlengte van een stat groter tov een les paul meet maar eens de afstand tussen topkam en de brugquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:52 schreef M4a1 het volgende:
[..]
dat lijkt misschien op de foto, als ik de LP en de Strat tegen elkaar houd is de nek precies even lang... de LP is wel ietsjes breder, de snaren zitten net een millimeter meer uit elkaar dan bij de Strat, wat ik wel fijner vind voor tokkelwerk.
Nee ik kan intussen al redelijk wat spelen, maar ik heb altijd een beetje de schurft gehad aan 'oefeningetjes', dus wanneer ik wat lastigere nummers probeer loop ik soms tegen technische tekorten aan. Vandaar dat ik nu eens heel noobish al die oefeningetjes ga zitten doornemen om vingerplaatsing en techniek in de frethand wat beter te krijgen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:20 schreef starla het volgende:
[..]
Wacht even....je koopt een uberdure gitaar terwijl je niets eens fastoenlijk gitaar kunt spelen?
Ow, ok, op het oog was me dat niet zo opgevallen. Ik heb net een Epi LP gekocht, ik kan geen centimeter meer betalen om ze op te metenquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:48 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Meestal is de mensuurlengte van een stat groter tov een les paul meet maar eens de afstand tussen topkam en de brug![]()
24,75 inch voor de les paul en 25,5 inch voor de strat
Op de disney-gitaar zit idd een klein pickup-elementje (met blote spoelen) in de brug verwerkt, maar omdat je ook normale gitaren zou kunnen gebruiken, hoop ik toch dat er gebruikgemaakt wordt van een USB-voorversterkertje (vergelijkbaar met de StealthPlug of Guitarport). Je kan helaas niet echt goed zien hoe het met een normale gitaar werkt, omdat die knakker in het filmpje steeds z'n klauw voor de brug houdt. Wel zie je een USB-kabeltje van de gitaar naar de computer lopen, maar zo'n StealthPlug is zó klein dat je hem met gemak achter je gitaar zou moeten kunnen hangen.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
No way dat dit via een simpele pc microfoon gaat werken. Waarschijnlijk zit er een gitaarelementje bij dat je op de gitaar moet monteren - je hebt al veel langer van die elementen die realtime aangeslagen gitaarsnaren naar MIDI signalen omzetten, dit zal iets vergelijkbaars zijn.
leer de open akkoorden spelen:quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:36 schreef Ayca het volgende:
ok en daarna?
Ik zou eerst beginnen met wat positie (open akkoordjes) + een beetje theorie (waarom mineur ipv majeur?)quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:52 schreef -Theanimal- het volgende:
chromatische toonladder spelen?Handig om wat basiscoördinatie op te bouwen.
Maar de chromatische toonladder is praktisch nutteloos voor solo's aangezien die gewoon bagger klinkt eigenlijkquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:54 schreef starla het volgende:
[..]
Ik zou eerst beginnen met wat positie (open akkoordjes) + een beetje theorie (waarom mineur ipv majeur?)
Aan toonladders heb je in het begin niets, de chica's willen namelijk muziek horenPas als je solo's wilt bouwen en gaat improviseren moet je toonladders stampen. Met bovenstaande open akkoorden kun je zo'n beetje 50% van alle nummers spelen.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:01 schreef -Theanimal- het volgende:
Maar de chromatische toonladder is praktisch nutteloos voor solo's aangezien die gewoon bagger klinkt eigenlijk![]()
chapeau voor zijn skills(leuk woord om eens te gebruikenquote:
Bullshit, ligt eraan hoe je hem gebruikt. Je moet er niet een hele solo op baseren maar af en toe een chromatisch loopje kan erg cool klinken.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:01 schreef -Theanimal- het volgende:
[..]
Maar de chromatische toonladder is praktisch nutteloos voor solo's aangezien die gewoon bagger klinkt eigenlijk
Hurray!!quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
Bullshit, ligt eraan hoe je hem gebruikt. Je moet er niet een hele solo op baseren maar af en toe een chromatisch loopje kan erg cool klinken.
