abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63222189
Volgens mij is het slechts gedeeltelijk aangeboren en gedeeltelijk aangeleerd. En dat is alleen maar een gok, omdat er geen enkel bewijs voor is of het wel of niet aangeboren is. Menselijk gedrag is veel te complex om aan te wijzen welke genen verantwoordelijk zijn. Tot nu toe tenminste.

Ik denk dat het 'feit' dat homoseksualiteit aangeboren is een verzinsel is van de homo-beweging. Ze ergerden zich terecht aan religieuzen die homoseksualiteit als ziekte zagen en riepen toen maar dat homoseksualiteit aangeboren is. Dit zorgde er voor dat orthodoxe christenen en andere homofoben homoseksualiteit beter konden tolereren.

Hoe het eigenlijk zou moeten zijn is dat het niet uit zou maken of iets aangeboren of aangeleerd is. Stel dat er alleen maar hetero's op de aarde rondliepen. Ze zijn van hun geboorte al hetero. Dan nog mag niemand een persoon tegenhouden om sex met mannen te hebben.
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:18:18 #2
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63222303
Homoseksualiteit komt ook bij dieren voor, zie je dat ook als aangeleerd?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63222339
Meeste ziektes zijn niet aangeboren, homoseksualiteit is ook niet aangeboren. Er zijn wel degelijk onderzoeken geweest, alleen niet zoveel, omdat het een gevoelig onderwerp is...
pi_63222346
Tuurlijk is het niet alleen aangeboren, er zijn toch niet voor niets tweelingen waarvan er maar 1 homo is

Tzal beetje van beide zijn gok ik.
pi_63222376
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:12 schreef Dodecahedron het volgende:
En dat is alleen maar een gok, omdat er geen enkel bewijs voor is of het wel of niet aangeboren is.
Oh?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_63222431
Ik check net wat wetenschappelijke artikelen, en daar staat dat het een aangeboren ziekte is...Dus ik neem mijn woorden terug
pi_63222442
Toch grappig, dat de homo cultuur volgens jou uit ergenis beweerd heeft dat het aangeboren is omdat ze het zat waren dat het een ziekte genoemd werd. Maar als het aangeboren is kan je het nog steeds zien als een ziekte. Kijk naar syndroom van down, dat is toch ook een ziekte?

Maar zoals Elby al zegt zijn er eeneiige tweelingen waarvan 1 homofiel is en 1 niet, dus het is in ieder geval niet volledig genetisch, maar het lijkt me ook sterk dat het puur aangeleerd is. Er zijn immers zat kinderen van homosexuele paartjes die heterosexueel zijn. Misschien dat homosexualiteit wel in ons allemaal zit, en een bepaalde ofvoeding ervoor kan zorgen dat we het accepteren, of is het bij sommige gewoon wat sterker aangelegd dan anderen.
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:29:00 #8
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_63222589
Je zou kunnen beweren dat de mens zich zover heeft ontwikkeld dat we sex en voortplanting los van elkaar hebben gekoppeld, en dat daardoor homosexualiteit zich heeft ontwikkeld. Maar aangezien het dus ook in de dierenwereld voorkomt gaat die redenering niet op. Je sexuele voorkeur is iets wat je niet zelf bepaalt naar mijn mening, maar wat er gewoon is.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:29:04 #9
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63222591
Maar behalve aangeboren en aangeleerd zijn er ook nog andere mogelijkheden. Een biologische oorzaak hoeft bijvoorbeeld niet aangeboren te zijn, maar kan wel irreversibel zijn. De suggestie die van ‘aangeleerd’ vaak uitgaat is dat er een standaardpositie is, die heteroseksueel is, en dat je je kunt aanleren of ervoor kunt kiezen homoseksueel te worden.

Je zou ook kunnen stellen dat je oriëntatie onbepaald is en dat je je in homoseksuele of heteroseksuele richting ontwikkelt, bijvoorbeeld onder invloed van bepaalde biologische en omgevingsfactoren; maar dat je dan nog steeds niet echt van richting kunt veranderen, alhoewel veranderende seksualiteit geen onbekend fenomeen is.

