abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63265283
quote:
111 Teletekst zo 16 nov
Opstandelingen rukken op in Somalië

` Islamitische rebellen hebben het
grootste deel van Somalië in handen.Dat
heeft de Somalische president Yusuf in
de Keniaanse hoofdstad Nairobi gezegd.
De president is samen met leden van het
parlement naar het buurland uitgeweken.

De moslimextremisten zijn volgens Yusuf
bij de Somalische hoofdstad Mogadishu
en de residentie Baidoa aangekomen.Dat
zijn de enige steden die nog in handen
zijn van de regering.
De rebellen willen de Islamitische wet
in Somalië invoeren.In 2006 probeerden
ze ook al de macht te grijpen,maar de
Somalische regering kreeg toen hulp van
het leger van Ethiopië.
volgende nieuws weer&verkeer sport

--> --> --> -->

Terwijl "geëngageerd" (betekenis volgens van Dale: 1 bij de tijdsproblemen betrokken) Nederland zich druk maakt over de 'wandaden' van Israel tegen die zielige arabieren voltrekt zich in de hoorn van Afrika een grote ramp. Door het duivelse Soedie Arabië gesteunde milities veroveren gebied na gebied en dwingen de bevolking zich te 'bekeren' tot de Islam. In Somalië is het werk zo stilletjes-aan bijna af en is het wachten totdat de extremisten gaan beginnen aan het volgend doel, en dat is heel Kenya of Ethiopië op de knieën krijgen. Is dat erg? nee, maar wat erg is is dat we met 2 maten lijken te meten en ons niet bekommeren om de Oost-Afrikanen.
Meer info op: http://www.google.nl/search?q=christenen+somalie

[ Bericht 3% gewijzigd door schoelje op 16-11-2008 16:37:41 ]
pi_63265341
Zal er binnenkort wel weer een meisje gestenigd worden ..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_63265416
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:19 schreef schoelje het volgende:

[..]

Terwijl "geëngageerd" Nederland zich druk maakt over de 'wandaden' van Israel tegen die zielige arabieren voltrekt zich in de hoorn van Afrika een grote ramp.
Vreemd dat je hiermee komt. Als er onrecht bestaat, moet er altijd iets van worden gezegd of iets aan worden gedaan. Het is niet het één of het ander.
En wat betreft dat druk maken; waar heb je het over? Ze zeggen/doen er nauwelijks iets van/aan.
pi_63265460
quote:
Opstandelingen rukken op in Somalië

` Rebellen hebben het
grootste deel van Somalië in handen.Dat
heeft de Somalische president Yusuf in
de Keniaanse hoofdstad Nairobi gezegd.
De president is samen met leden van het
parlement naar het buurland uitgeweken.

De extremisten zijn volgens Yusuf
bij de Somalische hoofdstad Mogadishu
en de residentie Baidoa aangekomen.Dat
zijn de enige steden die nog in handen
zijn van de regering.
De rebellen willen de Islamitische wet
in Somalië invoeren.In 2006 probeerden
ze ook al de macht te grijpen,maar de
Somalische regering kreeg toen hulp van
het leger van Ethiopië.
Veeul betah.
  Moderator zondag 16 november 2008 @ 16:28:47 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63265481
het is allemaal zo simpel nog niet

Somalie wordt deels bezet door Ethiopie en geregeerd door een regering die lange tijd het land niet in durfde en nu dus weer is vertrokken
die milities vechten terug, meer is er eigenlijk niet aande hand, ja ze zijn vooral Islamitisch maar dat is iedereen in Somalie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_63265514
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:28 schreef sp3c het volgende:
het is allemaal zo simpel nog niet
Leg dat maar spelenderwijs aan TS uit.
pi_63265518
Er valt ook niets aan te doen, Israel kun je nog ergens op aanspreken, die hebben een regering etc.
Somalie heef niets, de plaatselijke milities hebben daar de macht.
etc.
geldt voor veel landen daar.

Wie moet je aanspreken ?

