quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:46 schreef Apollyon het volgende:
Waarom heb ik het gevoel, dat deze twee mensen zich laten betalen voor hun 'expertise' ?
Hierom?quote:Beide hoogleraren schreven hun rapport in opdracht van de gouverneurs van Limburg en vier omringende regio's in België en Duitsland
Ik vraag me af waar ze dit op baseren.quote:Bovendien hebben steeds meer drugsgebruikers behoefte aan meerdere soorten drugs tegelijk en door elkaar.
Ze spreken zichzelf nog tegen ook :quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:54 schreef Specularium het volgende:
Ik vraag me af waar ze dit op baseren.
De strekking van het artikel lijkt me vooral om cannabis op dezelfde hoop als cocaine en heroine
te gooien. Wat een uiteindelijk verbod voor het CDA nog meer moet rechtvaardigen.
Nergens op. Maar als er maar genoeg over geschreven wordt gaat iedereen het geloven en als iedereen het geloofd (of de massa ieder geval) dan heb je het klimaat waarin je ze echt kunt sluiten. Dat kun je demoniseren noemen, vroeger noemde men het propaganda.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar ze dit op baseren.
En:quote:Zo zeggen tegenstanders van sluiting van coffeeshops wel erg makkelijk dat daardoor slechts de illegale handel wordt aangewakkerd. Fijnaut betwijfelt dat: ‘Waarom zouden Fransen dan nog helemaal naar Maastricht of Terneuzen rijden? Die drugstoeristen kunnen in hun thuisland illegaal alles krijgen wat van hun gading is. Nederland is niet het enige land waar drugs illegaal op grotere en kleinere schaal verkrijgbaar zijn.’
Met name de eerste alinea is het overwegen waard. Indien men in Frankrijk toch aan drugs kan komen, waarom komt men dan naar Nederland? Er zal allicht financieel voordeel uit te behalen zijn, massaal inkopen, daar verkopen. In ieder geval wordt het niet louter gedaan om bij grenscontroles risico te lopen. En dan kun je inderdaad besluiten in Nederland coffeeshops te sluiten, maar ik vind dat eerder je aanpassen aan het falende beleid in Frankrijk (waar men ook een verloren strijd levert blijkbaar, daar de verkrijgbaarheid even groot is) en meer mensen de criminaliseren, dan dat je de oorzaak van het probleem aanpakt.quote:Er is geen gouden sleutel voor de oplossing van de drugsproblematiek in de grensregio, meent Fijnaut. Hij pleit voor een samenhangend beleid, zowel nationaal als internationaal. ‘Nederland kan niet eenzijdig zijn coffeeshopbeleid drastisch wijzigen. Want dat heeft ook grote gevolgen voor andere landen. Volgens het Verdrag van Schengen mag een land niet eenzijdig draconische maatregelen nemen die ook in het buitenland worden gevoeld. Daarvoor is internationaal overleg nodig.’
Ik zal iedereen uit de droom helpen; de grote partijen gaan helemaal niet via coffeeshops. Soms wordt er een gepakt met, laten we zeggen dertig kilo op voorraad, maar de meesten kijken wel linker uit. Het zijn garagehouders, metaalfabriekjes, administratie-kantoren, die de werkelijk grote handel in de export doen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:10 schreef Iblis het volgende:
Indien men in Frankrijk toch aan drugs kan komen, waarom komt men dan naar Nederland? Er zal allicht financieel voordeel uit te behalen zijn, massaal inkopen, daar verkopen. In ieder geval wordt het niet louter gedaan om bij grenscontroles risico te lopen. En dan kun je inderdaad besluiten in Nederland coffeeshops te sluiten.
Inderdaad ik denk dat Alcohol verboden moet.quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Sowieso kan het geen reden zijn om iets in stand te houden "omdat er anders criminelen komen"...
Inderdaad en dan kan ik aan de slag als straatdealer bij de school van jou kinderen, en als je kinderen dan weed kopen dan krijgen ze wat coke om te proberenquote:Op vrijdag 14 november 2008 18:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Sowieso kan het geen reden zijn om iets in stand te houden "omdat er anders criminelen komen"...
Je draait het weer om. Is er een goed argument voor een verbod op drugs? En werkt dat?quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Kunnen ze hem volgende keer vragen om op de vraag in te gaan ipv een onsamenhangend verhaaltje te vertellen over hoe tof geen gedoogbeleid is?quote:Zo zeggen tegenstanders van sluiting van coffeeshops wel erg makkelijk dat daardoor slechts de illegale handel wordt aangewakkerd. Fijnaut betwijfelt dat: ‘Waarom zouden Fransen dan nog helemaal naar Maastricht of Terneuzen rijden? Die drugstoeristen kunnen in hun thuisland illegaal alles krijgen wat van hun gading is. Nederland is niet het enige land waar drugs illegaal op grotere en kleinere schaal verkrijgbaar zijn.’
Ah, welnu, dan zal dat de uitzondering zijn die regel bevestigt!quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:09 schreef Mr.Silencer het volgende:
Netwerk reportage: Verbod op coffeeshops leidt tot illegale drugshandel (duur 10 min)
Sluiting van coffeeshops in Terneuzen zorgt er uiteindelijk voor dat de drugscriminaliteit in maar één maand verzesvoudigd.
Maar de Franse criminelen komen dan niet meer naar Nederland dus hebben we netto in Nederland minder criminaliteit.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:04 schreef Hukkie het volgende:
Volgens mij leid sluiting per definitie wel tot illegaliteit, omdat wiet niet meer via legale weg te verkrijgen is -medicinale wiet uitgezonderd- en de meeste blowers onder ons echt niet gaan stoppen met blowen.
Op zetten?quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
Voelt iemand al een ideologische zuiveringsdrang op komen zetten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |