abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_64019932
Atmosphere gaat 'm voor mij dit jaar worden, denk ik. Al ben ik vooral bezig met het inhalen van de klassiekers, en daarom is dit niets meer dan een hele verkapte post om aan te geven dat er vooral meer classics gepost moeten worden.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_64020013
http://stuffwhitepeopleli(...)t-listen-to-anymore/
quote:
All music genres go through a very similar life cycle: birth, growth, mainstream acceptance, decline, and finally obscurity. With black music, however, the final stage is never reached because white people are work tirelessly to keep it alive. Apparently, once a music has lost its relevance with its intended audience, it becomes MORE relevant to white people.

Historically speaking, the music that white people have kept on life support for the longest period of time is Jazz. Thanks largely to public radio, bookstores, and coffee shops, Jazz has carved out a niche in white culture that is not yet ready to be replaced by Indie Rock. But the biggest role that Jazz plays in white culture is in the white fantasy of leisure. All white people believe that they prefer listening to jazz over watching television. This is not true.

Every few a months, a white person will put on some Jazz and pour themselves a glass of wine or scotch and tell themselves how nice it is. Then they will get bored and watch television or write emails to other white people about how nice it was to listen to Jazz at home. “Last night, I poured myself a glass of Shiraz and put Charlie Parker on the Bose. It was so relaxing, I wish I had a fireplace.” Listing this activity as one of your favorites is a sure fire way to make progress towards a romantic relationship with a white person.

Along with Jazz, white people have also taken quite a shine to The Blues, an art form that captured the pain of the black experience in America. Then, in the 1960s, a bunch of British bands started to play their own version of the music and white people have been loving it ever since. It makes sense considering that the British were the ones who created The Blues in the 17th Century.

Today, white people keep The Blues going strong by taking vacations to Memphis, forming awkward bands, making documentaries, and organizing folk festivals. Blue and Jazz music appeal mostly to older white people and select few young ones who probably wear fedoras. But that doesn’t mean that young white people aren’t working hard to preserve music that has lost relevance. No, there are literally thousands of white people who are giving their all to keep old school Hip Hop alive.

Even as you read this, white people are telling other white people about the golden age of Hip Hop that they experienced in a suburban high school or through a viewing of The Wackness.

If you are good at concealing laughter and contempt, you should ask a white person about “Real Hip Hop.” They will quickly tell you about how they don’t listen to “Commercial Hip Hop” (aka music that black people actually enjoy), and that they much prefer “Classic Hip Hop.”

“I don’t listen to that commercial stuff. I’m more into the Real Hip Hop, you know? KRS One, Del Tha Funkee Homosapien, De La Soul, Wu Tang, you know, The Old School.”

Calling this style of music ‘old school’ is considered an especially apt name since the majority of people who listen to it did so while attending old schools such as Dartmouth, Bard, and Williams College.

What it all comes down to is that white people are convinced that if they were alive when this music was relevant that they would have been into it. They would have been Alan Lomax or Rick Rubin. Now the best they can hope for is to impress an older black person with their knowledge.
  maandag 15 december 2008 @ 07:59:19 #78
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_64023098
Hehe, ik dacht altijd dat De La Soul etc. the 'new' school was. En Oldschool hiphop meer richting Sugar Hill Gang, Grandmaster Flash enzo ging? Dus jaren 80 ongeveer.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/New_school_hip_hop
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_64033931
quote:
.
full stops and exclamation marks
  dinsdag 16 december 2008 @ 03:00:35 #82
238268 mct
hiphopbeats
pi_64048387


[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 16-12-2008 07:51:04 (Spam.) ]
www.soundclick.com/mctbeats
pi_64079184
quote:
Op zondag 14 december 2008 11:31 schreef AboruAsli het volgende:
Oh ja, Pro Tools van GZA mag er qua album ook best zijn vind ik
Dat is idd ook een album wat genoemd mag worden!

Om het lekker "Golden Era" te houden



Wat een beat!
Wie dit leest heeft een snor!
pi_64080589
Tenzij er nog iets beters uitkomt deze maand vind ik Q-Tip's The Renaissance het beste album van 2008. Compleet door verrast die plaat!