Pas nog een documentaire (met verborgen camera) over het handelen van die regering geweest, alle vooroordelen werden weer bevestigd
pi_63265520
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Veeul betah.
Ik neem aan dat daarover de meningen zijn verdeeld.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63265560
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:25 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Vreemd dat je hiermee komt. Als er onrecht bestaat, moet er altijd iets van worden gezegd of iets aan worden gedaan. Het is niet het één of het ander.
En wat betreft dat druk maken; waar heb je het over? Ze zeggen/doen er nauwelijks iets van/aan.
Ik denk dat de TS doelt op de publieke opinie. Niet dat ik veronderstel dat dit werkelijk meetbaar is, maar mijn gevoel zegt dat de gemoederen heftiger zijn bij Israëlische beschietingen of iets dergelijks, dan deze kwestie.
pi_63265583
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:30 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat daarover de meningen zijn verdeeld.
Oh, dat ik mijn mening er over geef is toch het grootste bewijs daarvoor?
  Moderator zondag 16 november 2008 @ 16:38:05 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63265681
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:30 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Leg dat maar spelenderwijs aan TS uit.
dat deed ik net!

kan er nog wel dieper op in gaan ook
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:30 schreef qonmann het volgende:
Er valt ook niets aan te doen, Israel kun je nog ergens op aanspreken, die hebben een regering etc.
etc.

Wie moet je aanspreken ?

Pas nog een documentaire (met verborgen camera) over het handelen van die regering geweest, alle vooroordelen werden weer bevestigd
nou de vorige keer dat die milities vrijwel het hele land in handen hebben kunnen we er een beetje mee in gesprek gaan, daar vroegen zelf om want ze hadden nogal veel radicalen in de gelederen waar ze in hun eentje niet lang tegen in konden gaan, zelfs een VN leger werd door hun gesuggereerd.
Ze waren bang dat het net als met Afghanistan zou gaan nadat de Sovjets waren vertrokken waar de radicalen ook geleidelijk aan de macht grepen

maar nee
allemaal islamieten dus terroristen en daar kunnen we niet mee praten natuurlijk met het voorspelde resultaat. Ethiopie maakt het daarnaast nog ingewikkelder want die willen zelf een eigen deep water port hebben en die van Eritrea krijgen ze maar niet te pakken dus probeerden ze het nu is met geweld in Somalie en dat is wel gelukt (meerendeel van hun troepen zaten dan ook in en om de havensteden en aanvoerroutes eraan toe ... toeval?) maar daar zijn ze nu dus weer uitgetrapt

Ethiopie zal binnenkort wel weer een nieuwe humanitaire actie starten om die havens te bevrijden en dan wordt het allemaal weer een stukje radicaler
  Moderator zondag 16 november 2008 @ 16:41:47 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63265774
voordeel voor ons is trouwens dat die milities toen ze de macht hadden de piraterij wel aanpakten
pi_63265776
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:22 schreef qonmann het volgende:
Zal er binnenkort wel weer een meisje gestenigd worden ..
Het valt vooralsnog mee:
In the meantime members of al-Shabab, which the US believes to be linked to al-Qaeda, have consolidated their hold on southern Somalia, meting out punishments on the population based on their interpretation of Islamic law.

They whipped 25 women and seven men for holding a traditional dance, which they said was forbidden.

Vrij vertaald: de islamisten hebben 32 somaliërs zweepslagen gegeven voor het uitvoeren van een volksdans.
pi_63266101
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:38 schreef sp3c het volgende:

maar nee
allemaal islamieten dus terroristen en daar kunnen we niet mee praten natuurlijk met het voorspelde resultaat.
De V.N. heeft toch onderhandelingen gevoerd tussen de regering en de Islamitische Rechtbanken?
De onderhandelingen zijn uiteindelijk op niets uitgelopen, maar er is wel degelijk (op initiatief van de V.S.) multilaterale gesprekken gevoerd, maar mijn weten.
  Moderator zondag 16 november 2008 @ 17:13:06 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63266557
VN wel volgens mij maar de VS is meer een bondgenoot van Ethiopie (ook tegen Eritrea)

ik weet ook niet of er nu nog heel erg veel mee veel mee onderhandeld kan worden, ben bang van niet eigenlijk
pi_63266985
Ik heb me zojuist een beetje ingelezen.
De Unie van Islamitische Rechtbanken is inderdaad in 2006 welkom ontvangen vanwege de orde en rust die zij bracht, maar al Shahaab, de jongeren- en militaire tak heeft zich daarvan afgescheiden vanwege de vredesonderhandelingen die werden gevoerd met de regering.
Deze groep zorgt voor angst en terreur onder de bevolking, waarvan vrouwen het zwaarste worden getroffen, maar ook onder internationale hulpverleners en mensenrechtenactivisten, die vele doodsbedreigingen ontvangen of worden ontvoerd.
Deze groep zou minimaal ideologische banden hebben met al-Qaeda en het mag derhalve niet bewonderenswaardig zijn, dat zij op de Amerikaanse terreurlijst staan.