Veel homoseksuelen en heteroseksuelen ervaren hun oriëntatie in ieder geval niet als een keuze. Ook al zijn er omgevingsfactoren aan te wijzen, het lijkt toch voor de meesten min of meer als zodanig bepaald door iets waar ze geen controle over hadden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63222636
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:19 schreef elby1988 het volgende:
Tuurlijk is het niet alleen aangeboren, er zijn toch niet voor niets tweelingen waarvan er maar 1 homo is
Die zijn nooit eeneiig.
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:36:45 #11
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63222754
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:31 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Die zijn nooit eeneiig.
Eeneiige tweelingen hebben ook niet altijd dezelfde seksuele oriëntatie.
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:43:17 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63222925
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:23 schreef ABombali het volgende:
Ik check net wat wetenschappelijke artikelen, en daar staat dat het een aangeboren ziekte is...Dus ik neem mijn woorden terug
.

Hoe wetenschappelijk .
Niet meer actief op Fok!
pi_63222973
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:18 schreef Iblis het volgende:
Dieren kunnen ook iets aanleren. Niet alles wat dieren doen ligt in hun genen.
pi_63222993
Zeggen dat het alleen nature is, is zeggen dat mensen niet kunnen veranderen op dat gebied. Een sterke motivator / motivatie kan (!) sterker zijn dan een bepaald verlangen, daarom lijkt het mij weldegelijk mogelijk dat zoiets onderhevig is, of tenminste kan zijn, aan keuze.
pi_63223014
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Oh?
Wijs de genen maar aan zou ik zeggen. ;-)
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:47:34 #16
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63223045
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:45 schreef Dodecahedron het volgende:
Dieren kunnen ook iets aanleren. Niet alles wat dieren doen ligt in hun genen.
Ja, dat weet ik. Maar, dit is wat ontwijkend, de vraag is:

pi_63223046
Mijn oma heeft doelbewust mijn oom homo "gemaakt". Haar dochter zou tenslotte al voor nageslacht zorgen en dat was genoeg.

Iemand die hetero is en sex met mannen heeft wanneer degene zelf man is, die is simpelweg bi.
Iemand die hetero is en sex heeft met een man, die is dan ook echt daadwerkelijk hetero.

Verder zijn er twee belangrijke onderzoeken
1 onder tweelingen
1 onder dieren

Het eerste onderzoek is hier aan bod gekomen
Het 2e onderzoek wat is gedaan is gedaan naar homoseksualiteit onder dieren. Hier bleek dat wanneer men de homoseksuele dieren uit de groep werden gehaald dan na enige tijd weer zo'n beetje hetzelfde percentage van de groep homoseksueel was/werd. Kortom er is een constant percentage van homoseksuele dieren binnen een groep. Geen flauw idee waarom, maar de natuur is nu eenmaal niet altijd volledig te begrijpen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_63223088
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:36 schreef Iblis het volgende:

[..]

Eeneiige tweelingen hebben ook niet altijd dezelfde seksuele oriëntatie.
Werkelijk? Dat verbaast me zeer.
pi_63223105
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:29 schreef Iblis het volgende:
Maar behalve aangeboren en aangeleerd zijn er ook nog andere mogelijkheden. Een biologische oorzaak hoeft bijvoorbeeld niet aangeboren te zijn, maar kan wel irreversibel zijn. De suggestie die van ‘aangeleerd’ vaak uitgaat is dat er een standaardpositie is, die heteroseksueel is, en dat je je kunt aanleren of ervoor kunt kiezen homoseksueel te worden.

Je zou ook kunnen stellen dat je oriëntatie onbepaald is en dat je je in homoseksuele of heteroseksuele richting ontwikkelt, bijvoorbeeld onder invloed van bepaalde biologische en omgevingsfactoren; maar dat je dan nog steeds niet echt van richting kunt veranderen, alhoewel veranderende seksualiteit geen onbekend fenomeen is.

Veel homoseksuelen en heteroseksuelen ervaren hun oriëntatie in ieder geval niet als een keuze. Ook al zijn er omgevingsfactoren aan te wijzen, het lijkt toch voor de meesten min of meer als zodanig bepaald door iets waar ze geen controle over hadden.
Ik denk eerder dat die homoseksuelen nooit de behoefte hebben gehad om dat te veranderen. Of die behoefte was nooit sterk genoeg. En waarom zouden ze ook.
pi_63223178
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Maar, dit is wat ontwijkend, de vraag is:

Ja, dat is waarschijnlijk ook gedeeltelijk aangeleerd. Maar echt zeker kun je er niet over zijn natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')