In het bijzonder deze 2 tracks:



Dat 88 Keys albums is ook wel goed en Lil Wayne's album op een paar tracks na ook nog wel.

Verder was het een erg mager jaar. Wel aardig wat goede tracks gehoord, maar qua albums viel het allemaal wat tegen. GZA's album was wel okay, maar ik hoefde het niet vaker dan 1 keer te horen. De laatste paar jaar kwamen er betere mainstraim albums uit dan in de underground, maar volgens mij was het dit jaar van beide kanten niet echt hoogstaand. Tegenvallende albums van bijvoorbeeld T.I. en Kanye West. De meest recente tegenvaller is de nieuwe Clipse mixtape Hopen op een beter 2009.
pi_64080920
Het album Belly van Food For Animals vind ik trouwens ook een van de betere hip hop albums van dit jaar. Niet zo goed als hun debut Scavengers, maar wel de moeite waard. Zal denk ik door de meesten hier niet echt gewaardeerd worden. Het is echt zwaar experimentele Hip Hop met veel Electronica en Noise invloeden.

Website: http://foodforanimals.wordpress.com
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_64083217
Zoals ik al vaker heb gezegd: Ik ben blij dat ík wél (oude en) nieuwe (muziek/)hip hop naar mijn smaak kan vinden. Uit 2008 bijvoorbeeld Flying Lotus, Jazz Liberators, Johnson & Jonson, Dela, Jean Grae, Black Milk, Madlib, The Cool Kids, Kid Cudi, Metaform, Nomak, Proton, Rustie, Tanya Morgan, The ARE, Blue Sky Black Death, King Coz. Uiteenlopende stijlen, maar allemaal tof.
full stops and exclamation marks
  woensdag 17 december 2008 @ 11:55:38 #88
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_64083433
De instrumental van Blue sky black death is idd erg fijn ja
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_64083640
quote:
Seconded.

Maart volgend jaar trouwens nieuw P.O.S. album op Rhymesayers!
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_64089082
Het album van Flying Lotus is idd ook erg fijn!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  woensdag 17 december 2008 @ 19:55:36 #91
231856 dekloonvanzuen
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
pi_64098070
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:48 schreef krioro het volgende:
Zoals ik al vaker heb gezegd: Ik ben blij dat ík wél (oude en) nieuwe (muziek/)hip hop naar mijn smaak kan vinden. Uit 2008 bijvoorbeeld Flying Lotus, Jazz Liberators, Johnson & Jonson, Dela, Jean Grae, Black Milk, Madlib, The Cool Kids, Kid Cudi, Metaform, Nomak, Proton, Rustie, Tanya Morgan, The ARE, Blue Sky Black Death, King Coz. Uiteenlopende stijlen, maar allemaal tof.
Goede smaak . Ben het verder zeker mee eens dat het lijkt dat (goede) hiphop de laatste tijd weer een behoorlijke boost heeft gehad!
geef mij die pepsi max
pi_64099079
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:15 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Tenzij er nog iets beters uitkomt deze maand vind ik Q-Tip's The Renaissance het beste album van 2008. Compleet door verrast die plaat!

In het bijzonder deze 2 tracks:



Dat 88 Keys albums is ook wel goed en Lil Wayne's album op een paar tracks na ook nog wel.

Verder was het een erg mager jaar. Wel aardig wat goede tracks gehoord, maar qua albums viel het allemaal wat tegen. GZA's album was wel okay, maar ik hoefde het niet vaker dan 1 keer te horen. De laatste paar jaar kwamen er betere mainstraim albums uit dan in de underground, maar volgens mij was het dit jaar van beide kanten niet echt hoogstaand. Tegenvallende albums van bijvoorbeeld T.I. en Kanye West. De meest recente tegenvaller is de nieuwe Clipse mixtape Hopen op een beter 2009.