Wat is normaal? Als je na een paar maanden oefenen niet snel een overgang kunt spelen tussen 2 akkoorden ben je niet 'snel' ofzo. Maar dat ligt ook aan hoe lang je oefent en hoe vaak je speelt. Heb je gitaarles? Misschien gata er wel iets mis met de techniek. Veel beginners plaatsen vaak hun duim verkeerd bij barré grepen, deze moet volledig achter de hals komen.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:59 schreef kingmob het volgende:
Ik merk wel wat vooruitgang, maar vlot gaat het niet. Is dit ook normaal?
Dat is een goede manier om te oefenen, goed zo. Vele gitaristen vergeten de effectiviteit van de metronoom.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:59 schreef kingmob het volgende:
Ik oefen nu door een metronoom te gebruiken. Ik strum het akkoord langzaam om goed te horen of ik alle snaren helder heb, wacht op de tik van de metronoom en probeer dan binnen de volgende tik het akkoord gepakt te hebben en aangeslagen. Lijkt me beter dan gewoon zo snel mogelijk wisselen eigenlijk? Zit nu op 75 tikken per minuut, wat dus betekend dat ik in 0,8 sec kan verranderen. Best snel vind ik, maar als ik een liedje probeer te spelen nog lang niet genoeg blijkt. Wat kunnen jullie?
Voor een gemiddeld niet te moeilijk popliedje heb ik echt geen dag nodig, dat lukt vaak in een uurtje wel. De meeste pop is niet moeilijk om te spelen. Maar daar moet ik dan bijzeggen dat ik al muziekles vanaf mijn 8e heb, en inmiddels veel ervaring heb, zeker met uitzoeken van nummers. Hoe vaker je het doet, hoe sneller het gaat. In het begin deed ik er ook dagen over, zelfs met simpele nummers, en had ik er zwaar veel moeite mee. Maar dat verbeterde wel snel. Er is dus geen reden om onzeker te worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:31 schreef kingmob het volgende:
Maar af en toe als ik berichtjes lees krijg ik de indruk dat sommigen gewoon een dag op een liedje studeren en 'm dan kunnen. Ik vraag me dan af of het waar is of dat ze de zelfkritiek hebben van een idols-deelnemer. Ik word er iig onzeker van![]()
Niet onzeker worden joh, is nergens voor nodig. Er zijn in dat opzicht 2 soorten beginnergitaristen: de één bouwt langzaam op, werkt aan zijn techniek, werkt met de metronoom om niet slordig te worden, doet over liedjes langer etc. De andere oefent als een gek op één riff of één liedje en kan die in een dag of twee spelen. Het resultaat: in zijn oren een gaaf resultaat, voor de buitenstaander een kakafonie en super slordig spel. De tweede loopt in het begin uit op de eerste, maar de eerste haalt hem na een jaar of twee in.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 13:31 schreef kingmob het volgende:
Maar af en toe als ik berichtjes lees krijg ik de indruk dat sommigen gewoon een dag op een liedje studeren en 'm dan kunnen. Ik vraag me dan af of het waar is of dat ze de zelfkritiek hebben van een idols-deelnemer. Ik word er iig onzeker van![]()
Een arpeggio is gewoon de tonen uit een accoord afzonderlijk / na elkaar spelen, in plaats van allemaal tegelijk aanslaan.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:56 schreef M4a1 het volgende:
(ik heb geen fláuw idee wat een arpeggio is)
Leuk nummerquote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:40 schreef kingmob het volgende:
Nieuwe les van justin trouwens en ik vind het een geweldige keuze qua nummer!
Fast Car
Dank je welquote:Op zondag 18 januari 2009 13:32 schreef GoodGawd het volgende:
Men gaat naar:
http://www.justinguitar.com/ en kijk naar lins in het menu, nou drie keer raden waar dat kan staan.
Ja technique. En dan scrollen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |