abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63263615
Bijna iedere werkgever doet wel iets om zijn waardering aan zijn werknemers te laten blijken. Een kerstpakket, chocoladeletter of banketstaaf met Sinterklaas of paaseitjes met de Pasen.
Dus nu vroeg ik me af of defensie nog iets speciaals doet en dan met name voor de mensen op uitzending.

Ik zie het helemaal voor me, allemaal militairen in hun bedje en dan een majoor met zo'n grote grijze hangsnor die stiekem door de tent sluipt om chocoladeletters in hun kisten te stoppen.
There is no love sincerer than the love of food.
  zondag 16 november 2008 @ 15:10:16 #2
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63263678
Ja word zeker wat mee gedaan!
Zie hier stukje over vorig jaar!
http://www.mindef.nl/miss(...)205_sinterklaas.aspx
pi_63263722
-edit- Die foto moet hier ook even bij.

Op een kameel!
Wel lullig dat daar dan meteen ook een training aan vast zit.

En krijgen ze dan ook kadootjes?

[ Bericht 21% gewijzigd door MinderMutsig op 16-11-2008 15:18:20 ]
  zondag 16 november 2008 @ 15:15:42 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63263807
Feesten als Sinterklaas en Kerst zijn tijdens uitzending juist extra belangrijk, omdat ze de saamhorigheid vergroten en een thuisgevoel creeeren. Daarom wordt er zo mogelijk toch altijd aandacht aan besteed.
The End Times are wild
  zondag 16 november 2008 @ 15:16:54 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63263843
En ik heb ook wel eens meegemaakt dat op een thuisfrontdag de familie werd gevraagd om cadeautjes voor het Sinterklaasfeest in te leveren, die dan door de SInt zelve in het uitzendgebied uitgedeeld werden.
The End Times are wild
pi_63263926
pi_63265749
quote:
Op zondag 16 november 2008 15:12 schreef MinderMutsig het volgende:

[ afbeelding ]

Op een kameel!
Wel lullig dat daar dan meteen ook een training aan vast zit.

mooi idd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_63266709
quote:
Op zondag 16 november 2008 15:16 schreef LXIV het volgende:
En ik heb ook wel eens meegemaakt dat op een thuisfrontdag de familie werd gevraagd om cadeautjes voor het Sinterklaasfeest in te leveren, die dan door de SInt zelve in het uitzendgebied uitgedeeld werden.
Maar ook nog iets van 'de baas' of alleen van vrienden en familie?
pi_63340756
quote:
Op zondag 16 november 2008 17:19 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Maar ook nog iets van 'de baas' of alleen van vrienden en familie?
Ook van de baas.
Vorig jaar met kerst zat mn pa in Uruzgan, alleen was dr iets fout gegaan met zijn post Dus geen kertstkaarten/eten/etc van thuis....
pi_63343317
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:34 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Ook van de baas.
Vorig jaar met kerst zat mn pa in Uruzgan, alleen was dr iets fout gegaan met zijn post Dus geen kertstkaarten/eten/etc van thuis....
Dat is wel shit.

Wat stopt defensie in de zak? Ik krijg visioenen van een balpen in camouflagekleuren.
  donderdag 20 november 2008 @ 18:29:25 #11
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_63380421
Sowieso een S van chocolade

Voor de rest verschilt het per eenheid/jaar. Qua kerstpakket krijgt iig de Marine een Blauwe Pluim
pi_63774615
quote:
Op zondag 16 november 2008 15:12 schreef MinderMutsig het volgende:

[ afbeelding

Die Afghaanse eigenaar van de kameel is in ieder geval 2, 3 eeh 5 dollar rijker geworden...

[ Bericht 0% gewijzigd door JoeThePlumber op 05-12-2008 07:33:57 ]
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:13:31 #13
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_63785742
Vandaag kwam sinterklaas langs bij ons op de kazerne, werden weer een paar lui de taai ingetrapt, altijd leuk
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  vrijdag 5 december 2008 @ 16:30:46 #14
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_63786172
Van dit jaar
quote:
SLOWAKEN IN URUZGAN ZEGGEN SINT DE WACHT AAN
De komst van Sinterklaas in Uruzgan heeft voor verbazing gezorgd bij de Slowaakse wacht van Kamp Holland. Het peloton dat de bewaking van de Nederlandse basis voor haar rekening neemt, keek raar op toen een dromedaris aan de poort verscheen met daarop de goedheiligman. Nadat de bedoeling duidelijk werd, konden de sint en zijn pieten alsnog de militairen bezoeken.