Somalis grow fearful of Islamists
  Moderator zondag 16 november 2008 @ 17:37:53 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_63267120
ja die schijnen nu zo'n beetje in charge te zijn van de beweging?

dat hele land is een gebed zonder einde vrees ik
pi_63267247
quote:
Op zondag 16 november 2008 17:37 schreef sp3c het volgende:
dat hele land is een gebed zonder einde vrees ik

Denk het ook.
Jammer genoeg zal daar nooit meer iets opgebouwd kunnen worden, omdat het altijd afgebroken wordt
door iemand.
Hulp gaat ook niet werken want het geld zal linea recta naar de machthebbers gaan wier positie dan nog sterker wordt...

Als je ziet hoe de Hoofdstad volledig in puin ligt...
pi_63267468
De rol van de Verenigde Staten:
quote:
"In 2006, the United States supported an alliance of Somali warlords known as the Transitional Federal Government (TFG) who established a base of operations in the western city of Baidoa. With the help of the US-backed Ethiopian army, western mercenaries, US Navy warships, and AC-130 gunships; the TFG was able capture Mogadishu and force the Islamic Courts Union (ICU) and their allies to retreat to the south. But, much like Iraq and Afghanistan, the resistance has coalesced into a tenacious guerrilla army (Al-Shabaab ) which has returned to the capital and resumed the fight making it impossible for their Ethiopian adversaries to govern."
quote:
"The lawlessness of this particular war is astounding; the most lawless war of our generation. You know, all aggressive wars are illegal. But in this particular one, there have been violations of the UN Charter and gross violations of international human rights. But, in addition, there have been very concrete violations by the United States of two Security Council resolutions. The first one was the arms embargo imposed on Somalia, which the United States has been routinely flaunting for many years now. But then the US decided that that resolution was no longer useful, and they pushed through an appalling resolution in December, which basically gave the green light to Ethiopia to invade. They pushed through a resolution which said that the situation in Somalia was a threat to international peace and security, at a time when every independent report indicated, and Chatham Houses report on Wednesday also indicated, that the Islamic Courts Union had brought a high level of peace and stability that Somalia had not enjoyed in sixteen years. So here was the UN Security Council going along with the American demand to pass a blatantly falsified UN resolution. And that resolution actually was a violation (of the) the UN Charter. You know, the UN Charter is like the American Constitution and the Security Council is not allowed to pass laws or rules that violate the Charter. And yet, who is going to correct them?"

Salim Lone - voormalig woordvoerder V.N.-missie Irak
pi_63268033
Een overtuiging die met geweld aan de bevolking moet worden opgelegd, deugt per definitie niet. Ongeacht of die overtuiging religieus is, of bijvoorbeeld communistisch. Dat islam-extremisten zo ver kunnen oprukken in Somalië, terwijl de wereld fluitend toekijkt met de handen op de rug, is erg zorgwekkend. Mensenrechten, iemand?
pi_63268073
quote:
Op zondag 16 november 2008 18:13 schreef Elfletterig het volgende:
Een overtuiging die met geweld aan de bevolking moet worden opgelegd, deugt per definitie niet. Ongeacht of die overtuiging religieus is, of bijvoorbeeld communistisch. Dat islam-extremisten zo ver kunnen oprukken in Somalië, terwijl de wereld fluitend toekijkt met de handen op de rug, is erg zorgwekkend. Mensenrechten, iemand?
Daarna een invasie van Iran, Saudi Arabië, China, Rusland en Noord Korea?
pi_63268082
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Veeul betah.
Als het aan Triggershot ligt, staat Nederland binnenkort hetzelfde te wachten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 16 november 2008 @ 18:16:15 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63268102
Hebben ze daar geen kreditcrisis ofzo
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63268118
quote:
Op zondag 16 november 2008 18:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als het aan Triggershot ligt, staat Nederland binnenkort hetzelfde te wachten.
Oké, .
pi_63268393
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:30 schreef qonmann het volgende:
etc.

Wie moet je aanspreken ?

Welke vooroordelen waren dat dan die je bevestigd zag?
Want ik heb die documentaire niet gezien.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')