Goede plaat!
vond de nieuwe Common wel wat tegenvallen. Niet slecht, maar niet zo goed als de andere.
I might be wrong, but I doubt it!!
Dvd'tjes
Cd'tjes
pi_64099894
Ik keek vandaag een DMC performance van Craze uit 1998, en op 4:32 in het filmpje laat hij even een bepaalde beat/break lopen di eme bekend voorkomt, maar ik kan echt niet op een titel komen. Iemand een idee?

graag verwijderen
pi_64101510
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:55 schreef Syb-rund. het volgende:
De instrumental van Blue sky black death is idd erg fijn ja
The Evil Jeanius (met Jean Grae) vind ik ook heel goed werken. En Slow Burning Lights (met Yes Alexander) ook, maar dat zou ik dan weer geen hip hop noemen.
full stops and exclamation marks
pi_64101593
quote:
Op woensdag 17 december 2008 19:55 schreef dekloonvanzuen het volgende:

[..]

Goede smaak . Ben het verder zeker mee eens dat het lijkt dat (goede) hiphop de laatste tijd weer een behoorlijke boost heeft gehad!
Dank je. En gelukkig, medestanders!
full stops and exclamation marks
pi_64101705
Van de heel bekende albums van dit jaar vind ik trouwens die van Kanye West wel goed. En hoewel ik verder Common en Q-Tip toffer vind, stelden die me teleur.
full stops and exclamation marks
pi_64116317
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
  vrijdag 19 december 2008 @ 11:34:34 #98
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_64144965
Ah ja, heel goed Kioro, ik was Metaform helemaal vergeten. Die zal ik weer eens opzetten binnenkort.
Dat Blue Sky Black Death album heb ik nog niet beluisterd trouwens. Is die beter dan A Heap Of Broken Images? Van die dubbelaar vind ik het instrumentale schijfje namelijk goed, maar die tweede, waarop gerapt wordt niet.
En dat Q-Tip album vond ik tegenvallen. Een paar gave nummers wel, maar dat is me te weinig. Flying Lotus idem dito, matig album vond ik dat toen ik 'm beluisterde bij de Plato.
Johnson & Jonson en Dela vond ik wel aardig maar meer ook niet...
Maar ik zal misschien e.e.a. nog checken. Ik ken namelijk niet alles van wat er genoemd is.
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:39:09 #99
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_64155802


Goede lyrics! wat een flow!
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_64171761
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 11:34 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ah ja, heel goed Kioro, ik was Metaform helemaal vergeten. Die zal ik weer eens opzetten binnenkort.
Dat Blue Sky Black Death album heb ik nog niet beluisterd trouwens. Is die beter dan A Heap Of Broken Images? Van die dubbelaar vind ik het instrumentale schijfje namelijk goed, maar die tweede, waarop gerapt wordt niet.
En dat Q-Tip album vond ik tegenvallen. Een paar gave nummers wel, maar dat is me te weinig. Flying Lotus idem dito, matig album vond ik dat toen ik 'm beluisterde bij de Plato.
Johnson & Jonson en Dela vond ik wel aardig maar meer ook niet...
Maar ik zal misschien e.e.a. nog checken. Ik ken namelijk niet alles van wat er genoemd is.
Ha, ik dacht er nog over om jou Blue Sky Black Death aan te raden, omdat het me deed denken aan Metaform. Wat betreft A Heap Of Broken Images ben ik het helemaal met je eens.

Of Late Night Cinema beter is? Mwoah. Ik vind hem ongeveer even goed, maar het is wat rustiger allemaal, niet helemaal precies dezelfde stijl. Verder is er ook nog Lean Night Cinema, waarop allemaal 'screwed' versies van nummers van Late Night Cinema staan, die vind ik ook goed.

Als je Jean Grae tof vindt, zul je The Evil Jeanius ook wel kunnen waarderen denk ik. Slow Burning Lights vind ik ook leuk, maar dat is weer heel anders, de zang zorgt voor een soort van Zero 7 geluid.

Dat is wel zo'n beetje mijn mening over Blue Sky Black Death. De rest zou ik eerst even checken op YouTube of zo, want ik weet vrijwel zeker dat je niet alles goed zal vinden.
full stops and exclamation marks
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')