Sinterklaas zelf was van meet af aan gerust op de goede afloop, zo liet hij weten. Het probleem was meer het vervoer naar de Afghaanse provincie. Omdat een kameel, het schip van de woestijn, niet beschikbaar was als alternatief voor de stoomboot, werd uiteindelijk gekozen voor een dromedaris.

De eenheden van Task Force Uruzgan vieren pakjesavond op verschillende manieren en tijdstippen. Hoewel de pepernoten nog onderweg zijn, wordt ook op Camp Hadrian in Deh Rawod de Nederlandse traditie voortgezet. Op Kamp Holland in Tarin Kowt doet Sinterklaas de Staf, het Operational Mentor and Liaison Team, de Battlegroup, het Provinciaal Reconstructie Team, het Logistic Support Detachment en de Genie aan.
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:05:36 #15
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63786976
Wij hadden tijdens Voetwerk 1 bezoek van de sint

kwam Sint aan midden tijdens de oefening aanscheuren in een MB
was het de Compies commandant whahaha verkleed als Sinterklaas, met zijn adjudanten als zwarte pieten.. chocolade letters gooien en snoep, god wat was dat welkom, uitgehongerd waren we.

daarna had hij een boek, met gedichten over leden van ons peleton.. lachten ons dood.

zo leuk
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  FOK!fotograaf vrijdag 5 december 2008 @ 22:19:03 #16
145146 Andyy
pi_63794323

pi_63801588
Geweldig!
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:05 schreef Pumatje het volgende:
Wij hadden tijdens Voetwerk 1 bezoek van de sint

kwam Sint aan midden tijdens de oefening aanscheuren in een MB
was het de Compies commandant whahaha verkleed als Sinterklaas, met zijn adjudanten als zwarte pieten.. chocolade letters gooien en snoep, god wat was dat welkom, uitgehongerd waren we.

daarna had hij een boek, met gedichten over leden van ons peleton.. lachten ons dood.

zo leuk
Chocolade als je koud en hongerig bent. Klinkt leuk

@Rave: wat is 'de taai?'

Wat leuk dat ze er zoveel werk van maken! Gedichten over iedereen schrijven
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:12:13 #18
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_63803438
was prachtig inderdaad
we zaten er zo doorheen, komt ineens over heuvels aan een MB aancrossen door de duinen met een sint hangend uit het raam bijna muts verliezend was het een hogere van je..

bepaalde soldaten uit mijn pel. moesten bij de Sint komen..
staat daar een Man , grote snor, kisten zie je onder die jurk uitkomen, staf half krom door gerag in die MB
1 gozer had een natte slaapzak en onderkomen gekregen, dus die kroop bij een dame in ons peleton erbij snachts om zo lepeltje lepeltje toch warm te zijn snachts, kreeg hij een pakje Durex.. Heel gedicht erbij..

Andere gozer is doorgestroomd vanuit de Mariniers, die noemen ze bij ons haringen, kreeg na zijn gedicht een zak Haringdrop.. fantastich is dat.
is gewoon erg welkom ff die break en inderdaad leuk dat ze er zo veel aandacht aan besteden om ons toch nog midden in de sjeissche een leuk moment bezorgen terwijl dat echt helemaal niet moest.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 7 december 2008 @ 21:10:18 #19
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_63833415
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 11:09 schreef MinderMutsig het volgende:
Geweldig!
[..]
@Rave: wat is 'de taai?'
als je iemand de taai intrapt maak je hem volledig belachelijk, en iemand kan ook van de taai zijn, een homo.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  zondag 7 december 2008 @ 21:55:40 #20
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_63834953
Ook hier is de goedheilig man weer langs gekomen, was weer prachtig
  maandag 15 december 2008 @ 02:06:49 #21
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_64022067
cool, en de kerstman?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')