Oh?quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:12 schreef Dodecahedron het volgende:
En dat is alleen maar een gok, omdat er geen enkel bewijs voor is of het wel of niet aangeboren is.
Die zijn nooit eeneiig.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:19 schreef elby1988 het volgende:
Tuurlijk is het niet alleen aangeboren, er zijn toch niet voor niets tweelingen waarvan er maar 1 homo is
Eeneiige tweelingen hebben ook niet altijd dezelfde seksuele oriëntatie.quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:23 schreef ABombali het volgende:
Ik check net wat wetenschappelijke artikelen, en daar staat dat het een aangeboren ziekte is...Dus ik neem mijn woorden terug
Dieren kunnen ook iets aanleren. Niet alles wat dieren doen ligt in hun genen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:18 schreef Iblis het volgende:
Homoseksualiteit komt ook bij dieren voor, zie je dat ook als aangeleerd?
Ja, dat weet ik. Maar, dit is wat ontwijkend, de vraag is:quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:45 schreef Dodecahedron het volgende:
Dieren kunnen ook iets aanleren. Niet alles wat dieren doen ligt in hun genen.
Werkelijk? Dat verbaast me zeer.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:36 schreef Iblis het volgende:
[..]
Eeneiige tweelingen hebben ook niet altijd dezelfde seksuele oriëntatie.
Ik denk eerder dat die homoseksuelen nooit de behoefte hebben gehad om dat te veranderen. Of die behoefte was nooit sterk genoeg. En waarom zouden ze ook.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:29 schreef Iblis het volgende:
Maar behalve aangeboren en aangeleerd zijn er ook nog andere mogelijkheden. Een biologische oorzaak hoeft bijvoorbeeld niet aangeboren te zijn, maar kan wel irreversibel zijn. De suggestie die van ‘aangeleerd’ vaak uitgaat is dat er een standaardpositie is, die heteroseksueel is, en dat je je kunt aanleren of ervoor kunt kiezen homoseksueel te worden.
Je zou ook kunnen stellen dat je oriëntatie onbepaald is en dat je je in homoseksuele of heteroseksuele richting ontwikkelt, bijvoorbeeld onder invloed van bepaalde biologische en omgevingsfactoren; maar dat je dan nog steeds niet echt van richting kunt veranderen, alhoewel veranderende seksualiteit geen onbekend fenomeen is.
Veel homoseksuelen en heteroseksuelen ervaren hun oriëntatie in ieder geval niet als een keuze. Ook al zijn er omgevingsfactoren aan te wijzen, het lijkt toch voor de meesten min of meer als zodanig bepaald door iets waar ze geen controle over hadden.
Ja, dat is waarschijnlijk ook gedeeltelijk aangeleerd. Maar echt zeker kun je er niet over zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar, dit is wat ontwijkend, de vraag is:
Homoseksualiteit komt ook bij dieren voor, zie je dat ook als aangeleerd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |